۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

حتما شما هم تا به حال به هنگام ورود به یک ساختمان اداری با تابلوهای بزرگی مواجه شده اید که به نوعی راهنمای شما، محسوب می شدند. این تابلوها بسته به نوع کاربردشان، تنوع زیادی دارند و معمولا به عنوان تابلوهای اداری و یا تابلوهای راهنما، شناخته می شوند. در این مقاله قصد داریم انواع تابلوهای اداری را بررسی کنیم. اگر برای دفتر کار و یا یک ساختمان اداری قصد سفارش تابلوی تبلیغاتی را دارید؛ حتما این مقاله را دنبال کنید تا با ویژگی های این گونه تابلوها، آشنا شوید.

اهمیت وجود تابلو برای ساختمان های اداری

فارغ از جنبه تبلیغات تابلوهای اداری؛ می‌ توان آن ها را نوعی راهنما برای مسیریابی مراجعه‌ کنندگان در یک اداره، به حساب آورد. تابلوهای اداری باید به نوعی معرف تمام بخش های یک شرکت یا اداره باشند و بهتر است با آخرین متدهای روز دنیا، طراحی و ساخته شوند. واضح است که بدون وجود تابلوهای مناسب در قسمت ورودی و راهروهای یک اداره، مراجعه کنندگان دچار سردرگمی می شوند. چنین اداره ‌ای به سرعت دچار بی نظمی و هرج و مرج می شود. به همین دلیل وجود تابلو؛ جزء ملزومات اساسی هر سازمان و اداره ای، می باشد.

اهمیت وجود تابلو برای ساختمان های اداری

ویژگی تابلوهای اداری چیست؟

نکته قابل توجه در طراحی و ساخت انواع تابلوهای اداری، حالت رسمی آن است. تابلو های اداری به هیچ عنوان نباید رنگ آمیزی مختلفی داشته باشند. معمولاً بهتر است تمامی تابلوهای راهنما در یک اداره؛ تم یکسان با نوشته های متفاوت، داشته باشند. به همین دلیل است که معمولا از تابلوهایی مثل تابلو چلنیوم، تابلو الماسی و تابلو کهکشانی به عنوان تابلو های اداری، استفاده نمی شود.

علاوه بر تابلوهای استفاده شده در بخش های داخلی یک اداره؛ نوعی از تابلو هم برای ادارات استفاده می ‌شود که به تابلوهای تیپ کشوری، مشهور هستند. از این تابلوها برای سر درب ادارات استفاده می ‌شود که به نوعی اطلاعات آن اداره را به مخاطب، منتقل می کنند.

تابلو کامپوزیت و تابلو پلکسی گلاس از جمله تابلو های اداری هستند که استفاده زیادی برای این کار دارند. این تابلوها می توانند به صورت حروف برجسته طراحی شوند که البته نور پردازی خاصی هم ندارند. بنابراین ورقه های پلکسی گلاس را می ‌توان مهم ‌ترین متریال استفاده شده در ساخت تابلو های اداری، ذکر کرد. آنچه که باعث شده است ورقه های پلکسی گلاس به متریال محبوب در ساخت تابلوهای اداری تبدیل شوند؛ قابلیت برش دهی آسان آن هاست. این کار توسط دستگاه های برش لیزری با دقت بالا، انجام می شود.

علاوه بر کامپوزیت و پلکسی گلاس؛ از متریال های دیگری مثل چوب طبیعی هم برای ساخت تابلو های اداری، استفاده می شود. البته متریال استفاده شده باید متناسب با نوع شرکت یا اداره هم باشد. به عنوان مثال؛ اگر یک شرکت در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌ کند؛ استفاده از چوب ترموود برای ساخت تابلوی آن، گزینه مناسبی است.

ویژگی تابلوهای اداری چیست؟

در صورتی که خواهان یک تابلوی ارزان قیمت هستید که در مدت زمان کوتاهی هم ساخته شود؛ بهتر است به سمت تابلو های اداری از جنس آلومینیوم بروید. این تابلوها اگرچه نسبت به گذشته کمتر استفاده می شوند؛ این مزیت را دارند که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه، طراحی و ساخته شوند.

ازمهم ترین ویژگی‌ های تابلو های اداری می ‌توان به مدرن بودن، ساده بودن و واضح بودن، اشاره کرد. تابلوهای اداری نباید پیچیدگی خاصی داشته باشند تا مراجعین را سردرگم کنند. علاوه بر این؛ استفاده از یک ترکیب رنگ رسمی می تواند تابلو را برای استفاده در هر اداره ای، مناسب سازد. ترکیب رنگ استفاده شده بهتر است هماهنگ با سایر اجزای دکوراسیون اداره باشد اما الزامی هم در این زمینه، وجود ندارد.

آشنایی با انواع تابلوهای اداری

تابلوهای اداری تنها محدود به تابلوهای نصب شده بر سر درب شرکت ها و اداره ها نمی شوند. به تابلوهای اداری که در ابعاد بسیار کوچک طراحی می شوند، پلاک گفته می ‌شود. از مهمترین انواع پلاک تابلو در محیط های اداری می توان به پلاک دفتر کار، تابلو رومیزی پرسنلی، تابلو راهنمای طبقات، تابلو رزرو، تابلو درب اتاق و استند تبلیغاتی، اشاره کرد که روش ساخت هر کدام از این تابلوها، متفاوت از دیگری است.

تابلوهایی که به عنوان پلاک هستند و یا تابلوهای رومیزی؛ تنها حاوی یک متن کوتاه و تیتروار هستند. اما وجود همین تابلوی کوچک باعث اعتماد و توجه مشتریان می ‌شود.

زمانی که طرح تابلو و پلاک انتخاب شد؛ باید به سراغ انتخاب متریال برای ساخت آن بروید. برخی از افراد ترجیح می دهند تنها از تابلوهای فلزی برای این کار، استفاده کنند اما برخی دیگر تابلوهایی با متریال های مختلف مثل چوب، پلی استر و مولتی استایل را انتخاب می‌ کنند. اینکه کدام متریال را انتخاب کنید تا حد زیادی سلیقه ‌ای است البته تا جایی که از هدف اصلی برای انجام این کار، دور نشوید. به طور مثال هیچ کس تابلوهایی با رنگ های شاد و زننده را برای میز اتاق کار خود، نمی پسندد و ترجیح می ‌دهد تابلوی ساده تری برای این کار، در اختیار داشته باشد.

آشنایی با انواع تابلوهای اداری

معمولا طراحانی که در صنعت تابلوسازی فعالیت می کنند؛ متناسب با آنچه که مشتری سفارش می دهد، طرح اولیه را در نرم افزار به صورت دقیق، طراحی می‌ کنند. در صورتی که طرح مذکور مورد تایید مشتری واقع شود؛ آنگاه وی را برای انتخاب متریال مناسب، راهنمایی می کنند. طرح تایید شده توسط مشتری به مرحله برش لیزری می ‌رود و با دستگاه ‌هایی با دقت بالا، برش داده می ‌شود. در نهایت اگر نورپردازی خاصی برای تابلو مورد نیاز است که معمولاً در تابلوهای اداری طرفداران زیادی ندارد؛ این کار انجام شده و پس از آن تابلو برای نصب به محل مورد نظر، منتقل می شود.

پیشنهاد می کنیم اگر برای اولین بار است قصد سفارش تابلوهای اداری را دارید؛ این کار را با نظر تابلوساز، انجام دهید. زیرا آنان نمونه‌ های بسیار زیادی از انواع تابلوهای تبلیغاتی را طراحی و تولید کرده اند و با انواع متریال ساخت تابلوها، آشنایی کافی دارند.

هزینه ساخت تابلو های اداری

نمی ‌توان یک هزینه واحد را برای تمامی تابلوهای اداری، بیان کرد. هر تابلو بسته به نوع مواد اولیه ای که برای ساخت آن استفاده می شود و همچنین اندازه و رنگ مورد استفاده، قیمت متفاوتی خواهد داشت. علاوه بر این؛ عوامل دیگری مثل استفاده از لامپ های ال ای دی (LED) برای ایجاد نورپردازی و… هم می ‌تواند در قیمت تمام شده تابلو، موثر باشد. حتی موقعیت و مکان نصب تابلو هم در قیمت آن، دخیل است.

هزینه ساخت تابلو های اداری

در این مقاله با انواع تابلوهای اداری و متریال مناسب برای ساخت آن ها، آشنا شدید. همانطور که توضیح دادیم؛ تابلوی اداری باید در عین حال که سادگی و شکیل بودن را داراست؛ از مقاومت خوبی هم برخوردار باشد. بهترین کار برای سفارش تابلوهای اداری مراجعه به یک تابلوسازی معتبر و باتجربه است. تابلوسازی نامور با تجربه چندین ساله‌ ای که در طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی دارد؛ می تواند شما را در زمینه سفارش تابلوهای اداری به خوبی، راهنمایی کند و با توجه به نیاز شما و میزان بودجه ‌ای که برای این کار در نظر گرفته ‌اید؛ بهترین تابلوی ممکن را به شما، پیشنهاد دهد.

توصیه می‌ کنیم برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی و همچنین سفارش انواع تابلو؛ با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: