گروه تابلو سازی ناموَر

نحوه محاسبه متراژ حروف برجسته چلنیوم

تابلو چلنیوم در بین تابلوهای تبلیغاتی بسیار پرطرفدار است. اکثر افرادی که برای معرفی کسب و کار خود به یک تابلو تبلیغاتی نیاز دارند؛ در اولین نگاه جذب جلوه و زیبایی تابلو چلنیوم می شوند. در ساخت تابلو چلنیوم از حروف برجسته استفاده می شود و همین ویژگی باعث جذابیت آن شده است. البته ظرافت در طراحی هم در این مسئله، دخیل می باشد. برای اینکه یک تابلو چلنیوم زیبا طراحی و ساخته شود؛ باید متراژ دقیق آن محاسبه شود. اما چگونه می توان این کار را با دقت بالا، انجام داد؟! ادامه این مقاله را دنبال کنید تا با نحوه محاسبه متراژ حروف برجسته چلنیوم، آشنا شوید.

تابلو چلنیوم که به آن تابلو حروف برجسته هم می گویند با استفاده از آلیاژ آلومینیوم، ساخته می شود که علاوه بر زیبایی، در شرایط محیطی مختلف، استحکام لازم را دارد. فونت هایی که برای طراحی حروف چلنیوم استفاده می شود؛ متنوع بوده و معمولا توسط نرم افزار کورل و به سلیقه مشتری، طراحی می شود.

اگر گشتی در شهر بزنید؛ با انواع و اقسام تابلو چلنیوم، مواجه می شوید. این تابلوها بسیار مخاطب پسند بوده و در بین افراد محبوب واقع شده اند. از ویژگی های تابلو چلنیوم می توان به زیبایی، تنوع در رنگ، برجسته بودن حروف، مقاومت در برابر نور خورشید و بارندگی، استحکام و طول عمر بالا، اشاره کرد. اگر به دنبال یک تابلو تبلغاتی زیبا و متفاوت هستید که در تمام طول شبانه روز به خوبی دیده شود؛ تابلو حروف برجسته چلنیوم انتخاب مناسبی است.

نحوه ساخت تابلو چلنیوم به این صورت است که پس از طراحی اولیه و تایید توسط مشتری؛ تابلو به مرحله برش لیزری یا سی ان سی می رود تا حروف به صورت برجسته، ساخته شوند. نورپردازی آخرین مرحله ای است که در ساخت این گونه تابلوها، انجام می شود. برای نورپردازی تابلو چلنیوم نیز از لامپ های اس ام دی و یا ال ای دی، استفاده می کنند.

قیمت یک تابلو چلنیوم بستگی زیادی به متراژ آن دارد. هر چقدر حروف برجسته بیشتری روی تابلو کار شود؛ طبیعتا متراژ و به دنبال آن قیمت تابلو، افزایش پیدا می کند. در گذشته این کار را با استفاده از مترهای نواری مورد استفاده خیاطان، انجام می دادند. مسلما درصد خطا در این روش بالا بود اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی؛ نرم افزارهایی مثل کورل دراو (CorelDRAW) و اتوکد (Autocad) وجود دارند که این کار را با دقت بالایی، انجام می دهند.

محاسبه متراژ تابلو چلنیوم با استفاده از کورل: برای این کار ابتدا باید نرم افزار کورل دروا را روی سیستم خود، داشته باشید. اگر سیستم شما این نرم افزار را ندارد؛ بهتر است آن را از منابع معتبر تهیه و نصب کنید. پس از باز کردن برنامه؛ می بایست طرح یا متن خود را وارد محیط کورل کنید. برای این کار طول و عرض طرح خود را به اندازه واقعی، تغییر دهید. حال در نوار بالای برنامه گزینه های Object_Shaping_Weld را به ترتیب، اجرا کنید.

در این مرحله متراژ حروف برجسته به دست می آید که قیمت نهایی با توجه به متریال انتخابی با نرخ مصوب اتحادیه تابلوسازی، متفاوت می باشد.

اگرچه ساز و کار تابلوهای چلنیوم بر اساس همان حروف برجسته می باشد اما در نوع خود، انواع مختلفی دارد که به اختصار هر کدام را معرفی خواهیم کرد:

همانطور که گفتیم تابلو چلنیوم را می توان با متریال های مختلفی ساخت. پلکسی گلاس یکی از متریال های استفاده شده در ساخت و تولید حروف برجسته چلنیوم است که در رنگ بندی های مختلف، عرضه می شود. البته می توان از دو رنگ هم برای ساخت این تابلوها، استفاده کرد. به عنوان مثال تابلو چلنیوم را می توان به صورت تک پلکسی تهیه کرد که مسلما قیمت پایین تری نسبت به تابلو چلنیوم با دور نگ پلکسی، خواهد داشت. به این گونه تابلوها؛ تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، گفته می شود که مشتریان خاص خود را دارد.

زمانی که برای طراحی و ساخت تابلو چلنیوم در حروف مورد نظر از اشکالی مثل دایره، ستاره و… ایجاد شود؛ یک تابلو چلنیوم پانچ، خواهیم داشت. این اشکال می تواند روی پلکسی گلاس و یا لبه حروف باشند که هر کدام به گونه ای متفاوت، انجام می شود. پانچ روی پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه برش لیزر و پانچ روی لبه حروف با استفاده از ابزار های خاص در کارخانه های تولید کننده رول چنلیوم، انجام می شود.

زمانی که از تکنیک پانچ برای ایجاد تابلو چلنیوم استفاده می شود؛ نمای متفاوتی از حروف برجسته به دست می آید. مزیتی که دارد این است که زمانی که عابر تابلو را می بیند و از آن عبور می کند؛ حروف به شکل کهکشانی یا ستاره ای، نمایش داده می شود. قیمت تابلو چلنیوم پانچ نسبت به انواع ساده آن، بالاتر بوده و تنها در صورت خواست مشتری، به این شکل طراحی و ساخته می شود. از حروف های چنلیوم پانچ می توان به مواردی مثل حروف چنلیوم پانچ طلایی، حروف چنلیوم پانچ تک پلکسی، حروف چنلیوم پانچ پلکسی دوبل و ترکیبی از مدل های دیگر، اشاره کرد.

یکی دیگر از انواع تابلو چلنویم، تابلو چلنیوم کریستال می باشد. این نوع تابلوها هم همانند تابلوهای پانچ قیمت بالاتری نسبت به نوع ساده دارند. کریستال در تابلو سازی به دو شکل کریستال شیشه ای و پلکسی های خرد شده، شناخته می شود. کریستال شیشه ای در واقع همان دانه های لوستر است که بعد از ساخت حروف؛ روی پلکسی گلاس، قرار می گیرد. در نهایت روی آن ها رزین می ریزند تا کریستال ها به شکل ثابت و محکم روی حروف، قرار گیرد. این کار باعث می شود پس از روشن شدن تابلو؛ شاهد حروفی مدرن و زیبا باشیم.

نحوه استفاده از پلکسی گلاس خرد شده نیز دقیقا مشابه با کریستال های دانه لوستری است، با این تفاوت که برای فیکس کردن آن روی حروف از کلروفرم، استفاده می شود. اینکه کدام نوع قیمت بالاتری دارند؛ باید بگوییم تا حد زیادی به متراژ هر تابلو بستگی دارد اما در کل تابلو چلنیوم کریستال دانه لوستری، گران تر تمام می شود.

در این مقاله با نحوه محاسبه متراژ حروف چلنیوم، آشنا شدید. استفاده از تابلو چلنیوم امکانی است که به شما کمک می کند بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. این موضوع مخصوصا اگر به تازگی وارد یک کسب و کار شده باشید، بسیار اهمیت دارد. تابلو حروف چلنیوم به دلیل فناوری به روز و نورپردازی زیبایی که دارد؛ مطمئنا توجه بیشتر عابران را به خود، جلب خواهد کرد. اگر قصد دارید یک تابلو چلنیوم زیبا و وبا دوام سفارش دهید؛ پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای تابلوسازی نامور، دیدن کنید. گروه تولیدی نامور سال هاست که در زمینه ساخت تابلوهای تبلیغاتی فعالیت دارند و می توانند این کار را برای شما با بهترین متریال و هزینه مقرون به صرفه ای، انجام دهند.

به منظور ثبت سفارش تابلو؛ با شماره هایی که در سایت قرار گرفته است، تماس بگیرید و از خدمات مشاورین این مجموعه، استفاده کنید.

پیمایش به بالا