۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

یکی از بهترین روش ها برای انجام تبلیغات و معرفی کالا و خدمات، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی می باشد. تنوع بی نظیری که در تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد، تقریباً تمامی سلایق را پوشش می ‌دهد. یکی از بهترین و مدرن ترین تابلوهای تبلیغاتی، تابلو چلنیوم است. تابلو چلنیوم به دلیل داشتن حروف برجسته و همچنین نورپردازی زیبا جزء تابلوهای محبوب در بین مشتریان می باشد. اما در این مقاله قصد داریم شما را با نوع جدیدی از تابلوهای چلنیوم آشنا سازیم. این تابلوها روی شیشه کار می شوند. بنابراین می توانند از نظر طراحی کمی خاص تر از انواع معمولی تابلوهای چلنیوم باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه طراحی و ساخت تابلو چلنیوم روی شیشه، آشنا شوید.

تابلو چلنیوم روی شیشه

آشنایی با متریال چلنیوم

چلنیوم ترکیبی از آلومینیوم با آلیاژی دیگر است که مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل محیطی دارد. این متریال اولین بار از کشورهای خارجی وارد کشور شد و به دلیل استقبال گسترده ای که از آن به عمل آمد، به سرعت توانست بازار تبلیغات را در دست گیرد. تا حدی که امروزه از تابلوهای چلنیوم به عنوان تابلو سر درب مغازه و فروشگاه، استفاده های زیادی می شود.

اما چرا متریال چلنیوم تا این حد محبوب شد؟! تابلوهایی که با استفاده از چلنیوم ساخته می شوند، علاوه بر زیبایی مزایای فراوان دیگری هم دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر، اشاره کرد:

  • تنوع زیاد در رنگ
  • دوام و ماندگاری بالا
  • قابلیت تمیز کردن آسان
  • عدم زنگ زدگی
  • امکان اجرای نورپردازی جذاب
  • مصرف برق پایین
  • تنوع بالا در طرح و مدل
  • قابلیت اجرا بر روی انواع سطوح مثل سرامیک، سنگ، کامپوزیت، چوب و…

با وجود چنین مزایایی برای تابلوهای چلنیوم بعید است که مشتریان آن را جزء اولین انتخاب های خود قرار ندهند.

آشنایی با متریال چلنیوم

چگونگی طراحی و ساخت تابلو چلنیوم روی شیشه

تابلو چلنیوم انواع بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می‌ توان به تابلو چلنیوم روی شیشه، اشاره کرد. در این نوع از تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته روی زیرکاری از جنس شیشه نصب می شوند. به این صورت که جنس حروف برجسته نصب شده روی شیشه از پلکسی گلاس بوده و دور تا دور آن با چلنیوم، پوشانده می شود.

اما به نحوه طراحی و ساخت تابلو چلنیوم روی شیشه می پردازیم. در مرحله اول طرح مورد نظر تابلو توسط طراح مجموعه تابلوسازی و با استفاده از نرم افزارهای دقیق کامپیوتری، طراحی می شود.

زمانی که طرح توسط مشتری تایید شد؛ به مرحله بعدی یعنی برش می رود. در این مرحله دستگاه های لیزری با دقت و سرعت بالا طرح مورد نظر را برش می دهند. پس از آن، نوبت به ساخت لبه حروف برجسته می رسد. اینجاست که متریال چلنیوم برای ایجاد لبه حروف، برش داده می شود.

معمولاً از زیرسازهای PVC برای تابلوهای چلنیوم استفاده می شود اما زمانی که به جای pvc از شیشه به این منظور استفاده شود، تابلوی جدیدی با عنوان “تابلو چلنیوم روی شیشه”، خواهیم داشت.

از تابلو چلنیوم روی شیشه بیشتر برای مکان هایی استفاده می شود که نمای آن کاملاً با شیشه کار شده باشد. در چنین حالتی برای جذب مشتری و فروش بالاتر نیاز داریم هماهنگی خاصی بین تابلوی تبلیغاتی و نمای کار شده، ایجاد کنیم.

توجه داشته باشید که ساخت تابلو چلنیوم روی شیشه نیاز به تبحر و تخصص بالا در زمینه تابلوسازی و تبلیغات دارد. به همین دلیل است که همواره توصیه می شود برای پرهیز از دوباره کاری و صرف هزینه مازاد؛ حتماً برای سفارش تابلوی تبلیغاتی به تابلوسازان ماهر و با تجربه، رجوع کنید.


چگونگی طراحی و ساخت تابلو چلنیوم روی شیشه

مزایای استفاده از تابلو چلنیوم چیست؟

زمانی که قصد سفارش تابلو چلنیوم را داشته باشید، قطعاً به دنبال ویژگی های مثبت آن هستید. تابلو چلنیوم یک تابلوی اقتصادی و مقرون به صرفه برای فروشگاه و مغازه، محسوب می شود. چرا که در نورپردازی این تابلوها از لامپ های اس ام دی که مصرف برق بسیار پایینی دارند، استفاده می شود.

این لامپ ها همچنین به سرعت دچار آسیب و سوختگی نمی شوند. در نتیجه نیازی به تعویض ندارند و همین موضوع باعث می ‌شود در درازمدت صرفه اقتصادی خوبی برای مصرف کننده داشته باشد.

اما مزیت دیگر این تابلو، انعطاف پذیری بالای آن است. به طوری که می توان در هر اندازه و هر طرح دلخواهی آن را پیاده سازی کرد. تابلوهای چلنیوم برای تمامی مشاغل جهت معرفی کالا و خدمات، مناسب می باشند.

مورد مهم دیگری که وجود دارد، امکان تمیز کردن تابلوست. تابلوهای چلنیوم به راحتی گرد و خاک نمی گیرند و در صورت کثیفی به راحتی با یک پارچه نخی، تمیز می شود.

از هر چه که بگذریم؛ از نورپردازی قابل توجه این تابلوها، نمی توان به سادگی گذشت. نورپردازی کاملا به سلیقه شخصی مشتری انجام شده و می تواند با رنگ دکور فروشگاه و مغازه، هماهنگی داشته باشد.

یکی از نکاتی که هنگام طراحی و ساخت تابلو باید مد نظر قرار دهید؛ مقاومت آن در شرایط جوی متفاوت است. از آنجایی که آلومینیوم اصلی ترین متریال حروف چلنیوم می باشد، این تابلو می ‌تواند در برابر نور خورشید، بارش باران، وزش باد، بارش برف و… از خود مقاومت خوبی نشان دهد. حتی تابلوهای چلنیوم در برابر آتش و حرارت هم بسیار مقاوم هستند.

مزایای استفاده از تابلو چلنیوم چیست؟

نصب تابلوهای چلنیوم شیشه ای نمای مغازه را بهتر و زیباتر جلوه می ‌دهند. این تابلو هم همانند هر نوع تابلوی دیگری برای تبلیغات مزایا و معایب خود را دارد که بهتر است قبل از اینکه نسبت به سفارش آن تصمیم بگیرید، با کارشناسان تابلوساز درباره ویژگی ‌هایی که دارند، مشورت کنید.

در هر صورت هر تابلوی منحصر به فرد و خلاقانه علاوه بر اینکه می ‌تواند برای شما جذب مشتری داشته باشد، با هدف زیباتر ساختن دکوراسیون بیرونی فروشگاه و مغازه هم استفاده می شود. اگر بتوانید در این امر موفق باشید، نیمی از مسیر رسیدن به هدف را طی کرده اید. چرا که مشتری امروزی طرفدار مدرنیته بوده و معمولاً قدم به مکان هایی می ‌گذارد که از طراحی دکوراسیون زیبایی برخوردار باشد.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

با آگاهی از ویژگی های مثبت تابلوهای چلنیوم ممکن است نسبت به سفارش آن ها ترغیب شده باشید. این نکته را در نظر بگیرید که شما می بایست کاملاً متناسب با نوع کسب و کار و جامعه هدفی که دارید، تابلوی تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. بنابراین هرگز درگیر تبلیغات دروغین نشوید و سعی کنید بهترین و مناسب ترین تابلو را برای معرفی کالا و خدمات خود، استفاده کنید.

تابلوسازی نامور با سابقه چندین ساله ای که در زمینه طراحی و تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی دارد، به خوبی می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

علاوه بر تابلو چلنیوم، دیگر تابلوهای تبلیغاتی مثل تابلو استیل، تابلو ترمووود و لایت باکس تبلیغاتی هم وجود دارد که جزء تابلوهای مدرن و زیبا محسوب می شوند. شما متناسب با بودجه ای که برای سفارش تابلوی تبلیغاتی در نظر گرفته اید و بر اساس راهنمایی ‌های کارشناسان تابلوساز، می توانید بهترین و مناسب ترین تابلو را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که تابلوی مذکور قرار است سال ها کار تبلیغات را برای شما انجام دهد. بنابراین سعی کنید به تابلوسازانی رجوع کنید که از بهترین و به روزترین متریال موجود در بازار، استفاده می کنند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می ‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: