۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

نورپردازی در تابلو مغازه، اجباری یا اختیاری

زمانی که به عنوان یک خریدار تابلو به تابلوسازی ها مراجعه می کنید، یکی از مهم ترین سوالاتی که با آن روبرو می شوید این است که آیا تابلو مغازه یا تابلو فروشگاه نیاز به نور و نورپردازی دارد یا خیر؟ در واقع چالشی که به وجود می آید این است که نورپردازی در تابلو سازی، باید به صورت اجباری صورت گیرد و یا اختیاری انجام شود.

جواب های متعددی برای این سوال می توان پیدا کرد. اما برای رسیدن به جوابی درست، بایستی ابتدا به رابطه بین نورپردازی تابلو مغازه و جذب مشتری پی برد. بی شک هرچه یک تابلو مغازه یا یک تابلو فروشگاه جذابیت بصری بیشتری داشته باشد، به همان اندازه هم در جذب مشتری تأثیر گذار است.

نور پردازی تابلو فروشگاه

جذابیت در تابلو سازی با استفاده از نور

نور، عنصری است که به شکل معجزه آسایی باعث جذابیت تابلوهای تبلیغاتی می شود. ساخت تابلو مغازه در حوزه تابلو سازی، بدون استفاده از نور و نورپردازی مناسب، یک کار ناقص و بی هویت است. استفاده از نور تکمیل کننده طراحی تابلو است، و تلاشی که یک طراح تابلو برای زیبایی کار خود انجام می دهد، با نور تأثیرگذار خواهد بود.

بررسی اهمیت نورپردازی در تابلوسازی

از زمانی که صنعت تابلو سازی در ایران رونق گرفت و استفاده از تابلو تبدیل به یک کار الزامی شد، در ابتدا به بحث نور اهمیت چندانی داده نمی شد. تابلوهایی همچون تابلو چلنیوم یا تابلو حروف برجسته به شکل ساده طراحی می شدند و بر سردر مغازه نصب می شدند.

با گذشت زمان تابلوسازان به اهمیت نور در تابلوسازی پی بردند. در مباحث جذب مشتری، متخصصان این حوزه دریافتند که استفاده از نور در تابلو سردر مغازه، برای مردم جذاب و خوشایند است. به همین دلیل نورپردازی در تابلو سازی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد.

اهمیت نورپردازی در افزایش فروش

یکی از دلایل اهمیت نورپردازی تابلو تبلیغاتی، افزایش فروش محصولات و کالاهای متنوع است. نور، در تبلیغات تمامی محصولات، اثرگذار است. استفاده از نورپردازی، یک برند خاص و یا یک محصول را بهتر و با جلوه بیشتری برای مشتری تبلیغ می کند.

علاوه بر آن نورپردازی تابلو باعث جلب توجه مخاطبین می شود. تصور کنید برای تفریح، قدم زدن در یک خیابان شلوغ و پر از مغازه های مختلف را انتخاب کرده اید. در چنین شرایطی حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، یک تابلو نورانی و جذاب می تواند ناخودآگاه شما را به سمت مغازه مورد نظر هدایت کند.

نور پردازی تابلو مغازه

علت نورپردازی در تابلو سازی

علت اصلی نورپردازی در ساخت تابلو، بهتر دیده شدن تابلو و زیبایی بیشتر است. با تاریک شدن هوا، خیابان ها نیز تاریک شده و تابلو مغازه به خوبی دیده نمی شود. نورپردازی راه حلی برای این مشکل است به طوری که دیگر در شب دغدغه ای برای دیده نشدن مغازه، به وجود نمی آید.

از طرفی دیگر، زیبایی یکی از هدف های اصلی طراحی و ساخت تابلو است. به همین دلیل از تمامی ابزارهایی که یک تابلو را زیبا می کند می توان استفاده کرد. نور هم یکی از همان ابزارها است که در مسیر زیباسازی تابلو، می توان از آن استفاده کرد.

نقش نورپردازی در تابلو تبلیغاتی

طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی کار ساده ای نیست و نیاز به دانش گسترده در علم تبلیغات و بازاریابی دارد. در حوزه تبلیغات مهم ترین و پربحث ترین موضوع، چگونگی جذب مشتری و افزایش فروش و رونق کسب و کار است. ابزارهای بسیاری برای تبلیغات وجود دارد که یکی از تأثیرگذارترین آنها، تابلوهای تبلیغاتی هستند.

در چنین تابلوهایی استفاده از نور اهمیت بسیار زیادی دارد و به نوعی می توان گفت نقش اصلی در تأثیرگذاری تابلو تبلیغاتی، بر عهده نورپردازی تابلو است. تابلوهایی که در گوشه و کنار خیابان های شهر و اطراف اتوبان ها و داخل پارک ها و مراکز تفریحی پر رفت و آمد نصب می شوند، برای اینکه با چشم مخاطب برخورد داشته باشند، باید از نور استفاده کنند.

شناخت بهتر انواع نورپردازی در تابلو سازی

از آنجایی که نورپردازی در تابلوسازی اهمیت خاصی دارد، پس بهتر است که با انواع نورهایی که برای روشنایی تابلوهای تبلیغاتی، تابلو مغازه، تابلو فروشگاه، تابلو شرکت ها و اداره ها و… استفاده می شود بهتر آشنا شوید. به طور کلی معمولاً از تابلو چلنیوم، حروف برجسته و لایت باکس در اکثر تابلوها استفاده می شود.

نور پردازی تابلو

نوری که در اکثر تابلوها تأمین می شود، به دلیل استفاده از لامپ های LED  و SMD است. این لامپ ها به شکل های مختلف در بازار موجود می باشند و مصرف برق را تا مقدار زیادی کاهش می دهند. البته دسته ای دیگر از تابلوهای تبلیغاتی در خیابان ها وجود دارند که، به وسیله پروژکتورها در شب قابل رویت هستند.

حضور پرنگ نور در تابلو لایت باکس

همان طور که از اسم تابلو لایت باکس پیدا است، این تابلو را به عنوان یک جعبه نورانی می شناسند. لایت باکس بدون حضور نور بی معنی است و کاربرد خود را از دست می دهد. تابلو لایت باکس در صنعت تابلو سازی و تبلیغات، یکی از مهم ترین تابلوها می باشد که نقش موثری در فروش محصولات دارد.

طرحی که توسط تابلوساز برای تابلو انجام گرفته است، بعد از چاپ بر روی انواع ورق پلکسی، در چارچوب آلومینیومی لایت باکس نصب می شود. در داخل این قاب، نورپردازی صورت گرفته، طرح تابلو را مشخص می کند.

جذابیت تصاویر در جعبه نورانی

استفاده از نور در لایت باکس چنان جذابیت بصری را ایجاد می کند که کمتر مغازه داری است که مخالف استفاده از تابلو لایت باکس باشد. در مشاغلی همچون رستوران ها یا فست فودها از تابلو لایت باکس به عنوان یک بلندگو استفاده می شود.

به این شکل که، معمولاً منو رستوران در یک تابلو لایت باکس بزرگ طراحی می شود و داخل مغازه نصب می گردد. به این ترتیب مشتری ها می توانند شکل و قیمت هر غذا را به شکل اشتها آور و جذابی بر روی این تابلو مشاهده کنند. 

نورپردازی در تابلو چلنیوم چگونه است؟

تابلو چلنیوم را یکی از پرکابردترین تابلوها باید نام برد. در این تابلو، طرح مورد نظر بر روی انواع ورق ها برش می خورد و دورتا دور تابلو را با چلنیوم هایی با ضخامت های مختلف پوشش می دهند. سپس برای بهتر دیده شدن تابلو در زیر ورق، لامپ های ال ای دی و یا اس ام دی قرار می گیرد.

نورپردازی در تابلو چلنیوم به صورت یکنواخت انجام می شود به همین دلیل نمای زیبایی ایجاد می کند. این تابلو برای مغازه هایی که به صورت 24 ساعت شبانه روز مشغول فعالیت هستند مانند داروخانه، تابلو مناسبی است. چرا که در شب نیز با یک نورپردازی مناسب، قابل مشاهده است.

رابطه نورپردازی تابلو چلنیوم و تبلیغات

نورپردازی تابلو چلنیوم تنها برای دید بهتر این تابلو در شب انجام نمی شود. بلکه یکی از دلایل نورپردازی، کمک به جذابیت تابلو و سودمند بودن تبلیغات است. اگرچه ماهیت تبلیغات در تابلو چلنیوم با تابلو لایت باکس متفاوت است، اما این تابلو نقش مهمی در تبلیغ نام برندها دارد.

تمام مغازه ها و شرکت ها نام مشخصی برای خود انتخاب می کنند، نمایش این نام و یا لوگو در تابلو تبلیغاتی مهم است. نورپردازی تابلو چلنیوم، یکی از راه های مفید برای تبلیغات برند و نام مشاغل است.

نورپردازی تابلو

آیا نورپردازی در تابلو حروف برجسته الزامی است؟

تابلو حروف برجسته، انواع مختلفی دارد. این تابلو بی شباهت به تابلو چلنیوم نیست، چرا که در بعضی مواقع از ورق های یکسانی برای ساخت هر دو تابلو استفاده می شود. اصولاً تابلو حروف برجسته به زیبایی که در سادگی ساخت آن وجود دارد، شناخته می شود.

اما با توجه به رقابتی که بین تابلوهای مغازه ها و فروشگاه بر سر جذابیت بیشتر وجود دارد، باید گفت که نورپردازی در تابلو حروف برجسته از ضروریات ساخت این تابلو است. گاهی در ساخت تابلو حروف برجسته از ورق های پانچ شده استفاده می شود، این ورق ها تنها با نورپردازی زیبا دیده می شوند.

تابلو حروف برجسته در ساختمان ها

اخیراً یکی از کاربردهای تابلو حروف برجسته این است که از آن برای نام ساختمان استفاده می کنند. بحث نورپردازی در ساختمان چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته و اکثر ساختمان های جدیدی که ساخته می شود، نورپردازی خاصی در شب دارد.

برای هماهنگی تابلو حروف برجسته با نورپردازی نمای ساختمان، از نور در ساخت این تابلو استفاده می شود. اگر دقت کرده باشید در برخی از ساختمان ها، تابلو نورانی در شب بر روی نمای ساختمان، دیده می شود.

نورپردازی در تابلو کامپوزیت چگونه انجام می شود؟

تابلو کامپوزیت در اصل یک زمینه برای نصب تابلوهای دیگر است. به علاوه این که کاربرد بسیار زیادی در تابلو سازی دارد، به طوری که در اکثر مشاغل و کسب و کارها از تابلو کامپوزیت استفاده می شود. نورپردازی در تابلو کامپوزیت به وسیله تابلوهای دیگر انجام می شود.

در نورپردازی تابلو کامپوزیت، تابلوهایی همچون تابلو لایت باکس، تابلو چلنیوم و تابلو حروف برجسته به صورت نورانی ساخته می شوند و بر روی این تابلو نصب می گردند. به این ترتیب نورپردازی این تابلو تکمیل می شود.

تابلو کامپوزیت به عنوان یک تابلو مدرن شناخته می شود، به همین دلیل نورپردازی عناصری که بر روی این تابلو نصب می شوند، باید حتماً با کیفیت و طراحی قابل قبولی صورت گیرد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: