گروه تابلو سازی ناموَر

فروشگاه ها و نیاز آنها به لایت باکس اینبار با نگاهی دقیق تر

چرا فروشگاه ها نیاز به لایت باکس دارند؟ این سوال، یک سوال کلی می باشد و برای آنکه به یک جواب صحیح برسیم لازم است که از جنبه های مختلف، فروشگاه ها و نحوه تبلیغات در آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم. پس ابتدا به بررسی فروشگاه ها از زاویه های مختلف می پردازیم و سپس به علت نیاز آنها به لایت باکس پی می بریم.

لایت باکس

علت محبوبیت فروشگاه در بین مردم چیست؟

فروشگاه ها دراصل، مغازه‌ های بزرگی هستند که انواع کالا، اعم از خوراکی، پوشاک، بهداشتی و حتی لوازم خانگی را در یک فضای بزرگ عرضه می کنند. اکثر افرادی که شاغل هستند، زمان کمی برای خرید مایحتاج خود دارند. از این رو معمولاً به جای خرید از چند مغازه، یک فروشگاه بزرگ را برای خرید انتخاب می کنند تا در زمانی کوتاه تمام کالاهای مورد نیاز خود را پیدا کرده و تهیه کنند.

پس می توان گفت که فروشگاه ها محبوبیت بالایی بین مردم دارند. حتی بعضی از مردم به قصد تفریح وسرگرمی وارد فروشگاه می شوند، و اگر علاوه بر فروش محصولات مختلف در قسمتی از فروشگاه فود کورت هم قرار گرفته باشد یکی از دلایل مردم برای آمدن به فروشگاه، غذاخوردن و سپری کردن اوقات فراغت می شود.

چگونه مردم فروشگاه مناسب را انتخاب می کنند؟

مردم فروشگاهی را انتخاب می کنند، که به درستی به آنها معرفی شده است. آنها همیشه به دنبال تابلو یک مغازه یا یک فروشگاه می گردند و با دیدن تابلو، وارد مکان مورد نظر خود می شوند. پس همان طور که تابلو مغازه باعث جلب توجه مشتری می شود، در فروشگاه ها هم تابلو فروشگاه می تواند توجه مردم را به خود جلب کند.

زمانی که یک برند شناخته شود، برای مردم قابل اعتماد شده و آن را انتخاب می کنند. تابلو فروشگاه در انتخاب شدن توسط مردم برای خرید و گشت و گذار نقش مهمی دارد.

لایت باکس

چرا باید در فروشگاه تبلیغات انجام شود؟

روزانه تعداد زیادی محصول جدید از هر برندی وارد بازار می شود که برای فروش نیازمند تبلیغات گسترده و معرفی به مردم است. فروشگاه ها مراکزی پرترددی هستند که در طول روز افراد زیادی به قصد خرید محصولات مختلف وارد آن می شوند.

طبیعی است که به دلیل مشغله های هر فرد و همین طور تعداد بالای محصولات، افراد زیادی که وارد فروشگاه می شوند از ورود محصول جدید به بازار خبر نداشته باشند و نیاز باشد که این کالاها به طریقی به مشتری معرفی شود.

در این جا تابلو تبلیغاتی همان وسیله ای است که به کمک فروشندگان می آید. تابلو تبلیغاتی می تواند بدون نیاز به نیروی انسانی برای تبلیغ محصولات، به تنهایی کالای خاصی را به مردم معرفی کند و فروش را افزایش دهد.

بررسی علت اصلی تبلیغات کالا در فروشگاه

پس می توان گفت معرفی کالاهای مختلف به مردم، از اصلی ترین علل تبلیغات در فروشگاه ها است. همچنین یکی دیگر از علت‌های تبلیغات در فروشگاه ها، افزایش میزان فروش روزانه و حتی سالیانه است. به طور طبیعی هر فروشگاه هر روز یک تعداد مشخصی از کالاهای خود را می فروشد و سود مشخصی روزانه به حساب صاحبان فروشگاه ها از سوی مشتری‌ها واریز می شود.

اما دغدغه اصلی تمامی صاحبان فروشگاه، به دست آوردن سود بیشتر است. سود بیشتر در گروء فروش کالاهای بیشتر است. زمانی که یک محصول به صورت ویژه در فروشگاه ها تبلیغ می شود، به صورت غیرمستقیم مشتری را وادار به خرید می کند و همین موضوع نیز سود بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

چرا باید از تابلو لایت باکس در فروشگاه استفاده کنیم؟

یکی از بهترین تابلوها در صنعت تابلوسازی، تابلو لایت باکس است. درواقع می توان این جمله را به این شکل نیز بیان کرد، لایت باکس‌ها دنیای تابلو سازی را متحول کرده‌اند. علت این قضیه، اثربخش بودن تبلیغات با لایت باکس ها بر مشتری است.

در آن شلوغی فروشگاه ها و حجم بالای رفت و آمد توجه مردم به چیزی جلب می شود که اغواگر و فریبنده باشد. می توان با قطعیت گفت که لایت باکس ها این ویژگی را دارند. مجموعه‌ی نور و رنگ در تابلو لایت باکس فروشگاهی پکیجی تأثیرگذار برای مشتری خواهد بود.

در تابلو مغازه، استفاده از لایت باکس ممکن است تنها به سردر مغازه یا چند قسمت خاص آن محدود شود. اما در فروشگاه، لایت باکس فروشگاهی در نقاط زیادی دیده می شود تا به این ترتیب بتواند از هر بخش توجه مردم را به خود جلب کند.

لایت باکس

نصب لایت باکس در فروشگاه از دیدگاه روانشناسی

همان طور که استفاده از لایت باکس در فروشگاه الزامی است، نحوه نصب و محل قرار گیری آن نیز اهمیت ویژه ای دارد. در یک فروشگاه باید مجموعه ای از لایت باکس‌های مختلف از لایت باکس فریم لس گرفته تا لایت باکس ایستاده همگی با یک نظم از پیش طراحی شده مورد استفاده قرارگیرند.

لازمه این کار، شناخت کافی از پلان فروشگاه است. ابتدا باید نقشه فروشگاه را به خوبی مطالعه کنیم و نقاط کور را از نقاط قابل رؤیت تفکیک کنیم، سپس براساس نتایج به دست آمده تابلوهای لایت باکس را نصب کنیم.

هم چنین باید به تعداد لایت باکس‌های استفاده شده نیز دقت کنیم. تعداد لایت باکس‌های آویز یا متصل به دیوار و همین طور لایت باکس‌های ایستاده نیز باید از تعداد قابل قبولی برخوردار باشد.

بهترین جا برای لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس فریم لس و لایت باکس ایستاده در فروشگاه کجاست؟

این سه نوع لایت باکس، از بهترین تابلوها برای تبلیغات در فروشگاه هستند. ویژگی متفاوت این سه تابلو باعث شده تا هر کدام برای تاثیرگذاری بیشتر در یک مکان خاص مورد استفاده قرار گیرند. باتوجه به توضیحی که راجع به نصب تابلو از دیدگاه روانشناسی داشتیم، در این بخش قصد داریم تا استفاده درست از هریک از این لایت باکس‌های فروشگاهی را موشکافانه بررسی کنیم.

لایت باکس آلومینیومی در فروشگاه

تابلو لایت باکس آلومینیومی، تابلو زیبا و بادوامی است که ممکن است بارها در فروشگاه ها آن را دیده باشید. علاوه بر طراحی مناسب برای این تابلو در جهت بهتر دیده شدن توسط مشتری، مکان قرارگیری آنها نیز مهم است.

بهترین گزینه برای لایت باکس آلومینیومی، نصب آنها بر روی دیوار است. این تابلو می تواند در ابعاد مختلف کوچک و بزرگ توسط تابلو سازی ها ساخته شود و بر روی دیوارهایی که بیشتر در زاویه دید مشتری هستند نصب گردد.

همچنین نصب آنها در دیوارهای راهروها و یا ورودی فروشگاه ها باعث می شود تا تصاویر و مطالب موجود در آن هنگام عبور در ذهن مشتری ثبت گردد و به هنگام ورود به فروشگاه با دیدن کالای به نمایش درآمده در تابلو تبلیغاتی قصد خرید پیدا کند.

لایت باکس باکس فریم لس در فروشگاه

تابلو لایت باکس فریم لس، یکی از تابلوهای تبلیغاتی مفید در فروشگاه است. فریم لس بودن باعث نمایش بهتر محصول شده و تمام حواس مخاطبین را به خود جلب می کند.

لایت باکس‌های فریم لس نیز می توانند مانند لایت باکس های آلومینیومی به دیوار متصل شوند اما بهتر آن است که از قابلیت فریم لس بودن به خوبی استفاده کرد و این تابلوها را به صورت آویزان نصب کرد.

لایت باکس

اغلب فروشگاه ها ارتفاعی بلندی دارند و همین موضوع باعث می شود تا تابلو آویزان شده از سقف خیلی بهتر از تابلویی که به دیوار نصب شده، دیده شود. همین طور تابلوهای آویز در فروشگاه ها یکی از بهترین راههای فروش محصولات جدید یا کالاهایی هستند که تخفیف ویژه دارند.

لایت باکس ایستاده در فروشگاه

با قاطعیت می توان گفت که لایت باکس‌های ایستاده، از محبوب ترین تابلوهای تبلیغاتی فروشگاهی هستند. قرارگرفتن آن ها در مسیر حرکت مردم باعث ارتباط بهتر مشتری با کالای مورد نظر می شود.

هرچه طرح این تابلوها جذاب باشد مشتری زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به تابلو و مطالعه متن آن می کند. نمایش مستقیم محصولات در این تابلو، حس بهتری به مشتری منتقل می کند. از این رو بهتر است که از تابلو لایت باکس ایستاده در فروشگاه به وفور استفاده شود.

اما باید به محل قرار دادن آن نیز دقت کنید. نباید لایت باکس ایستاده دقیقاً سر راه مشتری قرار گیرد و باعث کلافه شدن او شود. همچنین از قرار دادن لایت باکس ایستاده در میسرهای پرتردد نیز بپرهیزید، چرا که این کار می تواند تأثیر کاملاً منفی بر مشتریان داشته باشد.

بهترین مکان قرارگیری لایت باکس های ایستاده قراردادن آن ها درجایی است که علاوه بر زاویه دید خوبی که برای مردم دارد ترافیکی هم در مسیر ایجاد نکند.

در نهایت بعد از بررسی و مطالعه‌ تمامی موضوعاتی که به آنها پرداخته شد، بار دیگر این سوال را از خود بپرسید، چرا فروشگاه ها نیاز به لایت باکس دارند؟ با پرسش و پاسخ هایی که از ابتدای بحث تا کنون داشته‌ایم حتما این بار جواب درستی برای این سوال پیدا خواهید کرد!

پیمایش به بالا