۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

موارد مهم در ساخت تابلوهای فروشگاهی

تابلوهای فروشگاهی همان هایی هستند که تحت عنوان تابلو سر درب انواع فروشگاه ها و مغازه ها، نصب شده اند و به نوعی معرف خدمات قابل ارائه آن فروشگاه می باشند. وجود تابلو فروشگاهی جذاب برای بحث بازاریابی و تبلیغات بسیار اهمیت دارد. چه بسا خیلی از مخاطبان و حتی عابرین پیاده تنها به واسطه همین تابلوهای نصب شده و برای خرید کالا، به یک فروشگاه مراجعه می کنند.

با استفاده از یک تابلو فروشگاهی به راحتی و با هزینه نه چندان بالایی می توانید هر کسب و کاری که دارید، به دیگران معرفی کنید. البته هر چقدر در طراحی و ساخت تابلو فروشگاهی خلاقیت بیشتری به خرج دهید، بازدهی بیشتری می گیرید. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم نکاتی که برای ساخت تابلوهای فروشگاهی اهمیت دارد، ذکر کنیم.

موارد مهم در ساخت تابلوهای فروشگاهی

جذابیت حرف اول را برای تابلوهای فروشگاهی می زند. هر چقدر تابلوهایی که برای نصب سر درب فروشگاه ساخته می شوند دارای جذابیت بیشتری باشند؛ به همان نسبت می توانند مشتریان بیشتری را به سمت آن فروشگاه، جذب نمایند.

جالب این است که اگر از اکثر افرادی که در خیابان ها در حال عبور و مرور هستند بپرسید که چه تعداد از این تابلوهای تبلیغاتی در ذهنشان مانده است، متوجه می شوید که نهایتا دو یا سه عدد از این تابلوها را توانسته اند به ذهن بسپارند. بنابراین آنچه که در طراحی و ساخت تابلوهای فروشگاهی اهمیت دارد، ماندگار شدن در ذهن مخاطب است.

افراد ناخودآگاه جذب تابلوهایی می شوند که به نوعی القا کننده هیجان، شادی و خلاقیت باشند. تکرار در تابلوهای فروشگاهی اصلا برای مخاطب خوشایند نیست و اکثر صاحبان فروشگاه ها به این موضوع واقف هستند. به صورتی که شاهد هستیم در سال های اخیر تنوع بی نظیری در ساخت تابلوهای فروشگاهی، صورت گرفته است.

خلاقیت را معمولا می توان در بخش طراحی، روی تابلو اعمال کرد. هر چقدر طرح تابلو منحصر به فردتر و خلاقانه تر باشد، تاثیر مثبت بیشتری در جذب مشتری و سودآوری برای فروشگاه دارد.

اما بپردازیم به بخش های اساسی و مهم تابلوهای فروشگاهی

  • لوگوی فروشگاه یا مغازه
  • رنگ پس زمینه
  • نام تجاری و یا برند مغازه و فروشگاه
  • شماره تلفن و یا آدرس شعبه های مختلف

موفقیت آمیز بودن تابلو مغازه تا حد زیادی به طراحی اولیه آن، برمی گردد. به طوری که امروزه در سراسر دنیا ارزش بالایی برای کار طراحان ماهر در نظر می گیرند. در واقع داشتن ایده و طرح اولیه درست و خلاقانه می تواند باعث ارتباط هر چه بیشتر تابلو فروشگاه شما با مخاطبانتان شود.

بسیاری از تابلوهایی که برای فروشگاه و مغازه تهیه شده اند؛ نه تنها هیچ جذابیتی ندارند، بلکه چهره آن فروشگاه را بسیار زشت جلوه می دهند. چنین تابلوهایی برای یک شهر حتی آلودگی های دیداری تولید می کنند. استفاده از اشکال و طرح های تکراری، مرتبط نبودن نوع کسب و کار با المان های استفاده شده در طراحی تابلو و عدم وجود شعار تبلیغاتی جذاب، همگی در به وجود آمدن یک تابلوی نامناسب، موثر هستند.

برای درک بهتر این موضوع بد نیست کمی با تبلیغات محیطی و اهمیت آن، آشنا شویم.

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی در حقیقت شامل تبلیغاتی می شوند که در سطح یک شهر اعمال می گردند. انواع بنرها، تراکت هایی که روی دیوارها نصب می شوند، بیلبوردهای موجود در بزرگراه ها، تابلوهای فروشگاهی و در واقع هر چیزی که بتواند نظر مردم را در سطح شهر جلب کند، در زمره تبلیغات محیطی قرار می گیرند.

از تاثیر فزاینده تبلیغات محیطی نمی توان چشم پوشی کرد. به طوری که تاثیر آن در جذب مشتری بر همگان شناخته شده است. این شیوه تبلیغاتی همچنین می تواند روی آگاهی بخشیدن به مخاطبان نقش بسزایی داشته باشد. البته برای آنکه بتوانید این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید؛ می بایست برخی از فاکتورهای اساسی آن را مد نظر قرار دهید.

به عنوان مثال، بهتر است مکانی را برای انجام تبلیغات محیطی خود انتخاب کنید که جزء مکان های بسیار پرتردد باشد. در این صورت می توانید این اطمینان را داشته باشید که درصد بالایی از افراد، تبلیغ شما را مشاهده می کنند.

موضوع مهم دیگر، انتخاب طراح است. سعی کنید برای انجام تبلیغات محیطی حتما به سراغ یک طراح حرفه ای و باتجربه بروید. اگر چنین شخصی را سراغ ندارید، بهتر است از شرکت های تبلیغاتی شناخته شده، کمک بگیرید. تابلوسازی نامور با سابقه درخشانی که در امر تابلوسازی دارد؛ می تواند به شما در انتخاب طرح مناسب و خلاقانه کمک کند.

خوشبختانه طراحان بسیار حرفه ای در این مجموعه تابلوسازی مشغول به فعالیت هستند که می توانید از ایده های آنان، برای داشتن یک تابلوی تبلیغاتی زیبا و منحصر به فرد، استفاده کنید. طراح تابلوساز علاوه بر انتخاب طرح، می تواند پیشنهادات خوبی برای انتخاب ترکیب رنگ تابلو نیز داشته باشد.


تبلیغات محیطی چیست؟

ساخت تابلوهای فروشگاهی جذاب به چه صورت است؟

برای اینکه یک تابلو فروشگاهی جذاب داشته باشید، در وهله اول باید به یک تابلوسازی مراجعه کرده و فهرستی از نیازهای خود را به اطلاع کارشناس تابلوساز، برسانید. این کار معمولا در جلسات مشاوره ای که بین شما و کارشناسان برگزار می گردد، قابل انجام است.

کارشناس تابلوساز پس از نیازسنجی از شما به عنوان مشتری؛ پیشنهاداتی برای طراحی و ساخت تابلو فروشگاهی جذاب میدهد. پس از آن، طرح اولیه توسط طراح و با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری، طراحی شده و در اختیارتان قرار می گیرد. اگر هیچ اشکال و ایرادی به طرح وارد نبود، تابلو برای طی مسیر ساخت، به مراحل بعدی می رود.

خوشبختانه در تمامی مراحل ساخت تابلو فروشگاهی؛ نظر و سلیقه شما به عنوان مشتری، دخیل می باشد. اصلا نگران هزینه های مربوط به ساخت تابلو نباشید. هزینه ای که برای این کار می پردازید، در مقابل سایر روش های تبلیغاتی ناچیز می باشد. علاوه بر این، معمولا کارشناسان تابلوساز متناسب با بودجه ای که دارید، کار ساخت تابلوی تبلیغاتی را آغاز می کنند.

سفارش تابلو تبلیغاتی

مجموعه تابلوسازی نامور یکی از شناخته شده ترین تابلوسازی های موجود در تهران و کشور است که راز موفقیت خود را استفاده از بهترین متریال ساخت تابلو می داند. خوشبختانه امکان ساخت انواع تابلوی فروشگاهی توسط این مجموعه، وجود دارد و شما می توانید با هر سطح بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، یکی از تابلوها را انتخاب نمائید.

استفاده از بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار و همچنین استفاده از طراحی های چشمگیر و جذاب در تابلوهای تبلیغاتی از افتخارات مجموعه تابلوسازی نامور می باشد.

اگر برای ساخت تابلو فروشگاهی جذاب به دنبال یک تابلوسازی معتبر هستید؛ می توانید به این مجموعه، اعتماد کنید. چرا که پس از ساخت تابلو و تحویل آن به مشتری، ضمانت نامه معتبر نیز ارائه می دهند. این موضوع نشان از کیفیت تابلو دارد. بنابراین شما به عنوان مشتری هیچ نگرانی از بابت خدمات پس از فروش، نخواهید داشت.

تابلوسازی نامور با داشتن یک تیم تخصصی قادر است هر نوع تابلوی تبلیغاتی مثل تابلو چلنیوم، تابلو کامپوزیت، لایت باکس های تبلیغاتی، تابلو لاسوگاسی، تابلو ترمووود، تابلو فلکسی و هر نوع دیگری از تابلوهای تبلیغاتی را با سرعت و دقت بالا، طراحی و تولید کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس حاصل فرمائید. کارشناسان تابلوساز بر اساس سلیقه و بودجه شما، بهترین و مناسب ترین تابلو را پیشنهاد می دهند.

جذابیت یک تابلو فروشگاهی چگونه حاصل می شود؟

زمانی که شما تصمیم به استفاده از یک تابلو فروشگاهی برای کسب و کار خود می گیرید، نصف راه را برای رونق کسب و کارتان رفته اید. اما نکته ای که وجود دارد در این است که امروزه با توجه به وجود تابلوهای متنوع در سطح شهر با طرح و نقش مختلف این امکان وجود دارد که تابلو شما در این میان مشاهده نشود. برای اینکه بتوانید در میان رقبای خود بدرخشید نیاز به طراحی یک تابلو جذاب دارید. حال سوال اینجاست که جذابیت تابلو فروشگاهی چگونه حاصل می شود؟ در زیر نکاتی را که در این رابطه دخیلند، برایتان شرح داده ایم:

مشخص کردن هدف تابلو فروشگاهی

مسلما شما برای تحقق یک هدف مشخص اقدام به طراحی یک تابلو می کنید. برای مثال، چنانچه هدف شما تبلیغات در فروش باشد، از انواع تابلو خیابانی، تابلو سردر مغازه و… استفاده می کنید، اما اگر در نظر دارید که باز و بسته بودن مغازه را به مشتری اطلاع دهید، از یک تابلو کوچک برگردان استفاده می کنید. بنابراین، با تعیین هدف می توانید کار پیام رسانی را به نحو احسن انجام دهید.

طراحی یک تابلو ایده آل برای جذب مشتری

توجه داشته باشید که با طراحی یک تابلو تبلیغاتی ایده آل می توانید با نمایش نیاز مردم، تمامی عابران پیاده ای را که از کنار فروشگاه شما عبور می کنند، به مشتریان بالقوه تبدیل کنید. در واقع هدف اصلی یک تابلو فروشگاهی جذب مخاطبان بیشتر به مغازه شماست. از میان تمامی انواع تابلوها، تابلوهای لایت باکس به دلیل دو طرفه بودن حروف برای استفاده در کافی شاپ ها بسیار مناسب هستند. چرا که متن روی آن از دو جهت قابل خواندن است.

با این وجود، چنانچه روزانه نیاز به بروزرسانی متن تابلو مغازه خود دارید، می توانید از یک تابلو تخته سیاه استفاده کنید. کافه ها معمولا با استفاده از این تابلوهای دست نویس مشتریان بیشتری به مغازه خود جذب می نمایند.

اطمینان از خوانایی بهتر حروف تابلو

تابلوهای تبلیغاتی به دلیل فاصله زيادي که از زمین و در برخی موارد از خیابان اصلی دارند، باید متن درشت تر و خواناتری داشته باشند تا نقش خود را در معرفی کسب و کار به خوبی اجرا کنند. به همین دلیل بهتر است متن تابلو خود را به گونه ای انتخاب کنید که از هر فاصله ای قابل خواندن باشد.

ساخت تابلوهای فروشگاهی به چه صورت است؟

استفاده از رنگ های متضاد

زمانی که رنگ متن استفاده شده بر روی تابلو با پس زمینه آن متضاد باشد، خوانایی متن آن افزایش می یابد. این فاکتور به همراه قلم یا فونت انتخابی می تواند تاثیر بهتری داشته باشد. دقت کنید که مکان نصب تابلو در انتخاب رنگ های متضاد اهمیت بالایی دارد. برای مثال، در مکان هایی که در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار دارند، باید تفاوت زیادی را بین رنگ پس زمینه و متن ایجاد کرد. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که رنگ های مشابه خوانایی تابلو را بسیار کاهش می دهند.

با توجه به بررسی های انجام شده، مشخص شده است که تابلوهای خیابانی تنها در عرض ۳ و نیم ثانیه قادر به جذب مخاطب هستند. بنابراین، با انتخاب یک رنگ مناسب برای تابلو خود می توانید توجه افراد را خواسته یا ناخواسته به تبلیغات خود جلب کنید. به طور معمول، انتخاب رنگ تیره برای متن بر روی زمینه زرد یا سفید جلوه بهتری دارد و دارای کنتراست بالایی می باشد. علاوه بر آن، رنگ های دیگری نیز مطابق با انجمن تبلیغات در آمریکا به کسب و کارهای مختلف پیشنهاد شده است که در زیر به ۵ نوع از این ترکیب رنگ ها اشاره می کنیم:

رنگ مشکی بر روی زمینه زرد
رنگ مشکی بر روی زمینه سفید که بسیار متداول است
رنگ زرد بر روی زمینه مشکی
رنگ سفید بر روی زمینه آبی
رنگ سبز بر روی زمینه سفید

برای مخاطب هدف خود جذاب باشید

زمانی که نوع تبلیغات محیطی خود را انتخاب می کنید،  باید به خلقیات و سلیقه مخاطب هدف خود توجه ویژه ای داشته باشید. برای مثال، طرح تابلو شما باید مطابق با سن، جنس و علایق مخاطبانتان باشد. برای مثال یک مغازه اسباب بازی فروشی به دلیل سر و کار داشتن با بچه های کوچک ملزم به استفاده از رنگ های شاد و طرح های رنگارنگ و هیجان انگیز است. در مقابل، یک بوتیک مردانه نیاز به یک تابلو کلاسیک و به روز برای جلب توجه مردان جوان و شیک پوش دارد. در نظر گرفتن این نکته باعث می شود که شما مشتریان بالقوه ای را به مغازه خود جذب کنید.

ایده تابلو تبلیغاتی ثابت را به کار ببندید

چنانچه تابلو مغازه شما همه روزه حتی زمان بسته بودن مغازه تان در معرض دید عموم قرار بگیرد، تبلیغ به واسطه آن جواب خواهد داد. در این رابطه استفاده از تابلوهای حروف برجسته ثابت پیشنهاد بسیار مناسبی است.

حتما برای تعیین ساعات کاری خود از تابلوهای برگردان استفاده کنید

این نوع تابلوها می توانند حاوی اطلاعاتی از قبیل ساعات کاری، شماره های تماس و… باشند. بدین ترتیب مشتری زمان مراجعه خود را تنظیم می کند و در صورت لزوم با شما تماس می گیرد. این جزئیات اگرچه ظریف و ساده به نظر می رسند اما به مشتری این اطمینان را می دهند که مغازه شما در ساعات مشخصی فعالیت دارد.

از ایجاد طرح های شلوغ و شلخته در تابلو خود خودداری کنید

بدون شک، کوتاه بودن جملات تابلو مغازه خوانایی آن را بالا می برد و باعث می شود منظم و مرتب دیده شود. در واقع، پس زمینه های طرح دار و متون طولانی برای بروشورهای تبلیغاتی یا کارت ویزیت مناسبند. در ادامه چند نکته مهم برای انتخاب متن تابلو تبلیغاتی عنوان شده اند:

متنی را انتخاب کنید که به رفع نیاز مشتری کمک کند

معمولا هدف کسب و کارهای مختلف در انتخاب یک تابلو برای سردر مغازه و یا علائم و تابلوهای نصب شده در دکوراسیون داخلی، ارائه خدمات به آنهاست. مغازه داران به این شیوه می توانند نوع محصولات و خدمات پیشنهادی خود را به مشتری معرفی کنند.

انتخاب یک متن مختصر و مفید

همانطور که در بالا اشاره شد، کوتاه بودن پیام تابلو فروشگاه مناسب خوانایی آن را افزایش می دهد. شما باید در این متن دلایل انتخاب محصولات و خدمات خودتان را برای مشتری شرح دهید. علاوه بر این کار با متن تابلو می توانید مشتری را برای گفتگو با کارمندانتان علاقه مند کنید.

یک متن خاص انتخاب کنید

با توجه به فضای محدودی که در تابلو مغازه در اختیار شماست، باید سعی کنید تا حد امکان موارد ضروری را قید کنید. چنانچه در یک بازه زمانی به فکر برپایی یک فراخوان باشید، حس فوریت را به مخاطب خود القا می کنید. علاوه بر آن، چنانچه کار شما برای مثال در زمینه تعمیرات باشد، با ارائه تصاویر قبل و بعد می توانید به مشتری کمک کنید که مزایای استفاده از خدمات شما را تصور کند.

اما بپردازیم به بخش های اساسی و مهم تابلوهای فروشگاهی

معرفی یک مجموعه معتبر برای ساخت تابلو تبلیغاتی

موارد بسیاری وجود دارند که کیفیت یک تابلو تبلیغاتی ارزان را تحت تاثیر قرار می دهند. برخی از این موارد عبارتند از: انتخاب طراحی و انتخاب متریال تابلو با کیفیت بالا، نورپردازی و تابلو و …

علاوه بر آن، با توجه به تنوع زیاد تابلوهای تبلیغاتی نظیر تابلو چلنیوم، تابلو لایت باکس، تابلو حروف برجسته و… انتخاب یک تابلو متناسب با کسب و کار که از جمله جدیدترین مدل تابلو نیز باشد، اهمیت زیادی دارد. کارشناسان ما در مجموعه تابلوسازی نامور با ارائه مشاوره به مشتریان محترم، آنها را در انتخاب یک تابلو مناسب راهنمایی می کنند. در این مجموعه استادکاران با تجربه ای حضور دارند که کار ساخت تابلو با کیفیت را با دقت و وجدان کاری انجام می دهند.

استادکاران مجموعه موردنظر در ابتدا طرح پیشنهادی شما را با نرم افزارهای پیشرفته ای نظیر اتوکد، کورل دراو و… انجام می دهند تا همان طرحی باشد که مورد پسند شماست. آنها پس از این مرحله حساس مطابق با موقعیت جغرافیایی مغازه، تبلیغات محیطی را بر روی بهترین متریال طراحی می کنند. اعتماد کامل مشتریان به مجموعه تابلوسازی نامور و رضایت پس از تحویل کار ویژگیهایی هستند که این تابلوسازی همواره به آنها افتخار کرده است.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: