۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوسازی در مازندران با موشکافی

تابلوسازی در مازندران بسیار گسترده و وسیع است. همان طور که می دانید این استان بیشترین مسافر را در طول سال دارد. تقریباً آخر هفته ها همواره مسیرهای ورودی به این استان بسیار پرترافیک هستند. این موضوع نشان دهنده آن است که در تمامی فصول سال شاهد تعداد زیادی مسافر در شهرهای این استان هستیم.

از این رو تابلو سازی نیز خواه ناخواه تحت تأثیر این موضوع قرار می گیرد. استان مازندران به تهران نزدیک تر است و از آنجایی که جمعیت زیادی در پایتخت زندگی می کنند، اکثراً برای مسافرت این شهرها را انتخاب می کند. همچنین در چند سال اخیر ساخت و ساز در شهرهای شمالی گسترش یافته و افراد زیادی از تهران و سایر شهرها در آنجا ویلا ساخته یا خریداری کرده اند.

تابلو سازی در مازندران

تأثیر مسافر و توریست بر ساخت تابلو

هرچه رفت و آمد به شهرهای مختلف زیادتر باشد، صنعت و اقتصاد آن شهر نیز دستخوش تغییر و تحول می شود. وقتی مسافری وارد یک شهر می شود، حداقل به یک اقامتگاه و محل غذاخوری نیاز دارد. درنتیجه شهر مربوطه فرصت های شغلی خوبی در بخش گردشگری به دست می آورد.

در گام بعدی مشاهده می کنیم که تمامی مشاغل به تابلو نیاز دارند، پس تابلوسازی هم دچار تغییر شده و گاهی ساخت تابلو برای یک حوزه خاص بیشتر می شود. افزایش تقاضا به طبع باعث پیشرفت شده و روش های طراحی و ساخت را دگرگون می کند.

بررسی صنعت تابلوسازی در استان مازندران

تابلو سازی در استان مازندران در سال های اخیر جز پر رونق ترین مشاغل بوده. دلیل آن هم افزایش مغازه ها در این استان و شهرهای آن می باشد. مغازه املاک از جمله مشاغلی است که به وفور در تمامی شهرستان ها وجود دارد. در اطراف هر جاده محلی، تعداد زیادی مغازه املاکی به چشم می خورد.

بنابراین طراحی و ساخت تابلو مغازه املاک رشد زیادی کرده است. نکته مهمی که در تابلو سازی این شهر وجود دارد این که به دلیل رفت و آمدهایی که در این خطه وجود دارد، تابلوها روز به روز مدرن تر می شوند. این صنعت طوری است که به طور دوره ای تابلوهای جدیدی را وارد بازار می کند.

این تابلوها هم از نظر ساختاری و هم از نظر طراحی نسبت به تابلوهای قدیمی عوض می شوند. تمامی این تغییرات نیز به دلیل جذب مشتری بیشتر و افزایش جذابیت بصری برای مخاطبان می باشد.

تابلو سازی مازندران

مازندران و جذب مشتری

فروشگاه ها و مغازه های شهر به شدت در تلاش اند تا مسافران را برای خرید به محل کسب و کار خود بکشانند. اگر دقت کرده باشید زمان مسافرت وقتی از خیابان ها عبور می کنیم به دنبال مغازه های مختلف می گردیم، تنها وسیله ای که شما به آن توجه می کنید، تابلو مغازه است.

به همین دلیل هم تابلوسازی مازندران تا حد زیادی به این موضوع وابسته شده. تابلو ساز در مازندارن می کوشد تا جذاب ترین حالت ممکن را برای یک تابلو به وجود آوردند تا از مسافت دور هم قابل شناسایی باشد. تمام فاکتورهای ساخت تابلو هم حول و حوش این موضوع حرکت می کند.

طراحی تابلو در شهری های شمالی

طراحی تابلو در مازندارن همان طور که گفتیم با هدف جذب مشتری به فعالیت خود ادامه می دهد. از این رو اولین موردی که در طراحی لحاظ می شود، طراحی فونت می باشد. تایپوگرافی اهمیت زیادی دارد و تلاش بر این است که حروف به شکل زیبایی ساخته شود. مورد بعدی انتخاب رنگ است. اگر به تابلو شهرهای شمال کشور دقت کرده باشید، متوجه می شوید که از رنگ های شاد و فانتزی استفاده کرده اند.

انتخاب این رنگ ها به جهت بیزنسی بودن و تجاری بودن تابلو است. البته باید دانست که انتخاب نوع تابلو در نمایش طرح آن موثر است. مغازه ها و فروشگاه های مواد غذایی نیز طراحی های جذاب و جالبی دارند. البته باید گفت که در شهرهایی که مسافر زیاد است، فروشگاه های برند هم قرار تأسیس می شوند که طراحی تابلو آن از سوی کمپانی مشخص می شود.

نورپردازی در تابلو

مهم ترین بخش طراحی تابلو نورپردازی آن است. استفاده از نور یک کار تخصصی است که به درستی باید انجام شود. از طرفی انتخاب رنگ نور نیز در جذابیت تابلو اثر گذار می گذارد. در حال حاضر تابلوهای نئونی در بازار جایگاه خوبی به دست آورده اند.

تابلوسازی مازندران

همچنین در شب هم مسافران همچنان در خیابان ها بوده و گاهی رستوران ها و کافه ها تا ساعت های بعد از نیمه شب هم مشغول به کار هستند. در نتیجه نور از عناصر مهم تابلو است و حضور آن در تابلو سازی الزامی است.

تابلو تبلیغاتی در مازندران

در خصوص بخش تبلیغات در این استان صحبت های فراوانی می توان کرد. اولین مورد این که هرچه مسافران یک شهر بیشتر باشد، اقتصاد و به خصوص صنعت گردشگری رونق می یابد. از این رو نیاز به تبلیغات بیشتر از قبل احساس می شود. برای تبلیغ یک محصول یا یک شغل ابزارهای متعددی را به کار می گیرند که تابلو تبلیغاتی یکی از آن ها است.

عمدتاً در مراکز خرید و مکان هایی که مردم به آن جا می آیند تابلوها و بنرهای تبلیغاتی را نصب می کنند، چرا که بهترین بازدهی را خواهد داشت. در برخی از سواحل هم از این وسیله استفاده می شود. بی شک یکی از بهترین استان ها برای تبلیغات مازندران می باشد.

لایت باکس و کاربرد آن

در چند سال گذشته لایت باکس به طرز قابل توجهی گسترش یافته است. جذابیت این تابلو و تأثیرگذاری آن باعث شده تا اکثر مغازه داران شمال ایران تصمیم بگیرند تا از این تابلو استفاده کنند. برای ساخت حروف سردر مغازه، تابلو لایت باکس از کاربردی ترین نوع تابلو است.

این تابلو هم در روز جذابیت دارد و هم در شب مناسب است. به علاوه از آنجایی که مصرف برق کمتری دارد، می توان به صورت شبانه روز تابلو نورانی داشت. هم نور  ال ای دی و هم نور اس ام دی برای آن استفاده می شود. که هر دو نیز برای این کار به صرفه تر هستند.

لایت باکس های تبلیغاتی

به غیر از لایت باکس سردر، چند نوع دیگر آن نیز استفاده می شود که بیشتر به منظور تبلیغات به کار گرفته می شود. این تابلوها شامل لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس فریم لس و لایت باکس ایستاده است و برای تبلیغ در مجتمع های تجاری شهر از آن استفاده می شود.

تابلوسازی مازندران

البته در اطراف برخی از خیابان ها هم لایت باکس نصب می کنند. مازندران استانی است که محصولات کشاورزی آن بسیار معروف می باشد که برنج و مرکبات از اصلی ترین ها هستند. بنابراین برای تبلیغ آن ها می توان از تابلو لایت باکس استفاده کرد.

تابلو چلنیوم در مازندران

برجسته ترین ویژگی آب و هوایی این استان بارندگی و رطوبت زیاد آن است. به همین دلیل باید از تابلوهایی استفاده شود که در مقابل زنگ ضدگی مقاوم باشند. تابلو چلنیوم این خصوصیت را دارد و در تابلو مغازه ها دیده می شود. همچنین مقاومت خوبی در برابر تغییرات آب و هوا دارد.

تابلو چلنیوم به مرور زمان به صورت های گوناگونی ساخته شده است. یکی از جدیدترین روش های ساخت استفاده از چلنیوم الماسی و چلنیوم کریستالی است. این تابلوها به مراتب جلوه بهتری داشته و زیباتر دیده می شوند.

بررسی ساختار تابلو چلنیوم

برای آن که گرد و خاک وارد تابلو نشود، یک نوار از جنس اسفنجی داخل تابلو تعبیه می کنند که از ورود آلودگی جلوگیری می کند. ساختار تابلو به گونه ای است که در طول زمان تغییر رنگ نمی دهد. ورق هایی که کیفیت پایینی داشته باشد به مرور  موج پیدا کرده و برآمدگی در آن ایجاد می شود.

بررسی تابلو حروف برجسته

حروف برجسته نیز ویژگی های چلنیوم را دارد. تقریبا میزان استفاده از این تابلو با چلنیوم در یک سطح است. هر دو تابلوها قابلیت نورپردازی داشته و در برابر رطوبت و بارندگی دوام بالایی دارند. حروف برجسته عمدتاً از ورق های پلکسی ساخته می شوند.

کامپوزیت و قدرت آن

چند ویژگی ورق های کامپوزیت عبارت است از: وزن کم آن، مقاومت در برابر شرایط جوی، سرعت نصب بالا و قابلیت شستشو. شمال ایران جز مناطقی است که  مردم با مشکل زنگ ضدگی روبرو هستند. چرا که رطوبت هوا زیاد است و فلز اکسید می شود.

در مقابل این مشکل، کامپوزیت بهترین راه حل است. چرا که زنگ نمی زند و تا مدت ها سالم می ماند. برای تابلو زمینه گزینه خوبی بوده و پوسیده نمی شود. همچنین در برابر آتش سوزی نیز مقاومت خوبی دارد به طوری که آن را به عنوان یک متریال ضد حریق می شناسند.

برای پوشش نمای ساختمانی در شهر های بارانی ورق های کامپوزیت استفاده می شود، چرا که به این ترتیب ریسک آسیب پذیری نما کاهش می یابد.

نقش تابلو ترموود

شاید اگر در ابتدا نام تابلو ترموود را بشنوید این سوال به ذهن برسد که این تابلو برای مازندران  مناسب نیست. ساختار ترموود به گونه ای است که آن را در دمای زیاد خشک  می کنند تا مقاوم شود. به این ترتیب از پوسیدگی تابلو جلوگیری می شود و در رطوبت می تواند سالم بماند.

تابلو ترموود زیبایی خیره کننده داشته و رنگ آن طبیعی است که هر دو فاکتورهای اساسی در انتخاب تابلو می باشد. همچنین مازندران استانی مملو از جنگل های زیبا بوده که  چوب هماهنگی خوبی با محیط و طبیعت این مناطق دارد. در کنار این موضوع نیز دوام بالایی داشته  و تا سال ها می توان آن را استفاده کرد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: