۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

بررسی تابلو محیطی فضای باز و بسته

یکی از روش‌ هایی که می ‌تواند در معرفی کسب و کار نوپای شما تاثیر داشته باشد، تبلیغات است. با استفاده از تبلیغات صحیح و اصولی در مدت زمان کمی کالا یا خدمات شما در بین افراد شناخته می شود. این شناخته شدن به دنبال خود افزایش فروش محصولات و یا خدمات شما را خواهد داشت و این همان چیزی است که مدیران کسب و کار به دنبال آن هستند. یکی از ساده ترین، در دسترس ترین، ارزان ترین و موثر ترین روش های تبلیغات؛ استفاده از تابلو است. تابلو را می‌ توان هم برای محیط های بسته و هم برای محیط های باز، استفاده کرد. البته از نظر طراحی و تولید تابلو برای محیط باز (مانند تابلو چلنیوم) و بسته (مانند تابلو لایت باکس) تفاوت‌ هایی وجود دارد که در این مقاله به ذکر آن ها، خواهیم پرداخت.

چرا تابلوی تبلیغاتی؟!

حتما شما هم تا به حال با عبور از مکان های پرتردد مثل ایستگاه های اتوبوس یا مترو؛ بیلبوردها و تابلوهای بزرگی را دیده اید که نظر شما را به خود، جلب کرده باشند. این گونه تابلو ها به نحوی طراحی شده اند که بتوانند در طی چند ثانیه نگاه مخاطب را جذب کرده و پیام و مفهومی را که در خود دارند به وی، منتقل کنند. استفاده از تابلو تبلیغاتی حتی برای فروشگاه های کوچک و مغازه ها به عنوان تابلو سردرب آنقدر مزایا دارد که بتواند تمام مدیران را به استفاده از آن، مجاب کند. اولین و مهمترین مزیت یک تابلوی تبلیغاتی، دائمی بودن آن است. به این صورت که تنها یک بار برای طراحی و تولید تابلو هزینه کرده اما از مزایای آن برای جذب مشتری و فروش محصول و خدمات، تا مدت های طولانی استفاده می کنید.

دومین مزیتی که از سفارش یک تابلوی مدرن و زیبا عایدتان می شود، جذب مشتری است. امروزه افراد معمولا برای تامین نیازهای خود به سراغ فروشگاه هایی با دکوراسیون های مدرن و امروزی می روند. وجود یک تابلوی تبلیغاتی مدرن و زیبا با یک نورپردازی فوق العاده ناخودآگاه این احساس را در مخاطب ایجاد می‌ کند که به مکان معتبری قدم گذاشته است. در نهایت این حس اعتماد منجر به وفاداری مشتری به آن فروشگاه شده و احتمال اینکه مشتری باز هم برای خرید به آن مکان برود، افزایش می یابد. پس می بینید که داشتن یک تابلو چقدر در موفقیت شما، اثرگذار است.

اگرچه مزیت هایی که یک تابلوی تبلیغاتی دارد از این دو مورد ذکر شده فراتر می ‌رود اما تا همین جا باید متوجه شده باشید که وجود یک تابلو برای معرفی کالا یا خدمات شما باید جزء اولین اقدامات شما برای تبلیغات باشد. چرا که هم مقرون به صرفه است و هم برند یا نشان تجاری شما را به دیگران معرفی می کند. پس از آن می توانید از سایر روش های تبلیغات مثل استفاده از بیلبورد یا دیگر روش های تبلیغات شهری، استفاده کنید.

تفاوت تابلو محیطی فضای باز و بسته

زمانی که برای سفارش تابلو تبلیغاتی به تابلوسازی رجوع می کنید؛ با این پرسش مواجه می شوید که تابلوی مذکور قرار است در چه مکانی نصب شود. زیرا در نظر گرفتن فضای مربوط به نصب تابلو در طراحی و تولید آن، دخیل است. تابلوهایی که در فضاهای باز نصب می شوند؛ محدودیت هایی مثل کمبود نور را نخواهند داشت. این تابلوها برای نمایش در طول روز مشکل خاصی ندارند و به راحتی، دیده می شوند. معمولاً برای چنین فضاهایی از تابلو برجسته و یا تابلو استیل، استفاده می شود. زیرا این نمونه از تابلوها به دلیل برجسته بودن حروف و یا براق بودن؛ نور خورشید را منعکس کرده و باعث جلب توجه بیشتر می شوند.

در محیط‌های بسته نور کمتری نسبت به محیط های باز وجود دارد. به همین دلیل بهتر است در چنین مکان هایی از تابلوهای پرنور استفاده شود. استفاده از لایت باکس دوطرفه یکی از بهترین گزینه های انتخابی در این زمینه است. لایت باکس که به معنای جعبه نور است بیشتر در ایستگاه های مترو و فضاهای بسته، استفاده می شود. لایت باکس می ‌تواند به صورت یک طرفه یا دو طرفه باشد. لایت باکس دو طرفه از دو سمت نور داشته و می تواند برای تبلیغات در چنین فضاهایی بسیار مناسب و کاربردی باشد. در نظر گرفتن موارد زیر در زمینه طراحی و ساخت تابلو، ضروری به نظر می رسد:

نورپردازی

چیزی که در زمینه نصب تابلو برای فضاهای بسته اهمیت دارد، نورپردازی است. وجود تابلوهای پرنور با تصاویر گرافیکی مناسب باعث می شود نگاه مخاطب به تابلو جذب شده و پیام آن را در مدت زمان کوتاهی، دریافت کند.

تفاوت تابلو محیطی فضای باز و بسته

انتخاب مکان مناسب

به جز نورپردازی انتخاب محل اجرا یا نصب تابلو هم اهمیت دارد و باید متناسب با زاویه دید افراد و مسیر تردد آن ها باشد. این مکان ها معمولاً جایی است که مخاطب داخل یا خارج شده و یا منتظر می ماند. اگر یک تابلو طراحی عالی داشته و با بهترین متریال ساخته شده باشد اما در مکان صحیحی قرار نگرفته باشد؛ ارزش چندانی نخواهد داشت. زیرا آنچه که در زمینه استفاده از تابلو مطرح است، دیده شدن است.

طراحی

به جرات می توان گفت طراحی یک تابلو پایه و اساس آن در جذب مشتری می باشد. یک طرح خلاقانه که حاوی پیامی برای بیننده باشد، تا حد زیادی می تواند نگاه مشتری را جذب کند. توصیه می شود در طراحی تابلو برای هر کسب و کاری که باشد؛ از لوگو و یا تصایر کوچک گرافیکی که به نوعی نماد آن کسب و کار است، استفاده شود. به طور مثال تابلویی که برای معرفی یک رستوران ساخته می شود؛ بدون وجود نشانه ای از غذاخوردن، یک تابلوی کامل نیست. تصویر کوچکی از قاشق و چنگال و یا تصویری از یک غذای پر از رنگ و لعاب و اشتهابرانگیز می تواند طراحی چنین تابلویی را کامل کند. تابلو چه برای فضای باز و چه برای فضای بسته در درجه اول باید پاسخگوی نیاز مشتری باشد؛ چیزی که با یک نگاه گذرا بتوان از آن فهمید. بنابراین یک طراح؛ با ذوق سرشار و قدرت خلاقیتی که دارد؛ می تواند طرح های بی نظیری ایجاد کند که قطعا در فروش کالا و خدمات، موثر است.

تابلوهای طراحی شده برای فضاهای باز و بسته می ‌تواند به صورت دو بعدی و سه بعدی نمایش داده شود. بیلبوردها را می‌ توان نوعی از تابلوهای تبلیغاتی بزرگ دانست که برای استفاده در فضاهای باز، بسیار مناسب می باشند. بیلبوردها این قابلیت را دارند که در خیابان ‌های اصلی و اتوبان ‌ها از فاصله دور، دیده شوند و پیام و طرحی که در خود دارند به مخاطب، منتقل کنند. بنابراین آنچه که در طراحی بیلبورد اهمیت دارد؛ سرعت انتقال پیام و کیفیت انتقال پیام به مخاطب می باشد.

طراحی تابلو

بهترین تابلوها برای فضای باز و بسته کدامند؟

همانطور که در متن مقاله اشاره کردیم؛ تابلوهایی که برای فضای باز و بسته استفاده می ‌شوند، از نظر ویژگی‌ های ظاهری و حتی متریال استفاده شده برای ساخت، متفاوت هستند. زمانی که قصد داشته باشید یک تابلوی تبلیغاتی برای فضای بسته‌ ای مثل نمایشگاه‌ های بین‌المللی سفارش بدهید، هیچ نگرانی از بابت تاثیر نامطلوب آب و هوا بر تابلو نخواهید داشت. شرایط محیطی مثل وزش باد، بارش باران و تابش نور خورشید می ‌توانند مشکلاتی را برای تابلوها، ایجاد کنند. بنابراین معمولاً فرد با سفارش تابلو برای محیط‌ های بسته با چالش‌ های کمتری مواجه می ‌باشد.

زمانی که برای سفارش تابلو به تابلوسازی رجوع می ‌کنید، تابلوساز در جلسه مشاوره ای که با مشتری برگزار می ‌کند؛ حتماً این سوالات را مطرح کرده و متناسب با ویژگی محیط، بهترین متریال ساخت تابلو را انتخاب می ‌کند.

قطعاً متریال ‌هایی مثل چوب می‌ توانند برای محیط ‌های سربسته انتخاب مناسب‌ تری باشند. البته در سال ‌های اخیر صنعت تابلوسازی پیشرفت چشمگیری داشته است و بنابراین شاهد هستیم که حتی چنین متریال ‌هایی بدون نگرانی از خراب شدن، در هر محیط مورد درخواست مشتری، می توانند استفاده شوند. بنابراین مشتری بدون اینکه در انتخاب متریال اولیه ساخت تابلو محدودیت خاصی داشته باشد، می‌تواند سلیقه‌ ای عمل کرده و تابلوی دلخواه خود را سفارش دهد.

درباره اینکه تابلوی سفارش داده شده آیا استحکام و دوام کافی را دارد یا خیر، باید با تابلوساز صحبت کنید اما برای اطمینان از اینکه به تابلوسازی معتبری رجوع کرده ‌اید و تابلوهای ساخته شده کیفیت لازم را دارند، بهتر است از تابلوساز درخواست ضمانت‌ نامه داشته باشید.

البته که برخی از تابلوسازی‌ ها مثل تابلو نامور بدون اینکه مشتری این درخواست را داشته باشد، ضمانت نامه معتبر نیز به او ارائه می‌ کنند. وجود ضمانت نامه همانطور که از اسم آن هم مشخص است، تضمینی بر کیفیت تابلوهای ساخته شده است.

اما بهترین نوع تابلو برای فضاهای باز و بسته کدامند؟ در ابتدا به سراغ فضاهای بسته می ‌رویم. چرا که برای ساخت تابلوهای فضاهای بسته اصلاً نیازی به حساسیت بالا روی متریال انتخابی، نخواهیم داشت. تقریبا هر نوع متریالی را می ‌توان برای فضاهای بسته، انتخاب کرد. البته منطقی است که مواد اولیه باکیفیت مثل استیل یا متریال ‌های فلزی را برای این کار استفاده نکنیم. چرا که از نظر اقتصادی برای چنین فضاهایی، مقرون به صرفه نیستند.

لایت باکس آلومینیوم پلکسی

تابلوهای مناسب برای فضاهای بسته

تابلو لایت باکس

لایت باکس‌ ها به دلیل نورانی بودن، خوراک فضاهای بسته هستند. پس اگر به یک نمایشگاه وارد شدید و در بدو ورود انواع لایت باکس های تبلیغاتی را مشاهده کردید، اصلاً تعجب نکنید. معمولا فضاهای بسته نسبت به فضاهای باز نور کمتری دارند و بنابراین در این فضاها لایت باکس ‌ها همانند ستاره ‌ای هستند که در دل آسمان شب، می‌ درخشند.

منطقی است که چنین تابلوهایی به سرعت بتوانند جذب مخاطب داشته باشند. البته مزیت دیگری که لایت باکس ‌ها در فضاهای بسته دارند این است که از دو جهت می‌ توان با دو طرح تبلیغاتی متفاوت، از آن ها استفاده کرد. معمولا برای فضاهای بسته لایت باکس ‌های دیواری و ایستاده استفاده می ‌شوند اما باز هم در انتخاب نوع مدل تابلو لایت باکس، محدودیتی وجود ندارد.

تابلوهای بنری

حتماً در فضاهای سربسته بنرهای تبلیغاتی را مشاهده کرده اید. این بنرها معمولاً به صورت ایستاده و در بدو ورودی غرفه ‌ها، قرار می ‌گیرند. البته در دیگر مکان‌ ها مثل مجتمع‌ های تجاری و اداری نیز از بنرها استفاده می ‌شود. بنرها حساسیت بالایی در برابر عوامل محیطی دارند. بنابراین با استفاده از آن ها در محیط‌ های بسته می ‌توانیم امیدوار باشیم که طول عمر مطلوبی داشته باشند.

تابلوهای چوبی

تابلوهایی که از چوب ساخته شده‌ اند؛ برای مکان‌ هایی که در معرض بارش باران قرار دارند، مناسب نیستند. مگر اینکه چوب از نوع ترموود بوده و برای مقاوم شدن در آب و هوای مرطوب، حرارت دیده باشد. در هر صورت خیلی افراد برای حالت کلاسیک و زیبایی که این تابلوها دارند، ترجیح می ‌دهند در محیط ‌های بسته از تابلوهایی با زمینه چوب، استفاده کنند.

معمولا مشاغلی که مخاطب آن ها جوانان هستند؛ مثل بوتیک ‌ها، باشگاه ‌های بیلیارد، کافه‌ ها و… بیشتر از دیگر مشاغل نسبت به استفاده از تابلوهای چوبی، تمایل دارند. در هر صورت، وجود تابلوهای چوبی در مکان‌ های سربسته یک احساس خوشایند در افراد ایجاد می ‌کند. چرا که چوب به نوعی از طبیعت گرفته شده است و سرشت انسان ‌ها نیز با طبیعت در آمیخته می‌ باشد. بنابراین احساسی که مخاطب از دیدن چنین تابلویی دریافت می ‌کند؛ می ‌تواند در زمینه تبلیغات و جذب مشتری، تاثیرگذار باشد.

تابلوهای مناسب برای فضاهای باز

در انتخاب تابلو برای فضاهای باز با چالش‌ هایی روبرو هستیم. به عنوان مثال اینکه تابلو در چه منطقه‌ ای قرار است نصب شود، اهمیت زیادی دارد. معمولاً در مناطق ساحلی و مناطقی که رطوبت بالا دارند، میزان زنگ زدگی تابلو بیشتر است. پس باید متریال مناسب برای این شرایط آب و هوایی، استفاده شود.

برای فضاهای باز تابلوهای زیر پیشنهاد می ‌شود:

تابلو استیل

استیل فلز بسیار بادوام و محکمی است و بنابراین به راحتی در برابر عوامل محیطی، آسیب نمی‌ بیند. پس زمانی که مشتری در مورد انتخاب متریال برای ساخت تابلو تردید دارد، می ‌توان استیل را به او پیشنهاد داد. فلز استیل درخشندگی فوق‌العاده ‌ای دارد و به سرعت هم کثیف نمی‌شود. بنابراین از هر نظر که به تابلوهای استیل نگاه کنیم، متوجه می ‌شویم که سفارش آن ارزش زیادی دارد.

تابلو چلنیوم

آلومینیوم فلز با دوامی است و تابلوهای چلنیوم، از این فلز ساخته شده‌ اند. چرا که استحکام و دوام خوبی برای استفاده در محیط‌ های باز دارد. امروزه شاهد هستیم که اکثر تابلوهای تبلیغاتی مخصوصاً تابلوهای حروف برجسته از جنس چلنیوم ساخته شده اند. در حقیقت زمانی که مشتری سفارش تابلوی حروف برجسته داشته باشد؛ برای لبه ‌دهی دور حروف و برجسته‌سازی آن، از این متریال استفاده می کند. خوشبختانه رول ‌های چلنیوم در رنگ ‌های مختلف در بازار وجود دارد و می ‌تواند جوابگوی سلایق متفاوت افراد باشد.

تابلو کامپوزیت

کامپوزیت از آن دسته متریال ‌هایی است که نه تنها در صنعت تابلوسازی، بلکه در دیگر صنایع نیز کاربرد گسترده ‌ای دارد. تابلو کامپوزیت نیز برای استفاده در فضاهای باز مناسب است و به سرعت دچار آسیب و خرابی نمی ‌شوند. مزیت خوبی که تابلوهای کامپوزیت دارند، این است که در رنگ‌ های مختلفی می ‌توانید آن ها را استفاده کنید. بنابراین اگر برای مجتمع‌ های تجاری با نمای ساختمان کامپوزیت قصد سفارش تابلو را دارید؛ می ‌توانید با سفارش یک تابلو کامپوزیت هماهنگی خوبی بین تابلو و نما، ایجاد کنید.

تابلو پلکسی گلاس

این تابلوها از نوع پلاستیک فشرده شده، ساخته می‌ شوند. مشکلی که تابلوهای پلاستیکی دارند این است که ممکن است در برابر نور خورشید کمی دچار رنگ پریدگی شوند. البته اگر از جنس باکیفیتی برای ساخت تابلوهای پلکسی گلاس استفاده شده باشد، بعید است این اتفاق رخ دهد. در هر صورت برای مکان ‌هایی که در معرض تابش نور شدید خورشید هستند، احتمال بروز آن بالاست.

همانطورکه مشاهده کردید؛ برای هر کدام از محیط ‌های باز و بسته، تابلوهای مخصوصی می ‌توان استفاده کرد. اگر عمر مفید تابلو برایتان اهمیت دارد، بهتر است حتماً برای سفارش تابلو شرایط جوی مکان مورد نظر را در نظر بگیرید. البته تابلوسازان با توجه به شناختی که از متریال ‌های مختلف دارند، به خوبی می‌ توانند شما مشتریان عزیز را در این خصوص راهنمایی کنند.

بنابراین اگر در انتخاب متریال دچار تردید هستید، می ‌توانید با کارشناسان تابلوساز صحبت کرده و با توجه به تجربه ‌ای که کارشناسان در این زمینه دارند، از آن ها راهنمایی بگیرید.

فراموش نکنید که برای تضمین کیفیت تابلوی ساخته شده، تنها شهرت تابلوساز کافی نیست. شما باید برای اطمینان از کیفیت تابلوی ساخته شده در ازای مبلغی که برای ساخت تابلو پرداخت می‌ کنید، حتماً از تابلوساز ضمانت نامه معتبر نیز درخواست کنید.

 

سفارش تابلو محیطی فضای باز و بسته

اگر قصد دارید برای فضای باز و یا بسته تابلوی خاصی سفارش دهید بهتر است در وهله اول به یک تابلوسازی معتبر و باتجربه، رجوع کنید‌. همانطور که در این مقاله ذکر کردیم؛ نورپردازی موضوع مهمی در زمینه طراحی و ساخت تابلو برای فضاهای بسته می باشد. تابلوسازی نامور سال هاست که در زمینه ساخت تابلوی تبلیغاتی برای چنین فضاهایی کار کرده و نورپردازی را با توجه به مکان مورد نظر برای نصب تابلو، اجرا می کند. در صورت تمایل می توانید طرح پیشنهادی خود را ارائه داده و تابلوی مورد نظرتان را با بهترین متریال و نورپردازی، دریافت کنید.

به منظور دریافت مشاوره و ثبت سفارش تابلو با شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: