۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

ساخت تابلوهای تبلیغاتی شهری

بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

حتما در مورد تابلوهای تبلیغاتی شهری اطلاعاتی دارید. این تابلوها می ‌توانند به رونق هر چه بیشتر کسب و کار شما، کمک کنند. اصلاً اهمیتی ندارد که صاحب یک برند تجاری بزرگ باشید و یا یک فروشگاه کوچک محلی داشته باشید. در هر صورت استفاده از تابلوهای تبلیغاتی شهری می تواند تاثیر قابل توجهی در فروش بیشتر شما، داشته باشد.

تابلوهای تبلیغاتی محیطی یا شهری را می توان با استفاده از متریال های متفاوتی طراحی و پیاده سازی کرد. البته به هنگام سفارش تابلوی تبلیغاتی توصیه می کنیم کیفیت را نسبت به زیبایی تابلو در اولویت قرار دهید. چرا که تابلوی تبلیغاتی شهری قرار است در یک محیط خارجی و در برابر عوامل محیطی متفاوت مثل باد و باران، قرار گیرد. بنابراین باید استقامت و دوام کافی را داشته باشد. اما در بین انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی شهری کدام یک مناسب تر است؟

بهترین تابلو برای تبلیغات شهری

اگرچه از هر نوع تابلوی تبلیغاتی می توان به این منظور بهره برد اما در این بین لایت باکس ها گل سرسبد تابلوها برای تبلیغات محیطی و شهری محسوب می شوند. چرا که این تابلوها را می‌ توان در سایزهای متفاوت و در مکان های مختلف، استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌ های برجسته تابلو لایت باکس، روشنایی و نورپردازی آن می باشد. تابلوهای لایت باکس همانطور که از اسم آن مشخص است، به معنای جعبه نور هستند. به این صورت که تابلو تماما پرنور بوده و از فاصله دور هم به راحتی قابل مشاهده می باشد. در واقع نیمی از محبوبیت تابلوهای لایت باکس به دلیل جلوه روشنی است که دارد.

تابلو لایت باکس را می توان با استفاده از متریال های متفاوتی مثل آلومینیوم، چوب و پلاستیک، تولید کرد. آنچه که در طراحی و ساخت تابلوهای لایت باکس به عنوان تابلوهای تبلیغاتی شهری اهمیت دارد؛ کیفیت چاپ تصاویر روی این تابلوست. در واقع کیفیت چاپ باید بسیار بالا باشد. تنها در این صورت است که می ‌تواند نگاه مخاطب را به خود، جلب کند.

توجه داشته باشید که اگر از ابزار مناسبی برای ساخت تابلو استفاده کنید؛ صد در صد روی کیفیت ساخت تاثیر زیادی دارد. بنابراین شما نسبت به بودجه خود می ‌توانید هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی شهری را انتخاب کنید. البته که قوانین خاصی در طراحی و ساخت این تابلوها وجود دارد که معمولاً تابلوسازان به آن ها واقف هستند. بنابراین اگر به یک تابلوسازی معتبر سفارش ساخت تابلو بدهید؛ تا حد زیادی خیالتان از بابت نحوه طراحی و کیفیت ساخت، راحت است.

یک تابلوساز باتجربه هرگز کیفیت را فدای کمیت نمی کند. حتی اگر قرار باشد تابلویی با ابعاد بزرگ طراحی و تولید شود؛ باز هم باید از بهترین متریال و بهترین تجهیزات الکترونیکی در ساخت تابلو، استفاده شود.

همانطور که گفتیم، یکی از قسمت های اصلی تابلوهای لایت باکس نورپردازی آن است. چراغ های استفاده شده برای ایجاد نورپردازی باید کیفیت لازم را داشته باشند تا به سرعت دچار آسیب و سوختگی نشوند. این موضوع دیگر به تبحر و تخصص تیم طراحی و تولید تابلو بازمی گردد که حتماً به این موارد توجه کافی داشته باشند.

استفاده از لایت باکس های تبلیغاتی گزینه مقرون به صرفه ای است چرا که شما تنها یک بار برای طراحی و ساخت لایت باکس هزینه می پردازید، اما می ‌توانید به دفعات و با طرح های متفاوتی از آن استفاده کنید. طرح درون جعبه لایت باکس ها با باز کردن فریم های اطراف آن به راحتی قابل تعویض است. شاید این مهم‌ ترین و برجسته ‌ترین ویژگی تابلوهای لایت باکس باشد که به سادگی نمی‌ توان از آن، چشم پوشی کرد.

لایت باکس اسکرول

انواع تابلو لایت باکس برای تبلیغات شهری

لایت باکس ها هم همانند سایر تابلوهای تبلیغاتی روز به ‌روز متنوع تر و پیشرفته تر می شوند. به طوری که در سال های اخیر شاهد ظهور تابلوهای لایت باکس پرچمی هستیم. این تابلوها دید کاملی از دو طرف به شما ارائه می کنند. برای ساخت لایت باکس های پرچمی از ورق های گلاسه استفاده می شود. استفاده از این ورق ها تصویر واضحی را در تابلوهای تبلیغاتی شهری، ایجاد می کند.

البته لایت باکس های پرچمی تنها یکی از انواع تابلوهای لایت باکس می باشد. شما می توانید از لایت باکس های ایستاده، لایت باکس های آویز و… هم به این منظور استفاده کنید. در گذشته بیشتر در متروها از تابلوهای لایت باکس استفاده می شد؛ اما امروزه شاهد وجود این تابلوها در نقاط مختلف شهر هستیم.

بهترین مکان برای نصب تابلوهای تبلیغاتی شهری کجاست؟

این تابلوها بیشتر در پیاده روها نصب می شوند. چرا که در یک پیاده رو عابرین پیاده از هر دو سمت در رفت و آمد هستند و می‌ توانند هر دو جهت تابلو را مشاهده کنند. به جز پیاده روها، می توانید از دیگر مکان‌ ها مثل پارک ها، پمپ بنزین ها و فروشگاه های بزرگ و… هم برای نصب تابلوهای تبلیغاتی شهری، استفاده کنید. در هر صورت نصب تابلوهای تبلیغاتی قوانینی دارد که برای دریافت بازخورد مثبت، حتما باید آن ها را در نظر بگیریم. برخی از این قوانین عبارتند از:

در نظر گرفتن دید مناسب

افراد که قصد تبلیغ کالا و خدمات خود را دارند؛ معمولا سعی می‌ کنند با انتخاب بهترین مکان ممکن محتوای تبلیغاتی خود را به درستی در معرض دید عموم افراد، قرار دهند. معمولاً شرکت‌ های تبلیغاتی در این خصوص به افراد کمک می‌ کنند و برای نصب تابلوها تمامی قوانین و مقررات و همچنین زاویه دید مناسب را در نظر می ‌گیرند.

ممکن است برخی افراد بهترین تابلوها با محتوای ارزشمند را در اختیار داشته باشند اما مکان نصب آن ها اصلا مناسب نباشد. در چنین شرایطی مزایای تابلوی تبلیغاتی از بین می ‌رود و دیگر چنین تابلویی نمی‌ تواند روی حداکثری افراد، تاثیر قابل توجه بگذارد. بنابراین انتخاب محل مناسب برای نصب تابلوها در معرفی محتوای تبلیغاتی آن ها، تاثیر بسزایی دارد. کارشناسان در شرکت‌ های تبلیغاتی برای این کار معمولا به سراغ قسمت های مرتفع ساختمان‌ ها می‌ روند. چنین قسمت ‌هایی از تمامی جهت‌ ها، دید کافی را دارد.

دریافت مجوز نصب تابلو

قطعاً برای نصب هر گونه تابلوی تبلیغاتی؛ باید به مراکز و ارگان‌ های مربوطه، مراجعه کرد. با مراجعه به این مراکز می ‌توان مجوز نصب تابلوها را دریافت کرد. دریافت مجوز برای نصب تابلوها اهمیت زیادی دارد و از ایجاد هرج و مرج در شهرها، جلوگیری می ‌کند. در حقیقت هر فردی برای انجام این کار باید به ارگان ‌های مربوطه مراجعه کرده باشد. در غیر این صورت، شاهد نصب تابلوهای بدون مجوز و ظاهر ناخوشایند شهر خواهیم بود.

در مورد قوانین نصب تابلوها به این موضوع اشاره کنیم که به طور مثال نصب تابلوهای تبلیغاتی روی دیوارها ممنوع می‌ باشد اما افراد می ‌توانند تابلوها را روی دیوارهای ساختمان های تجاری، نصب کنند. نکته ‌ای که وجود دارد این است که قبل از نصب تابلو روی دیوار ساختمان ‌های تجاری باید حتماً اندازه مناسب آن، بررسی شود. به طوریکه اندازه تابلو هرگز نباید از محدوده دیوار، بیشتر باشد.

در مورد تابلوهای اعلانی هم قوانین خاصی وجود دارد. به طور مثال، افراد می ‌بایست این تابلوها را تنها روی ساختمان محل کسب و کار خود، نصب کنند.

سفارش تابلوی تبلیغاتی قیمت مناسب

انتخاب بهترین مکان برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی

از بیلبوردهای تبلیغاتی به عنوان یکی از پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی شهری در مکان‌ های مختلف، استفاده می ‌شود. مسلماً برای اینکه بیشترین تاثیر را از تبلیغات روی بیلبوردها بگیرید؛ نیاز است بهترین مکان را برای نصب آن، انتخاب کنید. برای این کار ابتدا مشتریان هدف شناسایی شده و پس از آن، یک مسیر سفر مشتری طراحی می ‌شود. به طور مثال، ممکن است در حال تغییر یک محصول با قیمت متوسط باشیم. در چنین شرایطی مسیرهای پررفت و آمد اتوبان ‌های اصلی شهر، گزینه مناسبی برای نصب بیلبورد می ‌باشند.

برعکس این موضوع نیز صادق است. اگر قرار است محصول گران قیمتی تبلیغ شود، بهتر است نصب بیلبورد در خیابان ‌های خاصی که مسیر رفت و آمد جامعه هدف ما هستند، انجام شود. در حقیقت شناخت مشتری هدف و درک درست از چیدمان سفر مشتری، باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه صاحب برند می ‌شود و البته در نهایت نتیجه مطلوبی هم حاصل می‌ شود.

بیلبوردهای تبلیغاتی به شدت سودآور هستند اما خیلی از صاحبان کسب و کارها به دلیل هزینه بالایی که نصب بیلبوردها می طلبند، از آن ها غافل شده و فرصت سودآوری از طریق بیلبوردها را از دست می‌ دهند. البته نصب یک بیلبورد تبلیغاتی به تنهایی کافی نیست. شما باید یک طرح خلاقانه برای آن داشته باشید. طرحی که بتواند رفتار مخاطب را نسبت به یک محصول خاص، تغییر دهد.

فاکتورهای زیادی برای انتخاب مکان مناسب جهت نصب بیلبوردهای تبلیغاتی وجود دارد که مختصرا در مورد هر کدام، توضیحاتی خواهیم داد:

میدان دید

بیلبورد تبلیغاتی باید در ارتفاع مناسب و در معرض دید مستقیم مخاطب، قرار بگیرد. البته انتخاب مکان نصب بیلبورد باید به گونه ‌ای باشد که مانعی بر سر آن وجود نداشته باشد. وجود این موانع اثربخشی تبلیغات بیلبوردها را کم می ‌کنند.

میزان رفت و آمد

همانطور که گفتیم؛ نصب بیلبورد تبلیغاتی معمولاً در مکان ‌هایی با شناخت جامعه هدف، انجام می ‌شود. در حالت کلی نصب بیلبورد در مکان ‌های شلوغ و پررفت و آمد منطقی است. چنین مکان‌ هایی را می‌ توان با بررسی نقشه ‌های ترافیکی به راحتی انتخاب کرد. به طور مثال، اگرقرار است یک کسب و کار محلی را تبلیغ کنید؛ بهترین مکان برای نصب مناطق مسکونی می‌ باشد.

توجه به جنسیت و سن مخاطبین

برای انتخاب مکان مناسب جهت نصب بیلبورد، باز هم روی شناخت مشتری تاکید می‌ شود. به این منظور می ‌توان منطقه مورد نظر برای نصب بیلبورد را از جهت جنسیت، سن، میزان درآمد و میزان تحصیلات مخاطبین، بررسی کرد. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در ارتباط با نسل جوان است می ‌توانید به سراغ مکان ‌هایی برای نصب بیلبورد بروید که در نزدیکی دانشگاه‌ ها و کلوپ‌ های ورزشی باشد.

نصب بیلبورد در مکان ‌های بومی

اگر کسب و کار شما به نحوی است که بر اجتماع بومی منطقه ‌تان متمرکز است، بهتر است بیلبورد تبلیغاتی شما دور از محل کسب و کارتان نصب نشود. در چنین شرایطی قطعاً بازخورد بهتری دریافت می ‌کنید.

انتخاب مسیرهای پرترافیک

وسایل حمل و نقل شهری هر روزه افراد بسیار زیادی را در سطح شهر، جابجا می ‌کنند. اگر سعی کنید بیلبورد تبلیغاتی خود را در مسیرهای منتهی به میادین و مراکز شهر نصب کنید؛ تبلیغ شما با احتمال بیشتری توسط مخاطبان، دیده می ‌شود. چرا که در چنین شرایطی رانندگان نمی ‌توانند سرعت زیادی داشته باشند و به همین دلیل افراد فرصت زیادی برای برانداز کردن محیط اطراف دارند.

در نظر گرفتن رقیبان

خیلی افراد برای اینکه بتوانند گوی سبقت را از رقیبان خود بربایند، تبلیغ بیلبوردی خود را در محلی نزدیک به رقبا، نصب می‌ کنند. البته این کار باید به صورت کاملاً هوشمندانه انجام شود. به صورتیکه مشتریان برای خرید محصول از رقیب، ترغیب نشوند.

در مورد انتخاب بهترین مکان برای نصب بیلبورد تبلیغاتی تا اندازه‌ ای اطلاعات به دست آوردیم اما اگر بخواهیم به طور کلی به این موضوع بپردازیم، می ‌توانیم بگوییم بهترین مکان‌ ها برای نصب تبلیغ شامل اتوبان ‌ها و خیابان ‌های شهری، اتوبان ‌های بین شهری، راه آهن، مراکز خرید، پل ‌های هوایی، میادین اصلی، پمپ بنزین ‌ها، استادیوم ‌های ورزشی، محوطه اطراف سالن ‌های همایش، محوطه اطراف سینماها و نمایشگاه‌ های بین‌المللی و داخلی می ‌شود.

اگر قصدتان برای داشتن یک بیلبورد تبلیغاتی جدی  است؛ می ‌توانید به شرکت ‌های تابلوسازی رجوع کرده و طرح مورد نظر خود را ارائه کنید. حتی اگر هیچ طرح قابل ارائه ای نداشته باشید، گرافیست ‌ها و طراحان مشغول به کار در چنین شرکت‌ هایی می ‌توانند بر اساس نیاز و بودجه شما، بهترین طرح تبلیغاتی ممکن را توسط نرم ‌افزارهای دقیق کامپیوتری، طراحی کنند.

زمانی که یک بیلبورد تبلیغاتی را نصب می ‌کنید، تازه متوجه تاثیر فوق العاده آن می‌ شوید. بیلبوردها معمولاً در ابعاد بزرگ ساخته می ‌شوند و از این نظر می ‌توانند در میدان دید اکثریت افراد، قرار داشته باشند. اصلاً اهمیتی ندارد کسب و کار شما در چه زمینه‌ ای است. تنها کاری که باید انجام دهید، داشتن یک طرح خلاقانه و هدفمند و شناخت مشتریان می ‌باشد. به گونه ‌ای که با انتخاب بهترین مکان نصب بیلبورد، می ‌توانید در آینده ‌ای نزدیک شاهد سودآوری بالایی برای کسب و کارتان باشید.

برای افرادی که هزینه سفارش بیلبورد تبلیغاتی را ندارند، گزینه‌ های دیگری هم وجود دارد‌. این افراد می ‌توانند با صرف هزینه کمتر به سراغ سفارش و نصب تابلوهای تبلیغاتی بروند. مزیتی که تابلوها نسبت به بیلبوردها دارند، این است که نصب آن ها به صورت دائمی انجام می‌ شود. البته اگر به این منظور به سراغ تابلوهای مدرن‌ تر مثل لایت باکس ‌ها بروید، می ‌توانید به صورت دوره‌ ای طرح درون آن را تعویض کنید و هر بار با یک طراحی جدیدتر؛ محصولات و خدمات ارزنده خود را به مخاطبان خود، معرفی کنید.

تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در زمینه ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی دارد و می ‌تواند شما مشتریان عزیز را به خوبی در این زمینه، راهنمایی کند. کارشناسان تابلوساز شرایط متفاوت مشتریان را در نظر گرفته و با توجه به بودجه و زمینه کاری که دارند؛ بهترین و مناسب ‌ترین تابلو را به آن ها، پیشنهاد می‌ کنند.

آشنایی با انواع دیگر تابلوهای تبلیغاتی

علاوه بر لایت باکس ها، شما می توانید برای تابلوهای تبلیغاتی شهری به سراغ تابلو کامپوزیت، تابلو چلنیوم، تابلو استیل و یا تابلو ترموود بروید. اگرچه برخی از انواع تابلوها بیشتر به عنوان تابلوی سر درب مغازه و فروشگاه استفاده می ‌شوند اما قطعیت خاصی در این مورد وجود ندارد.

زمانی که به یک تابلوسازی مراجعه کرده و درخواست ساخت تابلوی تبلیغاتی را دارید؛ معمولاً تابلوساز بر اساس نیاز و بودجه شما کار طراحی و تولید تابلو را آغاز می کند. حال هر چقدر روی تابلوی تبلیغاتی سرمایه گذاری بیشتری کنید؛ تابلوی خلاقانه و منحصر به فرد تری خواهید داشت. منطقی است که به هنگام سفارش تابلوی تبلیغاتی حتماً بازدهی آن را در نظر بگیرید. تابلوی مغازه یا فروشگاه شما، قرار است نقش مهمی در سودآوری شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان به سراغ تابلوهای مدرن تر بروید.

سفارش تابلوی تبلیغاتی شهری

آنچه که در طراحی و ساخت یک تابلوی تبلیغاتی شهری و یا محیطی حرف اول را می ‌زند، طراحی و نورپردازی آن است. طراحی تابلوهای تبلیغاتی محیطی باید به نحوی باشد که اولاً تکراری نبوده و ثانیا کاملا خلاقانه و منحصر به فرد باشد. چرا که ذهنیت و نگرش مخاطب امروزی با افرادی که در گذشته زندگی می کردند، کمی متفاوت شده است. افراد مخصوصا جوانان امروزی طرفدار خلاقیت هستند. بنابراین بعید است که با وجود یک تابلوی تبلیغاتی آن هم با طرحی تکراری بتوانید در عرصه رقابت، موفق شوید.

خوشبختانه تابلوسازی نامور از یک تیم متخصص در زمینه طراحی تابلو بهره می ‌برد. بنابراین حتی در صورت نداشتن طرح پیشنهادی؛ می توانید کار طراحی تابلو را به این افراد متخصص و باتجربه، بسپارید. طراحی یک تابلو‌ در نهایت به تایید مشتری رسیده و برای تولید تابلو به مراحل بعدی می رود.

فراموش نکنید که زیبایی و کیفیت باید در کنار همدیگر باشند. یک تابلوی تبلیغاتی شهری در محیط بیرونی نصب می ‌شود و ممکن است در اثر بارش باران و تابش شدید نور خورشید دچار زنگ زدگی و یا رنگ پریدگی گردد. در چنین شرایطی تابلوی مذکور دیگر آنطور که باید و شاید نمی‌ تواند کار تبلیغ برند، کالا و یا خدمات را برای شما، انجام دهد. خوشبختانه تابلوسازی نامور برای تمامی تولیدات خود از بهترین و باکیفیت ترین متریال روز موجود در بازار، استفاده می کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی؛ می ‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: