۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

اگر قصد دارید فروشگاهی تاسیس کنید اما هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده اید؛ ادامه این مقاله را دنبال کنید. در این مقاله قصد داریم روش هایی را برای انتخاب نام مناسب برای فروشگاه، بیان کنیم. نام فروشگاه تاثیر زیادی در شناخته شدن شما دارد. بنابراین باید به گونه ‌ای باشد که افراد با شنیدن آن به یاد فروشگاه شما بیفتند. در این صورت منطقی است که در انتخاب نام فروشگاه کمی وسواس به خرج دهید زیرا این نام قرار است سال ها با شما باشد. این مقاله می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب این نام باشد.

چرا انتخاب نام یک فروشگاه اهمیت دارد؟

اگرچه باور این موضوع کمی دور از ذهن است اما باید بدانید که خیلی افراد تنها به واسطه داشتن یک اسم مناسب؛ توانسته اند فروش بالایی داشته و در کسب و کار خود، موفق باشند. شاید در گذشته داشتن تنها یک اسم معمولی می توانست شما را به خوبی به دیگران، معرفی کند زیرا تعداد فروشگاه ها آنقدر زیاد نبود؛ اما امروزه به دلیل وجود فروشگاه های زیاد با اسامی تکراری نمی توان انتظار جذب مشتری را از یک نام معمولی داشت. پس توصیه می کنیم در انتخاب این نام کمی وسواس به خرج داده و نسبت به آن، حساس باشید.

چرا انتخاب نام یک فروشگاه اهمیت دارد؟

نام یک فروشگاه به نوعی نشان دهنده حوزه کسب و کار آن فروشگاه می باشد. بنابراین اگر به درستی انتخاب شود؛ می تواند در ذهن ها، ماندگار گردد. در این صورت بدون صرف هزینه بالا برای تبلیغات؛ به راحتی توانسته اید از طریق نام و برندی که انتخاب کردید، به ذهن مشتری راه یابید.

راهنمای انتخاب نام مناسب برای فروشگاه

حال که به اهمیت انتخاب نام یک فروشگاه پی بردید؛ بهتر است موارد زیر را برای انتخاب مناسب ترین و بهترین نام، در نظر داشته باشید:

انتخاب نام متناسب با فعالیت و حوزه کاری

یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب نام فروشگاه باید به آن توجه کنید؛ این است که حتماً چنین اسمی با حوزه کاری و فعالیتی که دارید، متناسب باشد. به عنوان مثال اگر قرار است یک مزون لباس داشته باشید؛ بهتر است از اسامی مثل “مزون خوش پوش” و یا “مزون شیک پوشان” و… استفاده کنید. اسمی که برای یک مغازه و فروشگاه انتخاب می کنید؛ باید بتواند فعالیت شما را به خوبی، نمایش دهد. توصیه می کنیم به هیچ عنوان از نام فامیلی و یا هر اسم غیرمرتبط دیگری برای این کار، استفاده نکنید.

استفاده از اسامی ساده و کوتاه

هرگز برای انتخاب نام فروشگاه به اسامی پیچیده و طولانی، فکر نکنید. چنین اسامی اگر بارها هم شنیده شوند؛ بعید است به مدت طولانی در ذهن بمانند. تعجب می‌ کنم که چطور برخی از فروشگاه ها از اسامی استفاده می کنند که تلفظ کردن صحیح آن هم برای افراد، مشکل است. این اسامی خیلی زود به فراموشی سپرده می ‌شوند و این موضوع برای هیچ مدیر کسب و کاری، خوشایند نیست.

راهنمای انتخاب نام مناسب برای فروشگاه

منحصر به فرد بودن

اسم یک فروشگاه باید خاص و منحصر به فرد باشد. تنها در این صورت است که می‌ توانید به برند معروف و شناخته شده ای، تبدیل شوید. حتما شما هم در سطح شهر اسامی مثل “گل فروشی نسترن” ، “عکاسی نگار” و… را دیده اید. این اسم های کلیشه ای دیگر طرفداران زیادی ندارند و از طرفی به دلیل اینکه زیاد توسط صاحبان فروشگاه استفاده شده اند، کمتر در ذهن بیننده، می مانند. در واقع کسی سعی در به خاطر سپردن اسامی عادی و تکراری، نمی کند. زمانی که یک اسم منحصر به فرد برای فروشگاه انتخاب کنید؛ بعید نیست که در مدت زمان کوتاهی به یک برند شناخته شده و معروف، تبدیل شوید.

معنادار بودن اسم

توصیه می ‌شود از اسامی معنادار برای نام فروشگاه، استفاده کنید و اگر قرار است برندی برای خود انتخاب کنید؛ حتماً معنا و مفهوم خاصی، داشته باشد چرا که این اسم قرار است سال های زیادی همراه شما باشد و برای شما، مشتری جذب کند. حتما تا به حال چنین اسامی خلاقانه و با معانی زیبا را در اطرافمان دیده ایم و به انتخاب کننده آن، آفرین گفته ایم.

استفاده از چاشنی طنز

واقعیت این است که اسامی طنز به راحتی در ذهن ها، می مانند. بهتر است برای انتخاب نام فروشگاه کاغذ و قلم در اختیار داشته باشید و تا مدت ها هر اسمی که به ذهنتان خطور می کند را روی کاغذ، یادداشت کنید. حتی می توانید از نام فروشگاه های موجود ایده بگیرید و با کمی تغییرات؛ یک نام منحصر به فرد و طنزگونه برای فروشگاه خود، انتخاب کنید.

انتخاب نام مناسب برای فروشگاه

استفاده از نام اشخاص معروف

برخی از شخصیت‌ های فیلم نامه ها به شدت محبوب عموم افراد واقع شده و حتی برای سال ها در ذهن ها، ماندگار می شوند. این یک امتیاز است که شما به راحتی می توانید از این موضوع به نفع خود، استفاده کنید. به این صورت که یکی از شخصیت های معروف و یا یک فیلم معروف را عنوان نام فروشگاه خود، انتخاب کنید. البته باید تناسب خاصی هم بین حوزه کاری شما و آن شخصیت معروف، وجود داشته باشد. اگر کاملا بی ربط باشد؛ انتخاب معقولانه ای به نظر نمی رسد. مثال هایی که می ‌توانیم در این زمینه بزنیم عبارتند از:

عطاری بوعلی سینا
داروخانه رازی
باشگاه آرنولد
و…

استفاده از اسامی مستعار یا ساختگی

اگر گشتی در سطح شهر بزنید؛ حتماً چنین اسامی را روی برخی از تابلوها، مشاهده می کنید. اسامی مثل “فلافلی عمو جعفر” ، “شیرینی خاله مریم” ، “آقای بادام زمینی” و… .

این اسامی در حالی که یک شخصیت ساختگی و خیالی را به ذهن مخاطب منتقل می‌ کند؛ حالت طنز گونه ای داشته و به راحتی در ذهن، می ماند. البته تجربه نشان داده است که افراد معمولا با دیدن اسامی این فروشگاه ها ترغیب می شوند بیشتر آن را به دوستان و آشنایان خود، معرفی کنند و این یعنی با یک تیر، دو نشان زده اید. هم یک اسم منحصر به فرد برای فروشگاه خود انتخاب کرده اید و هم باعث جذب مخاطب و مشتری، شده اید.

استفاده از نام میوه ها

بسیاری از برندهای جهانی هستند که از میوه ها برای برند و اسم فروشگاه خود، استفاده کرده اند. منگو (Mango) یکی از برندهای معروف اسپانیایی است که در زمینه پوشاک، فعالیت دارد. منگو به معنای انبه است و این برند جهانی سال هاست که از این نام برای شناخته شدن تولیدات خود، استفاده می کند. مثال دیگری در این زمینه همان برند معروف اپل (Apple) می باشد. اپل به معنای سیب است که بنیانگذار آن “استیو جابز” بوده است. دیگر خودتان قضاوت کنید که برندهای میوه ای! چقدر می توانند تاثیرگذار و جذاب باشند.

نام مناسب برای فروشگاه

در این مقاله تا حدی با بایدها و نبایدهای انتخاب نام برای فروشگاه، آشنا شدید. توصیه ما این است که اگر لوگو و تصویر کوچکی هم برای برند خود در نظر گرفته اید؛ حتما آن را در کنار نام فروشگاه، قرار دهید. زیرا خیلی افراد حافظه تصویری بسیار بهتری دارند و معمولا تصاویر را بهتر به ذهن، می سپارند. توصیه می شود برای حک کردن نام و برند روی یک تابلو به تابلوسازی معتبری، رجوع کنید. تابلوسازی نامور سال هاست در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی و لایت باکس فعالیت داشته و حتی می‌ تواند بهترین نام و لوگو را به شما مشتریان عزیز، پیشنهاد دهد.

توصیه می‌ کنیم به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو و همچنین انتخاب نام فروشگاه؛ با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس داشته باشید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: