۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

یکی از پرکاربردترین تابلوهایی که ممکن است در هر کوچه و خیابانی دیده باشید؛ تابلوهای مربوط به مطب پزشکان و دندانپزشکان می باشد. این تابلوها بسته به اینکه در نمای بیرونی و درونی ساختمان قرار است نصب شوند؛ به انواع مختلفی تولید می شوند. البته طراحی و ساخت تابلوهای پزشکی مربوط به نمای بیرونی ساختمان بر طبق اصول و آیین ‌نامه ‌های مشخصی باید صورت گیرد که از سوی مجلس شورای اسلامی شهرها، تدوین می گردد. بنابراین تابلویی که در نمای بیرونی مطب پزشکان نصب می‌ گردد؛ نمی ‌تواند سلیقه ‌ای باشد و تقریبا برای تمامی پزشکان و دندانپزشکان، یکسان است. در این مطلب قصد داریم انواع تابلوهای مورد استفاده در مطب پزشکان و دندانپزشکان را بررسی کنیم.

تابلو مطب پزشکان و دندانپزشکان

ویژگی تابلوهای پزشکی چیست؟

طبق آیین‌ نامه های موجود هر پزشک و یا دندانپزشک می ‌تواند حداکثر سه تابلو را در محیط بیرون از ساختمان، نصب کند. این تابلوها می توانند هم روی بدنه خارجی ساختمان و هم روی پایه های عمودی، نصب شوند. تابلویی که برای مطب پزشکان و دندانپزشکان طراحی و ساخته می شود؛ می بایست مطابق استانداردهای مشخصی باشد. معمولاً رنگ زمینه تابلو مطب حتما باید سفید باشد و از هیچ گونه شکل و یا طرحی در زمینه تابلو، استفاده نشود.

قبل ازاینکه برای سفارش یک تابلوی مخصوص مطب به سراغ تابلوسازی ها بروید؛ می بایست مجوز نصب تابلو از سازمان نظام پزشکی، دریافت کرده باشید. تابلوهای مطب می توانند روی پایه های فلزی در سطح معابر شهر هم قرار بگیرند اما برای این که دید خوبی برای تمام رهگذران و عابران را داشته باشند؛ معمولاً در قسمت ‌های بالایی ساختمان، نصب می گردند.

اگرچه وجود تابلوی مطب می تواند حالت تبلیغاتی برای پزشک داشته باشد؛ اما بیشتر با هدف راهنمایی بیماران و مراجعه کنندگان، نصب می گردد. چنین تابلویی تنها شامل نام و نام خانوادگی پزشک با فونت درشت به همراه تخصص مربوطه، می باشد‌. البته می توان اطلاعات ضروری دیگری مثل شماره تلفن را هم با فونت ریز نسبت به بقیه اطلاعات، درج نمود.

بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند برای سفارش تابلو، از لایت باکس های دو طرفه استفاده کنند. به این صورت تابلو از هر دو سمت قابل خواندن می ‌باشد. البته هر دو سمت تابلو باید دقیقاً به یک شکل طراحی و ساخته شود.

رنگ هایی که برای استفاده از تابلوهای پزشکان و دندانپزشکان استفاده می ‌شود؛ معمولاً سفید، آبی، زرد، مشکی و در موارد بسیار نادری، قرمز است.

اندازه تابلوی مورد استفاده برای مطب ها و دفاتر کار ۵۰ در ۷۰ سانتی متر، می باشد.

ویژگی تابلوهای پزشکی چیست؟

مواردی که درج آن ها در تابلوی مطب پزشکان و دندانپزشکان و دیگر دفاتر کار الزامی است؛ شامل عناوین مندرج در پروانه مطب و آرم سازمان نظام پزشکی، می باشد. نمایش موارد دیگر مثل شماره تماس، ساعات و روزهای پذیرش بیماران و عناوین درج شده در پروانه مطب به زبان انگلیسی کاملا اختیاری می باشد. همچنین پزشکان و دندانپزشکان می ‌توانند سه رشته مصوب طبابت مورد علاقه خود را بدون ذکر عنوان تخصص و فوق تخصص، در تابلو درج کنند. البته این موضوع تنها شامل پزشکان و دندانپزشکانی می شود که دارای درجه دکترا باشند.

همچنین پزشکانی که در یک رشته تخصصی تحصیل کرده و مدرک آن را دریافت نموده اند؛ می توانند حداکثر دو عنوان از شاخه ‌های همان رشته که در حال حاضر در آن فعالیت می کنند را به عنوان شاخه های انتخابی بدون ذکر عنوان فوق تخصص و یا فلوشیپ، در تابلو قید نمایند.

انواع تابلو مطب پزشکان و دندانپزشکان

به طور کلی پزشکان و دندانپزشکان می توانند سه نوع تابلوی متفاوت، داشته باشند. تابلوهای خارجی، تابلو پشت درب مطب و تابلو های داخلی مطب.

تابلوهای خارجی همانطور که از اسم آن هم مشخص است؛ در خارج از ساختمان و در فضای بیرونی و معمولاً بر روی نمای خارجی ساختمان، نصب می شوند. تابلو پشت درب مطب معمولاً پشت در واحد مربوطه، قرار می گیرد و تابلوهای داخلی مطب هم مربوط به تابلوهای پشت کانتر یا تابلو پذیرش، می شود. قوانینی که برای طراحی و ساخت تابلوی مطب پزشکان وجود دارد و در قسمت قبل به ذکر آن ها پرداختیم؛ تنها مختص تابلوهای خارجی می شود. تابلوهای داخل مطب می توانند مطابق سلایق افراد طراحی شود و هیچ محدودیتی در انتخاب طرح و رنگ برای آن ها، وجود ندارد.

تابلوهایی که پشت درب مطب پزشکان قرار می گیرد؛ موجب می شود مراجعه کنندگان بتوانند به راحتی مطب پزشک مورد نظر خود را پیدا کنند. البته علاوه بر راهنمایی مراجعه کنندگان؛ این گونه تابلوها می ‌توانند باعث جذابیت و زیبایی بیشتر فضای ساختمان هم بشوند. تابلوهای داخلی را می توان به شکل های مختلف، طراحی، تولید و نصب کرد. از جمله تابلوهایی که می‌ توان برای این کار استفاده کرد؛ تابلوهای حروف برجسته می باشد که این حروف می توانند روی زمینه کار از جنس چوب ترموود یا ورق های کامپوزیت، قرار بگیرند. البته از آنجایی که معمولاً در فضای داخلی ساختمان نور زیادی وجود ندارد؛ استفاده از لایت باکس های پرنور هم می توانند موجب جلب توجه مراجعه ‌کنندگان شوند.

انواع تابلو مطب پزشکان و دندانپزشکان

تابلوهای داخلی مطب ها که به تابلو پشت کانتر هم معروف هستند؛ همانند تابلوهای داخلی ساختمان هم جنبه اطلاع رسانی برای مخاطبین داشته و هم جنبه دکوراتیو و زیبایی بیشتر فضا را دارند. در طراحی این تابلوها می توان از نمایش لوگو و نام پزشک در کنار یکدیگر، استفاده کرد. البته وجود نورپردازی حرفه‌ ای هم می‌ تواند زیبایی چنین تابلوهایی را دو چندان کند. تابلوهای پشت کانتر یا میز پذیرش اولین چیزی است که در معرض دید بیماران یک مطب قرار می ‌گیرد. به همین دلیل باید تا جای ممکن شایسته مطب پزشک یا دندانپزشک، باشد. توصیه می شود برای ساخت این گونه تابلوها نهایت ظرافت و دقت در طراحی، انتخاب متریال و ساخت، در نظر گرفته شود.

قیمت تابلو برای مطب پزشکان چقدر است؟

قیمت تابلوهای پزشکی به عوامل مختلفی مثل متریال استفاده شده، ابعاد تابلو، طرح تابلو و… بستگی‌ دارد. تابلوهای پزشکی معمولاً از جنس پلکسی می باشند. البته مطابق با سلیقه مشتری می‌ توان از متریال های دیگری هم برای ساخت تابلوهای مخصوص مطب پزشکان، استفاده کرد. برای آگاهی از قیمت نهایی یک تابلو می توانید طرح مورد نظر خود را به یک تابلوساز معتبر، ارائه دهید. تابلوسازی ها معمولاً با توجه به عوامل مختلف مثل نورپردازی، ترکیب رنگ استفاده شده، طرح تابلو، ابعاد تابلو و… قیمت نهایی تابلو را به شما، اعلام می کنند.

قیمت تابلو برای مطب پزشکان چقدر است؟

سفارش تابلوی پزشکی

برای سفارش تابلو برای مطب پزشک یا دندانپزشک؛ می‌ توانید به تابلوسازی نامور، مراجعه کنید. این تابلوسازی سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی برای مطب پزشکان، دفاتر کار، فروشگاه ها و… را دارد و می تواند متناسب با نیاز شما و همچنین بودجه‌ ای که برای این کار در نظر گرفته اید؛ مناسب ترین تابلو را با بهترین متریال موجود در بازار، به شما پیشنهاد دهد.

نکته حائز اهمیتی که برای سفارش تابلو وجود دارد؛ اطمینان از کیفیت تابلوی ساخته شده است. وجود گارانتی و ضمانت نامه معتبر به همراه ارائه تابلو به مشتری می ‌تواند خود گواهی بر کیفیت تابلو و متریال استفاده شده برای ساخت آن باشد. خوشبختانه تابلوسازی نامور تابلوهای خود را از لحظه نصب تا مدت زمان مشخصی، گارانتی می کند. به این معنا که اگر در مدت زمان قید شده خرابی و آسیبی به تابلو وارد شد؛ در اسرع وقت توسط کارشناسان این مجموعه، برطرف گردد.

به منظور سفارش تابلو تبلیغاتی و همچنین دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو؛ می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: