۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

صنعت تابلوسازی از قدیم رواج داشته است. چرا که افراد در گذشته برای معرفی یک کسب و کار جدید، قطعاً به تابلوها نیاز پیدا می کردند. البته تابلوها هم پیشرفت چشمگیری داشته اند و به مرور زمان، متریال های آن ها تغییر کرده است. به عنوان مثال، متریال تابلوهای تبلیغاتی از پارچه به متریال های جدیدتر مثل شیشه، سنگ و چوب، رسیده است.

یکی از چالش هایی که تابلوسازان با آن روبرو هستند، استفاده از زیرساز است. معمولاً تابلوهایی که به صورت حروف برجسته تهیه می شوند؛ برای سوار شدن به یک زیرکار یا زیرساز، نیاز دارند. انتخاب زیرساز معمولاً با نظر مشتری و تابلوساز، صورت می گیرد. در این مقاله قصد داریم انواع زیرسازهایی که برای ساخت تابلو استفاده می شوند را معرفی کنیم.

اهمیت وجود زیرساز برای تابلوهای تبلیغاتی

اهمیت وجود زیرساز برای تابلوهای تبلیغاتی

برای اینکه تابلو زمینه یکدست و یکنواختی داشته باشد؛ لازم است از زیرساز برای آن استفاده شود. علاوه بر این، زمانی که حروف در فرایند برش و ساخت به صورت برجسته آماده می شوند؛ لازم است حتما روی صفحه یا زیرکار، سوار شوند. البته الزامی برای استفاده از زیرکار وجود ندارد. حتی خیلی از افراد ترجیح می ‌دهند حروف برجسته تهیه شده را روی نمای یک ساختمان، نصب کنند. در واقع از نمای ساختمان که می تواند سنگ، چوب و… باشد، به عنوان زیرساز تابلوی خود استفاده می کنند.

این موارد کاملا سلیقه ای است اما اگر قرار است یک تابلوی زیبا و خاص سر درب مغازه و فروشگاه نصب کنید؛ توصیه می‌ کنیم از یک زیرساز متناسب با حروف تهیه شده، استفاده کنید.

زیرکار علاوه بر اینکه باعث انسجام حروف می شود، زیبایی خاصی هم به تابلوی تبلیغاتی می بخشد. خیلی از تابلوها تنها به واسطه زیرساز متفاوت و خاصی که دارند، از دیگر تابلوها متمایز گشته اند. زیرساز تابلوهای تبلیغاتی را می ‌توان در سایزهای متفاوت و در رنگ های مختلفی برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی، استفاده کرد. در ادامه برخی از پرکاربردترین زیرسازها را معرفی خواهیم کرد.

انواع زیرساز در صنعت تابلوسازی

تابلوها با توجه به ماهیتی که دارند، به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. معمولاً برای تابلوهای حروف برجسته مثل تابلو چلنیوم یا تابلو استیل؛ از زیرسازی متناسب با رنگ و طرح تابلو، استفاده می کنند. البته برخی افراد ترجیح می ‌دهند از زیرسازی کاملا متضاد با حروف برجسته، استفاده کنند. چرا که معتقدند کنتراست یا تضاد بین حروف و زیرساز استفاده شده خود می تواند به نوعی توجه مخاطب را جلب کند.

برخی از متداول ‌ترین زیرسازهای استفاده شده برای تابلوهای تبلیغاتی عبارتند از:

زیرساز پی وی سی (pvc)

متریال pvc به دلیل ضد آب بودن و مقاوم بودن؛ نه تنها در صنعت تابلوسازی بلکه در صنایع دیگر مثل ساختمان سازی، هواپیماسازی و… کاربردهای زیادی دارد. زمانی که حروف برجسته در فرآیند ساخت تابلو آماده شدند؛ باید زیرساز مورد نظر انتخاب شود. خیلی افراد در این مرحله به سراغ پی وی سی می روند. چرا که هم می تواند مقاومت خوبی در شرایط متفاوت آب و هوایی داشته باشد و هم تنوع رنگی بالایی هم دارد.

بنابراین شما می توانید مطابق با سلیقه و نظری که دارید؛ از یک زیرساز با رنگ دلخواه برای تابلوی تبلیغاتی خود، استفاده کنید.

زیرساز چوبی

اگر از طرفداران سبک ‌های کلاسیک باشید؛ قطعاً برای انتخاب زیرساز به سراغ انواع چوبی آن می‌ روید. زیرساز چوبی که به آن زیرساز ترمووود هم گفته می شود، یک چوب معمولی نیست. این چوب به واسطه حرارتی که می بیند، بسیار مقاوم شده و توانایی قرار گرفتن در برابر آب و هوای مرطوب را خواهد داشت. علاوه بر این، تمامی آفات و حشرات این چوب در فرایند حرارت دهی از بین می رود. بنابراین یک چوب کاملاً سالم و مقاوم به عنوان زیرساز تابلو، خواهید داشت.

زیرسازهای فلزی

به جز زیرسازهای pvc و چوبی، می توان از انواع فلزی مثل استیل هم استفاده کرد. البته استفاده از زیرسازهای استیل چندان متداول نیست. چرا که از نظر هزینه مقرون به صرفه نمی باشد و هزینه های کلی مربوط به ساخت تابلو را بالا می برد. در هر صورت برای تابلوهای اختصاصی و سفارشی، می توان چنین زیرسازهایی هم استفاده کرد.

زیرساز کامپوزیت

متریال کامپوزیت به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارد، در صنعت تابلوسازی بسیار پرکاربرد است‌. از کامپوزیت می توان به عنوان زیرساز تابلوهای حروف برجسته هم استفاده کرد. معمولا برای تابلوهایی که نیاز به رنگ های شاد و مهیج دارند، به سراغ متریال کامپوزیت می روند‌.

به هنگام انتخاب زیرساز به چه مواردی باید توجه کرد؟

ممکن است خیلی از تابلوسازی ها علاوه بر زیرسازهای معرفی شده در این مقاله، انواع دیگری را هم به کار گیرند. این مورد اگرچه سلیقه ای است اما می توان از نظرات و پیشنهادات تابلوساز با توجه به تجربه کاری که در این زمینه دارد هم استفاده کرد.

هنگام انتخاب زیرساز تابلوی تبلیغاتی؛ اولین و مهمترین چیز، توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه است. این مورد مخصوصا زمانی که قرار است تابلو را در محیط بیرونی فروشگاه، مغازه و یا دفتر کار نصب کنید، اهمیت دوچندانی دارد.

زیرسازی که انتخاب می کنید؛ می بایست استقامت کافی را در شرایط آب و هوایی محیط زندگی شما، داشته باشد.  به طور مثال، شهرهای ساحلی آب و هوایی مرطوب دارند و بنابراین نمی توان در چنین محیطی از زیرساز چوب معمولی، استفاده کرد.

پس استقامت و دوام زیرساز نکته مهمی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید. مورد مهم دیگر، همخوانی زیرساز با حروف برجسته نصب شده روی آن است. اگر زیرساز و حروف برجسته از نظر ترکیب رنگ همخوانی خاصی نداشته باشند؛ تابلوی زیبایی نخواهید داشت. معمولا این مورد را طراحان در یک مجموعه تابلوسازی به خوبی بررسی کرده و از زیرسازهایی متناسب با حروف برجسته، استفاده می کنند.

ابعاد زیرساز استفاده شده باید کاملاً متناسب با متراژ حروف برجسته طراحی شده باشد. اگر زیرساز بسیار بزرگتر از حروف و نوشته های تابلو باشد؛ ظاهر چندان خوشایندی نخواهد داشت. عکس این موضوع نیز صادق است.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

در این مقاله تا حدودی با انواع زیرسازهای مناسب برای تابلوهای تبلیغاتی، آشنا شدید. البته که در صنعت پیشرفته تابلوسازی از متریال های دیگری هم برای زیرساز، استفاده می شود.

خیلی از صاحبان فروشگاه ها ترجیح می دهند برای منحصر به فرد بودن از زیرساز سنگی استفاده کنند. به طور مثال، نصب حروف استیل طلایی و یا نقره ای روی زیرسازی از جنس سنگ، باعث ایجاد یک تابلوی کاملا شکیل و مدرن می گردد. البته که هزینه ساخت چنین تابلویی هم بالاتر است. چرا که زیرساز استفاده شده از جنس سنگ، قیمت بالایی دارد.

به طور کلی اگر قصد دارید یک تابلوی مقرون به صرفه و اقتصادی سفارش دهید؛ باید در انتخاب زیرساز حتماً با کارشناسان و مشاوران تابلوساز، صحبت کنید. کارشناسان تابلوساز با توجه به سابقه چندین ساله ای که در این زمینه داشته ‌اند، به خوبی می توانند شما را با توجه به بودجه و نوع کسب‌ و کاری که دارید، راهنمایی کنند.

تابلوسازی نامور با داشتن سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت تابلو؛ آماده ارائه هر گونه راهنمایی و مشاوره در خصوص انتخاب تابلو و متریال مناسب برای ساخت آن، می باشد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان و مشاوران تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. خبر خوب اینکه تمامی تابلوهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور دارای ضمانت نامه معتبر هم می باشد. بنابراین از این لحاظ هیچ نگرانی نخواهید داشت.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: