۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت تابلو

برای خدمات تابلوسازی نمی توان قیمت مشخصی، اعلام کرد. چرا که این موضوع به موارد زیادی بستگی دارد. تابلویی که برای اماکن تجاری، فروشگاه ها و مغازه ها استفاده می شود؛ نرخ ثابتی نداشته و همین موضوع باعث سردرگمی افراد می‌ شود. اما در این مقاله قصد داریم عوامل موثر بر قیمت تابلو سازی را برای شما ذکر کنیم تا بتوانید یک انتخاب منطقی و درست، داشته باشید.

معمولا افرادی که به دنبال تابلوهای به صرفه و ارزان قیمت هستند، روی کیفیت تأکید زیادی ندارند. اما شما این اشتباه را نکنید. یک تابلوی تبلیغاتی باید کیفیت را در کنار یک قیمت منطقی و عادلانه، داشته باشد.

محاسبه قیمت تابلوی تبلیغاتی

معمولا تابلوهایی که به صورت حروف برجسته طراحی و تولید می ‌شوند؛ بر اساس فاکتورهای اصلی، قیمت گذاری خواهند شد. اولین فاکتور متراژ محیط است. در واقع هر چقدر حروف برجسته بیشتری برای طراحی تابلو استفاده شود، قیمت تمام شده آن بالاتر می رود. فاکتور مهم بعدی قطر قلم و یا برجستگی حروف است. هرچقدر حروف ضخامت پایین ‌تری داشته باشند؛ برای ساخت آن قیمت کمتری به مشتری، اعلام می گردد.

البته این موارد تنها فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت تابلوهای تبلیغاتی نیستند. موارد دیگر مثل کیفیت متریال استفاده شده، قطعات و تجهیزات مربوط به نورپردازی، تعداد لامپ های استفاده شده و… هم جزء مواردی است که تاثیر مستقیمی روی قیمت تابلو، می گذارد.

کیفیت بیشتر، قیمت بالاتر!

این شعار تنها محدود به تابلوهای تبلیغاتی نبوده و تقریباً برای تمامی محصولات، صدق می کند. برای اینکه یک تابلوی باکیفیت داشته باشید؛ باید هزینه مربوط به استفاده از مواد اولیه باکیفیت را بپردازید.

برای اینکه بدانیم تابلویی که برای شما تولید شده است کیفیت مطلوب را دارد یا خیر، می بایست ضخامت لبه ‌های حروف برجسته روی تابلو را بررسی کنید. هر چه ضخامت لبه ها بالاتر باشد، استحکام تابلو بیشتر می شود. البته تا اندازه مشخصی می ‌توان به لبه ها ضخامت داد و این موضوع سلیقه ای نیست.

مورد دیگر برای ارزیابی کیفیت تابلو، بررسی رنگ استفاده شده می باشد. رنگ تابلو باید کاملا طبیعی بوده و احساس خوشایندی به بیننده، منتقل کند. اگر رنگ بی کیفیتی برای تابلو استفاده شده باشد، طی مدت زمان کوتاهی زیر نور آفتاب از بین می ‌رود و ظاهر تابلو را کاملاً خراب می کند.

پس همانطور که مشاهده کردید، کیفیت تابلو رابطه مستقیمی با ضخامت آن دارد. توصیه می ‌شود اگر اولین بار است قصد سفارش تابلو را دارید؛ به سراغ نوع باکیفیت آن بروید. در این صورت دردسرهای مربوط به دوباره کاری و تعویض تابلو را نخواهید داشت.

محاسبه قیمت تابلوی تبلیغاتی

چه عواملی روی قیمت تابلو سازی تاثیرگذار است؟

عوامل مختلفی هستند که روی قیمت تابلو، تاثیر مستقیم می گذارند. آگاهی از این عوامل باعث می شود هنگام سفارش تابلو بتوانید با دید بازتری انتخاب خود را انجام دهید. برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت تابلو سازی عبارتند از:

نوع و برند لبه حروف

آنچه که روی قیمت تمام شده تابلوهای حروف برجسته تاثیر مستقیم دارد، جنس لبه حروف می باشد. معمولاً در اکثر این تابلوها از لوله های آلومینیومی برای این کار، استفاده می شود. این متریال متراژهای گوناگونی داشته و در رنگ های متنوعی در بازار، عرضه می گردد. هر چقدر میزان قطر این رول ها بالاتر بوده و از برندهای معتبری باشد، هزینه تابلو بالاتر می رود.

کیفیت نورپردازی

آنچه که برای اعمال نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی نیاز است، شامل لامپ ها و بلوک های اس ام دی و ال ای دی می شود. لامپ های مذکور را می توان در دو نوع تک رنگ و فول کالر در بازار، پیدا کرد. لامپ هایی که جدیدا وارد این عرصه شده اند، کاملا ضد آب بوده و می توانند در تمامی محیط ها، استفاده شوند. بنابراین منطقی است که انواع جدید آن ها نسبت به انواع قبلی، قیمت بالاتری داشته باشد.

انتظار می ‌رود برای اعمال نورپردازی از بهترین لامپ ها با طول عمر بالاتر، استفاده شود. چرا که در این صورت هیچ مشکلی برای نورپردازی و روشنایی تابلو، رخ نمی دهد.

ضخامت ورق pvc

اگر قرار است از زیرساز پی وی سی برای تابلوی تبلیغاتی خود استفاده کنید؛ حتما باید به ضخامت آن، توجه داشته باشید. معمولا از ورق های پی وی سی با ضخامت تقریبی بین ۸ تا ۱۰ میلی متر برای این کار، استفاده می شود. هر چقدر ضخامت ورق از این میزان بالاتر باشد، قیمت تابلو نیز افزایش می ‌یابد.

منبع تغذیه

علاوه بر لامپ های باکیفیت که لازم است برای نورپردازی تابلو استفاده شوند، انتخاب منبع تغذیه هم اهمیت دارد. بدون وجود منبع تغذیه نمی توان برای تابلوها روشنایی ایجاد کرد. منبع تغذیه وظیفه تبدیل ولتاژ برق شهری به ۱۲ ولتی را دارد. منبع تغذیه را می ‌توان در برندهای مختلف در بازار پیدا کرد. هر چقدر کیفیت این قطعه الکترونیکی بالاتر باشد؛ هزینه مربوط به اعمال نورپردازی، بیشتر می شود.

گرافیک تابلو

تفاوت زیادی بین تابلوهایی با گرافیک ساده و تابلوهایی با گرافیک پیچیده، وجود دارد. تابلوهایی که گرافیک و طراحی منحصر به فردی دارند، می توانند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کنند.

در ایجاد یک گرافیک زیبا عوامل زیادی دخیل می باشد. توجه به روانشناسی رنگ ها، استفاده از رنگ های مکمل یا در نظر گرفتن کنتراست رنگی برای جذابیت بیشتر تابلو از مواردی است که طراح یک مجموعه تابلوسازی باید به آن، توجه کافی داشته باشد.

کیفیت پلکسی گلاس

پلکسی گلاس از متریال های اساسی در صنعت تابلوسازی محسوب می ‌شود که به رنگ های متفاوتی در بازار، وجود دارد. جنس این متریال از پلاستیک بوده و کاملا مشابه با شیشه است. پلکسی گلاس برای تهیه حروف برجسته استفاده می شود. به این صورت که حروف با استفاده از دستگاه های لیزری برش داده شده و با ایجاد لبه دورتادور حروف؛ روی زیرساز انتخاب شده برای تابلو، سوار می شوند.

پلکسی گلاس در انداه های ۱ تا ۲۰ میلی متری در بازار عرضه می ‌شود و قیمت های متفاوتی هم دارد. در نهایت قیمت یک تابلوی ساخته شده با پلکسی گلاس به برند و نوع آن، بستگی دارد.

کیفیت بیشتر، قیمت بالاتر!

قیمت گذاری انواع تابلو تبلیغاتی

همانطور که در متن مقاله اشاره کردیم؛ قیمت تابلوهای تبلیغاتی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. البته که نوع تابلو هم در قیمت گذاری دخیل است. برخی از تابلوها بسیار مدرن بوده و به نسبت هزینه بالاتری برای طراحی و ساخت، می طلبند. تابلوهایی که در ادامه ذکر می کنیم بیشترین تقاضا را برای ساخت دارند. بر همین اساس نگاهی اجمالی به نحوه قیمت گذاری آن ها خواهیم داشت:

قیمت تابلو چلنیوم

در مورد تابلو چلنیوم در مقالات دیگر توضیحات کاملی ارائه داده ایم. اما به طور مختصر  باید گفت که تابلو چلنیوم یکی از انواع تابلوهای حروف برجسته به شمار می رود که بیشتر به عنوان تبلیغات محیطی سردرب مکان های تجاری مخصوصا مغازه ها و فروشگاه ها، نصب می شود.

نحوه قیمت گذاری تابلو چلنیوم به طور کامل به مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن، بستگی دارد. این نوع از تابلو با استفاده از متریال هایی مانند پلکسی گلاس، پی وی سی، اس ام دی و رول های آلومینیومی به نام چنلیوم (چلنیوم) ساخته می شود. واضح است که هر چقدر از متریال جدید و گران قیمت در ساخت تابلو استفاده شود، هزینه نهایی بالاتر می رود. البته به جز متریال، عوامل دیگر مثل نورپردازی حروف، زیرساز استفاده شده و… هم روی قیمت تابلو چلنیوم تاثیر مستقیمی دارند.

نکته ای که باید در مورد تابلو چلنیوم یادآور شد، ساخت آن در انواع متفاوت است که مسلما متریال مصرفی در نوع حروف ساخته شده تاثیرگذار خواهد بود. در نهایت قیمت تابلو بعد از ساخت حروف و با توجه به طراحی و متراژ تابلو، تعیین خواهد شد.

قیمت تابلو استیل

تابلو استیل هم یکی دیگر از تابلوهای حروف برجسته است که به درخشان بودن، معروف می باشد. تابلو استیل در زمره تابلوهای جدید محسوب نمی شود اما به دلیل استقبال زیاد مشتریان، تابلوسازان همواره در حال ساخت و تولید آن هستند. حروف برجسته استیل نیز مانند حروف چلنیوم با توجه به متر محیط، قیمت گذاری می شود.

عواملی مانند نوع متریال مصرفی و همچنین نورپردازی و یا عدم نورپردازی، در قیمت گذاری آن تاثیرگذار می باشند. اگر از طرافداران تابلو استیل هستید، حتی بدون وجود نورپردازی هم می توانید از آن، استفاده کنید. زیرا حالت درخشان و زیبای این تابلو به خودی خود جذاب بوده و می تواند به آسانی، جذب مخاطب داشته باشد.

قیمت تابلو نئون پلاستیک

حروف نئون پلاستیک از دیگر موارد تبلیغاتی است که در دسته حروف های برجسته قرار دارد و از نظر قیمت گذاری تقریبا هم ردیف تابلو چلنیوم و تابلو استیل می باشد. روش ساخت تابلو نئون پلاستیک به دو صورت است که یکی از آن ها با نام “لبه کنشکاف” و دیگری با نام “لبه هندی” شناخته می شود.

در این بین اگر درخواست ساخت تابلو نئون پلاستیک به صورت لبه هندی را داشته باشید، می بایست هزینه بالاتری بپردازید. دلیل این افزایش قیمت را تنها می توان به اجرت ساخت حروف، مرتبط دانست. در واقع ساخت حروف به شکل لبه هندی زمان بیشتری را می طلبد. در نهایت زمانی که تابلو برای نصب آماده شد، کارشناسان تابلو را با توجه به متراژی که دارد، قیمت گذاری می کنند.

چه عواملی روی قیمت تابلو سازی تاثیرگذار است؟

قیمت تابلو لاسوگاسی

تابلو لاسوگاسی یکی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی است که طراحی و ساخت آن، هزینه بالایی دارد. این تابلو با استفاده از لامپ های فلامنتی و رنگی ساخته می شود که الهام گرفته از تابلوهای قدیمی شهر لاسوگاس می باشد.

وجود لامپ های رنگی در نقاط مختلف یک تابلو تبلیغاتی، آن را به مراتب جذاب تر می کند. همین جذابیت بی اندازه است که شهر لاسوگاس را به یک شهر توریستی و مهیج، تبدیل کرده است. اگر نوع فعالیت کاری شما به گونه ای است که اکثرا با قشر جوان سروکار دارید، می توانید برای جذب مشتری از این تابلوهای خاص، بهره بگیرید. مشاغلی مثل کلوپ های ورزشی، باشگاه های بیلیارد و… از این دست هستند.

در مورد قیمت گذاری تابلو لاس وگاسی باید گفت که عواملی مانند نوع لامپ مصرفی و نوع متریال های به کار رفته، می توانند تعیین کننده قیمت باشند.

قیمت تابلو ال ای دی ثابت و روان

دو نوع دیگر از تابلوهای تبلیغاتی، تابلو ال ای دی روان و تابلو ال ای دی ثابت هستند. تفاوت این دو تابلو در نحوه نورپردازی آن هاست. البته این تفاوت روی چگونگی قیمت گذاری تابلو هم دخیل می باشد. به طوریکه قیمت تابلو ال ای دی روان با توجه به متر مربع محاسبه می شود که در مقابل آن، قیمت تابلو ال ای دی ثابت؛ با توجه به متر محیط و یا تعداد ال ای دی مصرفی در تابلو، محاسبه می شود.

تابلوهای ال ای دی روان به صورت تک رنگ هستند اما تابلوهای ال ای دی ثابت را می توان در دسته تابلوهای جدید و چند رنگ، قرار داد. مسلما قیمت این تابلوها بیشتر بوده اما به طور کلی هر دوی این تابلوها را می توان در گروه تابلوهای مناسب و مقرون به صرفه برای کسب و کارهای نوپا، به حساب آورد

.

قیمت تابلو کامپوزیت

کامپوزیت به عنوان زیرساز بیشتر تابلوهای تبلیغاتی، مورد استفاده قرار می گیرد. زیرساز در واقع محیطی است که برای نصب حروف برجسته، در نظر گرفته می شود. قیمت تابلو کامپوزیت با توجه به برند استفاده شده و همچنین با توجه به متر مربع، محاسبه می گردد. امروزه برای همخوانی بیشتر نمای ساختمان های تجاری با تابلوی نصب شده سر درب آن، به سراغ کامپوزیت می روند.

این متریال در سال های اخیر کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان سازی، داشته است. اگرچه برای انتخاب زیرساز گزینه های دیگر مثل پی وی سی هم پیش روی مشتریان قرار دارد؛ اما تنوع رنگ این محصول در کنار قیمت مناسب آن، باعث شده است که خیلی افراد در وهله اول به سراغ سفارش تابلوهای کامپوزیت بروند.

قیمت تابلو چوب ترمووود

یکی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی که امروزه به کارگیری آن از استقبال بالایی میان مشتریان برخوردار است، تابلو چوب ترمووود است. این تابلو کاربردهای زیادی دارد. خیلی افراد طرافدار تابلوهای چوبی هستند، زیرا حس نوستالژیک خاصی دارد. اما از هر چوبی نمی توان برای ساخت تابلو، استفاده کرد. ترمووود یک چوب معمولی نیست. این متریال حراردت دیده و مقاوم شده است. بناراین منطقی است که قیمت بالاتری هم داشته باشد.

ترمووود نیز مانند کامپوزیت بیشتر جنبه زیرکار حروف برجسته را دارد و قیمت آن با توجه به متر مربع، محاسبه می گردد. مورد دیگری که در قیمت گذاری تابلو ترمووود موثر است، نوع چوب ترموو است که معمولا مرغوب ترین چوب ترموو، نوع فنلاندی آن می باشد. پس مشاهده می کنید که قیمت گذاری تابلوهای تبلیغاتی ساده نبوده و تابلوساز باید عوامل بسیار ریزی را برای این کار، در نظر بگیرد. عواملی که شاید هرگز به چشم مشتری نیاید.

گرافیک تابلو

قیمت تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس از تابلوهای تبلیغاتی مدرن است که در انواع مختلفی، ساخته می شود. لایت باکس ها دقیقا همانند یک جعبه نورانی عمل می کنند. هر آنچه که درون این جعبه قرار بگیرد، به وضوح دیده می شود. نکته مثبت این تابلوها امکان استفاده مجدد از آن ها به واسطه یک طرح جدید می باشد. این موضوع می تواند از نظر اقتصادی بسیار اهمیت داشته باشد. زیرا شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای بابت ساخت تابلو و تنها با تعویض طرح درون آن، می توانید تبلیغات تازه ای برای محصولات و خدمات خود، داشته باشید.

تابلوهای لایت باکس تنوع زیادی در قیمت دارند. بنابراین مشتریان می توانند با توجه به توان مالی که دارند، از پایین ترین تا بالاترین قیمت آن را سفارش دهند. قیمت گذاری تابلوهای لایت باکس به شیوه های مختلفی انجام می گیرد که عبارتند از متر محیط، متر مربع و قیمت گذاری برحسب سانتی متر.

قیمت تابلو پلکسی گلاس

اگر بودجه زیادی برای ساخت تابلو در اختیار ندارید، پیشنهاد می کنیم به سراغ تابلوهای پلکسی گلاس بروید. این تابلوها از لحاظ قیمت در فهرست تابلوهای تبلیغاتی مقرون به صرفه قرار دارند. البته این قیمت پایین به معنای بی کیفیت بودن این تابلوها نیست. بهتر است بدانید تابلوهای پلکسی گلاس جزء تابلوهای مدرن به شمار می روند. قیمت گذاری تابلو پلکسی گلاس را می توان با توجه به متر محیط یا متر مربع، محاسبه نمود.

سفارش تابلو تبلیغاتی

در این مقاله حدودا با مهمترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت تابلو سازی، آشنا شدید. با این حال هر کدام از تابلوسازان ممکن است قیمت های متفاوتی نسبت به طراحی و ساخت یک تابلو به مشتری، اعلام کنند. این مشتری است که با درایت و منطقی که دارد، می تواند تفاوت بین تابلوهای مختلف را تشخیص دهد.

اگر برای انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی مردد هستید و نمی‌ دانید در بین تنوع بی نظیر این محصولات به سراغ کدامیک بروید؛ پیشنهاد می کنیم با کارشناسان و مشاوران تابلوساز، مشورت کنید. کارشناسان تابلوساز سابقه چندین ساله در این زمینه داشته اند و می توانند متناسب با نیازی که دارید، بهترین نوع تابلوی تبلیغاتی را پیشنهاد دهند.

سعی کنید برای پرهیز از دوباره کاری و صرف هزینه های مازاد، برای سفارش تابلوی تبلیغاتی به سراغ محصولات باکیفیت بروید. همچنین از تابلوساز درخواست ضمانت نامه معتبر هم داشته باشید. در این صورت خیالتان از بابت خدمات پس از فروش تابلو، آسوده است.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. کارشناسان متناسب با جامعه هدف و همچنین بودجه ‌ای که برای سفارش تابلو در نظر گرفته اید، بهترین ها را به شما پیشنهاد می دهند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: