۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو آویز سقفی چگونه است؟

تابلوها کاربردهای زیادی دارند و کاربری آن ها تنها محدود به تبلیغات نمی باشد. شما می توانید در فضاهای پر رفت و آمد مثل بیمارستان ها، ترمینال ها، فرودگاه ها، فروشگاه ها و… نوعی از تابلوها را مشاهده کنید که حکم تابلوهای راهنما را دارند و به مسافران و دیگر افراد در پیدا کردن مکان مورد نظر، کمک می کنند. چنین تابلوهایی را معمولا از سقف آویزان می ‌کنند، چرا که با این کار از تمامی زوایا دید کافی برای خواندن نوشته های روی تابلو وجود دارد. به چنین تابلوهایی که حکم تابلو راهنما را دارند، تابلو آویز سقفی گفته می ‌شود. در ادامه با این نوع از تابلوها بیشتر آشنا می شویم.

اهمیت وجود تابلوهای آویز راهنما سقفی

اهمیت وجود تابلوهای راهنما

همانطور که در مقدمه این مطلب ذکر کردیم، تابلوهای سقفی در زمره تابلوهای راهنما قرار دارند. این تابلوها علاوه بر اینکه به مراجعه کننده در رسیدن به مقصد مورد نظر کمک می کنند؛ می توانند برای محیط زیبایی هم داشته باشند. حالت آویز بودن تابلو این امکان را فراهم می ‌کند که هر فردی از هر سمت که در حال عبور مرور است، بتواند از آن استفاده کند. تابلوهای راهنما در بسیاری از موارد برای مسیریابی راهگشا هستند. به همین دلیل از این تابلوها در مکان های مختلفی مثل فرودگاه ها و بیمارستان ها، استفاده می شود.

اگرچه تابلوهای راهنما را می توان در فضاهای باز هم به کار برد، اما اکثرا در محیط های بسته استفاده می شوند.


چگونگی ساخت تابلو آویز سقفی

تابلوهای سقفی که معمولاً با استفاده از سیم از سقف آویزان می شوند؛ در زمره تابلوهای راهنمای ساختمان قرار دارند. نحوه اتصال این تابلوها به این صورت است که از دو سیم بکسل و اتصالات فلزی آویز که توانایی نگهداری وزن تابلو تا سقف ۲۵۰ کیلوگرم را دارند، برای نگه داشتن تابلو استفاده می شود.

خوشبختانه تابلوهای آویز سقفی قابلیت اتصال به سقف های فلزی، بتنی و کاذب را دارند. البته سقف مورد نظر باید قابلیت نگهداری تابلو را داشته باشد.

چاپ نوشته ها و المان های روی تابلوهای آویز سقفی معمولاً با استفاده از فناوری چاپ بک لایت، چاپ وینیل و طلق و پرینت، صورت می گیرد. به هنگام طراحی این تابلو باید توجه داشته باشید که رنگ مناسبی را برای آن، انتخاب کنید. رنگ انتخابی باید به نحوی باشد که یک تابلوی آویز سقفی باکیفیت داشته باشید. تابلوی مذکور باید راهنمای دقیق و کاملی برای مراجعه کنندگان باشد.

در خیلی از مواقع علاوه بر مشخص کردن جهت ورودی در تابلوهای آویز سقفی؛ از علائم ایمنی و به صورت شب نما استفاده می شود. چنین المان هایی در صورت نورگیری می توانند به مدت ۸ ساعت در تاریکی از خود نور داشته باشد.

هنگام طراحی و ساخت تابلو آویز سقفی باید مواردی را در نظر گرفت. به عنوان مثال، تابلوساز باید تمامی اصول طراحی را متناسب با استانداردهای به روز و بین المللی در نظر بگیرد. این استانداردها شامل زاویه دید، فاصله دید و دیگر مواردی است که در نظر گرفتن آن ها موجب تولید یک تابلو راهنمای بی نقص می شود.

زاویه دید هر شخص در فاصله ۱۰ متری بین ۳۰ تا ۴۵ درجه است. بنابراین ارتفاع تابلو آویز راهنما باید به صورتی تنظیم شود که دید مناسب را برای مخاطبان، ایجاد کند.

چگونگی ساخت تابلو آویز سقفی

 

از تابلوهای آویز سقفی برای چه مکان هایی استفاده می شود؟

شما می توانید تابلوهای آویز راهنما را در ساختمان های تجاری، مجتمع های بزرگ خرید، ساختمان های اداری، سازمان و ارگان های دولتی، بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، فرودگاه و در خیلی از ساختمان های دیگر ببینید. وجود تابلوهای راهنما در این مکان ها باعث می‌ شود افراد بدون نیاز به راهنمایی دیگران، مسیر و مقصد مورد نظر خود را پیدا کنند.

 

اجزای تشکیل دهنده تابلو آویز سقفی

برای اینکه یک تابلو آویز سقفی اصولی و با استحکام داشته باشید؛ باید از تجهیزات مناسبی برای طراحی و پیاده سازی آن، استفاده کنید. آنچه که برای ساخت این نوع تابلو نیاز دارید؛ شامل سیم فلزی، فیکسچر، لوله و یراق آلات استیل می شود. بنابراین بهتر است از مرغوب ترین و باکیفیت ترین متریال برای ساخت تابلو آویز سقفی استفاده شود. چرا که این نمونه تابلو قرار است سال های طولانی در یک مکان و برای راهنمایی مخاطبان، قرار بگیرد.

استفاده از تجهیزات مناسب علاوه بر اینکه می‌ تواند کیفیت تابلو را تضمین کند، روی جلوه های بصری و زیبایی تابلوهای آویز سقفی هم تاثیرگذار است. به طوری که از هر متریالی می توان برای این کار، استفاده کرد. خیلی افراد برای زیبایی بیشتر محیط به صورت ترکیبی از استیل و چوب برای ساخت تابلوهای سقفی، استفاده می کنند.


دو طرفه بودن تابلو آویز سقفی

این خاصیت جزء ویژگی های مثبت تابلوهای آویز سقفی محسوب می ‌شود. در واقع این تابلوها از هر طرف می توانند نشانه های راهنما را به مخاطبین، نشان دهند. این ویژگی خاص تابلوهای آویز سقفی باعث می شود تابلو از هر سمتی برای مخاطب، یک راهنمای مناسب محسوب شود. بنابراین بسیار بعید است که برای مکانی سفارش تابلو آویز سقفی به صورت یک طرفه داده شود. معمولا سعی می شود از هر دو وجه تابلو، به خوبی استفاده شود.

تابلو آویز سقفی چگونه است؟

آشنایی با انواع تابلو آویز سقفی

تابلوهای آویز سقفی را در انواع مختلفی می توان تولید کرد. همانطور که گفتیم؛ برای زیبایی بیشتر تابلوهای سقفی می توان از چوب ترمووود به همراه متریال استیل به صورت تلفیقی، استفاده کرد. علاوه بر این، تابلوهای لایت باکس می ‌توانند به صورت آویز سقفی هم طراحی و تولید شوند. این تابلوها به دلیل نورپردازی که دارند، مخصوصاً برای نصب در مکان هایی مثل مترو و فرودگاه، بسیار کاربردی هستند.

اگر کمی به اطراف خود دقت کنید؛ حتما نمونه ای از تابلو آویز سقفی را در قسمت هایی مثل درب ورودی چنین مکان هایی، خواهید دید.

برخی از تابلوهای آویز سقفی را از جنس پلکسی گلاس تهیه می ‌کنند. پلکسی گلاس متریال شفافی است که می ‌تواند در ساخت انواع تابلو، کاربرد زیادی داشته باشد. تابلویی که با استفاده از این متریال تهیه شود، قیمت مناسبی دارد. می توان برای زیبایی بیشتر این تابلوها از پرینت رنگی با طرح های دلخواه، استفاده کرد.

جدای از اینکه تابلوهای آویز سقفی می توانند به انواع مختلف پلکسی گلاس، لایت باکس، استیل، ترمووود و… باشند؛ از لحاظ تخت بودن یا محدب بودن هم به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. تابلوهای محدب زیبایی بیشتری نسبت به تابلوهای تخت دارند. چرا که می توانند باعث پخش بازتاب نور محیط از مقابل تابلو شوند. تابلوهای آویز محدب معمولا برای محیط های پر نور و روشن، مناسب هستند. مزایای تابلوهای محدب آویز عبارتند از:

  • مقرون به صرفه بودن
  • نصب راحت و آسان
  • امکان تعویض راحت عناوین از طریق پرینت کاغذی یا چاپ بک لایت
  • قابلیت ساخت در ابعاد مختلف

اما در کنار محدب بودن تابلوهای آویز سقفی، نوع تخت آن ها هم وجود دارد که این نمونه پراستفاده ترین و مرسوم ترین نوع تابلو آویز سقفی می باشد. مزایای تابلو آویز سقفی مدل تخت عبارتند از:

  • قابل شستشو بودن
  • تنوع قیمت
  • جابجایی آسان و راحت به دلیل وجود پروفیل کشویی
  • امکان تغییر جنس و سازه

سفارش تابلو آویز سقفی

سفارش تابلو

در این مقاله تا حدی با تابلوهای آویز سقفی، آشنا شدید. این تنها یکی از هزاران نمونه تابلوی تبلیغاتی است که شما می توانید سفارش دهید. برای سفارش تابلو چه به صورت آویز و چه به صورت دیواری یا تابلو سر درب مغازه و فروشگاه با کارشناسان تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. کارشناسان شما را به خوبی در انتخاب نوع تابلوی مناسب، راهنمایی خواهند کرد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: