۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

همانطور که می دانید تابلوها انواع مختلفی دارند. ممکن است تنها با هدف تبلیغات طراحی و ساخته شوند و یا اینکه هدف از ساخت آنها راهنمایی مراجعه‌ کنندگان باشد. در هر صورت با هر نیازی که داشته باشید می توانید تابلوی مناسب را سفارش دهید. تابلوهایی که قصد داریم در این مقاله بررسی کنیم، تابلوهای تبلیغاتی رومیزی هستند که به آنها تابلو پرسنلی هم گفته می ‌شود.

ماهیت تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات است که یکی از این تبلیغات معرفی کردن افراد یا گروه های مختلف بوده است. تابلوهای تبلیغاتی که در مدل های گوناگون تولید می شوند یکی از بهترین انواع معرف ها هستند برای نمونه بیلبوردهای تبلیغاتی بین جاده ها و درون شهری یک بازیگر، خواننده و یا صنف های گوناگونی را به مردم معرفی خواهند کرد و یا یک نمونه دیگر تابلوهای لایت باکس درون متروها هستند که معرفی کننده یک فیلم، سریال، آلبوم موسیقی و … خواهند بود.

اما تابلوهای رومیزی بیشتر در ادارات و سازمانها به منظور درج نام و سمت کارمندان استفاده می شود. اما نحوه طراحی و ساخت تابلو رومیزی چگونه است و از چه متریالی برای ساخت آن ها استفاده می شود؟!

آشنایی با تابلوهای پرسنلی یا رومیزی

به طور کلی ماهیت تابلوهای تبلیغاتی، انجام تبلیغات است اما تابلوهای پرسنلی و یا رومیزی با هدف راهنمایی مراجعه ‌کنندگان ساخته می شوند. فردی که برای اولین بار به اداره و یا سازمان مراجعه می ‌کند، باید بتواند در همان لحظات اولیه ورود متوجه نام و سمت افراد بشود. حتماً نمونه هایی از تابلو پرسنلی را در بانک ها، ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی دیده اید.

تابلوهای رومیزی اطلاعات اولیه را به مراجعه کنندگان می دهند و از این طریق می توانند راهنمای خوبی برای آن ها باشند. البته کاربرد تابلوهای رومیزی محدود به ادارات و سازمان ها نمی باشد. حتی برای برخی از اعلان ها مثل رزرو میز در یک رستوران هم می توان از تابلوهای کوچک رومیزی، استفاده کرد.

آشنایی با تابلوهای پرسنلی یا رومیزی

انواع تابلوهای رومیزی

تابلوهای رومیزی را می توان با استفاده از متریال های مختلفی طراحی و تولید کرد. برخی از انواع تابلوهای رومیزی و یا پرسنلی عبارتند از:

تابلو رومیزی پلکسی

پلکسی گلاس نوعی متریال از جنس پلاستیک است که جزء پرمصرف ترین متریال ها در صنعت تابلوسازی به شمار می ‌رود. با استفاده از پلکسی گلاس می توان انواع تابلوهای تبلیغاتی را طراحی و تولید کرد که یکی از این تابلوها، تابلو پلکسی رومیزی می باشد.

تابلوهای پلکسی رومیزی را می توان با خلق ایده های نو در اشکال متفاوتی تولید کرد. البته برخی از سازمان‌ ها ترجیح می دهند تنها از یک رنگ سازمانی خاص برای تمامی تابلوهای رومیزی خود، استفاده کنند.

تابلو رومیزی استیل

تابلوهای رومیزی را می توان با استفاده از متریال استیل که جزء مقاوم ترین و بادوام ترین متریال هاست، تولید کرد. در ساخت تابلوهای رومیزی کوچک می توان از استیل و رنگ های دلخواه آن، استفاده کرد. در تابلوهای ساخته شده با استیل رنگ های مختلفی از این متریال وجود دارد اما پرکاربردترین آن ها، طلایی و نقره ای می باشد.

انواع تابلوهای رومیزی

تابلو رومیزی مولتی استایل

زمانی که برای ساخت تابلو به سراغ تلفیق متریال های مختلف بروید؛ در واقع یک تابلوی مولتی استایل خواهید داشت. این قاعده و قانون برای تابلوهای رومیزی هم صدق می ‌کند.

به این صورت که می‌ توان آن را با متریال های متفاوتی به صورت ترکیبی، تولید کرد. با این کار می‌ توانید یک تابلوی منحصر به ‌فرد رومیزی داشته باشید که مشابه آن در هیچ اداره و سازمانی نباشد‌. ورق های مولتی استایل امروزه جزء متریال های بسیار کاربردی در صنعت تابلوسازی محسوب می شوند.

مزایای تابلو رومیزی

1- معرفی پرسنل

تابلو رومیزی بهترین روش معرفی پرسنل است که در اشکال و طرح‌های گوناگون آن را می توان طراحی و تولید نمود تا شکل مناسب با آن محل و اداره را داشته باشد.

2- صرفه جویی در زمان

در بیشتر اداره‌ها جهت صرفه جویی در زمان مشتریان و پرس و جوی کمتر آنها جهت پیدا کردن مسئول موردنظر از این نوع تابلو استفاده می‌کنند که خیلی پرکاربرد و مهم محسوب می‌شوند.

3- عایق کامل

تابلوهای رومیزی بیان کننده قسمتی از هویت بصری یک مجموعه خواهند بود که رابطه مستقیمی بر روی احساس فرد از حضور در یک مکان خواهد داشت چون با این تابلوها نظم و مدیریت کامل مجموعه را نشان خواهید داد.

بنابراین این تابلوها یکی از انواع تابلو تبلیغاتی هستند که ماهیت آنها معرفی و یا آگاهی است به این طریق که می‌توان به وسیله این تابلوها سمت و نام افراد را به نمایش گذاشت که بیشتر در اداره‌ها و بانک‌ها کارایی دارد و یا اینکه از طریق آنها یک اطلاعاتی به مراجعه کنندگان بتوان داد.

برای نمونه در یک رستوران با گذاشتن یک تابلو رومیزی به اسم رزرو، به مشتریان اعلام خواهند کرد که کدام میز از پیش به وسیله کسی رزرو شده است.

ویژگی های تابلو پرسنلی

در انتخاب تابلو رومیزی باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  1. کیفیت و ماندگاری محصول در مدت طولانی، به متریال به کار رفته در ساخت تابلو بستگی دارد.
  2. مشخصات تابلو مانند اسم سمت یا موارد دیگر، به راحتی قابل تغییر باشند.
  3. ظرافت و زیبایی محصول. در این تابلوها زیبایی و ظرافت از اهمیت زیادی برخوردار است و جزو اولین آیتمهایی بوده که مراجعه کننده به آن توجه می‌کند. از آنجا که این تابلوها وظیفه معرفی را بر عهده دارند، جذابیت و زیبایی پلاک و سازه بسیار مهم است.
  4. یکی دیگر از موارد مهم که در انتخاب این محصول نقش زیادی دارد، قیمت تمام شده آن است. معمولا محصولات داخلی به علت تولید در کارگاههای کوچک با تکنولوژی محدود و نداشتن تسلط در کار با متریالهای مختلف، موجب میشود تا ظرافتهای تولید و بسیاری از نکات استاندارد مورد نیاز در تولید محصول، ضعیف شود و از طرفی دیگر قیمت محصولات وارداتی به شدت بالا میرود.

کاربرد انواع تابلو رومیزی

1. تابلو رومیزی اداره یا شرکت

در حال حاضر در کشور ما اداره‌ها و شرکت‌های زیادی در حال فعالیت هستند و همچنین هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می شود. اداره‌ها و شرکت‌ها از بخش‌ها و واحدهای گوناگونی تشکیل شده اند که بعضی از آنها تعداد زیادی کارمند دارند.

لذا ساخت تابلو رومیزی برای این مدل از شرکت‌ها و اداره‌ها بسیار اهمیت خواهد داشت و به بهترین نحو، قسمت‌ها و سمت‌های افراد را به مشتریان معرفی می‌کند.

2. تابلو رومیزی بانک و موسسه مالی

یکی دیگر از مکان‌هایی که احتیاج به این نوع تابلو دارد و صد در صد این تابلو در آن به کار برده می‌شود بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری خواهند بود.

بانک‌ها و موسسه‌های مالی به علت این‌که دارای نیروهای انسانی با سمت‌های گوناگون هستند لازم است برای معرفی کارکنان به مشتریان از این تابلوها استفاده نمایند. برای نمونه تابلو رومیزی رئیس شعبه و تابلو رومیزی معاون شعبه، نشان دهنده سمت آنها خواهد بود.

3. تابلو رومیزی رستوران

از دیگر کاربردهای این تابلوها می‌توان به رستوران‌ها اشاره کرد. امروزه رستوران‌های زیادی در تمام کشور مشغول به کار هستند که بعضی از آنها مجهز به سالن بزرگ و تعداد زیادی میز هستند که بعضی از مشتریان پیش از ورود به رستوران میز انتخابی خود را رزرو می‌نمایند.

با این کار کارکنان رستوران یک تابلو رزرو رومیزی روی میز رزرو شده قرار می‌دهند تا دیگر مشتریان از این موضوع مطلع شوند.

4. تابلو رومیزی همایش‌ها

به طور کلی از تابلو پرسنلی برای معرفی افراد استفاده می‌شود. از این نوع تابلوها برای استفاده در سمینارها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها، جلسات معرفی پرسنل شرکت‎های دولتی و خصوصی و ادارات و ارکان‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شود.

طراحی و ساخت تابلو پرسنلی

همانطور که گفتیم؛ پلکسی گلاس یکی از پرکاربردترین متریال ها برای ساخت تابلوهای رومیزی می باشد اما فراموش نکنید که متریال های زیبای دیگری هم مثل استیل، چوب، ام دی اف و… هم برای ساخت این تابلوها بسیار پرکاربرد می باشند. در واقع استفاده از تابلو رومیزی چوبی می تواند به زیباتر کردن دکوراسیون داخلی محیط کار، کمک زیادی بکند.

در تابلوهای رومیزی پرسنلی می توان انواع مختلف لوگو را درج کرد. این نکته را فراموش نکنید که کیفیت و ماندگاری تابلوهای رومیزی ارتباط مستقیمی با متریال به کار رفته در ساخت آن ها دارد.

طراحی و ساخت تابلو پرسنلی

اکثر لوگوها به علت داشتن جزئیات ریز قابل برش و نصب نیستند. به همین علت لوگو و آرم‌های شرکتی و سازمانی معمولا از طریق حکاکی بر روی ورقهای مولتی استایل طراحی و ساخته میشوند. میتوان قطعه حکاکی شده لوگو را با رنگی متفاوت از نوشته ها انتخاب کرد.

آنچه که برای طراحی و ساخت تابلوهای رومیزی اهمیت زیادی دارد، ظرافت و زیبایی محصول است. چرا که تابلوهای پرسنلی جزء اولین آیتم هایی هستند که مراجعه ‌کننده مشاهده می ‌کند. این تابلوها می بایست از نظر سازه و پلاک، زیبایی و جذابیت داشته باشند.

ابعاد مناسب برای ساخت تابلو رومیزی

تابلوهای رومیزی در ابعاد و رنگ های متفاوتی ساخته می ‌شوند. این دیگر بستگی به نظر و سلیقه مشتری دارد که کدام سایز و رنگ را برای سفارش تابلو، انتخاب کند. به طور کلی اندازه استاندارد تابلوهای پرسنلی و یا رومیزی در ابعاد A5 است.

این اندازه روی میز فضای زیادی اشغال نمی ‌کند و از نظر خوانایی هم درجه نسبتا خوبی دارد. توصیه می کنیم برای ساخت تابلوهای رومیزی در این ابعاد تا حد امکان لوگوی شرکت و یا سازمان مورد نظر را هم روی آن، درج کنید. این عامل باعث زیبایی هرچه بیشتر تابلوی رومیزی می گردد و از طرفی می تواند برای سازمان شما اعتبار ایجاد کند.

ابعاد مناسب برای ساخت تابلو رومیزی

قیمت تابلو رومیزی

مورد مهم دیگری که به هنگام سفارش تابلوهای پرسنلی باید در نظر داشته باشید، قیمت تمام شده آن است. ممکن است یک کارگاه تابلوسازی ساخت تابلوهای رومیزی را با قیمت بسیار پایینی انجام دهد. این نکته را فراموش نکنید که چنین کارگاه هایی ضمانت معتبر به مشتری ارائه نمی کنند.

همچنین تکنولوژی محدودی داشته و برای کار با متریال های مختلف تسلط کافی ندارند. بر همین اساس توصیه می ‌کنیم حتماً برای سفارش تابلوهای پرسنلی و یا رومیزی به سراغ تابلوسازی های معتبر بروید. تابلوسازی هایی که تجربه کاری و مهارت بالا در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی دارند؛ به راحتی می توانند متناسب با نیاز و بودجه ای که برای کار در نظر دارید، بهترین و مناسب ترین تابلو را برای شما تولید کنند.

در رابطه با قیمت تابلو رومیزی باید گفت که مواردی مانند نوع تابلو و ابعاد تابلو در قیمت گذاری آن مهم هستند که پیشنهاد می شود جهت استعلام قیمت نهایی این نوع از تابلو با کارشناسان ما در تماس باشید.

ثبت سفارش تابلو پرسنلی

اگر نیاز دارید تابلو تبلیغاتی مخصوصاً تابلوهای رومیزی یا پرسنلی را در سازمان، اداره و یا دفتر کار خود داشته باشید؛ پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور، دیدن فرمایید.

این تابلوسازی سال هاست کار طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی و انجام داده و در این کار تبحر و تجربه کافی را دارد. تابلوسازی نامور علاوه بر ساخت تابلوهای پرسنلی، انواع دیگر تابلوهای تبلیغاتی مثل تابلوهای نصب شده سر درب فروشگاه ها و مغازه ها، تابلوهای ایستاده مثل لایت باکس ها، تابلوهای نمایشگاهی و بیلبوردهای تبلیغاتی و… را هم طراحی و تولید می‌ کند.

وجود طراحان و گرافیست های با تجربه در این مجموعه تابلوسازی باعث شده است برای تابلوهای متفاوت طراحی های منحصر به فرد و خلاقانه، تهیه شود. شما می توانید بر اساس بودجه ای که برای ساخت تابلوهای پرسنلی و یا سایر تابلوهای تبلیغاتی در نظر گرفته ‌اید؛ با گرفتن مشاوره از کارشناسان تابلوساز در مجموعه تابلو سازی نامور، بهترین و مناسب ترین تابلوی تبلیغاتی را داشته باشید.

خوشبختانه تابلوسازی نامور به هنگام تحویل تابلو ضمانت نامه معتبر هم به مشتری ارائه می کند. وجود ضمانت نامه به این معناست که از متریال باکیفیتی برای طراحی و ساخت تابلو استفاده شده است. اگر از مواد اولیه باکیفیت استفاده نشده باشد؛ تابلو به مرور زمان و در برابر شرایط محیطی متفاوت دچار آسیب و خرابی می گردد. خوشبختانه تابلوسازی نامور خدمات پس از فروش خوبی در این زمینه داشته و با داشتن ضمانت نامه و گارانتی معتبر می ‌تواند این تضمین را به مشتری بدهد که هر گونه آسیب و خرابی ایجاد شده در تابلو را در اسرع وقت، برطرف کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می ‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: