۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

تابلو فلزی و قیمت گذاری آن در سال 1402

اگر از یک تابلوساز درباره استقامت و دوام تابلوها سوال کنید؛ بی شک در اولین گزینه تابلوهای فلزی را معرفی خواهد کرد. تابلوهای فلزی به دلیل ماهیتی که دارند؛ استقامت بسیار خوبی داشته و می‌توانند سال‌ها بدون هیچ مشکلی کار تبلیغات را برای شما، انجام دهند. تابلو فلزی مخصوصا اگر به صورت برجسته طراحی و ساخته شوند، بسیار عامه‌پسند و پرفروش هستند. متریال‎های مختلفی به این منظور استفاده می‎شود. تابلوسازان می‌توانند از فلزاتی مثل مس، برنج، آهن و استیل برای ساخت این تابلوها، استفاده کنند. البته که هر کدام از این متریال‎ها معایب و مزایای خاص خود را دارند. در ادامه قصد داریم نحوه طراحی و ساخت تابلوهای فلزی و بهترین متریال برای ساخت این تابلوها را ذکر کنیم.

چرا باید به سراغ تابلوهای فلزی برویم؟

اگر بگوییم یک تابلوی فلزی را در هر مکانی می‎توانید استفاده کنید، اغراق نکرده ایم. این تابلوها برای مکان‎های اداری، تجاری و همچنین پاساژها گزینه خوبی محسوب می‌شوند. تابلوهای فلزی آنقدر پرکاربرد و پراستفاده هستند که حتی به عنوان تابلو راهنمای طبقات هم می‌توانید نمونه هایی از آن را در ساختمان‌های مسکونی، مشاهده کنید. تابلوهای خروج اضطراری، تابلوهایی که سر درب اتاق ها زده می‌شود و تابلوهایی که به صورت آویز هستند؛ همگی از جنس فلز بادوام می باشند. راه‌آهن‎های مسافربری، بانک‌ها، فرودگاه ها و… مکان‌هایی هستند که بیشترین استفاده را از تابلوهای استیل دارند.

بهترین متریال برای ساخت تابلوهای فلزی

همانطور که در مقدمه این مقاله ذکر کردیم؛ می‌توانید از متریال‎های مختلفی مثل آهن، برنج، روی و یا استیل برای ساخت این تابلوها، استفاده کنید. البته نوعی از تابلوهای تبلیغاتی هم با عنوان تابلو چلنیوم در سال‌های اخیر وارد بازار شده است که تقریبا می‎توان گفت جایگزین بسیار خوبی برای تابلوهای فلزی است. البته ماهیت تابلوهای چلنیوم هم فلز می‎باشد. به نوعی که این متریال از ترکیب آلومینیوم و آلیاژهای دیگر ساخته شده و کاربرد آن برای لبه حروف برجسته در تابلوها می‌باشد. اما از بین تنوع بی نظیر متریال‎ها باید به سراغ کدام یک از تابلوهای فلزی برویم؟ به عنوان تابلوسازی که سابقه چندین ساله در این زمینه دارد، پیشنهاد می‎کنم از بین تابلوهای فلزی به سراغ نوع استیل آن بروید. چرا که جنس‎های غیراستیل معمولاً با گذشت زمان دچار تغییر رنگ و کدری می‌شوند اما تابلوهای استیل درخشندگی زیادی داشته و به سرعت تغییر رنگ نمی‌دهند. بنابراین منطقی است که بین تابلوهای فلزی؛ تابلو استیل را به عنوان تابلو سردرب مغازه برای فروشگاه خود، انتخاب کنید.

مزایای تابلوهای فلزی چیست؟

مزایای تابلوهای فلزی چیست؟

تابلوها انواع مختلفی دارند و در قیمت‌های متفاوتی هم طراحی و ساخته می‌شوند. اما مهمترین مزیت تابلوهای فلزی قیمت ارزان آن است. در واقع اگر قصد ندارید برای مغازه و محیط کار خود هزینه بالایی برای ساخت تابلو بپردازید؛ می‎توانید به سراغ تابلوهای فلزی بروید. تابلوهای فلزی جزء اقتصادی‎ترین و مقرون به صرفه‌ترین تابلوهای تبلیغاتی هستند.

مزیت دیگر تابلوهای فلزی قابلیت جابجایی آسان آن‌هاست. به گونه‌ای که هم به سهولت نصب شده و هم می توان به راحتی آن را به مکان دیگری، منتقل کرد.

برای طراحی و ساخت تابلوهای فلزی به هیچ عنوان نگران یکنواختی آن نباشید. این تابلو را می‌توان به صورت متنوع با فلزهای دیگر ترکیب کرده و یک تابلوی منحصر به فرد، ایجاد کرد. علاوه بر این، تابلوهای فلزی را می‎توان از نظر فونت و ضخامت حروف هم به صورت اختصاصی طراحی کرده و از رنگ‌ها و نورپردازی‌های خاصی برای ایجاد یک جلوه جذاب برای آن، استفاده کرد.

مراحل ساخت تابلوهای فلزی

سه مرحله اصلی برای ساخت تابلوهای فلزی در نظر گرفته می‌شود. در وهله اول باید اندازه‌گیری موقعیت تابلو به صورت دقیق صورت گرفته و محل نصب، مشخص گردد. پس از آن می بایست به سراغ نرم افزارهای طراحی رفته و طرح اصلی تابلو را به صورت دقیق، ایجاد کرد. در مرحله سوم آنچه که طراحی شده است به مشتری نشان داده می‌شود تا ویرایش‌های احتمالی روی آن، صورت گیرد. دستگاه برش لیزری در صنعت تابلوسازی کار را برای ساخت تابلوهای حروف برجسته فلزی آسان کرده است. به گونه‌ای که می‌توان از دستگاه‌های سی ان سی (CNC) با دقت و سرعت بالا برای برش دادن حروف فلزی، استفاده کرده و روند ساخت تابلوهای فلزی را سرعت بخشید.

اگر بخواهیم مراحل ساخت تابلو فلزی را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم، خواهیم داشت:

مرحله اول: مشاوره

قطعا بدون انجام مشاوره نمی توان انتظار داشتن یک تابلو با تمامی ویژگی های مورد علاقه مشتری را داشت. زمانی که شما به عنوان مشتری با هدف سفارش تابلو به تابلوسازی رجوع می کنید، یک جلسه مشاوره با کارشناسان تابلوساز، خواهید داشت. وجود این جلسه کاملاً ضروری است، چرا که تابلوساز در ابتدا هیچ ذهنیت خاصی در مورد شما و کسب و کارتان ندارد. زمانی که این اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهید، می توانید امیدوار باشید که در نهایت یک تابلوی بی نقص و کامل دقیقا همانطور که انتظار داشته اید، دریافت کنید.

در جلسه ای که برگزار می شود معمولا در مورد نوع کسب و کار از مشتری سوالاتی پرسیده می ‌شود. علاوه بر این، جامعه هدف نیز به دقت، تعیین می شود. پس همانطور که مشاهده می ‌کنید، در این جلسه تمامی ابهامات برطرف شده و تابلوساز با یک دید همه جانبه و کلی برای ساخت تابلوی سفارشی مشتری، دست به کار می شود.

در این مرحله تابلوساز سعی  می کند بر اساس اطلاعاتی که از مشتری دریافت کرده است، برخی از تابلوهای پرکاربرد و مناسب را سفارش دهد. البته اگر مشتری درخواست تابلوهای خاص و لاکچری را داشته باشد، اوضاع کمی متفاوت می شود. این گونه تابلوها معمولا توسط هر تابلوسازی ساخته نمی شوند و نیاز به تجهیزات خاص و به روز دارند. پس این موضوع که به یک کارگاه تابلوسازی مجهز مراجعه کنید هم اهمیت دارد.

در هر صورت تابلوساز با در نظر گرفتن تمامی این موارد سعی می‌ کند بهترین پیشنهادها را به مشتری بدهد. حتی در مواقعی که مشتری محدودیت بودجه داشته باشد، تابلوساز سعی می‌ کند اقتصادی‌ ترین تابلوها را معرفی کند. البته تصور نکنید که تابلوهای ارزان قیمت ارزشمند نیستند. این تابلوها بسیار پرکاربرد بوده و می توانند به خوبی نیاز مشتری را در زمینه تبلیغات، برطرف کنند.

در نهایت انتخاب تابلو با مشتری است و هیچ الزامی از سوی تابلوساز در این زمینه وجود ندارد. معمولا مشتریان پس از اینکه سوالاتی در مورد کیفیت و دوام تابلوها می پرسند، با دید بهتری می توانند در مورد انتخاب نوع تابلو، تصمیم گیری کنند.

مراحل ساخت تابلوهای فلزی

مرحله دوم: انتخاب مواد اولیه

مهمترین چیزی که می تواند در کیفیت تابلوهای تبلیغاتی تاثیر مستقیم داشته باشد، مواد اولیه است. مواد اولیه ‌ای که برای ساخت تابلوها استفاده می ‌شود، در برندها و کیفیت‌ های متفاوت در بازار وجود دارد و این تابلوساز است که باید بتواند بر اساس تجربه و دانش خود، بهترین متریال را برای ساخت تابلو، انتخاب کند. اگر مشتری به دنبال مقاومت بالای تابلو باشد، انتخاب فلزهای بادوام مثل استیل، بهترین گزینه است. در هر صورت تابلوهای فلزی از نظر مقاومت در برابر شرایط جوی متفاوت، زبانزد هستند.

متریال ساخت تابلو با برندهای مختلف در بازار وجود دارد. تابلوساز بر اساس تجربه ای که در این زمینه دارد، به خوبی می تواند جنس باکیفیت و مرغوب را تشخیص دهد. پس توصیه می کنیم در این مورد تنها به تابلوساز انتخابی خود اعتماد کرده و به صورت سلیقه ای و شخصی، با تعصب بی مورد روی یک برند خاص تصمیم گیری نکنید.

مرحله سوم: طراحی

زمانی که طرح تابلو توسط مشتری انتخاب شود، طراحان از نرم افزارهای دقیق کامپیوتری مثل کورل دراو، برای طراحی دقیق استفاده می کنند. دقت این نرم افزارها بسیار بالا بوده و احتمال خطا را تقریبا به صفر می رسانند. در گذشته این کار به صورت دستی انجام میشد و قطعا خطاهای انسانی زیادی داشت اما به مدد پیشرفت تکنولوژی، این مشکلات برطرف شده اند. طرح مورد نظر باید با دقت میلی‎متری، طراحی شود. در چنین شرایطی است که می ‌توان از فضای موجود، بهترین استفاده را کرد.

مرحله چهارم: ساخت حروف برجسته

دستگاه های برش لیزری ساخته شدند تا این مرحله از تولید تابلو به درستی و بدون خطا، انجام شود. به همین دلیل است که همواره توصیه می کنیم به سراغ کارگاه های مجهز برای سفارش تابلو بروید. در این صورت خیالتان از بابت کیفیت برش حروف و… راحت است. زمانی که مشتری درخواست نصب حروف برجسته روی زیرساز تابلو را داشته باشد، این مرحله از ساخت تابلو اجرا می شود. خوشبختانه مشتری در تمامی مراحل ساخت تابلو نظارت داشته و در هر مرحله ای می تواند درخواست اعمال تغییرات را مطابق با سلیقه و نظر شخصی خود، به تابلوساز بدهد.

مرحله پنجم: انتخاب زیرساز

حال نوبت به بخش جذاب ماجرای ساخت تابلو یعنی انتخاب زیرساز می رسد. در این مرحله نیز تابلوساز مطابق نظر مشتری، عمل می کند اما برای انتخاب بهتر می تواند پیشنهاداتی برای مشتری، داشته باشد. جنس زیرساز انتخابی می‌ تواند تاثیر زیادی روی زیبایی ظاهری تابلو، داشته باشد. خوشبختانه تنوع زیادی در زیرساز تابلو وجود دارد. خیلی افراد ترجیح می‌ دهند از جنس کامپوزیت برای این کار استفاده کنند؛ چرا که معتقد هستند این متریال می ‌تواند هماهنگی خوبی با نمای بیرونی مغازه و فروشگاه، داشته باشد.

زیرسازهای دیگری هم وجود دارند که هر کدام در جایگاه خود می توانند بهترین انتخاب باشند. زیرسازهای چوبی این روزها بسیار پرطرفدار شده‌ اند. چرا که حالت کلاسیک و زیبایی به فروشگاه ها می بخشند. از این رو صاحبان کسب و کارهای مختلف مثل بوتیک های لباس، کافه ها و… به سراغ این زیرساز نوستالژی و زیبا می روند.

مرحله ششم: نصب حروف

زمانی که حروف برجسته آماده شد، نوبت به سوار کردن آن ها روی زمینه تابلو می ‌رسد. در این شرایط تابلوساز باید یک زیرساز برای تابلو در نظر بگیرد. در خیلی از مواقع این مشتری است که زیرساز مورد علاقه خود را انتخاب می ‌کند.

 

مرحله هفتم: نصب تابلو

پس از اینکه تمامی مراحل ذکر شده با دقت بالا انجام گرفت؛ نوبت به نصب تابلو می رسد. شاید تصور کنید انجام این مرحله کار ساده ای است، اما انتخاب بهترین نقطه برای نصب تابلو اهمیت زیادی دارد. تابلوی ساخته شده باید در بهترین نقطه نصب شود. نقاطی که توسط درختان و یا ساختمان های دیگر پوشیده شده اند، اصلا برای این کار مناسب نیستند. بنابراین انتخاب محل نصب تابلو هم باید توسط کارشناسان تابلوساز، صورت گیرد. کارشناسان معمولا تمامی موارد را به هنگام نصب تابلو در نظر می گیرند.

پس از نصب تابلو باید حتماً از تابلوساز درخواست ضمانت نامه معتبر داشته باشید. وجود ضمانت نامه تقریباً برای تمامی تابلوهای تبلیغاتی یک الزام می ‌باشد. چرا که در هر لحظه پس از نصب تابلو ممکن است مشکلاتی مثل خرابی قطعات الکترونیکی، خاموشی بخشی از نورپردازی تابلو و… رخ دهد. با داشتن ضمانت نامه می توانید در مواقع بحرانی از تابلوساز درخواست کمک داشته باشید و این موضوع یک امتیاز مثبت تلقی می شود. خوشبختانه تابلوسازی نامور تمامی تابلوهای ساخته شده را ضمانت می کند و از این رو مشتریان می توانند با خیالی آسوده، درخواست سفارش تابلو را داشته باشند.

هزینه طراحی و ساخت تابلوهای فلزی

تابلوهای فلزی بسته به اینکه از چه متریالی برای ساخت بهره می‌برند، قیمت‎های متفاوتی دارند. البته فلز استفاده شده برای ساخت تابلو تنها ملاک تعیین قیمت نمی‎باشد، بلکه نوع نورپردازی، رنگ‌آمیزی تابلو، استفاده از قطعات الکترونیکی و اندازه تابلو هم روی قیمت تمام شده، تاثیرگذار است. معمولاً مشتریان به هنگام سفارش تابلوهای فلزی تمایل دارند که در همان ابتدا از قیمت تابلو آگاهی پیدا کنند. بنابراین تابلوسازان در جلسه اول مشاوره با طرح سوالاتی می‎توانند قیمت تقریبی تابلو را به مشتری، اعلام کنند.

در کل جنس متریال به کار رفته بیشترین تاثیر را در قیمت نهایی تابلو دارد. به همین دلیل تابلوهای استیل به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالایی که نسبت به دیگر تابلوها دارند، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. البته که معمولاً تابلوسازان با توجه به میزان بودجه مشتری، بهترین و مناسب‌ترین تابلو را معرفی می‎کنند. در اصل شما به عنوان مشتری با هر بودجه و هر نیازی که به تابلوسازی نامور مراجعه کنید؛ می‌توانید مناسب‎ترین تابلو را سفارش دهید. البته این موضوع به معنای کم کردن از کیفیت تابلوها نمی‌باشد. در واقع تابلوسازی نامور این اطمینان را به مشتری می‌دهد که تمامی تابلوهای خود را با بهترین و به روزترین متریال موجود در بازار، تولید کند. چه بسا که وجود ضمانت نامه معتبر به هنگام تحویل تابلو به مشتری، خود گواه از کیفیت قابل قبول تابلو دارد.

هزینه طراحی و ساخت تابلوهای فلزی

اگر به دنبال بازخورد مثبت و فوق العاده از تابلو تبلیغاتی هستید؛ باید اطلاعات خوبی در مورد تابلوها و نحوه تولید آن ها، داشته باشید. یک مشتری آگاه بهتر می تواند روی طراحی و ساخت تابلو، تسلط داشته باشد. تابلوهایی که به صورت اشتراکی طبق نظر مشتری و تابلوساز ساخته می شوند، بیشترین بازدهی را از نظر جذب مشتری و فروش بالاتر دارند.

مراحلی که در مورد ساخت تابلو در این مقاله ذکر شد؛ یک شناخت کلی در مورد تابلوهای فلزی و نحوه تولید آن ها در اختیار شما مشتریان عزیز، می گذارد. با این وجود کارشناسان تابلوساز می توانند به هر گونه سوال و ابهامی که در این مورد ذهن شما را اشغال کرده است، پاسخ دهند. اگر قصد دارید یک تابلو فلزی باکیفیت داشته باشید، باید در مورد انتخاب تابلوساز حسابی تحقیق کنید. متاسفانه برخی از تابلوسازان با هدف به دست آوردن سود بیشتر، اقدام به تولیدات نامرغوبی می کنند که در نهایت به ضرر مشتری، تمام می شود.

پس اگر حتی مدت های طولانی به دنبال بهترین تابلوساز بگردید، باز هم ارزشمند است. چرا که در خیلی از مواقع مشتریان تنها یک مرتبه فرصت سفارش تابلو را دارند و اگر در این مورد غفلت کنند، می بایست هزینه مازاد برای تعویض تابلو، بپردازند. در شرایط کنونی پرداخت هزینه اضافی و نامعقول هیچ توجیه اقتصادی قابل قبولی ندارد. بنابراین توصیه می کنیم از ابتدا به یک تابلوساز ماهر و باتجربه کاری بالا مراجعه کنید تا با مشکلات احتمالی در آینده، مواجه نشوید.

سفارش تابلوی فلزی تبلیغاتی

همانطور که گفتیم؛ شما با هر میزان بودجه‌ای که باشید، می‌توانید یک تابلوی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید. کارشناسان تابلوساز در تابلوسازی نامور آماده هستند تا با ارائه راهنمایی و مشاوره در خصوص سفارش تابلوی تبلیغاتی گام مثبتی در جهت رفع نیازهای شما بردارند‌. اگر کیفیتی تابلو برایتان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌کنیم در وهله اول برای سفارش تابلو به یک تابلوسازی معتبر و باتجربه، رجوع کنید.

تابلوسازی نامور سال‌هاست کار طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی را انجام داده و در این کار تبحر و تجربه لازم را داراست. علاوه بر تابلوهای فلزی، انواع دیگر تابلوها مثل تابلو کامپوزیت، تابلوهای لاسوگاسی، تابلوهای پلکسی گلاس، تابلوهای چوب ترموود و… هم توسط این تابلوسازی طراحی و ساخته می‎شود. اینکه کدام یک از تابلوهای تبلیغاتی را انتخاب کنید؛ تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما و میزان بودجه‌ای که برای کار در نظر گرفته‌اید، بازمی‌گردد.

خوشبختانه تمامی تابلو ساخته شده توسط گروه تابلوسازی نامور ضمانت نامه معتبر دارد. به این معنا که از لحظه نصب تا مدت زمان مشخصی هرگونه آسیب و خرابی وارد شده به تابلو، در اسرع وقت توسط کارشناسان برطرف می‌گردد. این یک امتیاز مثبت برای شما مشتریان عزیز تلقی شده که خیالتان را از بابت خدمات پس از فروش، راحت می‌کند. با مراجعه به تابلوسازی نامور می‌توانید از نمونه کارهای ساخته شده توسط این تابلوسازی دیدن کرده و با اطمینان بیشتری تابلوی مورد نظر خود را سفارش دهید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره‌های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: