۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو فلکسی یکی از انواع تابلو های تبلیغاتی محبوب برای اکثر کسب و کارها می باشد. در این مقاله سعی داریم تا در ارتباط با ساخت تابلو فلکسی اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار دهیم. در سال های اخیر تقاضا برای ساخت تابلو فلکسی و نصب آن در سر در مغازه ها، بسیار افزایش یافته است. به طوری که این روزها اغلب تابلوهای تبلیغاتی از جنس تابلو فلکسی هستند.

ساخت تابلو فلکسی چگونه است؟

همانطور که از نام آن مشخص است؛ فلکسی متریالی است که انعطاف پذیری بالایی دارد. شاید تصور کنید تمامی بنرهایی که در گوشه و کنار شهر نصب شده اند، از جنس فلکسی هستند، اما این طور نیست. تفاوت هایی بین فلکسی و بنر وجود دارد. فلکسی برخلاف بنر، نور را از خود عبور می دهد. همین ویژگی است که باعث محبوبیت تابلوهای فلکسی شده است. در سال های اخیر این نوع تابلوها جایگزین خوبی برای تابلوهای پلاستیکی قدیمی شده اند.

از طرف دیگر، تابلو فلکسی به دلیل متریالی که دارد، در برابر اشعه های خورشید، گرد و خاک، باد و رطوبت بالای هوا، بسیار مقاوم می باشد.

ساخت تابلو فلکسی چگونه است؟

موارد استفاده از تابلو فلکسی

موارد استفاده از تابلو فلکسی گسترده است. به طوری که اکثر کسب و کارها می توانند از آن برای معرفی خدمات و محصولات خود، استفاده کنند. به طور کلی از این متریال برای ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلوهای تبلیغات محیطی و میدانی، تابلوهای سر درب مغازه و فروشگاه، تابلوی شرکت ها و… استفاده می شود.

تابلو فلکسی را می توان به اشکال مختلفی، طراحی و تولید کرد. این تابلوها به صورت ریلی، مکعبی، اسکلت فلزی و سپری، ساخته می شوند که انتخاب هر کدام، بر عهده مشتری می باشد.

مطالب مرتبط: تبلیغات محیطی چیست؟ (فرآیندهای تبلیغات محیطی)

نورپردازی در تابلوهای فلکسی

بنا به سلیقه مشتری در ساخت تابلو فلکسی می توان از نور نیز، استفاده نمود. در این صورت برای روشنایی تابلو از لامپ مهتابی یا همان فلوروسنت استفاده می شود. وجود یک نورپردازی جذاب و حرفه ای؛ زیبایی ظاهری تابلوهای فلکسی را دوچندان می کند و این موضوع می تواند در جذب مشتری، بسیار تاثیرگذار باشد.

تابلوهای فلکسی عموما در دو نوع “چینی” و “کره ای”، عرضه می شوند. اگر بودجه کافی برای سفارش تابلو دارید، بهتر است نوع کره ای آن را انتخاب کنید. البته در هر دو صورت این نوع تابلوها نسبت به انواع دیگر تابلوهای تبلیغاتی، قیمت کمتری دارند و مقرون به صرفه تر می باشند. در تابلو سازی نامور فقط از جنس درجه یک کره ای برای ساخت تابلوهای فلکسی، استفاده می شود.

نورپردازی در تابلوهای فلکسی

مراحل ساخت تابلو فلکسی

برخی از تابلوسازی ها هنوز از شیوه ها و متدهای قدیمی برای ساخت تابلو فلکسی استفاده می کنند، اما در تابلوسازی نامور کارشناسان و طراحان سعی می کنند دانش خود را با آخرین الگوهای روز دنیا، منطبق نمایند.

در تابلوسازی نامور مراحل ساخت تابلو فلکسی به شرح زیر می باشد:

در ابتدا مانند هر سفارش دیگر، مشتری باید سفارش خود را ثبت نماید. سپس طرح مورد نظر خود را برای طراح، عنوان نماید. طراح با استفاده از نرم افزارهای مختلف طراحی، طرح اولیه مشتری را طراحی می کند. در این مرحله طرح آماده شده قبل از ساخت باید به تایید مشتری، برسد. پس از آن، طرح به مرحله تولید می رود.

در اولین مرحله با استفاده از قوطی پروفیل، شاسی تابلو ساخته می شود. شاسی ساخته شده به عنوان کاور برای دور تابلو، استفاده می شود. بعد از ساخت شاسی باید آن را رنگ آمیزی نمود. بعد از رنگ آمیزی شاسی، پوشش کاور دور شاسی با کامپوزیت انجام می گیرد. سپس سپری نصب می شود.

بعد از انجام کارهای بالا، می بایست یک زیرساز مناسب برای نصب حروف و همچنین جایگذاری اتصالات الکتریکی مربوط به نورپردازی، انتخاب شود. زیرسازهای استفاده شده در تابلو سازی نامور معمولا از جنس PVC می باشد.

متاسفانه هنوز هم بسیاری از تابلوسازی ها از ورق های گالوانیزه، به عنوان زیرساز استفاده می کنند. این ورق ها جریان برق را از خود عبور می دهند و همین موضوع باعث بروز اتصالی در تابلو می گردد.

اتصالی برق در تابلو سبب سوختن لامپ ها و همچنین سیاه شدن تابلو می شود. اما PVC این چنین نیست و جریان برق را از خود، عبور نمی دهد. علاوه بر این، مزایای دیگری همچون ضد آب بودن، سبک بودن و مقاوم بودن را هم داراست.

مراحل ساخت تابلو فلکسی

در تابلو سازی نامور بر خلاف بسیاری دیگر از تابلوسازی ها؛ چاپ فلکسی به صورت یو وی (UV) می باشد. چاپ یو وی هم مقاومت بالایی داشته و هم کیفیت تصویری بالاتری دارد. این در حالی است که هنوز هم برخی از تابلوسازان از چاپ سالونت (Solvent)، استفاده می کنند. این نوع چاپ روی فلکسی حک نمی شود. به همین دلیل وقتی در مدت طولانی در برابر باد، باران، گرد و خاک و اشعه های خورشید قرار بگیرد، به سرعت خراب می شود.

نورپردازی تابلوهای فلکسی

روشنایی تابلوهای فلکسی به دو صورت می باشد. برای آنکه روشنایی در پشت تابلو باشد؛ باید از لامپ های مهتابی فلورسنت، استفاده نمود. اما در تابلو نامور دیگر از لامپ های مهتابی استفاده نمی شود. نور لامپ های فلورسنت کیفیت بالایی نداشته و در کوتاه مدت، می سوزد.

علاوه بر این، مصرف انرژی توسط لامپ های مهتابی بسیار بالا می باشد که مقرون به صرفه نیست. امروزه از بلوک های اس ام دی برای اعمال نورپردازی در تابلوها، استفاده می شود. چراغ های پنلی اس ام دی مصرف انرژی را تا 85 درصد به حداقل می رساند. همچنین طول عمر و دوام لامپ های SMD بسیار زیاد می باشد. روشنایی لامپ های اس ام دی از کیفیت بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است که تمامی این مراحل توسط افراد آموزش دیده و به صورت حرفه ای، انجام می گیرد. تابلو سازی نامور با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه تبلیغات و تابلوسازی آماده ارائه خدمات ویژه به شما عزیزان، می باشد.

نورپردازی تابلوهای فلکسی

ثبت سفارش تابلو

اگر قصدتان برای داشتن یک تابلوی تبلیغاتی جذاب و زیبا جدی است؛ پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با مشاوران تابلو نامور، صحبت کنید. مشاورین ما با در نظر گرفتن نیازی که دارید  و همچنین بودجه ای که در نظر گرفته اید؛ شما را برای انتخاب بهترین نوع تابلوی تبلیغاتی راهنمایی خواهند کرد تا با خیالی آسوده، یکی از زیباترین تابلو تبلیغاتی های ممکن را تهیه فرمایید.

مجموعه تابلوسازی نامور برای تولید تابلوهای تبلیغاتی خود از جدیدترین فناوری ها و باکیفیت ترین مواد اولیه، استفاده می کند. ما برای تمامی تابلوهای تبلیغاتی خود، خدمات پس از فروش هم در نظر گرفته ایم. بنابراین تابلوی سفارشی شما می تواند سال ها بدن هیچ گونه خرابی، کار معرفی و تبلیغات را برای شما، انجام دهد.

تابلوسازی نامور با استفاده از پیشرفته ترین و به روزترین متدهای روز و بهرمندی از بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود و همچنین همکاری با طراحان و گرافیست‌ های حرفه ای؛ این افتخار را دارد که با کسب سال ها تجربه در زمینه تابلوسازی، به یکی از شناخته شده ترین و زبده ترین تابلوسازی ‌های موجود در تهران، تبدیل شود.

شما مشتریان عزیز می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. کارشناسان تابلو نامور بهترین ها را متناسب با زمینه کاری که دارید، به شما معرفی خواهند کرد. 

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: