۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

کاربرد فلز در صنعت تابلوسازی از سال‌ های گذشته تا کنون، رواج داشته است. در گذشته حروف فلزی را با استفاده از ابزارهای دستی تهیه می کردند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات به روز شده؛ از دستگاه های لیزری به جای روش های دستی، استفاده می شود. مزیت استفاده از دستگاه های لیزری، دقت و سرعت بالایی است که دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با ساخت حروف فلزی برای طراحی و تولید تابلو تبلیغاتی، آشنا سازیم.

آشنایی با حروف برجسته فلزی

به طور کلی حروف برجسته به حروفی اطلاق می شود که با استفاده از فلزاتی مثل مس، برنج، روی، برنز، آلومینیوم و استیل، طراحی و پیاده ‌سازی می ‌شود. حروف فلزی نسبت به دیگر متریال ها، مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل است که در سال‌ های اخیر در صنعت تابلوسازی استفاده های زیادی از آن، شده است.

تنها ایرادی که به حروف برجسته فلزی وارد است، عدم انتقال نور می باشد. البته ترفندهایی هم برای رفع این مشکل ابداع کرده اند. به طوری که می ‌توان حروف استیل را با دیگر متریال ها به صورت ترکیبی، پیاده سازی و اجرا کرد.

در تابلوهای ترکیبی معمولاً حروف برجسته فلزی را با حروف پلاستیک یا پلکسی، ادغام می کنند و به این صورت یک تابلوی حروف ترکیبی زیبا، تولید می شود. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که این کار چه لزومی دارد؟!

آشنایی با حروف برجسته فلزی

در واقع با این حرکت یک تیر و دو نشان می زنیم و می توانیم هم زیبایی استیل را داشته باشیم و هم از مزایای حروف برجسته پلکسی گلاس، بهره مند شویم. نحوه طراحی و ساخت تابلوهای ترکیبی به این صورت است که رویه حروف از جنس پلاستیک بوده و لبه ها می توانند از نوع استیل و یا دیگر فلزها باشند.

مطالب مرتبط: تابلو تبلیغاتی با باکس و حروف فلزی

ساخت حروف برجسته فلزی به چه صورت است؟

برای طراحی و ساخت هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی، لازم است مراحلی طی شود. نحوه طراحی و ساخت حروف برجسته فلزی هم از این قاعده، پیروی می ‌کند.

به طور کلی مراحل ساخت حروف برجسته فلزی به صورت زیر است:

مرحله اول، طراحی

همانند دیگر تابلوهای تبلیغاتی برای ساخت حروف برجسته فلزی هم نیاز به طراحی داریم. در واقع طراحی اصلی ترین کار در ساخت تابلو می باشد. برای این کار، طراحان حروف مد نظر مشتری را با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری طراحی کرده و فونت و ضخامت حروف را کاملاً مطابق با نظر و سلیقه مشتری، مشخص می کنند.

مرحله دوم، برش

زمانی که حروف با دقت بالا طراحی شده و به تایید مشتری رسید؛ با استفاده از دستگاه های سی ان سی (CNC) به صورت دقیق و با سرعت بالا، برش داده می شود. این کار مزیت های زیادی نسبت به روش های دستی قدیمی دارد. در قدیم کار برش حروف را توسط قیچی انجام می دادند و این کار موجب ایجاد لبه ‌هایی خش دار برای حروف می‌ شد. در سال های اخیر این مشکل با اختراع دستگاه های برش لیزری به کلی برطرف شده است.

ساخت حروف برجسته فلزی به چه صورت است؟

مرحله سوم، آماده سازی لبه ها

در این مرحله دورتادور حروف یک لبه با عرض ۱ تا ۴ سانتی متر، قرار می گیرد. این کار باعث می شود حروف از فاصله دور حالت برجسته و سه بعدی داشته باشند. در واقع بیشترین زیبایی تابلو حروف برجسته فلزی به واسطه همین لبه ‌هایی است که دورتادور حروف، قرار می گیرند.

برای چسباندن لبه ها به دور حروف از قلع استفاده می شود. البته در مواقعی از زرجوش هم برای این کار، بهره می گیرند. پس از اینکه چسباندن لبه ها به دور حروف انجام شد، سنباده زنی دور حروف برای از بین رفتن لبه های تیز و برنده، انجام می ‌شود. این کار را می توان هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه های مخصوص، انجام داد.

مرحله پنجم، رنگ آمیزی

در بین متریال هایی که برای ساخت حروف فلزی استفاده می شود، استیل نیاز به رنگ آمیزی ندارد اما سایر فلزها می توانند به رنگ دلخواه مشتری، درآیند. برای این کار از یک لایه اضافی روی لایه اصلی استفاده کرده و سپس سطح حروف را آینه کاری می کنند. به این صورت حروف درخشندگی خاصی پیدا می کنند.

مرحله ششم، نورپردازی

از آنجایی که حروف برجسته فلزی نمی توانند نور را از خود عبور دهند؛ معمولاً در فضاهایی که دیده شدن تابلوی تبلیغاتی تنها به واسطه وجود نورپردازی صورت گیرد، نیاز است که لامپ های اس ام دی و ال ای دی در یک فضای خالی مابین زمینه و حروف، تعبیه شوند. در این صورت پس از روشنایی لامپ ها نور به سطح حروف خورده و زیبایی خاصی به تابلو، می بخشد.

مطالب مرتبط: اهمیت مکان مناسب برای نصب تابلو تبلیغاتی

مرحله هفتم، نصب

بعد از طی مراحل بالا، نوبت به نصب تابلو در محل می ‌رسد. برای این کار تابلو به محل مورد نظر منتقل شده و در بهترین موقعیت مکانی، نصب می گردد. پس از آن تابلو از نظر نورپردازی و… تست شده و در صورتی که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، به مشتری تحویل داده می شود.

مراحل ساخت حروف برجسته فلزی

قیمت گذاری تابلو حروف برجسته فلزی

تابلوهای حروف برجسته بر اساس عوامل مختلفی، قیمت گذاری می شوند. به طور معمول برای محاسبه قیمت این تابلوها؛ متر محیط تابلو، فلزات به کار رفته در ساخت آن، زیرساز استفاده شده برای تابلو، نحوه نورپردازی، قطر قلم حروف برجسته و ضخامت ورق حروف برجسته، در نظر گرفته می شود.

به طور کلی هر چقدر برای ساخت تابلوهای حروف برجسته فلزی از متریال و قطعات باکیفیت استفاده شود، تابلوی مذکور طول عمر بالاتری دارد.

نکات مهم در فرایند ساخت تابلو حروف برجسته فلزی

معمولا برای ساخت تابلوهای فلزی، از استیل استفاده می شود. استیل نسبت به دیگر فلزات طرفداران بیشتری دارد، چرا که این فلز درخشندگی بسیاری داشته و از نظر زیبایی در رتبه قابل قبولی قرار دارد. فلز استیل در رنگ های طلایی، نقره ای و مشکی مات و براق، موجود است. همچنین می توان این فلز را به صورت خش دار یا ساده برای ساخت حروف برجسته، به کار برد.

مزیتی که استفاده از فلز دارد این است که به هیچ عنوان تحت تاثیر عوامل جوی دچار کدری و تیرگی نمی شود. این مورد مزیتی است که در فلزات دیگر مثل مس یا برنج، وجود ندارد.

قیمت تابلو فلزی نسبت به تابلوهای دیگر، مقرون به صرفه تر می باشد. بنابراین اگر قصد ندارید هزینه بالایی برای ساخت تابلو تبلیغاتی بپردازید و زیبایی تابلو هم برایتان اهمیت دارد، تابلوهای فلزی می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

نکات مهم در فرایند ساخت تابلو حروف برجسته فلزی

برای افرادی که قصد ندارند به سرعت تابلوی تبلیغاتی خود را تعویض کنند، استفاده از فلز برای ساخت حروف برجسته گزینه مناسبی محسوب می شود. چرا که فلزات در برابر شرایط جوی و آب و هوایی مقاومت بسیار بالایی دارند و دچار آسیب نمی شوند.

تابلوهای فلزی تیرگی، گرد و غبار و کثیفی را به خود نمی گیرند. البته در صورت کثیف شدن نیز می‌ توانند به سادگی تمیز و براق شوند. این مورد هم جزئی از مزیت های حروف برجسته فلزی می باشد.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

تابلوسازی نامور با داشتن تیم متخصص و حرفه ای؛ قادر است هر نوع تابلوی تبلیغاتی را مطابق با نظر و سلیقه ی مشتری، طراحی و تولید کند. شما می توانید برای مشاهده نمونه کارهای ساخته شده توسط این مرکز تابلوسازی و همچنین ثبت سفارش تابلوی مورد نظر خود؛ با کارشناسان و مشاوران تابلوساز، مشورت کنید. شماره تماس های درج شده در وب سایت، راه ارتباطی شما و کارشناسان می باشد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: