گروه تابلو سازی ناموَر

تابلو مغازه خشکشویی و نکاتی که باید بدانید

تابلو مغازه خشکشویی برای معرفی این مغازه ها الزامی است. سالهاست که مغازه های خشکشویی در تمامی شهرها  مشغول فعالیت هستند. در گذشته تعداد کمی از این مغازه ها در سطح شهر وجود داشت، که معمولاً نسبت به سایر مغازه هایی که فعالیت های دیگری داشتند، مشتری کمتری داشت.

بعد ها، از زمانی که استفاده از ماشین لباسشویی مرسوم شد، بیشتر مردم لباس های خود را در خانه می شستند و گاهی هم برخی از لباس های مهم مانند کت و شلوار و لباس های مهمانی شان را برای شستشو به خشکشویی می دانند. همچنین هر چند وقت یکبار لوازمی مانند پتو و ملحفه های بزرگ که شستشوی آنها در ماشین لباسشویی امکان پذیر نبود را به خشکشویی ها می سپردند.

تابلو ترموود خشکشویی

اما امروزه بیشتر افراد شاغل هستند و وقتی برای شستشو و اتو کردن لباس‌هایشان ندارند به همین دلیل مغازه های خشکشویی در حال حاضر از مغازه های مهم و شغلی پردرآمد به حساب می آید چرا که از گذشته تا کنون به دلیل پر مشغله شدن مردم، مشتری آنها هم به شکل چشم گیری افزایش یافته است.

نقش تابلو مغازه خشکشویی در جذب مشتری

در پیرو اهمیت مغازه های خشکشویی، تابلو مغازه خشکشویی هم نقش بسیار مهمی دارد. تعداد مغازه های خشکشویی نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده و امروزه شاهد این هستیم که در یک محله چندین مغازه خشکشویی وجود دارد. علاوه بر کیفیت کار و تحویل به موقع که بر جذب مشتری مؤثر است، تابلو مغازه هم نقش مهمی دارد.

اگر فردی به دنبال مغازه خشکشویی در محله خود باشد، درصورتی که به یک مغازه با تابلویی خوانا و گیرا برخورد کند، بلافاصله وارد مغازه خواهد شد. پس می توان گفت بحث رقابت برای جذب مشتری بین مغازه های خشکشویی چند سالی است که بسیار داغ شده و خشکشویی های تازه تأسیس به دنبال تابلو جذاب و تأثیرگذاری برای مغازه خود هستند.

تابلو خشکشویی

تابلوسازی خشکشویی و تحولات آن

در گذشته به دلیل کمتر بودن تعداد مغازه های خشکشویی توجه زیادی به طراحی و ساخت این تابلو نمی شد. حتی گاهی از یک بنر پارچه ای برای تابلو مغازه استفاده می کردند و نام و شماره تلفن خشکشویی روی آن نوشته می شد.

اما به مرور زمان تابلو سردر مغازه، اهمیت پیدا کرد و طراحی و ساخت تابلو خشکشویی در تابلو سازی تبدیل به یک حرفه تخصصی و مهم شد. دیگر تابلو خشکشویی برای نوشتن نام و شماره تلفن نیست، بلکه بر روی این تابلو فضایی برای نمایش برند مغازه هم در نظر گرفته می شود.

همچنین موضوع جذاب و زیبا بودن تابلو نسبت به گذشته اهمیت بسیاری پیدا کرده و مغازه های خشکشویی از تابلوسازان تابلوهایی می خواهند که اصولی و منحصربه فرد طراحی شده باشد.

طراحی تابلو خشکشویی باید چگونه باشد؟

مهم ترین نکته در طراحی تابلو خشکشویی گیرایی و خوانا بودن تابلو است. در تابلوسازی برای مغازه خشکشویی، هدف؛ طراحی تابلویی است که هم به خوبی قابل مشاهده باشد و هم در کنار خوانا بودن و سادگی اصول زیبایی را هم رعایت کند.

یکی از اصول مهم طراحی تابلو مغازه خشکشویی استفاده از فونت درشت است. در این تابلو باید کلمه خشکشویی به خوبی دیده شود. البته رنگی که برای نوشته های تابلو استفاده می شود هم در بهتر دیده شدن آن مؤثر است.

نکته مهم بعدی در طراحی این تابلو قرارگیری اطلاعات مربوط به مغازه مانند شماره تلفن در محل مناسب است. این قضیه به این دلیل اهمیت دارد که مثلاً اگر شخصی در ماشین بود و از کنار این مغازه رد شد، بتواند به سرعت شماره تلفن را مشاهده کند. در کنار این موارد می توانید با طراحی المان های مختلف به جذابیت تابلو اضافه کنید.

نورپردازی در تابلو مغازه خشکشویی

یک نکته بسیار مهم در طراحی و ساخت تابلو مغازه خشکشویی، توجه به نورپردازی تابلو است. عنصر نور در طراحی این تابلو نباید به هیچ عنوان فراموش شود. چرا که نورپردازی تابلو در شب هم می تواند مغازه شما را به مشتری نشان دهد.

افرادی که شاغل هستند عموماً بعد از ظهر و یا شب ها می توانند به بیشتر کارهای خود رسیدگی کنند، پس اگر تابلو شما در شب دید خوبی داشته باشد؛ این افراد به سرعت مغازه شما را پیدا خواهند کرد.

تابلو مغازه خشکشویی

مغازه خشکشویی، یک تابلو تبلیغاتی

به نوعی می توان گفت تابلو مغازه خشکشویی خود یک تابلو تبلیغاتی به شمار می آید که وظیفه دارد تا نام این مغازه را به مردم معرفی کند. به همین دلیل باید در هنگام طراحی و ساخت آن به اصولی که در طراحی تابلو تبلیغاتی باید رعایت شود؛ دقت کنید.

روش های مختلفی برای تبلیغات مغازه وجود دارد، یکی از این راه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در محله های اطراف مغازه خشکشویی است. برای این کار می توانید در محله های دورتر از مغازه که امکان نصب تابلو وجود دارد، از تابلو تبلیغاتی برای معرفی نام و شماره تلفن مغازه خود استفاده کنید.

تابلو مناسب برای مغازه خشکشویی

در ابتدا گفتیم که در گذشته به تابلو سازی مغاره خشکشویی توجه زیادی نمی شد. اما امروزه وضع تغییر کرده و تابلوهای تابلوسازی تنوع زیادی پیدا کرده اند و برای ساخت تابلو خشکشویی می توان از آنها استفاده کرد.

طراحی و ساخت تابلو خشکشویی محدودیت خاصی ندارد، اما گویی به صورت یک قانون نانوشته در طراحی و ساخت این تابلو برخی کارها انجام نمی شود. مثلاً برخی از تابلو های مورد استفاده در تابلوسازی، در ساخت تابلو این مغازه استفاده نمی شود. از این رو ما در این بخش، تابلوهای مناسب برای تابلو مغازه خشکشویی را برای شما معرفی کرده‌ایم.

تابلو کامپوزیت، مناسب تابلو خشکشویی

تابلو کامپوزیت برای تابلو خشکشویی بسیار مناسب است. کامپوزیت هایی با طرح ها و رنگ های مختلفی برای این کار وجود دارند، بیشتر از رنگ خاکستری یا سفید و گاهی مشکی برای تابلو خشکشویی استفاده می شود. این تابلو نظم بسیار خوبی بر سر در مغازه خشکشویی ایجاد می کند و نما را منظم نشان می دهد.

همچنین از آنجایی که در مغازه خشکشویی مدام لباس ها و پارچه های چرک در حال شست شو هستند، نیاز هست تا هر چند وقت یکبار مغازه کاملاً شستشو و ضدعفونی شود، به همین دلیل استفاده از کامپوزیت این امکان را به وجود می آورد که به راحتی هر گونه آلودگی بر روی تابلو را پاک کنید.

تابلو کامپوزیت زمینه خوبی برای نصب تابلو چلنیوم و تابلو حروف برجسته است. اگر قصد دارید تا از تابلو کامپوزیت برای مغازه خشکشویی استفاده کنید، حتماً به ساخت و نصب آن دقت کنید، نکته مهم در تابلو کامپوزیت مغازه خشکشویی این است که تابلو با دقت و تمیز نصب شود.

ساخت تابلو خشکشویی

تابلو لایت باکس مغازه خشکشویی، تابلویی نوین

بی شک باید گفت که لایت باکس یک تابلو بسیار مناسب برای مغازه خشکشویی است. از آنجایی که نور کمک می کنند تا تابلو زیبا تر و بهتر دیده شود، در صورتی که از تابلو لایت باکس استفاده کنید در شب هم تابلو مغازه‌تان در جذب مشتری؛ نقش بهتری ایفا می کند.

همچنین استفاده از لایت باکس دوطرفه هم یک روش خاص برای تبلیغ مغازه‌تان به شمار می رود. تابلو لایت باکس را می توان بر روی زمینه کامپوزیتی نصب کرد. البته نصب حروفی که به صورت لایت باکس ساخته شده‌اند بر روی تابلو ترموود هم این روزها زیاد استفاده می شود. استفاده از تابلو لایت باکس و ترموود جلوه بسیار خوبی به مغازه خشکشویی می بخشد.

تابلو چلنیوم خشکشویی را به خاطر بسپارید

چند سالی است که از حروف چلنیوم برای تابلو مغازه خشکشویی زیاد استفاده می شود. با استفاده از چلنیوم می توان نام مغازه را بسیار خلاقانه طراحی و اجرا کرد. به همین دلیل استفاده از این تابلو مورد توجه مغازه های خشکشویی قرار گرفته است.

رنگ های متنوع ورقه های حروف تابلو چلنیوم هم در محبوب بودن این تابلو نقش داشته دارد. در گذشته تابلو مغازه خشکشویی زیبایی و جذابیت خاصی نداشت اما استفاده از تابلو چلنیوم تغییرات زیادی در هویت اصلی این تابلو به وجود آورده است.

تابلو چلنیوم بر روی بسیاری از تابلوها از جمله تابلو ترموود و تابلو کامپوزیت قابل نصب است. همچنین می توانید با تعبیه نور در پشت ورقه هایی که حروف بر روی آنها طراحی شده است، نور قابل قبولی در شب برای تابلو داشته باشید.

در کل باید گفت که اگر قصد خرید تابلو را داشتید مزیت های استفاده از تابلو چلنیوم را به خاطر بسپارید، زیرا  این تابلو در کنار مابقی تابلو ها یک انتخاب بسیار مناسب می تواند باشد.

تابلو حروف برجسته و استفاده فراوان آن

از تابلو حروف برجسته برای طراحی و ساخت حروف خشکشویی و نام آن استفاده می شود. این حروف را می توان بر روی تابلوهای دیگر نصب کرد. اما چنانچه سردر مغازه شما به گونه ای است که نمای خوبی دارد می توانید تابلو حروف برجسته را بر روی نمای مغازه نصب کنید.

همچنین گاهی برخی از مغازه ها نمای شیشه ای دارند که امکان نصب برخی از تابلوها بر روی آن وجود ندارد. این اتفاق در مغازه های خشکشویی زیاد دیده می شود، در چنین شرایطی می توان  از تابلو های حروف برجسته استفاده کرد و آن را بر روی شیشه نصب کرد.

به طور کلی از آنجایی این روزها استفاده از خشکشویی ها برای شستشو و اتو کردن لباس، از نیازهای اصلی مردم به شمار می رود، پس در این بازار که مشتری های آن چشم گیر است، باید به دنبال جذب مشتری بیشتر باشید، برای این کار حتماً به تابلو مغازه تان توجه کنید، اگر تابلو مغازه شما قدیمی است حتماً به فکر تعویض و نو کردن آن باشید.

پیمایش به بالا