۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو مغازه و نکات طلایی طراحی و انتخاب متریال

طراحی تابلو مغازه

استفاده از یک تابلو مغازه با طراحی و متریال مناسب در سردر مغازه، فروشگاه و… می تواند نمای جذابی به وجود آورد که در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است. در حقیقت، این تابلو به عنوان روشی برای تبلیغات محیطی عمل می کند و قادر است نوع فعالیت مغازه را برای مشتریان تشریح کند. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم نکات طلایی طراحی و انتخاب متریال تابلوهای تبلیغاتی را توضیح دهیم.

مهمترین نکات طراحی تابلو تبلیغاتی

معمولا هنگام سفارش یک تابلو مغازه اولین موضوعی که به نظرتان می رسد، طراحی آن است. شما باید تابلویی را انتخاب کنید که تناسب زیادی با کسب و کارتان داشته باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که تابلوی مورد استفاده برای بانک با تابلو تبلیغاتی سوپرمارکت متفاوت است. به طور کلی، با در نظر گرفتن نکات زیر می توانید یک تابلو با طراحی منحصر به فرد داشته باشید:

نوع فعالیت خود را بررسی و تحلیل کنید

قبل از اینکه بخواهید تابلوی مناسبی برای کسب و کارتان سفارش دهید، در ابتدا کسب و کارتان را از جنبه های متفاوتی مورد بررسی قرار دهید. برای مثال، شما باید مشخص کنید که نوع کسب و کارتان خدماتی است یا فروشگاهی؟ اگر همزمان مشغول چند فعالیت مختلف هستید، سعی کنید برای تمامی آنها تابلوی مخصوصی طراحی کنید.

به جای طرح های شلوغ و مزاحم از طرح های خلوت بهره ببرید

دقت کنید که هرچه طرح تابلوی شما شلوغ تر باشد، ابهامات زیادی برای مشتری پیش می آید و این کار باعث سردرگمی او می شود. پس تا حد امکان طرح های ساده را انتخاب کنید که معمولا زیبا و عامه پسند نیز هستند. چرا که باعث می شوند مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن با آن ارتباط برقرار کند که این امر به نوبه خود باعث رونق کسب و کار شما نیز خواهد شد.

عناصری را در تابلو تبلیغاتی استفاده کنید که با شغلتان متناسب هستند

عناصری از قبیل تصویر نسبت به نوشته تاثیر بیشتری در تبلیغ کسب و کار شما دارند. بنابراین، این تصاویر حتما باید متناسب حرفه شما انتخاب شوند. برای مثال، استفاده از تصویر گل و طبیعت برای استفاده در سردر سوپرمارکت مطلوب نیست. بنابراین تابلو مغازه مناسب شغل از اهمیت بالایی برخوردار است.

در طراحی تابلو تبلیغاتی از رنگ های مکمل استفاده کنید

یکی از نکات مهمی که در طراحی تابلوهای تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است، آشنایی با روانشناسی رنگ ها است. شما باید رنگ های مکمل را شناسایی و در طرح تابلو خود استفاده کنید. برای مثال، رنگ سبز و زرد دو رنگ مکمل هستند که استفاده از آنها در کنار هم نمای بسیار جذابی را ایجاد می کنند.

علاوه بر آن، شما باید با شیوه ترکیب رنگ ها آشنا باشید. همچنین، هماهنگی رنگ انتخابی خود با نوع کسب و کارتان را تشخیص دهید. برای مثال، رستوران ها معمول از رنگ قرمز استفاده می کنند که در باز کردن اشتهای مشتری تاثیر زیادی دارد.

نورپردازی مناسبی را انتخاب کنید

امروزه، بسیاری از تابلوهای مدرن دارای نورپردازی هستند که نسبت به تابلوی معمولی بسیار جلب توجه می کنند. در نورپردازی تابلو روش های مختلفی قابل استفاده هستند که یک مورد از آنها استفاده از نورپردازی حروف یا اعداد است.

توجه داشته باشید که نورپردازی در تابلوها به وسیله لامپ های اس ام دی انجام می شود که استفاده از آنها صرفه اقتصادی زیادی دارد. این لامپ ها می توانند در تابلوهایی با جنس استیل نیز استفاده شوند که قابلیت عبور نور از خود را ندارند. لامپ مورد استفاده برای این تابلوها اس ام دی و هالوژن می باشد.

از شعار مناسبی در تابلوی تبلیغاتی خود استفاده کنید

در تبلیغ محصولات مختلف هیچ چیزی مانند یک شعار مناسب نمی تواند در جلب توجه مشتری موثر واقع شود. در این مورد هرگز سعی نکنید که از کلمات تکراری یا طولانی استقاده کنید، چرا که مشتری تنها چند ثانیه به تابلوی شما خیره می شود و به سرعت محل را ترک می کند. البته، اگر شعار شما عجیب و غافلگیر کننده باشد، این امکان وجود دارد که او چند لحظه مکث کرده و به شعار شما فکر کند. بنابراین، سعی می کند به داخل مغازه سری بزند.

از طراح های گرافیکی حرفه ای به طرز مطلوبی بهره ببرید

استفاده از المان های گرافیکی مناسب در تابلو، در رونق کسب و کار اهمیت زیادی دارند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم که حتما در این زمینه از یک متخصص گرافیک حرفه ای مشاوره دریافت کنید. چرا که آنها ذوق هنری بالایی دارند و می توانند بهترین ایده ها را پیش پای شما قرار دهند.

البته، برای دریافت مشاوره در رابطه با طراحی یک تابلوی مناسب کافی است که به مجموعه تابلوسازی نامور مراجعه کنید. این مجموعه دارای استادکاران و متخصصان گرافیک با تجربه ای است که می توانند تابلوی تبلیغاتی مناسبی را مطابق با سلیقه مشتری تهیه و عرضه کنند.

لوگوی مناسبی را برای تابلو خود انتخاب کنید

استفاده از یک لوگوی مناسب در تابلو تبلیغاتی می تواند آن را برای مدت طولانی در ذهن مخاطب ماندگار کند. چرا که علاوه بر زیبایی و جذابیتی که دارد، در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است.

تابلوی خود را در مکان مناسبی نصب کنید

مکان نصب تابلو بسیار حائز اهمیت است. گاهی اوقات، بسیاری از کسب و کارها زحمت زیادی برای طراحی یک تابلو می کشند اما به دلیل نصب آن در مکان نامناسب بهره زیادی از آن نمی برند. تابلوی شما باید در مقابل دید مشتری قرار بگیرد و فاصله زيادي با محل کسب و کار شما نداشته باشد. بهتر این است که یک تابلو برای سردر فروشگاه انتخاب کنید و برای راهنمایی مشتریان از تابلو خیابانی نیز در مکان هایی نزدیک به کسب و کارتان بهره ببرید.

تابلوی خود را در اندازه و ابعاد مناسبی تهیه کنید

بدون شک اندازه تابلو تبلیغاتی هر چه بزرگتر انتخاب شود، قابلیت دید آن نیز بالاتر می رود. البته، این اندازه باید به حدی باشد که نوشته و تصویر روی آن قابل رویت باشد. پس سعی کنید اندازه استاندارد را در طراحی بهترین تابلو مغازه رعایت کنید.

متن مناسبی را مطابق با کسب و کارتان بر روی تابلو استفاده کنید

متن و نوشته از جمله عناصری است که در دیده شدن کسب و کارهای مختلف بسیار موثر است. تعداد کلمات این متن حتما باید متعادل باشد. بنابراین، سعی نکنید از کلمات و جملات کوتاه یا بسیار طولانی استفاده کنید. چرا که ممکن است تبلیغ شما نتیجه عکس داشته باشد.

تاثیر روانشناسی رنگ ها در تابلو تبلیغاتی

دقت کنید که خوانا بودن و نمایش بهتر تصویر و حروف تابلو مغازه باکیفیت وابستگی زیادی به روانشناسی رنگ ها دارد. چرا که با تعیین ترکیب و هارمونی رنگ ها باعث جذب مشتریان بیشتری می شود. بنابراین، کسب و کار شما را بسیار رونق خواهد بخشید. بنابراین، در هنگام سرمایه گذاری برای تابلو مغازه با انتخاب یک رنگ درست برای آن مطابق با روانشناسی رنگ ها، تاثیرگذاری آن را افزایش دهید.

به عقیده روانشناسان رنگ های مختلف دارای نمادی هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • رنگ آبی نماد وفاداری
  • رنگ زرد نماد شادی و سرزندگی
  • رنگ قرمز نماد قدرت و انرژی

سه رنگ ذکر شده در بالا رنگ های اصلی هستند که رنگ های فرعی از ترکیب آنها حاصل می شوند. بنابراین، سعی کنید این نکته را در ترکیب رنگ ها مد نظر داشته باشید.

گاهی اوقات ممکن است شما رنگ هایی را برای نوشته تابلو انتخاب کنید که از فاصله دور قابل خواندن نباشند. برای رفع این مشکل می توانید در زمینه کار از رنگ های خنثی نظیر مشکی و سفيد استفاده کنید که خوانایی نوشته را بسیار بالا می برند.

یک نکته دیگر در انتخاب بهترین رنگ تابلو مغازه توجه به کنتراست آنهاست. تابلوهای چلنیوم که امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرند، نیاز به رنگ هایی با کنتراست بالا دارند. در غیر اینصورت خوانایی حروف در آنها بسیار پایین تر است.

از طرفی سعی کنید هنگام استفاده از چند رنگ برای تابلو تبلیغاتی، رنگ های متضاد را در کنار یکدیگر استفاده کنید. چرا که ترکیب آنها با یکدیگر وضوح و شفافیت مطالب و تصاویر موجود بر روی تابلو را بسیار افزایش می دهد. حال آنکه رنگ های مشابه نظیر قرمز و نارنجی در کنار یکدیگر وضوح مورد انتظار را ندارند.

مزایای استفاده از طرح های خلاق  و متنوع در تابلوهای تبلیغاتی

رعایت نکات ذکر شده در بالا به همراه استفاده از فاکتور خلاقیت نقش زیادی در دیده شدن تابلوهای تبلیغاتی دارند. علاوه بر آن، این موارد مزایای دیگری نیز در پی دارند که در زیر به ذکر برخی از آنها می پردازیم:

  • کمک به حفظ و بقای کسب و کار و جلوگیری از ورشکستگی
  • بقای شغل کسب و کارهای مختلف و در عین حال بقای شغل تابلوسازی
  • افزایش کیفیت تابلوهای تبلیغاتی
  • جذب مشتری و رونق کسب و کار

تابلو مغازه و متریال

انتخاب جدیدترین متریال تابلو مغازه

امروزه، متریال مختلفی در صنعت تابلوسازی مورد استفاده قرار می گیرند که جذابیت آن را بسیار بیشتر کرده اند. در زیر برخی از جدیترین متریال تابلو مغازه عنوان شده اند، که در تابلوهای مختلف مورد بررسی قرار می دهیم:

تابلو مغازه چلنیوم پانچ

همانطور که می دانید تابلو چلنیوم جزو تابلوهای پرکاربرد است که باعث رضایت مغازه داران نیز شده است. این تابلو دارای سبک های جدید و تکمیل شده ای نیز هست که از جمله آنها می توان به تابلو مغازه چلنیوم پانچ یا همان تابلو ستاره ای اشاره کرد. تابلوی موردنظر در اشکال مختلفی تهیه می شود و نمای بسیار زیبایی را برای سردر مغازه ایجاد می کند. علاوه بر این، به دلیل استفاده از حروف برجسته در این تابلوها استفاده از آن برای اماکن تجاری بسیار مطلوب است.

توجه داشته باشید که تابلوهای چلنیوم پانچ از ورق های پلکسی گلاس تهیه می شوند و در زمان برش اشکال مختلفی بر روی آنها اجرا می شود. پس از آن، ساخت حروف و نورپردازی آنها انجام اجرا شده و در محل مناسبی نصب می گردد. در نهایت، نوری که از این تابلوها ساطع می شود به صورت ستاره ای یا درخشان خواهد بود.

تابلو لاس وگاسی

تابلو لاسوگاسی با استفاده از متریال متفاوتی تهیه می شود که این امر وجه تمایز این سبک تابلو نسبت به تابلوهای دیگر است. در واقع، متریال مورد استفاده در آنها چوب های ترمووود یا کامپوزیت هستند.

تابلو مغازه ام دی اف

همانطور که مطلع هستید متریال ام دی اف در صنایع مختلفی از قبیل صنعت تابلوسازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال به شکل ها و روش های گوناگونی قابل استفاده می باشد که یکی از این روش ها تلفیق آن با متریال های دیگر است. بدین ترتیب، با ترکیب تابلو مغازه ام دی اف با متریال دیگر سبک های جدید و مدرنی حاصل می شود که طرفداران خاص خود را دارد.

تابلو استیل رینگی

تابلو استیل رینگی جزو تابلوهای بروزی است که در اشکال مختلفی ساخته می شود و نورپردازی مخصوص خود را دارد. از طرفی، استفاده از حروف برجسته استیل رینگی در تابلوهای مورد نظر که از جنس استیل و پلکسی گلاس هستند، نمای جذابی به آنها می بخشد. این حروف اغلب به صورت رینگ طراحی می شوند و سپس در داخل حروف قرار می گیرند.

تابلو مغازه استیل

اگر بخواهیم دو متریال بی نظیر در تابلوسازی را نام ببریم، باید متریال استیل و پلکسی گلاس را به شما معرفی کنیم. استفاده از این متریال باعث می شود ‌که طول عمر تابلو مغازه بسیار افزایش یابد. از طرفی، متریال های مزبور به گونه ای هستند که می توان به وسیله آنها اشکال گوناگونی را ایجاد کرد.

تابلو مغازه استیل نوراندریک

تابلو نوراندریک از جمله سبک های جدید تابلوسازی به شمار می رود که حروف ها و ورق های استیل مخصوصی در آن استفاده می شود. این تابلوها دارای نورپردازی و رنگ های جالب توجهی هستند. توجه کنید که نورپردازی تابلو مغازه موردنظر با استفاده از اس ام دی های بلوکی در پشت حروف برجسته انجام می شود. با توجه به اینکه حروف برجسته جدید با عنوان حروف نور اندریک شهرت دارند، تابلوهای ایجاد شده به وسیله آنها نیز به نام تابلو استیل نوراندریک نیز شناخته می شوند.

تابلو پولکی

این تابلوها دارای اجزای از پیش ساخته شده ای هستند که قرارگیری آنها در کنار یکدیگر باعث ایجاد یک تابلو مدرن و زیبا می شود. در تابلوهای پولکی انتخاب رنگ و استفاده از حروف استیل برجسته اهمیت زیادی دارد. به طور معمول قیمت این تابلوها بر اساس متر مربع تعیین می شود و هر متر مربع از آن قیمت مخصوصی به خود می گیرد.

تابلو ترموود

تابلو ترموود از جنس ترموود با نقش و طرح چوب ساخته می شود که در نهایت تابلوی ساخته شده به وسیله آنها جلوه ای کلاسیک یا مدرن به خود می گیرد. در متریال ترموود نیز همانند چلنیوم، استفاده از حروف برجسته مرسوم است. این متریال به گونه ای فرآوری می شود که در شرایط مختلف محیطی مقاومت بالایی داشته باشد.

تابلو پلاستیکی

امروزه، استفاده از پلاستیک در صنایع مختلف، از جمله صنعت تابلوسازی بسیار متداول است. تابلوهای ساخته شده با این متریال نیز از نظر ظاهری شباهت زیادی به تابلوهای چلنیوم دارند. با این وجود، عدم وجود لبه در این تابلو وجه تمایزی بین این دو نوع تابلو به وجود می آورد که به راحتی قابل تشخیص است.

در واقع، تابلوهای پلاستیکی فقط از روبرو قابل خواندن هستند و نمی توان برای مطالعه متن روی آنها از نمای کناری استفاده کرد. به عبارت دیگر، تابلوهای مورد نظر خوانایی لازم را در زوایای غیر مستقیم ندارند.

تابلو وکیوم

تابلوهای وکیوم از طرح اصلی یک قالب چوبی قابل تهیه هستند که در این صورت، قالب پس از برش با دستگاه های مخصوص با مواد اولیه مناسب پر می شود. سپس، نوشته و لوگوی مناسبی بر روی تابلوهای مورد نظر ایجاد شده و پس از پرداخت نهایی آن توسط تابلوساز در محل مناسب نصب می گردد. تابلوهای وکیوم به علت لبه های گرم و دفرمه خود مقبولیت زیادی دارند.

تابلو فلزی

به ندرت پیش می آید که کسب و کارهای مختلف در سردر مغازه خود از تابلوهای فلزی استفاده کنند. چرا که این تابلوها به علت عدم بازتاب نور در محیط هایی که نیاز به نورپردازی بالا در آنها احساس می شود، کارآیی ندارند.

انواع تابلو مغازه

نکات مورد توجه در انتخاب متریال مناسب برای سر در مغازه

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تابلوهای امروزی با استفاده از متریال مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از آنها در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر نکاتی را در رابطه با انتخاب متریال مناسب برای تابلو برایتان ذکر کرده ایم:

سعی کنید متریالی را برگزینید که با اقلیم منطقه شما هماهنگی داشته باشد. چرا که برخی از متریال های مورد استفاده مقاومت زیادی در برابر رطوبت، باد، باران و نور شدید آفتاب ندارند و ممکن است سرمایه شما به هدر برود. بنابراین، در انتخاب متریال مختلف حتما میزان مقاومت آنها را در برابر شرایط جوی مختلف بسنجید.

سعی کنید میان طرح، رنگ و متریال مورد استفاده در تابلو خود یک هارمونی خاص ایجاد کنید. این کار با ایجاد جلوه های خاص و چشم نواز در تابلوی شما باعث ماندگاری بیشتر آن در ذهن مشتری می شود.

تابلوی خود را با دکوراسیون داخلی فروشگاهتان تطبیق دهید

از متریالی با رنگ های شاد، چشمگیر و جذاب بهره ببرید تا توجه مشتری را برانگیزد. بدین ترتیب، شما می توانید کسب و کار خود را به شیوه مطلوبی تبلیغ کنید.

مخاطبان خود را شناسایی و روحیات آنها را در نظر بگیرید. برای مثال، چنانچه بیشتر مخاطبان شما خانم ها هستند سعی کنید از طیف رنگی مناسب با روحیات آنها استفاده بیشتری داشته باشید.

از تلفیق متریال های مختلف با یکدیگر غافل نشوید. چرا که این کار جلوه بیشتری به تابلو مغازه شما می بخشد.

سخن آخر

فاکتورهای مختلفی وجود دارند که در جذابیت تابلو مغازه بسیار تاثیرگذارند. دو مورد از این فاکتورها انتخاب متریال و طرح مناسب تابلو مغازه است که در این مقاله به صورت مفصل بدان پرداخته شد. چنانچه به دنبال سفارش یک تابلوی تبلیغاتی مناسب با طراحی منحصر به فرد هستید پیشنهاد می کنیم به وب سایت ما در تابلوسازی نامور سری بزنید. در این وب سایت انواع تابلوهای ساخته شده، توسط مجموعه تابلوسازی نامور در معرض نمایش گذاشته شده اند که شما می توانید مطابق با سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب و سفارش دهید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: