۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

امروزه با محبوبیت زیادی که طب سنتی به دست آورده است؛ مغازه های عطاری جزء شغل های پرسود محسوب می شوند. در واقع در یک مغازه عطاری هرآنچه که از گیاهان دارویی و درمانی نیاز داشته باشید، وجود دارد. علاوه بر این انواع عرقیجات و داروهای چاقی و لاغری را هم می توانید در یک مغازه عطاری پیدا کنید. اگر به طب سنتی و گیاهان دارویی که در دل کوه و طبیعت رشد می کنند علاقه مند هستید؛ می توانید به عنوان یک عطار کار خود را آغاز کنید اما برای اینکه در این صنف بتوانید از رقیبان خود یک قدم جلوتر باشید، نیاز به یک تبلیغات مداوم، اصولی و صحیح دارید. در این مقاله ترفندهایی برای سفارش تابلو مغازه عطاری را ذکر خواهیم کرد.

آنچه که برای راه اندازی یک مغازه عطاری نیاز دارید

در هر شهر تعدادی مغازه عطاری وجود دارد. بنابراین می ‌توان گفت رقابت نسبتاً زیادی بین عطاران برقرار است. اما نگران نباشید. شما اگر به صورت صحیح و اصولی کار خود را آغاز کنید، می توانید امیدوار باشید که به درآمد قابل توجهی در این شغل برسید.

اولین قدم برای راه اندازی مغازه عطاری، داشتن علاقه است. شما باید بتوانید به راحتی گیاهان را شناسایی کرده و خواص درمانی آن ها را به اطلاع مشتریان، برسانید. اگر در این کار مهارت و دانش لازم را داشته باشید؛ می توانید به سرعت به درآمد مطلوبی برسید. حتی می‌ توانید علاوه بر داشتن یک مغازه عطاری به شکل سنتی، یک آنلاین شاپ هم برای فروش گیاهان دارویی و آرایشی به صورت اینترنتی و غیرحضوری، داشته باشید.

اما چه محصولاتی در عطاری ها به فروش می رسد؟! شما تقریبا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد باید در مغازه عطاری خود، داشته باشد. در این صورت است که می‌ توانید مشتریان زیادی را جذب کنید.

   –       انواع مکمل های غذایی و ادویه جات مثل هل، زنجبیل، دارچین، زرشک، زعفران و… .
–       انواع مواد غذایی مثل ژلاتین، نشاسته
–       گیاهان دارویی مثل بابونه و رزماری
–       محصولات بهداشتی مثل صابون و شامپوی گیاهی
–       محصولات مراقبتی پوست مثل روغن آرگان
–       انواع چای و نوشیدنی
–       انواع مکمل های چاقی و لاغری مثل قهوه یا چای سبز
–       انواع خشکبار مثل توت خشک، انجیر خشک و یا خرمای خشک
–       انواع گلاب و عرقیات گیاهی مثل عرق بیدمشک، عرق نعنا و…

این موارد تنها بخشی از محصولاتی است که برای تاسیس یک مغازه عطاری نیاز دارید.

آنچه که برای راه اندازی یک مغازه عطاری نیاز دارید

اگر قرار است به شکل سنتی این فعالیت را شروع کنید؛ نیاز به یک مغازه دارید. شما می توانید یک مغازه ۳۰ یا ۴۰ متری اجاره کنید. البته هستند مغازه های عطاری که حتی با متراژ ۱۰ متر هم مشغول به فعالیت هستند. این دیگر بستگی به بودجه شما دارد‌. در هر صورت برای شروع یک مغازه کوچک هم کفایت می کند.

مزایایی که با داشتن یک مغازه عطاری شامل حالتان می‌ شود یکی درآمد نسبتاً مناسب و دیگری عدم خرابی محصولات و گیاهان دارویی است. البته راه اندازی یک مغازه عطاری سرمایه اولیه زیادی هم نیاز ندارد و این هم جزء مزایای این شغل محسوب می شود.

باز هم تاکید می کنیم رمز و راز موفقیت در این شغل، کسب تجربه و دریافت اطلاعات در زمینه انواع گیاهان دارویی و خواص هر کدام از آن هاست. در کنار داشتن این دانش، باید ارزش غذایی و میزان کالری هر یک از گیاهان را هم بدانید و با روش مصرف هر کدام، آشنایی داشته باشید. ممکن است برخی افراد با داشتن علائم بیماری های مختلف به شما مراجعه کرده و از شما یک تجویز درست دارویی بخواهند. شما باید بتوانید بیماری را به خوبی تشخیص داده و داروی گیاهی مناسب را به مشتری، ارائه دهید.

بهترین روش تبلیغات برای معرفی مغازه عطاری

تبلیغات اصولی و سریع باعث می ‌شود به سرعت در بین افراد، شناخته شوید. البته برای اینکه مشتریان دائمی و همیشگی خود را داشته باشید؛ بد نیست روی جنبه زیبایی و ظاهر دکوراسیون بیرونی مغازه خود هم کار کنید. به این منظور می توانید از یک تابلوی تبلیغاتی زیبا و منحصر به فرد برای نصب سردرب مغازه عطاری، استفاده کنید. در این صورت افراد به راحتی نام مغازه شما را به خاطر سپرده و در مراجعات بعدی هم با احتمال بالایی شما را انتخاب می کنند.

هر چقدر مغازه عطاری شما زیباتر و جذاب تر باشد؛ مشتریان بیشتری را جذب می کند. بنابراین سعی کنید یک تابلوی حرفه ای، جذاب و باکیفیت سفارش دهید.

در کنار استفاده از تابلوی تبلیغاتی می توانید از سایر روش های تبلیغات مثل چاپ بروشور، چاپ بنر و… هم استفاده کنید.

بهترین روش تبلیغات برای معرفی مغازه عطاری

ترفندهایی برای سفارش تابلو مغازه عطاری

زمانی که به یک تابلوسازی معتبر رجوع کنید؛ کارشناسان تابلوساز متناسب با حرفه و کسب و کاری که دارید، شما را راهنمایی می کنند. برای داشتن یک تابلوی خاص و منحصر به فرد، می توانید از روش‌ ها و ترفندهای مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از تابلوساز بخواهید برای ساخت تابلو از متریال های ترکیبی استفاده کرده و یک تابلوی منحصر به فرد برایتان تولید کند. به این صورت که از حروف برجسته چلنیوم روی زیرسازی از جنس کامپوزیت و یا چوب ترمووود، استفاده کنید. در این صورت یک تابلوی جدید و مدرن خواهید داشت.

ترفند دیگر استفاده از افکت های نوری می باشد. اگر تمایل دارید که به هنگام شب هم مشغول فعالیت باشید؛ بهتر است یک تابلو با نورپردازی زیبا و خیره کننده سردرب مغازه عطاری خود، داشته باشید. تابلوهای پیکسلی، تابلوهای ال ای دی و تابلو چلنیوم، جزء تابلوهایی هستند که می‌ توان روی آن ها نورپردازی جالب توجهی اعمال کرد.

ترفند ها و روش های دیگری هم وجود دارد. می ‌توانید لبه های حروف را به شکل های مختلف هندسی برش زده و یا اصطلاحاً لبه های حروف برجسته را به حالت رینگی درآورید. همچنین می توانید برای پاک کردن لبه های حروف از دستگاه پانچ استفاده کنید. در این صورت نوری که از بخش های پانچ شده به چشم متصاعد می شود، جلوه این تابلو را دوچندان می کند.

علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی ظاهری تابلو، می بایست متریال استفاده شده برای ساخت آن را هم در نظر بگیرید. متریال های باکیفیت قیمت بالاتری دارند اما از آنجایی که دوام و کیفیت قابل قبولی هم دارند، ارزش صرف هزینه بیشتر را خواهند داشت. متریال های بی کیفیت به سرعت دچار خرابی شده و نیاز به تعویض و تعمیر پیدا می کنند. در این صورت مشتری مجبور است هزینه دوباره ای برای تعویض قطعات و یا تعویض کلی تابلو، بپردازد.

ترفندهایی برای سفارش تابلو مغازه عطاری

سفارش تابلو برای مغازه عطاری

خوشبختانه تنوع تابلوهای تبلیغاتی برای یک مغازه عطاری زیاد است و شما می توانید متناسب با دکوراسیون بیرونی مغازه خود هر کدام را انتخاب کنید. البته پیشنهاداتی هم از سمت تابلوسازان مطرح می ‌شود. به عنوان مثال شما می ‌توانید به سراغ تابلو چلنیوم بروید. این تابلو نورپردازی ویژه و جالبی داشته و جزء پرفروش ترین تابلوهای تبلیغاتی است.

البته پیشنهادات دیگری هم وجود دارد. تابلوهای استیل از نظر دوام و استقامت در درجه بالایی قرار دارند. همچنین تابلوهای کامپوزیت، تابلوهای ال ای دی و تابلو ترمووود هم جزء تابلوهای مدرن امروزی، محسوب می ‌شوند. این تابلوها علاوه بر اینکه کسب و کار شما را به خوبی معرفی می کنند، می توانند در زمینه زیباسازی دکوراسیون بیرونی مغازه هم تاثیر مثبتی داشته باشند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: