۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

رستوران از آن مکان هایی است که مشتریان معمولاً با یک ذهنیت قبلی به آن وارد می شوند. چرا که قرار است یک غذای لذیذ را امتحان کنند و چه بهتر که از قبل کاملاً آن رستوران را شناخته باشند. لازمه شناخته شدن و مطرح شدن در صنعت رستوران داری؛ وجود یک تابلوی تبلیغاتی زیبا و درخور توجه است. استفاده از تابلو می ‌تواند در زمینه جذب مشتری بسیار موثر باشد. خیلی از افراد هستند که تنها به واسطه وجود یک تابلوی تبلیغاتی مدرن و زیباست که آن رستوران را برای صرف غذا، انتخاب می کنند. اما بهترین و جدیدترین تابلو برای رستوران کدام است؟! این سوالی است که در ادامه به آن، پاسخ خواهیم داد.

چرا برای معرفی رستوران به تابلو نیاز داریم؟

وجود تابلو برای رستوران از چند جهت اهمیت دارد. اول اینکه می ‌تواند راهنمای خوبی برای مخاطبان باشد و آن ها را برای دریافت خدماتی که ارائه می کنید، جذب کند. وجود تابلو از طرفی هم می ‌تواند لوگو و نام تجاری شما را در ذهن ها ماندگار سازد. البته این موضوع در صورتی مطرح است که خدمات باکیفیتی به مشتری، ارائه کنید. چرا که خیلی اوقات پیش آمده است که برای سرو غذا افراد به دنبال رستورانی بگردند و پس از یک بار امتحان کردن، مشتری دائمی و همیشگی آن رستوران شوند. بنابراین، این موضوع را باید در نظر داشته باشید که علاوه بر تبلیغات صحیح و اصولی؛ کیفیت کار شما هم به عنوان صاحب رستوران از درجه اهمیت بالایی، برخوردار است.

برخی از رستوران ها هستند که غذاهای خاصی طبخ و ارائه می کنند. به عنوان مثال ممکن است یک رستوران تنها مختص وگان ها بوده و غذاهای آماده شده در آن، کاملا گیاهی باشد. چنین رستورانی می تواند این موضوع را در تابلوی رستوران خود به خوبی، توصیف کرده و از این نظر راهنمای مشتریانی باشد که به دنبال چنین رستوران هایی می گردند.

چرا برای معرفی رستوران به تابلو نیاز داریم؟

البته موارد دیگری هم وجود دارد. ممکن است یک رستوران تنها غذاهای سنتی سرو کند و یا رستورانی تنها مختص سرو غذاهای چینی، هندی و ایتالیایی باشد. تمامی این موارد را می ‌توان در تابلو سردرب رستوران به وضوح نمایش داد. به طوری که عابران بتوانند به راحتی متوجه این قضیه شوند.

از هر نظر که به این موضوع نگاه کنیم؛ متوجه می ‌شویم که وجود تابلو سردرب یک رستوران بسیار اهمیت دارد و می ‌تواند هم برای جنبه تبلیغات و هم برای معرفی نوع خدمات قابل ارائه، سودمند باشد.

بهترین و جدیدترین تابلو برای رستوران

تابلوهای مناسب رستوران را می توان با انواع متریال ها طراحی و تولید کرد. برخی افراد ترجیح می ‌دهند یک تابلوی مدرن با پس زمینه چوب ترمووود، داشته باشند. چوب ترمووود نوعی چوب حرارت دیده است که امروزه هم در نمای ساختمان ها و هم به عنوان زیرساز تابلوها، استفاده می شود.

بسته به اینکه رستوران شما در چه موقعیت مکانی قرار دارد؛ می ‌توان از انواع لایت باکس هم برای آن، استفاده کرد. لایت باکس ها نوعی از تابلوهای پرفروش هستند که بیشتر برای مغازه ها و فروشگاه هایی استفاده می شوند که در مکان های کم نوری واقع شده باشند. این تابلوها می توانند دوطرفه یا یک طرفه باشند. همچنین می توان آن ها را به صورت آویز، دیواری، ایستاده و یا چرخان هم طراحی و تولید کرد.

علاوه بر این موارد، تابلوهای دیگری مثل تابلو استیل، تابلو چلنیوم و تابلو کامپوزیت هم وجود دارند که انتخاب هر کدام از آن ها کاملا سلیقه ای است.

بهترین و جدیدترین تابلو برای رستوران

چنانچه در انتخاب نوع تابلوی رستوران خود دچار سردرگمی هستید؛ پیشنهاد می کنیم با یک مشاور و کارشناس تابلوساز، مشورت کنید. چرا که تابلوسازان در این زمینه تجربه کافی را داشته و می ‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند. البته انتخاب تابلو به فاکتورهای دیگری هم وابسته است. اینکه رستوران در چه قسمتی از شهر قرار دارد و یا اینکه صاحب رستوران چه میزان بودجه ای برای ساخت تابلو در نظر گرفته است، همگی در نوع تابلو و کیفیت آن، تاثیرگذار هستند.

چگونگی طراحی و ساخت تابلو رستورانی

فارغ از اینکه تابلو برای چه مکانی قرار است طراحی و ساخته شود؛ روند کلی کار به این صورت است که ابتدا طرح پیشنهادی مشتری به طراح سپرده می ‌شود. طراح می بایست طرح کلی را از نظر فعالیت کاری و همچنین روانشناسی رنگ ها بررسی کرده و اگر ایراد خاصی دارد، آن را برطرف کند. در نهایت طرح دومرتبه توسط مشتری بازبینی شده و اگر مورد تایید قرار گرفت؛ به مرحله بعدی می رود. در مرحله بعدی طرح با استفاده از نرم افزارهای دقیق کامپیوتری طراحی شده و سپس با استفاده از دستگاه های برش لیزری با دقت و سرعت بالا، برش می خورد.

زمانی که حروف و لبه‌ ها برش داده شد؛ لبه ها به حروف، متصل می گردد. پس از آن سیم کشی مربوط به نورپردازی در پشت تابلو انجام شده و حروف مورد نظر روی پس زمینه کار، سوار می شوند.

چگونگی طراحی و ساخت تابلو رستورانی

در مرحله آخر تابلو برای نصب به محل مورد نظر منتقل شده و پس از بررسی توسط تابلوساز؛ در بهترین جایگاه خود، نصب می گردد. کارشناسان تابلوساز در این مرحله کارکرد درست تابلو را از نظر نورپردازی و… بررسی می کنند و در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد؛ آن را به مشتری تحویل داده و ضمانت نامه یا گارانتی معتبر آن را هم به مشتری ارائه می کنند.

نکات مهم در طراحی تابلو برای رستوران

تابلوهای رستورانی باید طرح خاص و منحصربه فردی داشته باشند. توصیه می شود برای انتخاب طرح تابلو اصلاً به سراغ طرح های شلوغ نروید. چرا که از موضوع اصلی کاملاً دور خواهید شد. طرح انتخابی برای چنین تابلوهایی باید کاملاً اشتهابرانگیز بوده و مشتری را به خود، جذب کند.

ایده های متفاوتی برای طراحی تابلوهای رستورانی وجود دارد. به عنوان مثال می ‌توان از آیکون هایی مثل قاشق و چنگال روی تابلو، استفاده کرد. تابلوهای رستورانی باید به گونه ‌ای باشند که حتی مخاطب بدون خواندن نوشته روی تابلو، متوجه زمینه فعالیت آن بشود.

مطمئنا افراد برای انتخاب رستوران و مغازه‌ های فست فود؛ به دکوراسیون آن ها توجه زیادی نشان می‌ دهند و تمایل دارند به مکان ‌هایی بروند که به روز و مدرن باشند. بنابراین وجود یک تابلوی تبلیغاتی منحصربه فرد و مدرن می‌ تواند در جذب مشتری و فروش بیشتر، تاثیر مستقیمی داشته باشد. بنابراین بودجه مربوط به ساخت تابلو اصلا هزینه به حساب نیامده و به نوعی سرمایه گذاری است. چرا که با داشتن یک تابلوی باکیفیت و زیبا؛ خود شاهد بازگشت این سرمایه در کوتاه مدت خواهید بود.

نکات مهم در طراحی تابلو برای رستوران

اگر برای مغازه فست فود و رستوران خود قصد سفارش تابلوی تبلیغاتی دارید؛ پیشنهاد می ‌کنیم از نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور، دیدن فرمایید. این تابلوسازی سابقه چندین ساله در این زمینه دارد و مطمئنا می تواند متناسب با سلیقه شما و همچنین بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، بهترین و مناسب ترین تابلوی تبلیغاتی را به شما پیشنهاد دهد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: