۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

در سال های اخیر صنعت تابلوسازی پیشرفت شگرفی داشته است. به گونه‌ ای که تابلوسازان با وجود دستگاه های پیشرفته ای مثل دستگاه آبکاری، برش لیزری و… قادر هستند انواع تابلوهای حروف برجسته را در مدت زمان کوتاهی، طراحی و تولید کنند. اگر به هنگام تردد در سطح شهر نگاهی به انواع تابلوهای نصب شده سر درب فروشگاه ها، مغازه ها، دفاتر کار و… بیندازید؛ متوجه این تنوع بی نظیر در صنعت تابلوسازی خواهید شد. در این بین تابلوهای حروف برجسته یونولیتی هم وجود دارند که در این مقاله قصد داریم با این نوع تابلوها بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با تابلوهای حروف برجسته یونولیتی

یونولیت به صورت فشرده و به عنوان زیرکار در ساخت تابلو کاربرد دارد. برای طراحی و ساخت تابلوهای حروف برجسته یونولیتی در ابتدا حروف برجسته از جنس یونولیت طراحی و آماده سازی می شود. آماده سازی حروف با استفاده از دستگاه های برش لیزری، صورت می گیرد. به این صورت که حروف با استفاده از این دستگاه ها به صورت کاملا دقیق و با سرعت بالا، برش می خورند. پس از آن، حروف برجسته روی زیرسازی که می‌ تواند از جنس پلکسی، پی وی سی، کامپوزیت، ترمووود و… باشد، نصب می گردد.

آشنایی با تابلوهای حروف برجسته یونولیتی

مشخصات تابلوهای یونولیتی رنگ آن است. یونولیت به رنگ سفید است که علاوه بر تابلوسازی در صنایع دیگر مثل تولید لوازم خانگی، ماشین سازی، ساختمان سازی و… استفاده می شود. البته یونولیت استفاده شده برای ساخت تابلو را می ‌توان با استفاده از رنگ های آکریلیک و رنگ های پلاستیکی به هر رنگی مطابق با سلیقه و نظر مشتری، درآورد‌.

ویژگی مهم دیگر تابلوهای یونولیتی وزن سبک آن هاست. یک تابلوی سبک قابلیت حمل و نقل آسان تری دارد.

نحوه طراحی و اجرای تابلو حروف برجسته یونولیتی

تابلوهای حروف برجسته یونولیتی به شکل های متفاوت، قابل پیاده سازی هستند. در روش اول که روش ساده ای هم محسوب می شود؛ تنها از یونولیت آن هم با رنگ دلخواه مشتری برای طراحی و ساخت حروف برجسته، استفاده می کنند. در روش استیکری، استیکرهای مختلف با استفاده از دستگاه های لیزری برش داده شده و روی یونولیت، چسبانده می شوند. البته که تابلوهای حروف برجسته یونولیتی استیکری نسبت به انواع ساده آن، جذابیت بیشتری دارند. استیکرهای شبرنگ قابلیت چسبندگی روی سطوح را داشته و با استفاده از آن ها می توان اطلاعاتی را برای راهنمایی مشتریان روی تابلو، درج کرد.

انواع دیگری از تابلوهای حروف برجسته یونولیتی وجود دارند که به آن ها، حروف برجسته یونولیتی پلکسی گفته می ‌شود. در این روش از ورق پلکسی گلاس به عنوان متریال مکمل در ساخت تابلو یونولیتی، استفاده می شود. به این صورت که طرح و حروف مورد نظر با استفاده از متریال یونولیت و با استفاده از دستگاه های دقیق لیزری برش داده می شوند. طرحی که آماده شد؛ روی پلکسی برش داده شده و پلکسی روی یونولیت، چسبانده می شود. در نهایت حروف و طرح مورد نظر روی زمینه تابلو، سوار می گردد. برای قرار دادن پلکسی گلاس روی یونولیت از چسب های مخصوص تابلوسازی، استفاده می شود. این نمونه از تابلوهای یونولیتی زیبایی و براقیت زیادی دارند.

نحوه طراحی و اجرای تابلو حروف برجسته یونولیتی

آشنایی با انواع تابلوهای یونولیتی

تابلو های یونولیتی برای مصارف مختلفی طراحی و پیاده سازی می شوند اما به طور کلی از این تابلوها به عنوان تابلو مغازه، تابلو نمایشگاه و تابلو شرکتی، استفاده می شود. البته برای اینکه تابلوهای یونولیتی دوام بیشتری داشته باشند؛ بهتر است در داخل باکس های شیشه ای و یا طلقی، قرار گیرند. چرا که یونولیت مقاومت لازم را در برابر عوامل محیطی نداشته و ممکن است به سرعت زیبایی اولیه خود را از دست بدهد. در مقابل تابلوهای حروف برجسته یونولیتی برای نصب داخل نمایشگاه و سالن های سرپوشیده، گزینه مناسبی است. چرا که هم ارزان قیمت بوده و هم جزء تابلوهای زیبا و مدرن می باشد.

تابلوهای حروف برجسته یونولیتی برای تزئین شرکت و دفاتر کار هم کاربرد زیادی دارند.

آشنایی با انواع تابلوهای یونولیتی

هزینه طراحی و اجرای تابلوهای یونولیتی

نقطه مثبت این تابلوها قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه آن هاست. البته که برای آگاهی از قیمت نهایی این تابلوها باید به تابلوسازی رجوع کرده و نحوه رنگ آمیزی، میزان مصرف یونولیت، نوع یونولیت، ابعاد تابلو و… را مشخص کنید.

مزایای استفاده از تابلوهای یونولیتی

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم؛ ارزان قیمت بودن این تابلو جزء مزیت های آن به حساب می آید. البته مزایای دیگری هم وجود دارد. یونولیت قابل بازیافت می باشد. بنابراین دو مرتبه می توان در نوع کاربری دیگری از این متریال، استفاده کرد. همچنین از یونولیت می توان به عنوان عایق صوتی، حرارتی و برودتی هم استفاده کرد. این تابلوها در برابر زلزله و اشعه uv خورشید مقاومت لازم را دارا هستند. اگر از یونولیت در صنعت ساختمان استفاده شود؛ سبب کاهش مصرف آهن و فولاد و در نتیجه کاهش هزینه های تمام شده برای ساخت می گردد.

از آنجایی که یونولیت یک متریال سبک وزن می باشد؛ قابلیت حمل و نقل راحتی دارد. تمامی این ویژگی های مثبت باعث شده است که خیلی از افراد برای کارهای ساختمانی و یا ساخت تابلو و… به سراغ این متریال بروند. البته که برای استفاده از این متریال در ساختمان سازی، خودروسازی، قالب سازی، عایق سازی، مجسمه سازی و… از نوع خاصی با نام یونولیت فشرده، استفاده می شود.

کاربردهای یونولیت آنقدر زیاد است که ذکر تمامی آن ها در این مقاله نمی گنجد. به طور کلی علاوه بر صنعت ساختمان و تابلو؛ برای ساخت انواع ظروف یک بار مصرف، جهت ساخت دکور و فضاسازی های موقتی، برای ساخت سازه های سبک، غرفه های نمایشگاهی، و همچنین برای طراحی و اجرای آرم و لوگو هم از یونولیت استفاده می شود.

البته که برای هر کاربردی یونولیت با ضخامت خاصی مورد نیاز است. به طوری که برخی از انواع آن برای ساخت حروف فارسی و لاتین، ساخت انواع طرح ها و اشکال مختلف، ساخت انواع ماکت و ساخت وسایل تزیینی و گلسازی، کاربرد دارد‌.

مزایای استفاده از تابلوهای یونولیتی

سفارش تابلوی تبلیغاتی

زمانی که قصد سفارش تابلوی تبلیغاتی داشته باشید؛ با تنوعی از تابلوها مواجه خواهید شد که قطعاً کار انتخاب را برای شما سخت تر می کند. تابلوها در انواع مختلفی وجود دارند که هرکدام به نوبه خود می ‌تواند جالب و زیبا باشد. اینکه کدام یک از تابلوها را انتخاب کنید؛ بستگی به حرفه و کسب و کار شما دارد. به عنوان مثال افرادی که مخاطبین هدف آن ها تنها کودکان هستند؛ باید از تابلوهایی با رنگ های شاد، استفاده کنند.

در هر صورت زمانی که به تابلوسازی رجوع کنید؛ کارشناسان و مشاوران تابلوساز آماده هستند تا به شما در انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی، کمک کنند. تابلوی مذکور معمولا بر اساس نوع کسب و کار و بودجه در نظر گرفته شده برای ساخت آن، انتخاب می ‌شود.

تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در این زمینه داشته و می ‌تواند متناسب با نیاز شما، بهترین و مناسب ترین تابلوی تبلیغاتی را پیشنهاد دهد. نکته مهمی که وجود دارد این است که تمامی تابلوهای ساخته شده توسط این تابلوسازی ضمانت نامه و گارانتی معتبر هم دارند. بنابراین مشتری هیچ نگرانی از بابت خدمات پس از فروش تابلو، نخواهد داشت.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: