۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

ساخت تابلو در اروپا و هر آنچه باید بدانید

ساخت تابلو در اروپا و روش هایی که در این فرآیند انجام می شود، همواره سرلوحه کار بسیاری از تابلوسازان در سراسر جهان بوده است. بسیاری از تابلو مغازه هایی که در کشورهای اروپایی ساخته می شوند، در اکثر کشورها مورد پسند قرار می گیرد. از این رو معمولاً افراد وقتی که می خواهند تابلویی را برای کسب و کار خود خریداری کنند، حتماً جست و جویی در نمونه های خارجی انجام می دهند.

تابلوهای ساخته اروپا، به طور کلی از شکل و طراحی متفاوتی بهره مند هستند. علاوه بر آن بسیاری از برندهای مطرح و مشهور در حوزه پوشاک، خوراکی و سایر وسایل در کشورهای اروپایی قرار گرفته اند. به همین دلیل تابلو این برندها بسیار معروف بوده و بسیاری از مردم دنیا با تابلو آنها آشنایی دارند.

تابلو سازی در اروپا

تابلو های اروپایی در دیگر کشورها

یکی از دلایلی که باعث شده است تا تابلوهای ساخت غرب، تا به این حد مورد توجه باشند این است که عمدتاً بسیاری از برندهای معروف به خصوص برندهای پوشاک در کشورهای قاره های دیگر نیز شعبه و نمایندگی دارند. از این رو تابلو آنها را می توان در هر مرکز خرید یا فروشگاهی مشاهده کرد.

با این کار تابلوهای غربی در کشورهای آسیایی، آفریفایی و… ساخته می شوند و در بسیاری از مراکز نصب می گردند. با ورود تابلوهای این چنینی به کشور، نا خودآگاه تأثیر طراحی و ساخت آن در تابلوهای بومی هم مشاهده می شود.

آشنایی با تابلوسازی در اروپا

تابلو سازی در اروپا نگرشی متفاوت تر را دنبال می کند. در اینجا همه چیز متفاوت است و این تفاوت هم در طراحی و هم در ساخت و نصب تابلوها دیده می شود. همچنین یکی از مواردی که باعث شده تا تابلوسازی در اروپا تا به این اندازه خاص و جذاب باشد، نوع معماری کشورهای اروپایی است.

اگر به بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا، انگلیس، فرانسه و… نگاهی بیاندازید، مشاهده می کنید که در اکثر کشورها معماری دوره کلاسیک بسیار خود نمایی می کند و درصد زیادی از بافت شهری را دربرگرفته است. به همین دلیل هم برای اینکه به این بافت قدیمی در شهر آسیبی وارد نشود، باید تابلو فروشگاه ها و تابلو مغازه ها همگی به گونه ای طراحی و ساخته شوند که با نمای کلاسیک ساختمان ها همخوانی داشته باشند.

تابلو سازی در اروپا

تفاوت در جنس تابلو

به عنوان یک سازنده تابلو در اروپا نکته ای که باید به آن توجه شود، کیفیت ساخته تابلو می باشد. این موضوع اهمیت زیادی دارد به طوری که باعث شده تا بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی از کیفیت قابل توجهی بهره مند شوند. همچنین بسیاری از تابلوهایی که در حال حاضر در کشور ما استفاده می شود، منشاء اروپایی داشته و اولین بار در کشورهای قاره سبز ساخته شده اند.

به طور مثال تابلو چلنیوم برای اولین بار در کشور اسپانیا ساخته شد و در آن جا مورد استفاده قرار گرفت. بعد از مدتی این تابلو را به کشورهای دیگر قاره ها هم صادر کردند، به طوری که در حال حاضر در تمامی کشورها تابلو چلنیوم مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می توان گفت به دلیل پیشتازی اروپایی ها در صنعت تابلو سازی بسیاری از موفقیت های این حوزه را آن ها کسب کرده اند.

طراحی تابلوهای اروپایی

از دیگر ویژگی هایی که باعث شده تا تابلوسازی در اروپا تا به این حد مورد توجه مردم جهان قرار گیرد، نحوه طراحی تابلو است. بی شک عده ای از بهترین گرافیست ها و طراحان تابلوهای شهری در جهان در کشورهای اروپایی ساکن هستند و در آن جا مشغول به فعالیت اند. به همین خاطر هم تابلوهایی که طراحی می کنند، بسیار منحصر به فرد بوده و نمونه کار خوبی برای طراحان در سایر کشور ها می باشد.

تابلوسازی در اروپا

خلاقیت، مهم ترین عنصری است که در طراحی تابلو تبلیغاتی لحاظ می شود. همچنین در بخش طراحی تابلو، معمولاً افراد متخصص هستند که به صورت انحصاری کار طراحی را انجام می دهند. یعنی به بیانی دیگر، هر فرد با توجه به تخصصی که دارد تنها در همان حوزه کار خود را انجام می دهد.

ویژگی های طراحی تابلو در اروپا

طراحی تابلو در قاره اروپا با ویژگی های خاصی همراه است که باعث شده تا صنعت آن در بین مردم جهان شهرت پیدا کند. یکی از دلایلی که سبب گشته تا در این سرزمین ساخت تابلو مهم باشد این است که ویژگی های خاصی در طراحی تابلو وجود دارد . در این بخش این موارد را بررسی خواهیم کرد.

طراحی لوگو

از مهم ترین ویژگی های طراحی و ساخت تابلو، توجه به لوگویی است که در روند طراحی استفاده می شود. معمولاً اکثر تابلوها با یک لوگو یا نشانه ای همراه هستند و استفاده از آن در تابلو مغازه یا تابلو شرکت ها و… اهمیت زیادی دارد.

این لوگو صرفاً یک شکل گرافیکی نیست. بلکه نوع تایپوگرافی که در طراحی استفاده می شود هم می تواند ماهیت لوگو را داشته باشد. گاهی یک لوگو در دل نوشته های تابلو و حروف آن طراحی شده و ساخته می شود.

طراحی فونت

در تابلوهای ساخت اروپا به طور معمول از حروف الفبای انگلیسی و حروف لاتین استفاده می شود. ساختار هر دو این ها شبیه به هم است. از آنجایی که حروف انگلیسی بسیار قابلیت شکل پذیری و طراحی های خلاقانه را دارند، به همین خاطر هم در طراحی تابلو می توان به روش های گوناگونی حروف را طراحی کرد.

توجه به رنگ

از ویژگی های دیگر این گونه تابلو، توجه زیادی است که به رنگ آن می شود. در طراحی رنگ هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد. علاوه بر آن یک تابلو زیبا صرفاً تابلویی نیست که از رنگ های شاد و فانتزی در آن استفاده شده باشد. گاهی یک تابلو سیاه و سفید نیز می تواند جز تابلوهای حرفه ای باشد که ساخته می شوند.

از این رو می توان گفت که کشورهای اروپایی در ساخت تابلو و استفاده از رنگ، یک الگوی خوب برای طراحان و سازندگان تابلو در دنیا هستند.

سازنده تابلو در اروپا

تابلوهای تبلیغاتی در اروپا چگونه هستند؟

قبل از بررسی ساخت تابلو تبلیغاتی در اروپا باید گفت که، اصولاً حرفه و صنعت تبلیغات در دنیای غرب بسیار گسترده و عظیم است. حتی می توان این گونه عنوان کرد که عرصه تبلیغات در اکثر کشورهایی که در اروپا هستند به مراتب حرفه ای تر و اصولی تر از کشور ما انجام می شود.

استفاده از روش های جدید برای تبلیغات و همین طور ابزارهای پیشرفته ای که آن ها در اختیار دارند، باعث شده تا تبلیغات شان هم بسیار حرفه ای باشد. همچنین عدم محدودیت ها، خلاقیت را شکوفا کرده و شکل متفاوتی به تابلو سازی در غرب جهان داده است.

تابلو تبلیغاتی در اروپا

تابلوهای تبلیغاتی هم از این موضوع مستثنا نبوده اند. در واقع می توان این گونه بیان داشت که استفاده از تابلو تبلیغاتی در قاره اروپا بسیار مهم و قابل توجه است. این تابلوها در سراسر شهرهای این قاره دیده می شوند. در اکثر ایستگاه های مترو و اتوبوس، در خیابان ها و اتوبان ها، در پارک ها و مراکز تفریحی و تجاری، تابلوهای تبلیغاتی به چشم می خورند.

تبلیغات در اروپا به قدری مهم است که تابلوهای تبلیغاتی توسط افراد متخصص در حوزه طراحی تبلیغاتی ساخته می شوند. گاهی مدت ها بر روی طراحی یک تابلو کار صورت می گیرد، تا در نهایت طرحی ساخته شود که تأثیر زیادی بر مردم بگذارد.

لایت باکس ها در دنیای غرب

در راستای تبلیغات گسترده ای که انجام می شود باید گفت که تابلو لایت باکس جز مشهورترین و بهترین تابلوهای تبلیغاتی اروپایی است. از آن جایی که توجه به ظاهر فریبنده و جذاب تابلو بسیار مهم است، انواع تابلو لایت باکس در تمامی قسمت های شهر دیده می شود.

یکی از تفاوت های شهرهای اروپایی با شهرهای کشور ما در این است که از تابلو لایت باکس به وفور در سطح شهر استفاده می شود. به همین خاطر هم شهرها، بسیار پر تحرک و با انرژی زیادی به چشم می آیند. انواع تبلیغات از محصولات متنوع گرفته تا تبلیغ کسب و کارها را با تابلو لایت باکس انجام می دهند.

لایت باکس دو طرفه

قبل از هر چیز باید گفت یکی از لایت باکس هایی که بسیار زیاد در تابلو مغازه ها و فروشگاه استفاده می شود، تابلو لایت باکس دو طرفه است. به همین دلیل توجه بسیار زیادی هم به طراحی و ساخت این گونه تابلو می شود. به طور مثال کافه ها و رستوران ها از مراکز مهم در شهرهای اروپا هستند، عمده این مغازه ها هم از لایت باکس دو طرفه در سردر مغازه استفاده می کنند.

اگر نگاهی به نمونه کارهای خارجی لایت باکس های دوطرفه یا پرچمی انداخته باشید، حتماً با نمونه های جذابی روبرو خواهید شد که برای طراحی تابلو مغازه خودتان هم می توانید از آن ها الگو برداری کنید.

لایت باکس فریم لس و ایستاده

در تبلیغات شهری به شکل گسترده ای از تابلو لایت باکس ایستاده و لایت باکس فریم لس استفاده می شود. در نقطه به نقطه شهر، لایت باکس های ایستاده نصب شده اند. نکته جالب این است که طراحی تابلو لایت باکس ایستاده هم بسیار متنوع  انجام می گیرد. یعنی تنها به یک شکل معمولی ساخته نمی شوند و در ساخت آن از انواع اشکال گوناگون استفاده می کنند.

به همان میزان که در فضاهای سرپوشیده از لایت باکس استفاده می شود، استفاده از این تابلو در فضاهای باز نیز مهم است. علاوه بر تبلیغات تجاری که بر روی تابلوهای لایت باکس صورت می گیرد، باید گفت که برای تبلیغ انواع شعارها مثلاً شعار علیه انواع خشونت هایی که به انسان، حیوان و محیط زیست می شود هم، از این گونه تابلوها استفاده کرده و بهره مند می شوند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: