۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

امروزه پیشرفت صنعت تابلو سازی هم مانند هر صنعت دیگری به وضوح مشخص است. به گونه ‌ای که شاهد ساخت تابلوهای بسیار نوینی در این صنعت هستیم. شاید برایتان جالب باشد با سبک های جدید در تابلوسازی آشنا شوید. به این منظور تا انتهای این مقاله با ما، همراه باشید.

انواع سبک های تابلو سازی از گذشته تا امروز

تابلوسازی در گذشته به اندازه‌ ای که امروزه به آن اهمیت می‌دهند، نبوده است. در گذشته هدف از نصب تابلو تنها هویت بخشیدن به یک کسب و کار بوده، اما امروزه استفاده از تابلو، به شدت جنبه تبلیغاتی پیدا کرده است. به همین دلیل، پیشگامان این عرصه همواره سعی دارند از محصولات جدید خود در این زمینه، رونمایی کنند.

تابلوهایی که در گذشته استفاده می شدند، ابتدا به شکل متداول امروزی نبودند. به این صورت که تنها از یک پارچه برای نوشتن نام مغازه و نوع فعالیتی که دارد، استفاده می شد اما امروزه آنقدر تنوع مدل و رنگ در صنعت تابلو سازی افزایش پیدا کرده است که می ‌تواند نیاز همه مشتریان را با هر سلیقه ای، پوشش دهد.

انواع سبک های تابلو سازی از گذشته تا امروز

چرا به تابلو های تبلیغاتی نیاز داریم؟

وجود یک تابلو تبلیغاتی علاوه بر این که به نوعی شناسنامه و هویت یک فروشگاه یا مغازه محسوب می شود؛ می تواند به راحتی و در کمترین زمان برند یا لوگوی آن کسب و کار را به افراد دیگر، معرفی کند. علاوه بر این، اگر فردی از خدمات شما استفاده کرده و رضایت کامل داشته باشد؛ در صورتی که بخواهد شما را به دیگران معرفی کند معمولاً به تابلوی نصب شده بر سردر مغازه و فروشگاه شما، اشاره خواهد کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، وجود تابلو نوعی اعتبار برای یک فروشگاه، مغازه یا دفتر کار، محسوب می شود. حال هرچقدر تابلوی نصب شده خلاقانه تر و جذاب تر باشد، در جذب نگاه مشتری، موفق تر عمل می کند.

یکی از دلایل دیگری که شما را مجاب به داشتن یک تابلوی تبلیغاتی می کند، این است که می توانید با صرف یک بار هزینه تا مدت های طولانی از جنبه تبلیغاتی تابلوها، استفاده کنید. حتی می توانید پس از مدتی تابلو مغازه خود را تغییر داده و یا در صورت نقل مکان آن را به محل جدید، منتقل کنید.

یک تابلوی تبلیغاتی اگر از متریال تابلوسازی باکیفیت تهیه شده باشد، به راحتی دچار آسیب و خرابی نمی شود و همین موضوع سبب می ‌شود بتوانید با خیال راحت تا سال ‌ها از یک تابلو در جهت جذب مشتری و فروش بالای کالا و خدمات خود، استفاده کنید.

چرا به تابلو های تبلیغاتی نیاز داریم؟

سبک های جدید در تابلو سازی کدامند؟

همانطور که گفتیم صنعت تابلوسازی بسیار پیشرفت کرده است، به گونه ‌ای که تابلوهایی که اخیراً ساخته می ‌شوند بسیار مدرن و دارای نورپردازی های خاصی می باشند. برخی از این سبک ها کمتر از یک سال است که وارد کشور ما شده است و طبیعی است که هر تابلوسازی قادر به طراحی و تولید آن ها، نباشد اما تابلوسازی نامور با داشتن سابقه چند ساله در این زمینه قادر است هر سبک نوین و جدیدی را به مرحله اجرا، برساند.

سبک های جدید در تابلو سازی کدامند؟

سبک های جدید در تابلو سازی شامل موارد زیر می شود:

تابلو لاس وگاسی:

تابلو لاس وگاسی که به آن تابلو حروف برجسته لامپی هم گفته می‌شود؛ اولین بار در شهر لاس وگاس که از شهرهای ایالت متحده آمریکاست، مشاهده شد. تابلو لاس وگاسی نوعی از تابلو شهری محسوب می شود که به دلیل جذابیتی که در نورپردازی دارد، بسیار مورد علاقه افرادی است که به یک تابلوی خاص و بی نظیر از نظر نورپردازی نیاز داشته باشند.

در این سبک از تابلوسازی دایره هایی با ضخامت 4، 6 و یا 8 سانتی متری توسط دستگاه های اتوماتیک لیزری، روی پلکسی برش داده می ‌شود و سپس لامپ ها از پشت درون این دایره ها، قرار می گیرند. متریالی که برای ساخت تابلوهای لاس وگاسی استفاده می شود متفاوت بوده و می تواند با پلاستیک، فلز و استیل، ساخته شود.

تابلوهای لاس وگاسی بیشتر مورد علاقه جوانان است. بنابراین توصیه می شود اگر کسب و کاری دارید که ارتباط مستقیمی با جوانان دارد، تابلوی لاس وگاسی می تواند انتخاب خوبی برای معرفی شما باشد.

نکته منفی که در زمینه ساخت تابلو لاس وگاسی وجود دارد این است که این تابلوها به دلیل داشتن تعداد لامپ های زیاد، از نظر مصرف انرژی بالا بوده و به همین دلیل می بایست هزینه بیشتری برای روشنایی آن، بپردازید.

تابلو کریستالی:

برای ساخت تابلوی کریستالی از سنگ های آکرولیک یا سنگ های یخی که به صورت کریستالی و براق هستند، استفاده می ‌شود. برای ساخت لبه حروف در تابلوهای کریستالی از چلنیوم استفاده می شود. در این روش یک صفحه شفاف و روشن بر روی حروف زده می شود و به جای اینکه سطح پلاستیک رنگی باشد، از همان قطعات کریستالی یا سنگ های یخی، استفاده می شود. به این صورت که سنگ ها بر روی پلکسی سطح چلنیوم، چسبانده می شود. همچنین تابلو چلنیوم کریستالی یکی دیگر از سبک های تابلو می باشد.

ویژگی این سبک از تابلوسازی درخشش بسیار زیاد است. این درخشش فوق العاده موجب جلب توجه افراد شده و حتی برای چند ثانیه هم که شده نگاه ها را به خود، جذب می کند.

تابلو لبه سوئدی و لبه هندی:

این گونه تابلوها از نظر طراحی و ساخت بسیار شبیه به تابلوهای چلنیوم هستند با این تفاوت که برخلاف تابلو چلنیوم؛ لبه ها نسبت به سطح حروف برآمده نبوده و کاملا هم سطح و فلت هستند. برای اینکه بتوان این لبه ها را کاملاً هم سطح حروف درآورد؛ باید از چلنیوم متفاوتی استفاده شود که کیفیت آن نسبت به چلنیوم معمولی، بالاتر است.

تابلوهای لبه سوئدی و لبه هندی نسبت به تابلوهای چلنیوم معمولی جذاب ‌تر بوده و نمای ظاهری شیک تری دارند.

تابلو وکیوم:

این تابلوها برای اکثر مشاغل مناسب هستند و با توجه به ظاهر زیبا، خاص و منحصر به فردی که دارند، مورد علاقه بسیاری از مشتریان، واقع می شوند. تابلوهای وکیومی با توجه به متریالی که برای ساخت آن ها استفاده می ‌شود، متفاوت بوده و برای سلیقه های مختلف به بازار عرضه می‌ شوند. این تابلوها می توانند با استیل رینگی، لبه پلاستیک، آهن رینگی و یا بدون لبه، ساخته شوند.

ویژگی تابلوهای وکیوم این است که می‌ توان طرح های خاص را که برخی از آن ها حالت سه بعدی دارد، به راحتی ایجاد کرد. همچنین نورپردازی ترکیبی و بسیار چشم ‌نوازی که این تابلوها دارند. آن ها را از سایر تابلوها، متمایز می ‌کند. تابلوهای وکیوم ضد آب بوده و نسبت به شرایط جوی مختلف مثل آفتاب، برف، باران، گرد و غبار، رطوبت و… بسیار مقاوم هستند. تابلوهای وکیوم با استفاده از دستگاه های خاصی طراحی و تولید می ‌شوند.

سبک های جدید در تابلو سازی

تابلو لایت باکس:

لایت باکس به معنای جعبه نور است و به تابلوهایی گفته می‌ شود که می ‌توانند یک طرفه یا دو طرفه باشند و دقیقاً همانند یک جعبه نور، روشنایی خاصی ایجاد می ‌کنند. تابلو لایت باکس برای نصب در مکان های کم نور و پرتردد مثل مترو، بسیار مناسب به نظر می ‌رسند. لایت باکس ها می توانند در انواع مختلف مثل لایت باکس ال ای دی، لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس کریستالی و لایت باکس تبلیغاتی، ساخته شوند.

تابلو چلنیوم ساید لایت و سوپر ساید لایت

چلنیوم (متشکل از دو واژه Channel  و aluminum) در واقع نوعی فلز است که نور و روشنایی از آن عبور نمی کند. همین امر باعث شده است که هنگام استفاده از آن در صنعت تابلوسازی به منظور زیبایی بیشتر با استفاده از برش لیزری از خاصیت نورپردازی برای جلب توجه حروف برجسته موجود بر لبه تابلوهای چلنیوم استفاده کنند. بنابراین نورپردازی در تابلو چلنیوم بسیار حائز اهمیت است.

این سبک تابلوسازی با عناوین متعددی از قبیل سبک کناره تابلو چلنیوم، کناره چلنیوم پانج، سایت لایت و سوپر ساید لایت شناخته می شوند. در این مورد قطر پانج استفاده شده با میزان عبور نور و روشنایی از آن رابطه مستقیمی دارد.

تابلو چلنیوم الماسی

این تابلو نوع خاصی از تابلوهای چلنیوم می باشد که دست ساز هنرمندان تابلوساز ایرانی است. در این سبک از تابلوسازی با قرار گرفتن دو لایه پلکسی بر روی یکدیگر و استفاده از برش لیزری در آنها عبور نور و روشنایی به راحتی انجام می شود. این امر سبب می شود که با عبور نور از حفره های ساخته شده، حروف تابلو موردنظر از روبرو مانند الماس بدرخشند. در نتیجه این حروف علاوه بر داشتن جلوه زیبا به هنگام شب به راحتی خوانده می شوند. همین قابلیت در جذب مشتری با تابلو فروشگاه بسیار تاثیرگذار است.

تابلو چلنیوم ستاره ای

تابلو مورد نظر از جنبه های مختلفی به تابلو چلنیوم شباهت دارد اما برخی از تفاوت ها سبب تمایز این دو تابلو از یکدیگر شده است. برای مثال، یکی از تفاوت های تابلو چلنیوم ستاره ای در این است که برش های استفاده شده بر روی ورق های پلکسی گلاس در آن شکلی مشابه ستاره دارند. این موضوع باعث درخشش بیشتر حروف این نوع تابلوها از روبرو می شود.

تابلو استیل نوراندریک

این نوع از تابلوها نیز قابلیت عبور نور از خود را ندارند. به همین دلیل برای نورپردازی آنها از نورپردازی نوراندریک یا نور پنهان استفاده می کنند. روش کار نیز به اینگونه است که با به کاربردن یکسری اسپیسر ۵ سانتی در میان حروف پر رنگ فاصله ای ایجاد می شود. سپس، از لامپ های اس ام دی در داخل حروف پررنگ استیل استفاده می شود. بدین ترتیب، نور به صورت گسترده بر روی تابلو نوراندریک منتشر می شود.

تابلو پلکسی گلاس معمولی

نوعی تابلو با ظاهری ساده است که هیچگونه طرح پیچیده و اضافه ای ندارد. همین سادگی باعث شده است که استفاده از این تابلوها بر سردر مغازه متداول باشد. البته، ارزان بودن تابلو پلکسی یکی دیگر از دلایل استفاده از آن است. این تابلو از جمله اولین نسل های تابلوسازی در ایران است که مقبولیت زیادی هم دارد. تابلو حروف برجسته پلکسی گلس نوع دیگری از این سبک تابلو می باشد.

اهمیت تابلوسازی

اهمیت روش های جدید تابلوسازی

با توجه به اینکه تابلوسازی یک شیوه تبلیغ ارزان به شمار می رود، استفاده از روش های جدید برای ساخت تابلوهای مدرن در رونق کسب و کار بی تاثیر نخواهد بود. استفاده از این روش ها باعث می شود که بازار رقابت در تمامی عرصه های اقتصادی و تجاری افزایش یابد. استفاده از بهترین تابلو تبلیغاتی برای محیط می تواند بسیار به رونق کسب و کار شما کمک کند. چرا که در حال حاضر یافتن راهکارهای جدید برای به نمایش گذاشتن قابلیت های بالقوه در میان کسب و کارهای مختلف در اولویت قرار دارد. توسعه روش های جدید تابلوسازی امکانی را فراهم می کند که مغازه داران از رقبای خود پیشی بگیرند.

در واقع، تابلوسازی را می توان به عنوان روشی قلمداد کرد که باعث بهتر دیده شدن کسب و کار شما و برجای گذاشتن تاثیری ماندگار در ذهن مخاطبان می شود. این ویژگی ها در عصر حاضر می توانند موفقیت صد در صدی کسب و کار شما را تضمین کنند. چرا که تمامی روش های تبلیغاتی از جمله تبلیغ از طریق تابلوسازی برای نمایش بهتر و باکیفیت تر یک کسب و کار و ویژگی های آن در اولویت قرار دارد.

ارتباط تابلوسازی مدرن و رونق کسب و کار

احتمالا آگاهی از روش های تبلیغات نوین و شناخت مهمترین و رایج ترین نوع آن قدم موثری در رونق کسب و کارتان است. البته،  به طور حتم فروش بیشتر یک محصول وابسته به فاکتورهایی از قبیل کیفیت خوب، تبلیغات، بازاریابی قوی و… است. چرا که این فاکتورها علاوه بر جلب نظر مشتری، ارزش کسب و کار شما را افزایش می دهد. حال، چنانچه شما محصول خوب و باکیفیت یا خدمات مفید و کارآمدی داشته باشید، بهتر است هنر فروختن اجناس خود و تبلیغ آن را نیز فرا بگیرید.

امروزه، روش های مختلفی برای تبلیغ یک محصول شناخته شده است که کسب و کارهای مختلف از آن استفاده می کنند. با این وجود، به دلیل اینکه در عصر نوین تغییرات و تحولات مختلفی روی می دهند، باید هر روز خود را با این تحولات سازگار کنید. برخی از این تحولات عبارتند از: استفاده از ابزارهای تبلیغاتی نظیر کاتالوگ ها و بروشورها، استفاده از پاپ آپ ها و استندهای تبلیغاتی مربوط به تابلوسازی در غرفه های نمایشگاهی، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها یا تلوزیون های شهری.

همانطور که مطلع هستید تمامی شیوه های تبلیغ دارای یک هدف مشترک یعنی بالا بردن راندمان فروش و دستیابی به درآمد بالا هستند. در نتیجه، انتخاب بهترین نوع تبلیغ می تواند شما را به این هدف نزدیک تر کند. بدون شک تابلوسازی مدرن به دلایل بسیار جزو بهترین و ارزان ترین روش های تبلیغ به شمار می رود.

البته، چنانچه کار ساخت تابلو را به افراد با تجربه بسپارید که دانش کافی را نیز در این زمینه دارند، مسلما می توانید با تبلیغ به واسطه تابلوسازی به سود بیشتری هم برسید. مجموعه تابلوسازی نامور به دلیل استفاده از استادکاران مجرب و باتجربه به عنوان بهترین تابلوسازی در تهران شناخته می شود که می تواند تابلو مورد نظر شما را مطابق با سلیقه تان آماده کرده و به شما تحویل دهد.

باید توجه داشته باشید که یک تابلو مغازه مناسب با سازه درست و طرح بی همتا می تواند به مغازه شما هویت ببخشد. در نتیجه، نباید از تاثیر آن در تبلیغات غافل شوید.

شیوه طراحی تابلو مغازه

طراحی نوعی هنر به شمار می رود که در زمینه های مختلف قابل استفاده بوده و در طول زمان سبک های متفاوتی از آن شناخته شده اند. همانطور که کسب و کارهایی از قبیل معماری، نقاشی، مجسمه سازی و… شامل سبک های گوناگونی هستند، تابلوسازی نیز دارای رویکردهای تبلیغاتی متفاوتی است. پروسه طراحی تا ساخت تابلو پروسه ای بسیار مهم است. توجه به این رویکردها در طراحی تابلو مغازه نشان از دقت نظر مدیر و صاحب کسب و کار دارد. در این مورد بهتر است بدانید که طراحی تابلو مغازه دارای دو بخش زیر است:

طراحی حروف و عناوین مرتبط با کسب و کار که به شیوه تایپوگرافی توسط گرافیست انجام می شود. البته، استفاده از نمونه فونت های آماده و متنوع برای طراحی حروف نیز جزو شیوه های مرسوم است.

در این بخش طراحی لوگو نیز انجام می شود. همانطور که مطلع هستید لوگو در شکل دهی هویت بصری یک کسب و کار تاثیر بسزایی دارد و به صورت یکپارچه با یک خط داستانی مشخص بر طراحی تابلو مغازه و دکوراسیون داخلی یک شرکت یا فروشگاه تاثیرگذار است.

طراحی پس زمینه تابلو که در نمای فروشگاه استفاده می شود. به طور معمول نمای مغازه با استفاده از متریالی از قبیل ورق های کامپوزیت یا آجر، سنگ و ترموود انجام می شود. در مواردی که نما نیاز به بازسازی داشته باشد، به طور معمول طراحی این قسمت نیز توسط تابلوساز انجام می شود.

سبکهای مختلف تابلو

سبک های طراحی تابلو مغازه

تابلوهای تبلیغاتی امروزه در سبک های مختلفی ساخته می شوند که برخی از آنها عبارتند از:

طراحی به شیوه مینیمال

در این سبک سادگی و خاص بودن اجزای طراحی در اولویت قرار دارد. بنابراین، مطابق با این سبک طراحی تابلو مغازه با ساده ترین شکل تایپوگرافی و فونت ها صورت می گیرد. فونت مناسب در طراحی تابلو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور کلی، مینیمالیست ها هرگونه تزیین را اضافی می پندارند و نگرش خود را به موضوع طراحی با این شعار نشان می دهند: کمتر، بیشتر است.

طراحی تابلو مغازه به شیوه سنتی

در سبک های سنتی استفاده از فونت های اصیل و زیبای نستعلیق و شکسته نستعلیق بر روی دیوارهای آجری یا چوبی در اولویت قرار دارد. علاوه بر آن، استفاده از تزئینات اسلیمی و سنتی در این سبک متداول است.

طراحی تابلو مغازه به سبک فانتزی

در این سبک استفاده از رنگ های جذاب و شاد، نورپردازی های متحرک و ماکت های حجمی برای جذب مشتریان و عابران بسیار مهم است.

نتیجه گیری

در این مقاله با سبک های مدرن و جدید در صنعت تابلو سازی آشنا شدید. اگر قصد سفارش یک تابلو تبلیغاتی را دارید، بهتر است ابتدا با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور مشورت کرده و از راهنمایی های آنان، استفاده نمائید تا محبوب ترین تابلو مغازه را برای کسب و کار خود سفارش دهید. تابلو سازی نامور سال هاست در زمینه ساخت تابلوهای تبلیغاتی فعالیت داشته و می‌ تواند متناسب با فعالیتی که دارید، بهترین و مناسب ترین تابلو را برای شما طراحی و تولید کند.

به منظوردریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: