گروه تابلو سازی ناموَر

صنعت تابلوسازی هر روز پیشرفت می ‌کند و متریال های جدیدی وارد آن، می شود. تابلو چلنیوم را می ‌توان روی انواع متریال ها از جمله چوب، پلاستیک، استیل و… نصب کرد. اخیراً سنگ هم به عنوان زیرکار برای سوار کردن حروف برجسته، استفاده می شود. یکی از متریال هایی که در تابلوسازی بسیار کاربرد دارد؛ پروفیل و آهن است که معمولا برای نصب حروف برجسته چلنیوم از آن، استفاده می ‌شود. در این مقاله قصد داریم نحوه نصب تابلو چلنیوم روی پروفیل و آهن را بررسی کنیم.

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم از جمله تابلوهای حروف برجسته است که برای طراحی و ساخت حروف برجسته از متریال خاصی به نام چلنیوم، استفاده می شود. نام اصلی این متریال “چنلیوم” است اما اکثر افراد آن را با چلنیوم می‌ شناسند. ساخت حروف برجسته با استفاده از این متریال به این صورت است که ابتدا رول چلنیوم که یک نوع آلومینیوم می باشد؛ برای ساخت حروف برجسته استفاده شده و این حروف روی زیرکار که می ‌تواند از هر جنسی باشد، سوار می شوند. در این تابلو از اس ام دی و یا ال ای دی برای نورپردازی استفاده می شود.

تابلو چلنیوم چیست؟

دلیل محبوبیت تابلوهای چلنیوم

اگر با تابلوهای تبلیغاتی آشنایی مختصری داشته باشید؛ نام تابلوهای چلنیوم به گوشتان خورده است. دلیل محبوبیت این تابلوها مزایای بسیاری است که آن ها دارند. یکی از مهمترین مزیت های تابلو چلنیوم، تنوع بسیار بالای آن است. چنانچه قصد سفارش تابلو چلنیوم را داشته باشید؛ می توانید هر کدام از انواع این تابلوها را انتخاب کنید. از تابلو چلنیوم ساده گرفته تا تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم نوراندریک، تابلو چلنیوم کریستال و… .

مزایای دیگر این تابلو مقاومت بالا در برابر شرایط جوی متفاوت است. همانطور که می دانید تابلوهایی که از جنس پلاستیک باشند؛ پس از مدتی در برابر نور خورشید دچار رنگ پریدگی، می ‌شوند اما تابلوی چلنیوم به دلیل داشتن آلیاژ مقاوم این مشکل را در فضای آزاد، ندارد. همچنین متریال چلنیوم به دلیل ضد زنگ بودن؛ در برابر بارش باران دچار خرابی و زنگ زدگی، نمی شود. این موارد سبب می ‌شود که یک تابلو بتواند سال ها بدون مشکل، باقی بماند.

تابلو چلنیوم به نسبت دیگر تابلوها هزینه معقول و مقرون به صرفه ای، دارد. به گونه‌ ای که با یک بار هزینه برای طراحی و ساخت تابلو چلنیوم؛ می توانید بدون اینکه مجبور به پرداخت هزینه دوباره شوید، سال ها از آن، استفاده کنید. بنابراین برای افرادی که به دنبال یک تابلوی مقرون به صرفه می گردند، تابلو چلنیوم گزینه خوبی محسوب می شود.

دلیل محبوبیت تابلوهای چلنیوم

نقش آهن و پروفیل در تابلو سازی

در سال‌های اخیر متریال های مختلفی برای تابلو سازی مخصوصاً برای ساخت تابلوهای چلنیوم وارد عرصه تابلوسازی شده است اما پرکاربردترین و پرمصرف ترین متریال ها در تابلوسازی، آهن و پروفیل است. علاوه بر تابلوسازی؛ استفاده از آهن در مشاغل و صنایع مختلف دیگر هم کاربرد دارد. صنعت ساختمان سازی، سوله سازی، تولید لوازم صوتی تصویری، تولید مبلمان، تولید درب و پنجره، تولید لوازم گرمایشی و سرمایشی و… تنها برخی از کاربردهای این متریال هستند.

آهن به اشکال مختلفی در کارخانه‌ ها تبدیل می شود. تسمه، میل گرد، پروفیل و… .

پروفیل از پرمصرف ترین موارد آهن در تابلوسازی هستند که مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند.

نقش آهن و پروفیل در تابلو سازی

نصب تابلو چلنیوم روی پروفیل یا آهن

عمده ترین موارد استفاده از پروفیل ها در صنعت تابلوسازی مربوط به ساخت تابلوهای فلکسی و برخی از لایت باکس ها می باشد اما یکی از کاربردها و استفاده های زیاد پروفیل های آهنی در تابلوسازی مربوط به ساخت زیرکار یا زمینه کار تابلوهای حروف برجسته است. حروف برجسته از جنس چلنیوم، استیل، نئون پلاستیک و… به راحتی می ‌توانند روی زمینه کار از جنس آهن و پروفیل، سوار شوند.

اما چرا از آهن و یا پروفیل به عنوان زیرساز تابلوها استفاده می شود؟! اولین دلیل منطقی قیمت مناسب آن نسبت به زیر سازهای دیگر مثل چوب ترمووود و یا کامپوزیت است. استفاده از پروفیل آهن برای زیرسازی تابلوها؛ هزینه تمام شده برای طراحی و ساخت آن را به طور قابل توجهی، کاهش می دهد. و همین موضوع یکی از ویژگی های جذاب تابلوها برای مشتری می باشد. معمولاً مشتری به دنبال یک جنس باکیفیت و البته مقرون به صرفه می ‌رود. بنابراین استفاده از آهن می ‌تواند نیاز مشتری را برآورده سازد.

دلیل دیگر استفاده از آهن و پروفیل به عنوان زیرساز استحکام بالا در برابر شرایط مختلف جوی و امکان نصب در ارتفاع، می باشد. اگرچه امروزه تقریباً تمامی متریال های استفاده شده در تابلوسازی این استحکام و مقاومت را دارا هستند؛ اما آهن و یا پروفیل به ‌صورت استثنایی مقاومت بسیار بالاتری نسبت به هر متریال دیگری دارند. بنابراین امکان نصب چنین تابلویی در ارتفاع هم وجود دارد چرا که در برابر وزش باد و همچنین بارش برف و باران، مقاومت بسیار خوبی دارد.

برای استفاده از آهن و پروفیل در صنعت تابلوسازی می ‌بایست به ضخامت آن ها، توجه داشت. چرا که این متریال با ضخامت های مختلفی برای ساخت تابلوها، استفاده می شود. به عنوان مثال اگر قرار است یک تابلوی تبلیغاتی بسیار بزرگ داشته باشید؛ حتماً باید از پروفیل های سنگین و با ضخامت بالا، استفاده کنید و برعکس در صورتی که تابلوی کوچکی مد نظر شماست؛ استفاده از پروفیل های نازک و با ضخامت کمتر هم جوابگو می باشد. همانطور که می دانید هر چقدر ضخامت پروفیل استفاده شده کمتر باشد؛ تابلو سبک وزن تر بوده و قابلیت جابجایی راحت تری، دارد.

نصب تابلو چلنیوم روی پروفیل یا آهن

سفارش انواع تابلو چلنیوم

در این مقاله نحوه استفاده از آهن و یا پروفیل را در ساخت تابلوهای چلنیوم توضیح دادیم. چلنیوم تنها تابلویی نیست که می توانید سفارش دهید. انواع و اقسام تابلوها وجود دارند که متناسب با نوع کسب و کار و فعالیت مشتری، انتخاب می شوند. تابلوی چلنیوم با زیرکار آهن و پروفیل معمولا برای معرفی شرکت های تجاری بزرگ و یا کارخانجات صنعتی، استفاده می شود. اگر قرار است برای مغازه تازه تاسیس خود و یا محل کار جدیدتان یک تابلوی تبلیغاتی سفارش دهید؛ می توانید گزینه های دیگر مثل تابلوهای استیل، لایت باکس، تابلوهای چوب ترمووود، تابلوی کامپوزیت و… را هم بررسی کنید.

توصیه می ‌کنیم اگر قصد سفارش تابلو برای معرفی کسب و کارتان را دارید؛ ابتدا و قبل از هر چیز با کارشناسان و مشاورانی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی را دارند، مشورت کنید. کارشناسان و طراحان شاغل در مجموعه ‌های تابلوسازی می‌ توانند شما را در انتخاب تابلو به خوبی، راهنمایی کنند. به گونه ‌ای که تابلو متناسب با فعالیت کاری شما و کاملاً متناسب با جامعه هدف شما، باشد. به عنوان مثال اگر قرار است از تابلو برای معرفی یک اسباب بازی فروشی استفاده کنید؛ تابلوهای چلنیوم ساخته شده با پروفیل و یا آهن، گزینه مناسبی نیست. می توانید برای این کار از تابلوهای پلکسی گلاس و یا کامپوزیت که در رنگ های شاد و متنوعی وجود دارند، استفاده کنید چرا که جامعه هدف شما، کودکان هستند.

پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب و سفارش تابلو تبلیغاتی؛ با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا