۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

نوآوری در تابلو سازی

دنیای امروز دنیای رقابت بر سر ارائه کالا و خدمات است و به طبع هر چقدر بتوانید به عنوان صاحبان کسب و کار در این عرصه تبلیغات بیشتری انجام دهید؛ می ‌توانید بر سایر رقبا، پیشی گرفته و پاسخگوی نیاز مخاطب باشید. یکی از موضوعاتی که شما را پیروز میدان رقابت می کند؛ داشتن نوآوری است. خلاقیت و نوآوری در هر صنعتی که باشد؛ موجب جذب مخاطب می شود. در این مقاله قصد داریم نوآوری در صنعت تابلو سازی و تبلیغات را بررسی کنیم.

چرا نوآوری اهمیت دارد؟

به جرات می توان گفت نوآوری لازمه موفقیت در یک کسب و کار است. زیرا به مرور زمان مشتریان نیازهای جدید و متغیری پیدا می کنند و مسلماً برای رفع این نیازها به سراغ همان کسب و کاری می روند که پاسخگوی آن ها باشد. به همین دلیل است که کشف فرصت ها و استفاده از آن ها، لازمه موفقیت در عرصه تجارت است.

اهمیت نوآوری در تابلو سازی و تبلیغات

اگر نگاهی به پیرامون خود بیندازید؛ متوجه می شوید که تمامی برندها و شرکت های بزرگ تجاری برای بقای خود در عرصه رقابت به تبلیغات پناه می ‌برند. حتما شما هم تا به حال بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی یا تابلوهای ایستاده را در مکان ‌های پرتردد، دیده اید. این موارد تنها نمونه ای از تبلیغات است که البته می ‌تواند تاثیرگذاری زیادی هم داشته باشد.
یکی از روش های مهم تبلیغات، استفاده از تابلوی تبلیغاتی است. البته این به معنای استفاده از تابلوهای چند دهه پیش نیست. تابلو سازی هم متناسب با هر صنعت دیگری در سال های اخیر دچار تغییرات اساسی شده است به گونه ‌ای که روز به روز از نظر استفاده از حروف و نورپردازی و…، پیشرفته تر می شود.
همانطور که ذکر کردیم؛ اخیراً در طراحی و ساخت تابلو، تغییرات اساسی صورت گرفته است. احتمالاً این تغییرات را در انواع تابلو لایت باکس و تابلوهای چلنیوم، دیده ‌اید. نورپردازی خیره کننده ای که برخی از این تابلوها دارند؛ حداقل برای چند ثانیه هم که شده است نگاه مخاطب را به خود، جذب می کند.
به منظور اعمال تغییرات در تابلو؛ تابلوسازان می بایست از مهارت های فناورانه، دانش و تجربه کافی در زمینه مدیریت فرآیند نوآوری، برخوردار باشند. ممکن است نیاز باشد برای آشنایی با ساز و کار ساخت تابلو به صورت حروف سه بعدی؛ با نمایشگاه های خارجی ارتباط داشته باشند و بتوانند پیگیری های لازم را در زمینه استفاده از دستگاه های جدید و پیشرفته برای ساخت این حروف، انجام دهند.

اهمیت نوآوری در تابلو سازی و تبلیغات

نقش نوآوری در موفقیت تابلوسازان

بیشتر مشتریانی که برای سفارش تابلو به سراغ یک تابلوسازی معتبر می ‌روند؛ درخواست دارند که زیباترین و مدرن ترین تابلو برای آنان، تهیه شود. اما زیبایی یک تابلو و مدرن بودن آن چه ارتباطی با نوآوری دارد؟! مسلماً هر چقدر تابلویی که طراحی و ساخته می شود در زمینه نورپردازی و استفاده از حروف برجسته به روزتر و جدیدتر باشد؛ از دید مشتریان تابلو مدرن تر محسوب می شود. البته که این گونه تابلوها طرفداران بیشتری دارند. به همین دلیل لازم است تابلوسازان از آخرین تکنولوژی ها و نوآوری های صنعت تابلوسازی آگاه باشند و بتوانند با استفاده از دستگاه ‌های مجهز و پیشرفته، آن ها را پیاده سازی کنند.

این موضوع مخصوصا در زمینه طراحی و ساخت تابلو شهری و تابلو مغازه بیشتر مورد توجه قرار می ‌گیرد زیرا رقابت در این عرصه، بالاتر است. شما هم به عنوان مشتری معمولاً تمایل دارید به مکانی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود بروید که از نظر دکوراسیون، زیبا و مدرن باشد. تابلو تبلیغاتی به دلیل جذابیتی که دارد؛ می ‌تواند در زمینه افزایش جذب مخاطب و فروش بیشتر، موثر باشد. بر همین اساس منطقی است که مشتریان بیشتر به سراغ تابلوسازانی بروند که از آخرین فناوری و نوآوری در زمینه ساخت تابلو آگاهی داشته و بتوانند نیاز مشتری را برطرف کنند.

چرا باید از تابلو تبلیغاتی استفاده کنیم؟

تابلوهای تبلیغاتی مخصوصا آن دسته که مطابق با نوآوری های روز طراحی و تولید می شوند؛ تاثیر بسزایی در جذب مشتری و افزایش فروش کالا و خدمات دارند. به همین دلیل است که صاحبان شرکت‌ های تجاری بزرگ و برندهای مطرح دنیا هنوز هم با وجود فروش بالایی که دارند؛ باز هم از تبلیغات دست نکشیده‌ اند و هر ساله بخشی از درآمد خود را صرف تبلیغات می ‌کنند. بنابراین استفاده از تابلو تبلیغاتی هم برای کسب و کارهای نوپا و هم برای کسب و کارهایی که برای ماندن در عرصه رقابت نیاز به دیده شدن بیشتر دارند، مفید می باشد.

اگر به تازگی به عنوان یک وکیل، پزشک و… دفتر کار جدیدی تأسیس کرده و یا با سرمایه ای کم بیزینس کوچک خود را راه اندازی کرده‌ اید؛ بیش از هر چیزی به یک تابلو تبلیغاتی نیاز دارید تا بتوانید محصول یا خدمات قابل ارائه خود را در معرض دید عموم افراد، قرار دهید. تنها در این صورت است که می توانید امیدوار باشید در مدت زمان کوتاهی به فروش نسبتا خوبی دست یابید.

یکی از دلایلی که باعث می ‌شود افراد به استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برای معرفی خود تمایل داشته باشند این است که تنها یک بار برای طراحی و ساخت آن هزینه پرداخت می کنند اما می توانند تا مدت طولانی (چند سال) از تاثیر تبلیغاتی آن ها، استفاده کنند. همچنین در صورتی که پس از مدت زمانی نیاز به تغییر در طراحی تابلو داشته باشند؛ می توانند این کار را به راحتی و با صرف هزینه کمی، انجام دهند.

نقش نوآوری در موفقیت تابلوسازان

چطور می‌ توانیم در صنعت تابلوسازی خلاقیت و نوآوری داشته باشیم؟

تابلوسازی تلفیقی از هنر و تکنولوژی است. بنابراین برای تولید محصولات بی‌نظیر در این زمینه باید باید نسبت به هر دو، علم و دانش کافی را داشته باشیم. البته به جز دانش مورد نیاز؛ به تجهیزات پیشرفته هم نیاز داریم تا بتوانیم تابلوهای تبلیغاتی خاص و جذاب را تولید کنیم.

اما با وجود تبلیغات زیادی که در زمینه داشتن نوآوری و خلاقیت در طراحی تابلوهای تبلیغاتی می ‌شود؛ با چه روش‌ هایی می ‌توانیم این خلاقیت را در تابلوها پیاده ‌سازی کرده و در معرض دید مخاطب، قرار دهیم؟! در ادامه برخی از روش‌ هایی که به شما کمک می‌ کند بتوانید تابلوهای خلاقانه تولید کنید را ذکر می ‌کنیم:

خلاقیت در انتخاب مواد اولیه

شاید بتوان نوآوری را داشتن همین ایده‌ های ساده دانست. به عنوان مثال، خیلی افراد ترجیح می دهند از متریالی که امکان رنگ آمیزی ساده‌تری دارد، ضد خش است و کیفیت بالایی دارد، در ساخت تابلوهای خود استفاده کنند. همین مورد می ‌تواند نوآوری محسوب شود. حتی می‌ توانید برای جلوه بیشتر تابلو به سراغ متریال‌ هایی با برندهای مطرح بروید. معمولاً هر چقدر کیفیت مواد اولیه بالاتر باشد، تابلوی نهایی جذاب ‌تر است.

استفاده از ماژول ‌ها

در خیلی از مواقع برای متحرک ساختن تصاویر و یا داشتن تابلوهایی با انیمیشن، می ‌توانید از ماژول ‌ها استفاده کنید. در این صورت یک تابلوی خلاقانه دارید که کمتر کسی می‌ تواند از مشاهده آن، صرفنظر کند. این موضوع مخصوصاً به هنگام شب می‌ تواند جلوه بیشتری داشته باشد. چرا که ماژول‌ های استفاده شده برای ایجاد نورپردازی می ‌توانند باعث جلب توجه مخاطبان گردند.

البته دست تابلوساز برای انتخاب ماژول کاملاً باز است و می‌ تواند از ماژول ‌های مختلفی به منظور ایجاد نوآوری، استفاده کند. به طور مثال، خیلی افراد ترجیح می دهند از تایمرهای خلاقانه در تبلیغات خود، بهره بگیرند. وجود تایمر باعث می ‌شود طراحی تابلو علاوه بر اینکه حالت انیمیشن داشته باشد، به صورت خودکار خاموش و روشن شود. همین تیره و روشن شدن تابلو در یک لحظه باعث جلب نگاه رهگذران می ‌گردد.

بهره ‌گیری از روانشناسی مخاطبان

یک طراح مشهور در مجموعه تابلوسازی باید بتواند از رنگ‌ بندی استفاده کند که مورد پسند میلیون‌ ها نفر باشد. این موضوع نیاز به شناخت مخاطبان و دانش روانشناسی دارد. البته در این خصوص باید مخاطبان تبلیغ را هم در نظر گرفت. به عنوان مثال، برخی از کالاها تنها برای مخاطبین با گروه سنی خاصی تبلیغ می ‌شوند و بنابراین بهتر است انتخاب ترکیب رنگ و… کاملاً مطابق با سلیقه و نظر همان گروه باشد.

همانطور که مشاهده می‌ کنید، داشتن نوآوری در ساخت تابلوهای تبلیغاتی آنقدرها هم سخت نیست. کافیست همین نکات ساده را در نظر داشته باشید تا بتوانید بازه زیادی از مخاطبان را جذب کنید.

استفاده از روش ‌های نوین نمایش تبلیغات

نوآوری را می ‌توانید در نحوه نمایش تبلیغات هم جستجو کنید. به عنوان مثال، تبلیغات بیلبوردها به صورت چند وجهی و به حالت چرخان، نمونه ‌ای از این نوآوری و خلاقیت می‌ باشد. با چرخش این سازه‌ ها می ‌توان از هر وجه آن ها در جهت تبلیغ کالا و خدمات، استفاده کرد.

ویژگی تابلوهای خلاقانه چیست؟

داشتن نوآوری یکی از برترین ویژگی ‌های تابلوی خلاقانه می‌ باشد. یک ذهن خلاق می‌ تواند از هر امکاناتی به نفع وجود نوآوری، استفاده کند. به طور مثال، می ‌توان از طراحی سه بعدی در تابلوسازی استفاده کرده و به نوعی خلاقیت را به رخ همگان کشید.

همچنین توجه به کنتراست رنگی مناسب، خوانا بودن محتوا، استفاده از متریال باکیفیت، ایجاد تصاویر متحرک و یا نمایش انیمیشن در تابلو و همچنین داشتن نورپردازی مناسب و خلاقانه یک تابلو، همگی دلایل محکمی برای وجود خلاقیت و نوآوری محسوب می‌ شوند.

تبلیغات و نقش تابلو

چرا تبلیغات با استفاده از تابلوهای خلاقانه اهمیت دارد؟

ارزش تبلیغات و اهمیت وجود آن برای بقای برندها و   تجاری، بر هیچکس پوشیده نیست. در دنیای پرسرعت امروزی که تکنولوژی مدام در حال پیشرفت است، ناگزیر هستیم برای ادامه دادن در این راه حتماً با محیط پیرامون و تغییراتی که در آن رخ می ‌دهد، سازگار شویم. به طور کلی می ‌توان گفت تبلیغات به عنوان سکان‌دار اصلی در دنیای تجارت امروز مطرح می ‌شود و می ‌تواند همه چیز را تحت تاثیر خود، قرار دهد. شاید به دلیل همین ویژگی مهم است که تمامی کسب و کارها سعی کرده اند از طریق تبلیغات، اهداف خود را پیش ببرند.

اما هر چقدر هم که به فکر تبلیغات باشید، باید نوآوری و خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار دهید. چرا که دیگر کمتر کسی جذب طرح‌ های تکراری و کلیشه ‌ای می ‌شود. بنابراین واضح است که طرح ‌های تبلیغاتی نوین و خلاقانه می ‌توانند بازدهی مطلوبی برای صاحبان کسب و کارهای مختلف به دنبال داشته باشند.

بر همین اساس تابلوسازی‌ ها سعی می‌ کنند از گرافیست‌ هایی با ذهن خلاق، در مجموعه‌ های خود بهره بگیرند. چرا که به این موضوع واقف هستند که اکثر مشتریان به دنبال طرح‌ های متنوع و البته خلاقانه برای تبلیغ کالا و خدمات خود می‌ باشند.

 

بهترین تابلوها برای انجام تبلیغات کدامند؟

انتخاب نوع تابلو همیشه چالشی برای مشتریان بوده است. چرا که مشتریان معمولا اطلاعات زیادی در مورد انواع تابلوهای تبلیغاتی نداشته و به هنگام انتخاب، دچار پریشانی و سردرگمی می‌ شوند. اینجاست که راهنمایی ‌های کارشناسان تابلوساز می ‌تواند راهگشا باشد.

هر کدام از انواع تابلوها خصوصیات و ویژگی‌ های مختص خود را دارند و بنابراین شما به عنوان مشتری باید متناسب با بودجه و انتظاراتی که از تابلوی تبلیغاتی دارید، به سراغ بهترین و مناسب ‌ترین آن ها بروید.

به عنوان مثال، خیلی افراد اصلاً محدودیت بودجه نداشته و از همان ابتدا سفارش یک تابلوی تبلیغاتی مدرن و کمتر دیده شده را دارند. چنین تابلویی اگرچه هزینه زیادی برای تولید می‌ طلبد؛ اما در نهایت می ‌تواند روی جنبه تبلیغات و جذب مشتری، تاثیر بالایی بگذارد.

البته این موضوع را فراموش نکنید که تابلوها با هر درجه قیمتی که عرضه ‌شوند، می ‌توانند کار تبلیغات را انجام دهند. تفاوت قیمت تابلوها معمولاً در نوع مواد اولیه مصرفی در ساخت و همچنین طراحی تابلوست. پس اگر قصد دارید یک تابلوی اقتصادی و مقرون به صرفه سفارش بدهید؛ این نکته را فراموش نکنید که همین تابلو می ‌تواند همپای سایر روش‌ های تبلیغاتی و گران قیمت، کار تبلیغات و فروش محصولات را برای شما انجام دهد.

در نهایت برخی از تابلوها فارغ از قیمتی که دارند، نسبت به انواع دیگر در بین مخاطبان محبوب‌تر و پرطرفدارتر هستند. این تابلوها شامل تابلو چلنیوم، تابلو پلاکسی گلاس، تابلو استیل، تابلو کامپوزیت و… می شوند.

اگر قرار است تابلوی مذکور برای مکان‌ های دنج مثل کافه، رستوران و… طراحی شود؛ حتماً باید متناسب با سلیقه مخاطبان مخصوصاً نسل جوان بوده و از طراحی زیبایی، برخوردار باشد. طرح تابلو باید هماهنگی خاصی با نوع کسب و کار داشته باشد. این ‌ها مواردی است که طراح یک مجموعه تابلوسازی قبل از طراحی، حتماً در نظر می‌ گیرد.

در چنین مواردی خیلی افراد در اولین گزینه به سراغ سفارش تابلوهای ترموود می ‌روند. چرا که این تابلو حالت کلاسیک و خاصی دارد و می ‌تواند حتی به تنهایی، یک تابلوی خلاقانه و زیبا باشد. البته در این موارد معمولاً تابلوساز این موضوع را یادآور می‌ شود که نصب این تابلو در مکان ‌هایی با رطوبت بالا چندان مناسب نمی ‌باشد. پس اگر در شهرهای ساحلی قصد تبلیغ یک کالا و خدمات را دارید، بهتر است به سراغ تابلوهای مقاوم‌تر مثل تابلو استیل بروید.

اگرچه انتخاب نوع تابلو موضوع بسیار مهمی است اما شما می ‌توانید به راحتی با در نظر گرفتن پیشنهادهای تابلوساز و همچنین راهنمایی ‌هایی که از سمت آنان دریافت می‌ کنید؛ مناسب ‌ترین و بهترین تابلو را برای تبلیغ کسب و کارتان، سفارش دهید. به همین دلیل توصیه می‌ کنیم به سراغ تابلوسازهایی بروید که قبل از سفارش تابلو؛ حتماً مشاوره رایگان را جزء خدمات خود، داشته باشند. در این صورت با اطلاعات بالا و با یک دید باز و همه جانبه، می ‌توانید نوع تابلو را انتخاب کنید.

 

چرا باید از تابلو تبلیغاتی استفاده کنیم؟

از طراحی تا تولید!

یکی از دغدغه‌ های مشتریانی که به سراغ تابلوسازان می روند این است که طرح انتخابی آنان حتما با تابلوی تولید شده، مطابقت داشته باشد. تابلوسازی نامور با داشتن طراحان با تجربه و کاربلد خیال مشتریان خود را از این بابت، راحت کرده است. طرح پیشنهادی مشتری ابتدا به مرحله طراحی می رود و طراح با به روزترین نرم‌ افزارهای گرافیکی (کورل دراو و…) طرح مورد نظر مشتری را با اندازه های دقیق، ایجاد می‌ کند. پس از از اینکه طرح توسط مشتری تایید شد؛ به مرحله پیاده سازی می رود. در این مرحله از دستگاه های تمام اتوماتیک و برش لیزری با دقت بالا برای ایجاد حروف، استفاده می شود. در مراحل بعدی نورپردازی و پس زمینه کار به سلیقه مشتری روی تابلو، اعمال می گردد.
مرحله آخر مربوط به نصب تابلو می باشد. نصاب تابلو را به محل مورد نظر منتقل کرده و در بهترین مکان از نظر دید عموم، نصب می کند. پس از انجام تست، تابلو به مشتری تحویل داده می ‌شود و گارانتی و ضمانت آن با مدت زمان مشخصی، آغاز می گردد. در طول این مدت هر گونه خرابی و آسیب دیدگی به تابلو که مورد تایید کارشناسان این مجموعه باشد، به سرعت برطرف می گردد.
تابلوسازی نامور سال هاست در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی فعالیت داشته و می تواند بر اساس نیاز مشتری و با هر مقدار بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته است؛ تابلو تبلیغاتی مناسب را به وی، پیشنهاد دهد.
به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلو؛ با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: