۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تولد تابلو چلنیوم را می‌ توان تحولی بزرگ در صنعت تابلوسازی دانست. این تابلو که به صورت حروف برجسته طراحی و ساخته می ‌شود؛ به دلیل نورپردازی قابل توجهی که دارد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با پدیدار شدن چلنیوم؛ تابلوهای تبلیغاتی دچار تغییرات اساسی و مثبتی شدند و به نوعی جان تازه‌ ای به خود، گرفتند. در ادامه این مقاله به نکات طلایی تابلو چلنیوم میپردازیم.

چلنیوم چیست؟

چلنیوم متریالی است که اولین بار توسط یک شرکت اسپانیایی، تولید شد و پس از آن شرکت ‌های تجاری دیگری از کشورهای مختلف مثل چین و تایوان هم اقدام به تولید آن کردند. چلنیوم یک متریال جدید در صنعت تابلوسازی محسوب می شود که از فلز آلومینیوم ساخته شده است. البته نام صحیح آن چنلیوم می باشد که به اشتباه اصطلاح “چلنیوم” در بین عموم، رایج شده است.
چلنیوم به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد؛ برای شکل پذیری و ساخت حروف برجسته بسیار مناسب می باشد زیرا ترکیبی از آلومینیوم و دیگر فلزات نرم است.
به طور کلی یک تابلو از سه قسمت اصلی تشکیل می ‌شود: اولین قسمت همان رویه حروف برجسته است که معمولا از جنس پلکسی گلاس می باشد. قسمت زیرین یا همان زیرساز تابلو که معمولاً از جنس pvc بوده و قسمت لبه که به دور پلکسی گلاس پیچیده می شود و حتماً می بایست قابلیت انعطاف ‌پذیری را داشته باشد.

چلنیوم چیست؟

استفاده از تابلو چلنیوم چه مزیت هایی دارد؟

اگر با مزایای این نوع تابلو آشنا شوید؛ بیشتر از قبل نسبت به استفاده از آن، ترغیب خواهید شد. اولین مزیتی که دارد؛ عدم ورود گرد و غبار به داخل حروف است. اگر لبه حروف روزنه هایی برای ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل حروف داشته باشد؛ پس از مدتی که از نصب تابلو بگذرد، حروف برجسته کثیف شده و ظاهر نازیبایی را ایجاد می‌ کنند. متریال تابلو چلنیوم به گونه ای است که جلوی ورود هر نوع گرد و غبار و آلودگی را به داخل حروف، می گیرد.
مزیت دیگر تابلو‌ چلنیوم کیفیت بالا و استحکام آن در برابر نور آفتاب، گرما و سرما می باشد. چلنیوم در برابر شرایط محیطی و جوی مقاوم بوده و تغییر شکل و تغییر رنگ نمی دهد.

نکات مربوط به طراحی و ساخت تابلو چلنیوم

اگرچه تابلو چلنیوم برای معرفی هر نوع کسب و کار و برندی کاربرد دارد؛ اما بیشتر به عنوان تابلو مغازه سفارش داده می شود. اولین نکته ای که برای سفارش یک تابلو چلنیوم باید به آن توجه داشته باشید؛ انتخاب تابلوسازی مناسب است زیرا استحکام تابلو علاوه بر متریالی که برای ساخت آن به کار می ‌رود؛ به سازنده آن هم تا حد زیادی، وابسته است. پس از اینکه از اعتبار و تجربه تابلوسازی اطمینان حاصل کردید؛ باید به سراغ انتخاب نوع تابلو ‌چلنیوم بروید. این نوع تابلو انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

تابلو چلنیوم حروف برجسته ساده

این تابلو جزء اولین نسل تابلوهای مغازه ای است. لبه در تابلو حروف برجسته ساده از آلومینیوم بوده و جنس رویه آن نیز از پلکسی گلاس است. نورپردازی تابلو با لامپ های اس ام دی (SMD)، انجام می شود.

تابلو چلنیوم حروف برجسته پلکسی دوبل

تابلو حروف برجسته پلکسی دوبل از نظر متریال به کار رفته در ساخت تابلو همانند تابلوی قبلی است با این تفاوت که این مدل تابلو در لایه پلکسی گلاس حروف به صورت دو رنگ، کار می شوند.

چلنیوم پانچ

اگر به دنبال یک تابلوی لوکس هستید که بتواند نگاه ها را به خود خیره کند؛ تابلو‌ چلنیوم پانچ می تواند انتخاب مناسبی باشد. برای ساخت این تابلو روی صفحه سوراخ های ستاره ای و دایره ای شکل ایجاد می ‌شود که از آن ها نور به بیرون، نورافشانی می کند. علاوه بر این، یک لایه بیرونی دیگر دور تا دور حروف قرار می گیرد که آن ها هم نور را به وسیله لامپ های اس ام دی (SMD) و آر جی بی (RGB)، نمایش می دهند.

چلنیوم RGB

این تابلو‌ها که به تابلوهای هفت رنگ هم مشهور هستند؛ از جنس پلکسی گلاس سفید می ‌باشند. نورپردازی این نوع از تابلوها به صورت هفت رنگ می باشد.
هرکدام از انواع تابلوهای بالا را که برای معرفی برند تجاری، دفتر کار، مغازه و فروشگاه و هر مکانی که مد نظرتان است؛ می توانید انتخاب کنید. البته توصیه می کنیم از تابلوساز هم در این زمینه، مشورت بگیرید. استفاده از تابلو یک سرمایه گذاری برای شما تلقی می‌ شود زیرا می توانید تا مدت های زیادی از تاثیرات تبلیغاتی آن، استفاده کنید.

نکات مربوط به طراحی و ساخت تابلو چلنیوم

برای طراحی و ساخت تابلو چلنیوم نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

– تابلوهای چلنیوم تا قبل از این که نصب شوند دارای روکش هایی برای حروف هستند که باید قبل از نصب از آن ها جدا شوند. در صورتی که این کار انجام نشود و تابلو نصب گردد؛ به واسطه تابش نور خورشید امکان جدا کردن روکش ها وجود ندارد. پس این کار حتما قبل از نصب باید انجام گیرد.
– تابلوی چلنیوم اگر به خوبی طراحی، ساخته و اجرا شود؛ به ندرت به سرویس‌ دهی نیاز پیدا می‌ کند. به همین دلیل باز هم تاکید می کنیم در انتخاب تابلوسازی دقت کافی داشته باشید.
-برای خنک نگه داشتن تابلو چلنیوم از یک فن استفاده می شود. این کار میزان آسیب به تابلو را تا حد زیادی، پایین می آورد.
– ممکن است پس از مدت قسمتی از تابلو آسیب ببیند. در صورت بروز آسیب؛ توصیه می کنیم حتما آن قسمت را هرچند اندک، در اسرع وقت تعمیر کنید تا بر اساس عوامل و شرایط جوی دیگر مثل بارش باران؛ دیگر قسمت های تابلو دچار آسیب ‌دیدگی نشود.

برای طراحی و ساخت تابلو چلنیوم نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

تنوع رنگ در تابلوهای چلنیوم

یکی از ویژگی‌ هایی که باعث محبوبیت هرچه بیشتر تابلو ‌چلنیوم شده است؛ داشتن شید رنگی بالا می باشد. به طوری که شما می توانید لبه چلنیوم را در رنگ های مختلفی مثل چلنیوم طلایی، چلنیوم نقره‌ ای، چلنیوم مشکی، قرمز و دیگر رنگ‌ ها، در بازار ببینید. البته رنگ لبه چلنیوم در نامگذاری تابلو هم نقش دارد. به عنوان مثال اگر برای لبه حروف برجسته در یک تابلو از چلنیوم طلایی رنگ استفاده شود؛ به آن تابلو چلنیوم طلایی، گفته می شود.
شما بر اساس دکوراسیون داخلی مغازه و فروشگاه خود می توانید بهترین رنگ ممکن را برای سفارش تابلو چلنیوم، انتخاب کنید. حتی در صورتی که با این کار آشنایی کافی نداشته باشید؛ می توانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان ما در مجموعه تابلوسازی نامور، بهره ببرید. این تابلوسازی سال هاست در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای حروف برجسته چلنیوم فعالیت داشته و به راحتی می ‌تواند نیازسنجی را برای مشتری، انجام دهد.

تنوع رنگ در تابلوهای چلنیوم

نحوه طراحی و ساخت تابلو به این صورت است که ابتدا طرح پیشنهادی مشتری به مرحله طراحی رفته و پس از طراحی و رفع ایرادات احتمالی و تایید توسط مشتری، به مرحله پیاده سازی و ساخت می رود. پس از ساخته شدن و اعمال نورپردازی مناسب باز هم مشتری می تواند آن را بازبینی و در صورتی که نیاز به تغییر دارد، آن را به اطلاع تابلوساز برساند. بنابراین تمامی مراحل طراحی، ساخت و تولید تابلو بر اساس نظر مشتری، انجام می گیرد.
در نهایت تابلو ساخته شده به محل مورد نظر برای نصب منتقل شده و در بهترین مکان ممکن، نصب می شود. وجود گارانتی و ضمانت پس از تحویل تابلو به مشتری باعث می شود مشتری از بابت خرابی های بعد از آن، نگرانی نداشته باشد.
به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلو می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: