۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

لایت باکس ها یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند. عمده ترین دلیل محبوبیت لایت باکس ها، جذابیت نورپردازی آن هاست. از این جعبه های پرنور در هر مکانی می توان استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم ویژگی های لایت باکسی که در فضای خارجی استفاده می شود، بررسی کنیم.

لایت باکس چیست؟

حتماً تا به حال تابلوهایی را در محوطه ها و فضاهای بیرونی دیده ‌اید که مثل یک جعبه پرنور هستند. این ها دقیقا همان لایت ‌باکس ها هستند که به منظور تبلیغات در هر نقطه ای از شهر، قرار می گیرند. به طور کلی لایت ‌باکس ها به دو دسته لایت باکس داخلی یا درونی و لایت باکس خارجی یا بیرونی، تقسیم ‌بندی می ‌شوند. یکی از اصلی ترین مشخصه های تابلوهای لایت باکس، زیبایی است. این تابلوها به گونه ای هستند که در نگاه اول باعث جذب مخاطب شده و به خوبی می توانند رسالت خود را که همان تبلیغات است، انجام دهند. به همین دلیل معمولا در فضاهایی که پرتردد هستند؛ مثل مجتمع های تجاری، هایپرمارکت ها، شهربازی‌ ها و… از تابلوهای لایت باکس برای معرفی و تبلیغ کالا و خدمات، استفاده می ‌شود.

لایت باکس چیست؟

آشنایی با انواع لایت باکس

لایت باکس ها در انواع مختلفی ساخته می شوند و به جرات می ‌توان گفت بعد از تابلو چلنیوم از پرطرفدارترین تابلوها، محسوب می شوند. عموما لایت باکس ها به دو صورت دیواری و ایستاده، ساخته می ‌شوند که معمولاً از نوع ایستاده آن در محیط‌های شلوغ مثل مترو، استفاده می ‌شود. از آنجایی که لایت باکس های ایستاده از نظر ارتفاع پایین تر قرار می ‌گیرند؛ معمولاً در چشم مخاطب، بیشتر دیده می شوند و به راحتی می توان پیام مورد نظر آن را به مخاطب، منتقل کرد. به همین دلیل لایت ‌باکس های ایستاده محبوب ‌تر از لایت باکس های دیواری هستند.

لایت ‌باکس ایستاده را می ‌توان به صورت دو طرفه طراحی کرده و از هر دو وجه آن برای تبلیغات، استفاده کرد. علاوه بر لایت ‌باکس های ایستاده و دیواری؛ این تابلوها به صورت آویز و سقفی با امکان نمایش یک طرفه و دوطرفه هم وجود دارند.

آنچه که لایت‌ باکس ها را در میان انواع تابلوهای تبلیغاتی محبوب کرده است؛ نور و روشنایی آن است که با استفاده از لامپ های اس ام دی و ال ای دی، صورت می گیرد. لایت باکس ها در انواع مختلف و با اسامی متفاوتی، وجود دارند. لایت باکس کریستالی، لایت باکس اسنپ فریم، لایت ‌باکس آلومینیومی، لایت باکس فضای باز و لایت باکس پارچه ای، برخی از انواع این تابلوها می باشند.

آشنایی با انواع لایت باکس

ویژگی های لایت باکس فضای خارجی

برای انتخاب یک تابلوی تبلیغاتی باید مزایا و معایب آن را در نظر گرفت اما چه ویژگی هایی باعث شده است که تابلوهای لایت ‌باکس فضای خارجی طرفداران زیادی داشته باشد؟! این ویژگی ها عبارتند از:

ضد آب بودن:

یکی از مهم‌ ترین مواردی که به هنگام سفارش تابلوهای تبلیغاتی باید در نظر بگیرید، مقاومت و دوام آن‌ هاست. لایت باکس ها زمانی که در فضای خارج قرار می ‌گیرند؛ در معرض گرد و غبار و رطوبت هستند. بنابراین متریال استفاده شده برای ساخت آن ها باید به گونه ‌ای باشد که در این شرایط دچار آسیب و خرابی نشوند. پس با اطمینان می‌ توان گفت لایت‌ باکس فضای خارجی دوام لازم را در برابر بارش باران و گرد و خاک و آلودگی های دیگر، دارد.

متنوع بودن:

لایت باکس ها این قابلیت را دارند که هر گونه طرحی را بتوانند در معرض نمایش افراد، قرار دهند. بنابراین تنوع و انعطاف‌ پذیری در پیاده ‌سازی این گونه تابلوها باعث شده است که طیف وسیعی از مشتریان از این محصول، استقبال کنند.

قیمت مقرون به صرفه:

طراحی و ساخت لایت باکس های فضای خارجی نسبت به انواع دیگر تبلیغات؛ مثل استفاده از بیلبوردها و… قیمت پایین تری دارد. بنابراین اگر قصد دارید هزینه بالایی برای تبلیغ کالا و خدمات خود نپردازید؛ پیشنهاد ما استفاده از لایت باکس فضای خارجی است.

ویژگی های لایت باکس فضای خارجی

نورپردازی خیره کننده:

لایت باکس فضای خارجی مخصوصاً در مکان هایی که نور زیادی وجود ندارد؛ می ‌تواند توجه مخاطب را به خود، جلب کند و این به دلیل همان ماهیت لایت باکس ها یعنی نورپردازی جالب توجه آن ها، می باشد. در واقع اصلی ‌ترین ویژگی لایت‌ باکس ها را می‌ توان همین نورپردازی خاص و منحصر به فرد آن ها، دانست. روشنایی خیره کننده این تابلوها باعث می‌ شود در شب جلوه خاصی داشته باشند. به همین دلیل است که اکثر رستوران ها، مغازه ها، معابر و خیابان ها که نیاز به تبلیغات محیطی دارند، از لایت باکس ها استفاده می کنند.

هزینه طراحی و ساخت لایت باکس فضای خارجی

آنچه دریافتیم این است که لایت باکس ها تابلوهایی هستند که محتوای تبلیغاتی آن ها درون یک باکس شیشه ای یا طلقی، قرار می گیرد. این گونه تابلوها می توانند هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی، استفاده شوند اما اینکه هزینه ساخت یک لایت باکس چقدر است به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر قرار است لایت باکس برای تبلیغات کسب و کار شما در فضای خارجی نصب گردد؛ باید از ضخامت بالاتری برای ساخت آن، استفاده شود. ضخامت پیشنهادی عدد بین ۷ تا ۱۳ سانتی متر می باشد. پس مواد اولیه که برای ساخت لایت باکس استفاده می شود؛ روی قیمت نهایی آن، تاثیر دارد.

مورد دیگری که در قیمت تمام شده برای ساخت لایت باکس دخیل است؛ متریال استفاده شده برای ساخت آن، می باشد. بدنه لایت باکس می تواند جنسی از ورق های گالوانیزه، آلومینیوم و کامپوزیت، داشته باشد. به دلیل اینکه لایت ‌باکس های فضای خارجی می بایست از دوام بالاتری برخوردار باشند؛ معمولاً قیمت بالاتری هم نسبت به لایت باکس های فضای داخلی یا سالنی، دارند.

ابعاد تابلو لایت باکس و همچنین نوع نورپردازی و تعداد لامپ های استفاده شده در این جعبه نوری هم باعث تفاوت قیمت آن ها، شده است. نورپردازی لایت باکس از پشت قاب انجام می شود. به این شکل که منبع روشنایی آن در پشت قاب جاسازی شده و توسط یک آداپتور روشنایی تابلو، تامین می‌گردد.

حتی نوع لایت باکس که می تواند ایستاده، دیواری و یا آویز باشد هم می تواند روی قیمت نهایی، اثرگذار باشد.

هزینه طراحی و ساخت لایت باکس

متریال های چاپ برای لایت باکس ها در انواع مختلفی، وجود دارد. فلکسی فیس، پی وی سی، بک لایت و پارچه، انواع مختلف این متریال هستند که استفاده از هر کدام قیمت های متفاوتی دارد.

اگر قصد دارید در فضای بیرونی و در مکان های پرتردد از یک لایت باکس فضای خارجی استفاده کنید؛ پیشنهاد می کنیم به یک تابلو‌سازی معتبر، مراجعه کنید. چراکه ساخت لایت باکس فضای خارجی می‌ بایست با استفاده از متریال باکیفیت و دقت بالا، انجام شود. علاوه بر کیفیت چاپ؛ کیفیت نورپردازی هم می تواند یک لایت باکس را از دیگر انواع آن، متمایز سازد. بنابراین تابلوسازی که سال ها این کار را انجام داده باشد به راحتی می ‌تواند پس از نیازسنجی؛ بهترین و باکیفیت ترین لایت باکس را برای معرفی و تبلیغ کالا و خدمات شما، طراحی و پیاده سازی کند.

اگر تصمیم شما برای سفارش تابلو لایت باکس جدی است؛ پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با کارشناسان تابلوسازی نامور مشورت کرده و از راهنمایی های آنان، استفاده کنید. به این منظور می‌ توانید با شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: