۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

ویژگی های یک تابلو فروشگاه مناسب

در سال‌ های گذشته بحث تبلیغات در کسب و کار و اقتصاد جهانی حسابی پررنگ شده است. بر همین اساس افرادی که صاحب مغازه و فروشگاه هستند سعی می کنند در این راستا اقداماتی انجام دهند. یکی از موثرترین کارهایی که می توان در زمینه تبلیغات محیطی انجام داد، نصب تابلو سر درب فروشگاه است.

یک تابلوی فروشگاهی باید ویژگی‌ های خاصی داشته باشد تا بتواند در رونق هر چه بیشتر کسب و کار، موفق عمل کند. اما چطور می توانیم یک تابلو فروشگاهی مناسب انتخاب کنیم؟! در ادامه این مقاله قصد داریم ویژگی های تابلو فروشگاهی خوب و‌ مناسب را بررسی کنیم.

چرا وجود تابلوی فروشگاهی اهمیت دارد؟

خیلی از افراد عادت دارند برای خرید مایحتاج خود به فروشگاه همیشگی و خاص خود رفته و جزء مشتریان دائمی آن فروشگاه باشند؛ اما این تعداد افراد بسیار کمتر از کسانی هستند که تا به حال از یک فروشگاه خرید نکرده اند. پس همیشه مشتریان بالقوه ای وجود دارند که می توانند به مشتریال بالفعل شما، تبدیل شوند.

از آنجایی که ممکن است این افراد حتی از حضور یک شغل در یک موقعیت جغرافیایی مطلع نباشند، وجود تابلوهای فروشگاهی لازم و ضروری به نظر می رسد. در حقیقت زمانی که یک تابلوی مناسب و خوب برای مغازه و فروشگاه داشته باشید؛ می توانید به راحتی کسب و کار خود را معرفی کنید. به همین دلیل است که همواره گفته می شود سفارش تابلوی تبلیغاتی اصلاً هزینه محسوب نشده و به نوعی یک سرمایه‌ گذاری است.

افرادی که تصور می کنند ساخت تابلو برای معرفی فروشگاه و مغازه یک هزینه اضافی تلقی می شود؛ بازی را باخته اند. چرا که امروزه افراد معمولاً فروشگاه هایی را انتخاب می کنند که جذابیت ظاهری هم داشته باشند. تابلوی فروشگاهی خوب و مناسب می تواند به نوعی هویت یک کسب و کار را نشان دهد. این موضوع باعث می ‌شود افراد راحت تر به فروشگاه مورد نظر اعتماد کرده و خریدهای خود را از آن مکان، انجام دهند.

ویژگی های یک تابلو مغازه خوب چیست؟

زمانی تابلوی مغازه و یا فروشگاه می تواند از نظر بازاریابی جذب مشتری داشته باشد که به یک تابلوی ایده آل و مناسب، نزدیک باشد. ویژگی های زیادی برای تابلوهای فروشگاهی ذکر می شود اما مهم ترین آن ها عبارتند از:

اندازه تابلو

تصور نکنید هر چقدر تابلوی تبلیغاتی شما بزرگ تر باشد، می تواند مانند آهنربا مشتریان بیشتری جذب کند. اندازه و ابعاد تابلو باید کاملا هماهنگ با متراژ فروشگاه شما باشد‌. بنابراین اگر فروشگاه شما ورودی نسبتاً بزرگی دارد، بهتر است به سراغ تابلوهای بزرگ تر بروید و بالعکس.

چرا وجود تابلوی فروشگاهی اهمیت دارد؟

داشتن جذابیت و گیرایی برای مخاطب

امروزه تابلوهای نصب شده سر درب فروشگاه ها از حالت معرفی فراتر رفته و به شکل تبلیغات، درآمده‌ اند. چرا که ذهنیت و نگرش مخاطبین امروزی از افرادی که در گذشته زندگی می کردند، کاملا متفاوت است. مخاطب امروزی طرفدار ایده های نو و جذابیت بصری است. به همین دلیل مراکز تابلوسازی سعی می‌ کنند از طراحان زبده و با ذهن های خلاق، بهره گیرند.

یک طرح خوب و مناسب نباید تکراری باشد. همچنین طرح روی تابلو باید به گونه ای باشد که بتواند در همان سال‌ های اول نوع فعالیت و کسب و کار مربوطه را به مخاطب، منتقل کند. در این صورت با احتمال بیشتری برند تجاری و یا نام فروشگاه در ذهن مخاطب، ماندگار می شود.

مورد دیگری که در ارتباط با طراحی تابلوهای فروشگاهی اهمیت دارد؛ این است که بتوانید طرح تابلو را کاملا متناسب با محیطی که در آن قرار دارید، انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر در یک محیط مدرن مشغول فروش یک محصول خاص هستید، می توانید از المان های مدرن تری برای طراحی تابلو استفاده کنید.

ترکیب رنگ مناسب

انتخاب ترکیب رنگ همانند طراحی تابلو اهمیت زیادی دارد. ترکیب رنگ مناسب کمک می ‌کند تابلو از نظر بصری اثر مثبتی بر نگرش مشتریان و رهگذران، داشته باشد. هر چقدر بتوانید در انتخاب طرح و رنگ موفق تر عمل کنید؛ تابلوی مذکور گیرایی بیشتری برای مخاطب، خواهد داشت.

نورپردازی تابلو

ممکن است تصور کنید وجود نورپردازی یک هزینه اضافی است که می تواند در آینده مصرف بی رویه انرژی را برای شما به دنبال داشته باشد، اما اینگونه نیست. نورپردازی باعث می ‌شود فروشگاه شما شب هنگام به خوبی بدرخشد و این درخشش برای شما قطعاً ارزشمند است. چرا که باعث می شود مشتریان بیشتری به سمت فروشگاه و مغازه شما آیند.

درج اطلاعات ضروری

مهمترین عنصری که در طراحی تابلوی فروشگاهی باید مد نظر قرار گیرد، نام فروشگاه است. پس از آن، باید اطلاعات دیگر مثل شماره تماس، لوگو، شعار تبلیغاتی و… هم روی تابلو، درج شود.

اخیراً در قسمت پایین تابلوها آدرس پیج فروشگاه در شبکه ‌های اجتماعی هم درج می گردد. چه بسا که خیلی از مشتریان ترجیح می دهند خریدهای خود را به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام دهند و این موضوع می‌ تواند کمک کند شما علاوه بر داشتن مشتریان حضوری، بتوانید فروش اینترنتی بالایی هم داشته باشید.

در این مقاله با ویژگی های یک تابلو فروشگاهی مناسب، آشنا شدید. اولین و مهمترین نکته ای که در طراحی تابلوهای فروشگاهی باید مد نظر قرار دهید؛ انتخاب نام فروشگاه است. نام فروشگاه به نوعی هویت کسب و کار شما را نشان می دهد. بر همین اساس توصیه می کنیم هرگز در انتخاب اسم مناسب، عجولانه تصمیم نگیرید.

ویژگی های یک تابلو مغازه خوب چیست؟

سعی کنید یک اسم معنادار و البته تا حد امکان کوتاه برای فروشگاه خود، انتخاب کنید. چرا که اسامی کوتاه، بهتر در ذهن ها می مانند. نگاهی به برندهای بزرگ جهانی بیندازید. متوجه می شوید که اکثر صاحبان این برندها، یک نام بسیار کوتاه برای شهرت خود انتخاب کرده اند.

یکی از اقداماتی که برای داشتن تابلوی فروشگاهی باید انجام دهید؛ مراجعه به یک تابلوسازی معتبر است. شما هر چقدر هم روی طراحی تابلو سرمایه گذاری کنید؛ اگر تابلو از متریال باکیفیتی تهیه نشده باشد؛ نمی تواند برای شما جذب مشتری کند. چرا که تابلوی مذکور به محض اولین بارش باران دچار زنگ زدگی شده و یا در برابر نور شدید خورشید دچار رنگ پریدگی می شود. در چنین شرایطی چاره ای جز تعویض تابلو، نخواهید داشت. بنابراین منطقی است که کار ساخت تابلو را به بهترین تابلوساز، بسپارید.

درباره قیمت تابلوهای فروشگاهی بدانید

اگر بخواهید در مورد قیمت تمام شده تابلوهای فروشگاهی اطلاعات کسب کنید؛ باید کمی در مورد فاکتورهای موثر بر قیمت تابلوها، تحقیق و بررسی کنید. در واقع فاکتورهای متعدد در کنار همدیگر باعث تغییر قیمت تابلوهای فروشگاهی می شود. قطعاً هر چقدر به سراغ انواع جدید و مدرن تابلو بروید و یا از متریال های گران قیمت برای ساخت تابلو استفاده کنید، هزینه نهایی بالاتر می ‌رود.

البته در مواردی این صرف هزینه ارزش زیادی خواهد داشت، چرا که شما با این کار رونق کسب و کار خودتان را تضمین می کنید. یکی از مهمترین عواملی که در قیمت تابلوهای تبلیغاتی دخیل است، نوع تابلو می باشد. مدل های زیادی از تابلوهای فروشگاهی تولید می شوند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند و با متریال های متفاوتی هم ساخته می شوند. علاوه بر نوع تابلو، زیرسازی که برای تابلو استفاده می شود از دیگر فاکتورهای قیمت گذاری تابلوست.

در مورد موارد دیگری که روی قیمت تابلوهای فروشگاهی تاثیر می گذارد، می توان به نوع حروف روی تابلو اشاره کرد. هر چقدر از تعداد حروف و جملات بیشتری برای درج روی زیرساز استفاده شود، هزینه نهایی بالاتر می رود.

دیگر عوامل مثل قاب استفاده شده برای تابلو، دستگاه خنک کننده تابلو، کنترلر، منبع تغذیه و لامپ های اس ام دی استفاده شده برای نورپردازی نیز همگی در تعیین قیمت، دخیل هستند.

ویژگی های یک تابلو مغازه خوب

مراحل ساخت تابلوهای فروشگاهی به چه صورت است؟

قطعاً برای انجام هر کاری نیاز است مراحل آن به خوبی طی شود. برای ساخت تابلوهای فروشگاهی هم مراحل مشخص شده ای وجود دارد که تابلوساز و مشتری در کنار یکدیگر این مراحل را طی می‌ کنند تا در نهایت به هدف برسند. اولین مرحله اندازه گیری دقیق است که توسط تابلوساز انجام می شود. برای این کار طول، عرض و ارتفاع مورد نیاز برای تابلو باید به طور دقیق، مشخص شود. پس از آن، طرح تابلو و همچنین حروف برجسته ای که روی زیرساز تابلو نصب می شود، با استفاده از نرم افزارهای مخصوص و با دقت بالا، طراحی و آماده می شود.

در مرحله بعدی باید حروف مورد نظر برش داده شوند. خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی؛ این مرحله بدون دخالت دست و با استفاده از دستگاه های سی ان سی و یا دستگاه برش لیزری، انجام می شود. این دستگاه ها هم سرعت بالایی دارند و هم کاری که به آن ها سپرده شده است، با دقت بسیار بالایی به انجام می رسانند. در شرایطی که اگر فردی بخواهد به صورت دستی این کار را انجام دهد، قطعاً خطای انسانی در آن وجود خواهد داشت.

مونتاژ یا چسباندن حروف در کنار یکدیگر هم جزء مراحل ساخت تابلوهای فروشگاهی می باشد.

اما به مرور و با طی کردن مراحل ساخت تابلو فروشگاهی، به نورپردازی تابلو می رسیم. نورپردازی یکی از مراحل اصلی و مهم برای تولید تابلوهای فروشگاهی می باشد. چرا که مهمترین فاکتور برای جذب مخاطب را می توان نورپردازی دانست. لامپ هایی که به این منظور به کار گرفته می شود، لامپ های اس ام دی است. این لامپ ها به سرعت دچار خرابی نمی شوند و البته مصرف برق پایینی هم دارند. این دو ویژگی مثبت در کنار هم باعث شده است اکثر تابلوسازان برای اعمال نورپردازی تابلوها، از لامپ های اس ام دی استفاده کنند.

حروفی که در مراحل قبلی تولید و مونتاژ شدند؛ در این مرحله روی زیرساز انتخابی توسط مشتری، درج می گردند. زیرساز از هر جنسی می‌ تواند باشد. این مشتری است که بر اساس سلیقه و بودجه ای که دارد، می تواند جنس مورد نظر خود را انتخاب کند. البته تابلوساز می ‌تواند در این زمینه مشتری را به ‌خوبی راهنمایی کرده و انواع زیرساز مثل پی وی سی، شیشه، کامپوزیت، ام دی اف، ترمووود و… را معرفی کند.

هر کدام از زیرسازهای ذکر شده قیمت‌ های متفاوتی دارند که می ‌توانند روی قیمت نهایی تابلو فروشگاهی، تاثیرگذار باشند. مرحله آخر ساخت تابلوهای فروشگاهی، مربوط به نصب تابلو می باشد. نصب تابلو باید به صورت اصولی و بدون هیچ گونه ایرادی، انجام شود. نقطه مورد نظر برای نصب تابلو، اهمیت زیادی دارد. شاید به همین دلیل است که برای مجتمع های تجاری بزرگ، شاهد نصب تابلو در مرتفع ترین قسمت ساختمان هستیم.

یک تابلوساز باتجربه این نکته را به خوبی می داند که نوشته های روی تابلو باید از فاصله نسبتاً طولانی هم به راحتی خوانایی داشته باشد. بنابراین تابلوسازان حتماً باید فونت حروف را به نحوی انتخاب کنند که مخاطب بتواند به راحتی نام فروشگاه، برند تجاری و دیگر اطلاعات درج شده روی تابلو را مشاهده کند.

مزایای داشتن تابلو فروشگاهی چیست؟

مزایای داشتن تابلو فروشگاهی چیست؟

اگر قبل از خرید هر نوع تابلوی فروشگاهی درباره مزایای آن اطلاعات کافی داشته باشید، می توانید با اطمینان بهترین و مناسب ترین تابلو را خریداری کنید. همانطور که می دانید، مدل های متنوعی از تابلوهای مغازه ای و فروشگاهی وجود دارد. شما می توانید انواع تابلوها مثل تابلو کامپوزیت، تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو نئون و… را برای نصب سر درب ورودی فروشگاه خود، خریداری کنید. البته تابلوهای دیگری هم مثل لایت باکس های ایستاده، پرچمی و… وجود دارند که می توانید برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی فروشگاهتان، از آن ها بهره بگیرید.

واقعیت این است که زیبایی تابلوهای فروشگاهی را به هیچ عنوان نمی ‌توان نادیده گرفت. علاوه بر در نظر گرفتن مقاومت و دوام تابلو؛ آنچه که مشتریان در نگاه اول مشاهده می ‌کنند، ظاهر تابلوست. بنابراین تابلوهای فروشگاهی معمولا به نحوی طراحی می شوند که زیبایی خاصی داشته باشند. وجود نورپردازی برای این تابلوها یکی که از مهمترین فاکتورهای زیباسازی، شناخته می ‌شود.

بنابراین بهتر است تابلو را هم از نظر مقاومت و هم از نظر زیبایی ظاهری به خوبی بررسی کرده و در نهایت یک تابلوی منحصر به فرد و جذاب، سفارش دهید. در این صورت است که می‌ توانید امیدوار باشید کسب و کارتان در آینده ‌ای نزدیک، رونق زیادی داشته باشد.

یک مرکز تابلوسازی معتبر با داشتن طراحان زبده و باتجربه، می تواند روی زیباسازی تابلوهای تبلیغاتی تمرکز خاص داشته باشد. علاوه بر قرار دادن تابلو در زاویه دید مناسب، این ظاهر تابلوست که می‌ تواند روی جذب مشتری، تاثیرگذار باشد.

برای این کار معمولا طراحان از ترکیب رنگ های ویژه و مناسب برای تابلو فروشگاهی، استفاده می کنند. ترکیب رنگی که به این منظور استفاده می ‌شود؛ باید به نحوی باشد که تمامی افراد را در سنین مختلف، جذب کند. علاوه بر این، می توان برای جذاب تر کردن تابلو از اسامی تبلیغاتی مناسب و زیبا مرتبط با فعالیت فروشگاه، استفاده کرد.

شاید تصور کنید به کار بردن متریال های باکیفیت تنها روی استقامت تابلو تاثیر می گذارد. البته که این واقعیت وجود دارد اما جالب است بدانید متریال های باکیفیت و اصلی، روی زیباسازی تابلوهای فروشگاهی هم تاثیر زیادی دارند. در نهایت استفاده از تصاویر گرافیکی زیبا، اعمال نورپردازی و… هم با هدف زیباسازی هرچه بیشتر تابلوهای فروشگاهی، صورت می گیرد.

 

تضمین کیفیت تابلوهای فروشگاهی

همانطور که روی زیبایی تابلو و مقاومت آن تاکید زیادی دارید، بد نیست از تابلوساز گارانتی و ضمانت نامه معتبر هم درخواست کنید. تابلوهای فروشگاهی معمولا قرار است سالیان سال کار تبلیغات را انجام دهند. بنابراین اهمیت دارد که در همان سال‌ های ابتدای نصب، تابلو دچار مشکلاتی مثل خرابی قطعات الکترونیکی، رنگ پریدگی، زنگ زدگی و… نشود.

اگر پس از دریافت تابلو از تابلوساز درخواست ضمانت نامه داشته باشید، می توانید با خیال راحت تابلوی سفارشی خودتان را نصب کنید. چرا که حتی اگر مشکلات کمی هم در ارتباط با اجزا و قطعات اصلی تابلو بروز کند، تابلوسازان در اسرع وقت مشکلات ایجاد شده را برطرف خواهند کرد.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

اگر قصد دارید یک تابلو فروشگاهی منحصر به فرد و البته جذاب داشته باشید؛ توصیه می ‌کنیم قبل از هرچیز از نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی ها، دیدن کنید. قطعاً این کار به شما در انتخاب بهترین و باتجربه ترین تابلوساز کمک می کند.

تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی داشته و می ‌تواند متناسب با بودجه مورد نظر شما، موقعیت نصب تابلو، مخاطبین تابلو و… یک تابلوی فروشگاهی مناسب، طراحی و پیاده سازی کند. خوشبختانه تیم تخصصی و حرفه ‌ای این تابلوسازی تا به امروز توانسته است انواع تابلوهای تبلیغاتی حتی نمونه های بسیار خاص و حرفه ‌ای را با بهترین متریال، تولید کند.

تمامی تابلوهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور، ضمانت نامه معتبر هم دارند. بنابراین خیال مشتری از بابت خدمات پس از فروش راحت است و در صورتی که آسیب یا خرابی احتمالی برای تابلو ایجاد شود می تواند روی بخش پشتیبانی مرکز تابلوسازی، حساب کند.

خوشبختانه امکان ثبت سفارش آنلاین هم برای شما مشتریان عزیز، فراهم شده است. بنابراین در هر کجای میهن عزیزمان که باشید؛ می توانید از طریق شماره تماس درج شده در وب سایت با کارشناسان تابلو نامور تماس گرفته و علاوه بر دریافت مشاوره، سفارش خود را نیز ثبت کنید. تابلوی مذکور پس از طراحی و تولید، در سریع ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید. لازم به ذکر است حتی در صورت سفارش آنلاین، شما مشتریان عزیز در فرآیند ساخت تابلو، نظارت کافی خواهید داشت.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان مجموعه تابلو سازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: