۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

طرح مناسب تابلو مغازه

در سطح یک شهر مغازه های متفاوتی وجود دارند که هر کدام در زمینه های مختلف، مشغول به فعالیت هستند. برای اینکه مغازه تازه تاسیس شما به راحتی در بین عموم افراد شناخته شود؛ لازم است از طرحی مناسب تابلو مغازه، استفاده کنید.

معمولاً تابلوهای تبلیغاتی برای این کار سر درب فروشگاه و مغازه، نصب می گردند. در واقع مکان نصب تابلو اهمیت زیادی دارد، چرا که باید به راحتی از تمامی جهت ها و از فواصل دور، خوانایی کافی داشته باشد. تنها در این صورت است که می تواند مشتریان زیادی را به سمت فروشگاه و مغازه شما، جذب کند.

مهمترین فاکتور برای سفارش تابلو مغازه و فروشگاه، طراحی آن است. طرح یک تابلو باید به گونه‌ ای باشد که اولا برای مخاطب جذاب بوده و ثانیا بتواند به درستی فعالیت شما را به مخاطب، معرفی کند. ما در این مقاله قصد داریم طرح مناسب برای تابلو مغازه را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

چه طرحی مناسب تابلو مغازه است؟

زمانی که به تابلوسازان برای سفارش تابلو تبلیغاتی رجوع می کنید؛ به شما پیشنهاداتی در مورد طرح، رنگ و ابعاد تابلو، ارائه می ‌کنند. در واقع حضور طراحان و گرافیست های باتجربه در یک مرکز تابلوسازی می تواند خیال شما را از بابت یک طراحی خوب و بی نقص، راحت کند.

طرح مناسب برای تابلو مغازه باید ویژگی‌ های خاصی داشته باشد. اولاً بیش از حد شلوغ نباشد و ثانیا آنقدر جذاب و چشمگیر باشد که بتواند ذهن مخاطب را حداقل برای چند ثانیه، درگیر کند.

به جرأت می ‌توان گفت طراحی، فاکتور اساسی و مهم در تابلوهای تبلیغاتی است. یک طرح جذاب و منحصر به فرد به راحتی می ‌تواند شما را از دیگر رقیبانتان، متمایز سازد. پس منطقی است که روی آن، سرمایه گذاری داشته باشید. حتی اگر قرار است هزینه بیشتری برای یک طراحی خلاقانه بپردازید، این کار را انجام دهید. چرا که در آینده بازخورد مثبتی از آن، دریافت خواهید کرد.

مهمترین نکات در طراحی تابلو مغازه

طرح استفاده شده برای یک تابلو مغازه، باید کاملاً متناسب با همان کسب و کار باشد. به عنوان مثال، طرحی که برای معرفی یک سوپرمارکت استفاده می شود، با طرح تابلو برای فروشگاه های دیگر و یا بانک ها، متفاوت است. بنابراین در نظر گرفتن طراحی متناسب با زمینه کاری مغازه و فروشگاه، اهمیت زیادی دارد.

به طور کلی در طراحی تابلو تبلیغاتی در نظر گرفتن نکات زیر، توصیه می شود:

بررسی نوع فعالیت

قبل از اینکه برای طراحی تابلو دست به کار شوید؛ باید شغل و فعالیت مورد نظر را به خوبی، تحلیل کنید. به عنوان مثال، طراحی استفاده شده برای تابلوهای فروشگاهی و خدماتی کاملاً با یکدیگر، متفاوت است. در هر صورت، هر حوزه ای نیاز به طرح مخصوص به خود را دارد.

طراحی تابلو را باید به گونه ای انجام دهید که تناسب و هماهنگی خوبی با حوزه و محدودیت فعالیت شما، داشته باشد. در این صورت مشتری به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و در نهایت کسب و کار شما، رونق پیدا می کند.

استفاده از طرح های خلوت

شلوغ بودن طرح یک تابلو تبلیغاتی چیزی جز سردرگمی برای مشتری، به دنبال ندارد. تابلوهای شلوغ در ذهن مشتری ابهام ایجاد می ‌کنند و همین موضوع باعث می ‌شود مشتری نتواند به راحتی با آن، ارتباط برقرار کند. بنابراین بهتر است از طرح های عامه پسند، زیبا و ساده در تابلوهای تبلیغاتی خود، استفاده کنید. در این صورت مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن، می تواند به زمینه فعالیت شما پی ببرد.

استفاده از عناصر و المان های مرتبط با شغل

در هر زمینه ای که مشغول به فعالیت هستید؛ باید روی تابلوی تبلیغاتی خود، عناصر مرتبط با آن را درج کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک مغازه اسباب بازی فروشی هستید؛ بهتر است تصاویری از عروسک های زیبا و یا شخصیت های مهم کارتونی روی تابلوی تبلیغاتی، استفاده کنید. در این صورت مشتری در کسری از ثانیه متوجه زمینه فعالیت شما، خواهد شد.

استفاده از شعارهای تبلیغاتی مناسب

شعارهای تبلیغاتی همواره جایگاه خاصی در این صنعت داشته اند. در مورد تابلوهای تبلیغاتی هم این موضوع، صدق می کند. بنابراین وجود متن و شعارهای جذاب تابلو و البته خلاقانه، می ‌تواند برای مشتری تازگی و جذابیت داشته باشد. سعی کنید در این مورد از کلمات طولانی و تکراری، استفاده نکنید. چرا که مخاطب امروزی فرصت زیادی برای مکث کردن و خواندن جملات طولانی، ندارد. سعی کنید از جملات کوتاه، ساده و روان برای این کار، استفاده کنید.

سفارش طرح مناسب تابلو مغازه

درج لوگو و طرح های گرافیکی

المان های گرافیکی باعث رونق کسب و کار شما می گردد. علاوه بر این، می توانید از لوگوی تجاری خود در کنار نام فروشگاه و یا مغازه، استفاده کنید. لوگوها به دلیل اینکه تصاویر بسیار کوچکی هستند و البته ساده طراحی‌ شده ‌اند، ماندگاری زیادی در ذهن مشتری دارند. بر همین اساس استفاده از آن برای طراحی تابلوهای تبلیغاتی، توصیه می شود.

استفاده از ترکیب رنگ مناسب

شاید در وهله اول تصور کنید استفاده از ترکیب رنگ کاملا سلیقه ای است، اما اینطور نیست. انتخاب رنگ های مورد نیاز برای طراحی یک تابلو؛ کاملا باید بر اساس جامعه هدف و نوع کسب و کار، صورت گیرد.

به عنوان مثال، ترکیب رنگ استفاده شده برای معرفی یک سازمان دولتی اصلاً شبیه به ترکیب رنگ تابلو برای یک مغازه سیسمونی فروشی نمی باشد. برای جذابیت بیشتر می توانید از رنگ های متضاد و مکمل در کنار همدیگر، استفاده کنید.

نگران انتخاب ترکیب رنگ تابلو تبلیغاتی خود نباشید، چرا که اگر به یک تابلوسازی معتبر رجوع کرده باشید؛ طراحان تابلوساز کاملا به این امر واقف بوده و می توانند بهترین ترکیب رنگ را برای تابلوی شما، در نظر بگیرند.

نکات مهمی در انتخاب ترکیب رنگ وجود دارد که اگر آن ها را در نظر بگیرید؛ قطعا می توانید به بهترین طراحی و رنگ، دست یابید. این نکات شامل موارد زیر می شود که مختصرا در مورد هر کدام، توضیحاتی ارائه می دهیم:

معجزه استفاده از رنگ های مکمل

یکی از نکات مهمی که معمولا طراحان آن را مد نظر دارند، به کار بردن رنگ های مکمل در کنار یکدیگر است. این رنگ ها به نوعی تکمیل کننده یکدیگر و از یک خانواده هستند. اگر بخواهیم در مورد رنگ های مکمل مثال بزنیم؛ می توانیم بگوییم رنگ زرد و نارنجی به عنوان رنگ های مکمل محسوب می شوند که باید در جای مناسب و بر اساس طرح تابلو، در آن به کار بروند. با بهره گیری از رنگ های مکمل می توان یک طیف رنگی جذاب، ایجاد کرد.

این نکته در تابلوهایی قابل استفاده است که بیش از دو رنگ در آن ها، اجرا می شود. البته فراموش نکنید که بهتر است در طراحی تابلو از دو یا نهایتا سه رنگ مکمل، استفاده شود. در غیر اینصورت یک طراحی شلوغ خواهید داشت که چندان چنگی به دل نمی زند.

تضاد رنگی، پلی به سوی جذابیت

تضاد یا همان کنتراست رنگی نکته مهم بعدی است که باید در نظر داشته باشید. اگر هدف کارفرما از سفارش تابلو صرفا اطلاع رسانی نبوده و به دنبال یک طراحی جذاب و چشمگیر باشد، تضاد رنگی می تواند به کمک طراحان آید. این روش در تابلوهایی قابلیت اجرا و پیاده سازی دارد که تنها از دو رنگ در طراحی آن، استفاده شده است.

به طور مثال، ترکیب سفید و مشکی می تواند کنتراست جالبی، ایجاد کند. به این صورت که زمینه کار مشکی بوده و حروف تابلو چلنیوم با رنگ سفید، روی آن سوار شده باشند. البته عکس این قضیه نیز، قابل اجراست. کنتراست رنگی باعث می شود دید بالایی در تابلو، ایجاد شده و به دنبال آن، یک تابلو با جذابیت بالا داشته باشید.

در نظر گرفتن جامعه هدف یا مخاطبین

مورد مهمی که باید در طراحی تابلو و انتخاب رنگ آن در نظر بگیرید، جامعه هدف است. شناخت جامعه مخاطبین به شما کمک می کند بتوانید متناسب با روحیات همان افراد، طراحی تابلو را انجام دهید. این مورد می تواند بازخورد مثبتی به دنبال داشته باشد.

با یک مثال این موضوع را روشن می کنیم؛ اگر حوزه فعالیت شما به گونه ای است که مخاطبین شما کودکان هستند، نمی توانید از رنگ های تیره مانند سرمه ای و قهوه ای استفاده کنید. زیرا این طیف رنگی مناسب بزرگسالان بوده و عملا برای کودکان، جذابیت و هیجان به دنبال ندارد.

درعوض استفاده از رنگ های شاد و سرزنده مناسب با فعالیت هایی مانند مغازه اسباب بازی فروشی، می تواند تاثیر بسیار مطلوبی روی جذب جامعه مخاطبین، داشته باشد. در حقیقت اگر از رنگ ها متناسب با جامعه هدف استفاده نشود، نتیجه معکوسی از تبلیغات خواهید گرفت که این موضوع مورد علاقه هیچ مدیر کسب و کاری نمی باشد.

اعمال نورپردازی های زیبا و جذاب

بدون وجود نورپردازی در تابلو، تابلوهای تبلیغاتی به هنگام شب و مخصوصا در فضاهای تاریک، جذابیتی نخواهند داشت. در مواردی استفاده از ورق های پلکسی در طراحی و ساخت تابلو چلنیوم یک جنبه از رنگ آمیزی تابلو محسوب می شود و جنبه دیگر آن لامپ های رنگی است که برای نورپردازی تابلو مغازه، از آن ها استفاده می شود.

طراحی تابلو مغازه

نورپردازی هم همسو با پیشرفت صنعت تابلوسازی، روز به روز پیشرفت می کند. به طوریکه امروزه برای نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی از لامپ های ال ای دی و اس ام دی، استفاده می شود که هر کدام از آن ها در رنگ های متنوعی در بازار، وجود دارند. زمانی که کار خود را به دست یک تابلوساز حرفه ای بسپارید، قطعا بهترین ترکیب رنگ را با استفاده از لامپ ها برای شما در نظر می گیرد.

در نظر گرفتن زمینه فعالیت

نوع کسب و کار شما در تعیین ترکیب رنگ تابلو فروشگاه، موثر است. تصور کنید یک مغاز جواهر فروشی بزرگ و معتبر در سطح شهر از یک تابلو با ترکیب رنگ آبی برای سر درب مغازه خود، استفاده کند.

شما به عنوان مشتری حتما توی ذوقتان خواهد خورد و هیچ جذابیتی برای شما، نخواهد داشت. چرا که برای چنین مغازه هایی، انتظار رنگ های لوکس مثل طلایی را داشته اید. پس نوع کسب و کار و زمینه فعالیت شما می تواند نکته دیگری در انتخاب بهترین رنگ برای ساخت تابلو مغازه باشد.

نورپردازی جذاب

نورپردازی را هم می ‌توان جزئی از طراحی تابلوهای تبلیغاتی دانست. معمولاً اکثر صاحبان کسب و کار برای اینکه جذابیت بیشتری به تابلوهای نصب شده سر درب مغازه خود بدهند؛ درخواست نورپردازی را هم دارند.

برخی تصور می‌ کنند وجود نورپردازی برای یک تابلوی تبلیغاتی هزینه ‌های زیادی را از نظر مصرف انرژی به دنبال دارد. اما این گونه نیست، با پیشرفت تکنولوژی و ورود لامپ های ال ای دی و اس ام دی به این صنعت، هیچ نگرانی از این بابت نخواهید داشت. چرا که این لامپ ها کاملاً کم مصرف بوده و البته طول عمر بالایی هم دارند.

نورپردازی به هنگام شب می تواند برای شما، جذب مشتری داشته باشد. در هر صورت توصیه می کنیم این مورد را هم حتما برای تابلوی تبلیغاتی خود، در نظر بگیرید.

چه عواملی روی هزینه طراحی تابلو دخیل هستند؟

تا اینجا با نکات مهم طراحی تابلو تبلیغاتی در تابلوسازی، آشنا شدیم. حال نوبت به این می رسد که به یک سوال مهم پاسخ دهیم و آن هم عوامل موثر بر هزینه ساخت تابلو است. به طور کلی نمی توان به یک جمع بندی کلی در این رابطه رسید. چرا که پارامترهای مختلفی در تعیین هزینه، دخیل هستند. در ادامه شما را با برخی از این عوامل، آشنا می کنیم:

نوع حروف برجسته

واقعیت این است که تولید برخی از جدیدترین مدل تابلو مغازه مثل حروف برجسته چلنیوم نسبت به سایر مدل ها نیاز به زمان و انرژی بیشتری دارد. همین یک مورد کافی است تا هزینه طراحی تابلو، بالاتر رود.

به این صورت که هزینه و زمان مورد نیاز برای ساخت حروف برجسته چلنیوم ساده اصلا با حروف وکیوم، قابل مقایسه نیست. زیرا ساخت حروف وکیوم نیاز به زمان بیشتری دارد. از طرفی هر چقدر طراح و تابلوساز زمان بیشتری برای این کار، اختصاص دهند، دستمزد بالاتری دریافت می کنند.

تعداد حروف برجسته

علاوه بر نوع حروف برجسته، باید به تعداد آن نیز اشاره کرد. هر چقدر کارفرما درخواست درج کلمات بیشتری را روی تابلو داشته باشد، هزینه نهایی بالاتر می رود. برخی از تابلوها نیاز به یک کلمه دارند اما برخی دیگر دارای نام تجاری چند کلمه ای هستند و برای هر کدام از این کلمه ها باید علاوه بر زمان، از متریال بیشتری نیز استفاده کرد.

نحوه محاسبه این عامل توسط نرم افزارها و بر اساس قیمت متریال انجام می شود. بنابراین هر چقدر تابلوی خلوت تری داشته باشید، از نظر هزینه نیز، به نفعتان است. البته به کار بردن متریال های خاص نیز هزینه ساخت تابلو را بالا می برد. به عنوان مثال، ساخت تابلو مغازه با سنگ، ساخت تابلو مغازه چوبی و… از این دست تابلوها هستند.

قطر قلم

همانطور که در مطالب گذشته اشاره کردیم؛ نورپردازی حروف با کمک لامپ های اس ام دی، انجام می شود. حداقل میزانی که برای قطر قلم در حروف برجسته چلنیوم در نظر گرفته می شود، 5 سانتی متر است. معمولا هزینه طراحی تابلو تبلیغاتی بر اساس قطر 5 تا 12 سانتی متر، ثابت است. اما اگر قطر قلم بیش از 12 سانتی متر شد، هزینه ساخت آن نیز افزایش پیدا می کند. البته در مواردی برای دیده شدن تابلو، چاره ای جز افزایش قطر قلم، نخواهیم داشت. این موضوع مخصوصا برای تابلو مغازه پوشاک، تابلو مغازه آتلیه، تابلو مغازه لبنیاتی، تابلو مغازه فرش فروشی و تابلو مغازه سالن زیبایی ، بسیار اهمیت دارد.

مهمترین نکات در طراحی تابلو مغازه

خلاقیت طراح

داشتن طرح های خلاقانه، هزینه خاص خود را می طلبد اما در مواردی این مورد ارزش هزینه کردن دارد. هر چقدر طراح زمان بیشتری بگذارد و به دنبال یک طرح خلاقانه و خاص باشد، مجبور هستید هزینه بیشتری بپردازید. طراحی های تکراری هزینه کمتری دارند اما به همان نسبت هم میزان جذب مشتری پایین تری، خواهند داشت.

توصیه ما به عنوان کارشناسان تابلوساز این است که اگر قرار است یک مرتبه برای این کار بودجه صرف کنید، بهترین کار این است که ساخت تابلو مغازه ارزان را فراموش کرده و به سراغ بهترین و خلاقانه ترین طرح ها بروید. حتی اگر قرار باشد هزینه بیشتری برای آن ها بپردازید. خلاقیت در ساخت تابلو حرف اول را در طراحی یک تابلوی تبلیغاتی می زند.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

واقعیت این است که طراحی و رنگ تابلوی مغازه یکی از تاثیرگذارترین مواردی است که می تواند بین شما و مشتری، ارتباط برقرار کند. رنگ ها از دید روانشناسی دارای پیام هایی هستند که به طور ناخودآگاه با ذهنیت افراد، درگیر می شوند. بهترین طراحی همواره با بهترین رنگ ها، شکل می گیرد. برای شروع کسب و کار با تابلو مغازه؛ یک طراحی زمانی ایده آل است که این ویژگی را داشته باشد که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن، با مخاطب ارتباط موثری برقرار کند.

مواردی که در این مقاله برای طراحی تابلوهای تبلیغاتی ذکر کردیم؛ جزء اصلی ترین ها بودند. البته که یک طراحی خوب باید در کنار یک متریال باکیفیت و مرغوب، قرار گیرد تا تابلوی مورد نظر بتواند مدت ها بدون هیچ مشکلی کار تبلیغات را برای مغازه و فروشگاه، انجام دهد.

برای اینکه از کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت تابلو اطلاعات کافی داشته باشید؛ باید از تابلوساز درخواست کنید همراه با تابلوی ساخته شده ضمانت نامه معتبر به شما، ارائه کند. در این صورت خیالتان از بابت کیفیت تابلو و خدمات پس از فروش آن راحت است.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می ‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. کارشناسان متناسب با بودجه شما و همچنین نوع کسب و کاری که دارید؛ بهترین ها را به شما، معرفی خواهند کرد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: