۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

زیبایی و کیفیت تابلوهای تبلیغاتی دو فاکتور مهم و اساسی محسوب می شود. هر چقدر هم که مواد اولیه با کیفیتی برای ساخت تابلو استفاده شود؛ اما به جنبه زیبایی آن توجهی نشود، تاثیر چندانی نخواهد داشت چرا که معمولا مخاطبان جذب تبلیغاتی می شوند که از نظر رنگ و طرح، زیبا و چشمگیر باشد. خوشبختانه صنعت تابلوسازی روز به روز پیشرفت می کند؛ به گونه ای که ما هر روز شاهد بروز تابلوهای بسیار زیبا و جالب توجهی هستیم. اما چه عواملی می تواند در زیبایی تابلو، اثرگذار باشد؟!

زیبایی در صنعت تابلو سازی

به عقیده شخصی بنده هر تابلویی که بتواند در نوع خود دلنشین باشد و حس کنجکاوی، هیجان، انگیزه و تجربه در انسان ها را تحریک کند؛ یک تابلوی زیباست. بنابراین این وظیفه طراح تابلوهای تبلیغاتی است که حین طراحی و در نظر گرفتن نیاز مشتری؛ زیبایی را هم مد نظر داشته باشد. تنها در این صورت است که می ‌توان از یک تابلوی تبلیغاتی انتظار جذب مشتری و فروش بالا داشت.

زیبایی در صنعت تابلو سازی

دیگر زمان آن نیست که تابلوها تنها معرف و گویای نوع کسب و کار باشند. امروزه تابلوها علاوه بر اینکه خود را به خوبی به مخاطب معرفی می ‌کنند؛ باید فاکتورهایی هم برای جلب نظر و توجه مخاطب، داشته باشند. چه بسا بسیاری از افراد تنها به واسطه همین ویژگی هاست که یک برند خاص را برای خرید، انتخاب می کنند.

چه عواملی در زیبایی تابلو موثر است؟

حال که به اهمیت وجود یک تابلوی زیبا برای رونق کسب و کار پی بردید؛ باید فاکتورها و عواملی که در زیبایی تابلو موثر هستند را به خوبی، بشناسید. معمولاً کارشناسان و طراحان تابلوساز تمامی این موارد را برای مشتری توضیح خواهند داد اما اگر قصد سفارش تابلو را دارید؛ بهتر است یک پیش زمینه درباره عوامل موثر در زیبایی تابلو، داشته باشید. این عوامل تاثیرگزار عبارتند از:

طراحی

آنچه که باعث زیبایی یک تابلو می شود؛ تلفیق هنر، خلاقیت، رنگ و تکنولوژی در کنار همدیگر است اما طراحی به تنهایی می تواند نیمی از مسیر زیباسازی یک تابلو را طی کند. به همین دلیل برای طراحی یک تابلو می بایست اهمیت زیادی قائل شوید. بر همین اساس پیشنهاد می شود طراحی تابلو را به گرافیست هایی بسپارید که خلاق بوده و تجربه کاری زیادی دارند. واقعیت این است که افراد مخصوصاً جوان‌ ترها جذب تابلوها و تبلیغاتی می شوند که خلاقانه و منحصر به فرد باشند. طراحی باید به نحوی باعث متمایز شدن تابلو شود.

چه عواملی در زیبایی تابلو موثر است؟

رنگ

گاهی اوقات تنها با یک ترکیب رنگ درست و اصولی می توانید زیبایی یک تابلو را دوچندان کنید. برای این کار لازم است یک آشنایی نسبی با روانشناسی رنگ ها داشته باشید تا بدانید که چه رنگ هایی را می توانید در کنار هم، استفاده کنید. وجود یک تابلو با رنگ های شاد و زنده می تواند به خوبی ارتباط مستقیمی با ذهنیت افراد، برقرار کند. این موضوع باعث می ‌شود افراد حتی بدون اینکه متوجه باشند؛ جذب یک تبلیغ شوند چرا که تبلیغ مورد نظر احساس خوشایندی در آن ها، ایجاد کرده است. البته این مورد را هم باید در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ با توجه به جامعه هدف و همچنین طیف سنی مخاطبان، انتخاب شود.

رنگ هایی مثل قرمز، زرد، سفید و نارنجی از فواصل دور بسیار مشخص بوده و جلب توجه بیشتری نسبت به سایر رنگ ها ایجاد می کنند. این گونه رنگ ها برای شکلات فروشی ها و فروشگاه های اسباب بازی کودکان، بسیار مناسب هستند.

نورپردازی

عامل مهم دیگری که در زیبایی یک تابلوی تبلیغاتی اثر گذار است؛ نحوه نورپردازی آن می باشد. در گذشته این قابلیت برای تابلوها وجود نداشت و افراد تنها می توانستند تابلو را در روشنایی روز، مشاهده کنند اما امروزه وجود یک تابلو بدون نورپردازی تقریباً جایی در صنعت تبلیغات، نخواهد داشت چرا که معمولاً روشنایی و نورپردازی خیره کننده تابلوها در شب است که نگاه مشتریان را جذب می کند. البته مجهز بودن یک تابلو به نورپردازی دلیل بر زیبایی آن نیست. نورپردازی باید به صورت اصولی و صحیح انجام شده و به تعداد مناسبی لامپ های ال ای دی و اس ام دی در پشت تابلو، تعبیه گردد.

نوع تابلو

برخی از تابلوها مخصوصا انواع قدیمی ‌تر؛ قابلیت مانور زیادی برای زیباتر شدن نداشتند اما متریال های امروزی به دلیل تنوع بالایی که دارند، به سرعت جای تابلوهای ساده قدیمی را گرفتند. تابلو چلنیوم یکی از انواع تابلوهاست که طرفداران زیادی دارد. علاوه بر زیبایی که این تابلوها دارند؛ در برابر عواملی مثل بارش باران و برف، باد و طوفان، نور خورشید و… مقاومت بالایی هم دارند، به گونه ‌ای که پس از گذشت مدت زمانی به هیچ عنوان شاهد رنگ ‌پریدگی و آسیب به آن ها، نخواهید بود. تابلوهای چلنیوم این قابلیت را دارند که بتوانند با متریال های دیگر مثل چوب ترموود، ورق های پلکسی و… ترکیب شده و زیبایی دو چندانی داشته باشند.

با وجود چنین متریال هایی دیگر بعید است کسی بخواهد از انواع تابلوهای قدیمی که زیبای چندانی هم نداشتند، استفاده کند.

چه عواملی در زیبایی تابلو موثر است؟

استفاده از حروف برجسته

حتی اگر هیچ نورپردازی هم برای تابلوهای حروف برجسته استفاده نشود؛ باز هم تابلوهای حروف برجسته زیبایی خاص خود را خواهند داشت. البته که استفاده از نورپردازی برای بعد دادن به کار، زیبایی این گونه تابلوها را چند برابر می کند و می تواند تاثیر خاصی در جلب توجه مخاطبان، داشته باشد. حروف برجسته بیشتر برای تابلوهای چلنیوم پیاده سازی می شوند. معمولا برای طراحی و برش حروف برجسته از متریال هایی مثل پلکسی گلاس استفاده می شود. این ورق ها شفاف بوده و قابلیت عبور نور را به راحتی دارند.

تاثیر زیبایی تابلو بر افزایش درآمد

همانطور که گفتیم، هر چقدر تابلویی زیباتر و چشمگیرتر باشد؛ در جلب توجه مخاطب موفق تر است. زمانی که بتوانید با استفاده از یک تابلوی تبلیغاتی نگاه مخاطبان را جذب کنید؛ نام تجاری و یا برند شما بهتر در ذهن مخاطب، ماندگار می شود. همین موضوع باعث می ‌شود که فروش کالا و خدمات شما، افزایش یابد. زیرا خیلی از مخاطبان تنها با مشاهده تابلوی تبلیغاتی به مشتریان دائمی و وفادار شما، تبدیل خواهند شد. بنابراین منطقی است که در طراحی و ساخت تابلو علاوه بر معرفی برند و کیفیت متریال استفاده شده؛ به بعد زیبایی تابلو هم توجه زیادی شود. حتی اگر لازم است در ازای داشتن یک تابلوی تبلیغاتی زیبا هزینه بالاتری بپردازید؛ بازهم ارزشش را خواهد داشت زیرا بازگشت سرمایه ای که برای این کار صرف کرده اید، در مدت زمان کوتاهی، صورت می گیرد.

تاثیر زیبایی تابلو بر افزایش درآمد

سفارش یک تابلوی تبلیغاتی زیبا

در این مقاله با عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار روی جنبه زیبایی تابلوها، آشنا شدید. اگر قصد دارید یک تابلوی منحصر به فرد با طراحی و نورپردازی خاصی داشته باشید؛ پیشنهاد می کنیم به سراغ یک تابلوسازی معتبر، بروید. تابلوسازی نامور سال‌ هاست در این زمینه مشغول فعالیت بوده و می تواند متناسب با نیاز و بودجه شما؛ زیباترین و بهترین تابلوی تبلیغاتی را طراحی و و پیاده سازی کند. این اطمینان را به شما می دهیم که اگر برای سفارش تابلو به تابلوسازی نامور مراجعه کنید، یک تابلو با متریال باکیفیت و در عین حال زیبا، خواهید داشت.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش یک تابلو تبلیغاتی زیبا؛ با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: