۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

متریال تابلوسازی

شرکت های تابلوسازی معمولا برای طراحی و ساخت تابلو، عوامل مختلفی را در نظر می‌ گیرند. بودجه مشتری برای سفارش تابلو، نوع فعالیت و کسب و کار مشتری، مخاطبین و جامعه هدف و… از جمله عواملی است که در طراحی و ساخت تابلو، دخیل می باشد. مهمترین چیزی که برای ساخت تابلو باید مد نظر قرار گیرد، متریال تابلوسازی است. شما هر چقدر هم یک تابلوی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید؛ در صورتی که متریال نامرغوب و بی کیفیتی برای ساخت آن استفاده کرده باشید، دیر یا زود شاهد خرابی تابلو خواهید بود.

اما بهترین متریال برای ساخت تابلو کدام است؟! برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم؛ بد نیست آشنایی مختصری با متریال های مختلف تابلوسازی، داشته باشیم.

چرا انتخاب متریال اهمیت دارد؟

توسعه فناوری در صنعت تابلوسازی موجب شده است که در سال های اخیر متریال های مختلفی وارد این بازار تبلیغاتی شود. از آنجایی که صاحبان کسب و کارهای مختلف برای فروش کالا و خدمات خود در رقابت با یکدیگر هستند، معمولا سعی می ‌کنند برای اجرای تبلیغات خود به سراغ مدرن ترین و جدیدترین متریال موجود در بازار بروند.

پارچه متداول ترین متریال استفاده شده برای ساخت تابلو در قدیم بود. اما به دلیل مقاومت کمی که در برابر عوامل محیطی داشت، به سرعت از دور خارج شد. البته امروزه همچنان پارچه های تبلیغاتی هم استفاده می ‌شوند اما به صورت موقت و برای یک مدت زمان کوتاه.

انتخاب متریال در ساخت تابلو اهمیت زیادی دارد. چرا که تابلوی شما قرار است سال ها بدون وقفه و به صورت شبانه ‌روزی برند و یا نام تجاری کسب و کار شما را تبلیغ کند. متریالی که استقامت کافی نداشته باشد و یا به سرعت در برابر نور خورشید و یا باد و باران آسیب ببیند، ارزش چندانی در صنعت تابلوسازی نخواهد داشت.

چرا انتخاب متریال اهمیت دارد؟

آشنایی با متریال های رایج در ساخت تابلو

برای اینکه یک تابلوی تبلیغاتی از هر نظر با کیفیت باشد؛ در وهله اول باید از مواد اولیه مرغوبی برای ساخت آن، استفاده شود. برخی از رایج ترین متریال ها برای ساخت تابلو عبارتند از:

چلنیوم

متریال چلنیوم چند سالی است که مهمان تمام کارگاه های تابلوسازی شده است. چلنیوم جزء پرکاربردترین و محبوب‌ ترین متریال هاست که برای ساخت تابلو استفاده می شود. دلیل این محبوبیت به مقاومت بسیار بالای آن برمی گردد.

چلنیوم ابتدا توسط یک شرکت اسپانیایی ساخته شد. به طور کلی چلنیوم از ترکیب دو واژه “چنل” و “آلومینیوم” تشکیل شده است. چنل به معنی کانال و یا جسم U شکل می باشد و آلومینیوم هم که همان فلز آلومینیوم به کار رفته در ساخت چلنیوم است.

چلنیوم در ظاهر همانند فلز استیل است. این متریال نسبت به گرما و سرما بسیار مقاوم بوده و در برابر نور آفتاب، رنگ نمی بازد.

فلز

فلزات مختلفی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی، کاربرد داشته اند. اما در این بین استیل به دلیل داشتن ویژگی ظاهری خاصش که همان براق بودن و درخشان بودن است، بیشتر از سایر فلزها استفاده می شود.

علاوه بر این، فلز استیل در برابر آلودگی به سرعت دچار کثیفی نمی شود. همچنین اگر هم کثیف شود، قابلیت تمیز شدن آسان را دارد. فلز استیل آنقدر درخشان است که حتی اگر بدون نورپردازی هم برای ساخت حروف تابلوی تبلیغاتی استفاده شود، باز هم زیبایی خاص خود را خواهد داشت.

اگر محدودیت خاصی از نظر بودجه ندارید؛ پیشنهاد می کنیم به سراغ ساخت تابلوهای استیل بروید، در غیر این صورت چلنیوم می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

آشنایی با متریال های رایج در ساخت تابلو

چوب ترمووود

در چند سال اخیر تصور اینکه از چوب برای ساخت تابلو و نصب آن در یک فضای بیرونی استفاده شود، تقریباً غیر ممکن بود اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و فناوری، این امر محقق شده است.

چوب ترمووود به دلیل اینکه حرارت بالایی می بیند، قابلیت قرار گرفتن در فضای بیرونی و مخصوصا در برابر رطوبت را خواهد داشت. علاوه بر این، با حرارتی که این چوب می بیند؛ تمام حشرات موجود در لایه های زیرین، از بین می روند.

معمولا از چوب ترمووود به عنوان زیرساز برای تابلوهای حروف برجسته، استفاده می ‌شود. استفاده از چوب در تابلوهای تبلیغاتی، یک ظاهر کلاسیک و بسیار زیبا به آن می بخشد. به همین دلیل خیلی از افراد از این متریال برای معرفی برند تجاری یک شرکت یا دفتر کار، استفاده می کند.

کامپوزیت

کامپوزیت هم یکی از رایج ترین متریال ها در ساخت تابلو به شمار می رود. برای معرفی کسب و کارهایی که نیاز به رنگ‌ های شاد و پرهیجان دارند و یا برای برخی از مغازه هایی که مخاطبان آن کودکان هستند، استفاده از کامپوزیت بسیار مناسب است. چرا که این متریال در رنگ های متنوعی در بازار وجود دارد. بنابراین بسیار بعید است که نتوانید تابلوی رنگی و دلخواه خود را با استفاده از کامپوزیت، داشته باشید.

شیشه

این متریال برای تابلوهایی که از گاز نئون برای نمایش حروف و نوشته های تابلو استفاده می‌ کنند، بسیار پرکاربرد است. شیشه بسیار شفاف بوده و می تواند نور را به راحتی انعکاس دهد. از تابلوهای نئونی بیشتر برای جلب توجه مخاطبین، استفاده می شود. اگر کمی به اطراف خود دقت کنید؛ حتما نمونه هایی از تابلوهای نئون شیشه ای را پشت ویترین مغازه ها و فروشگاه ها، می بینید.

پلاستیک

پلاستیک متریالی است که انعطاف پذیری بالایی دارد. بنابراین برای ساخت حروف برجسته و طرح هایی که نیاز به همکاری دارند، از آن استفاده می شود. پلاستیک همانند کامپوزیت در رنگ های متفاوتی وجود دارد. تنها ایرادی که به تابلوهای ساخته شده با این متریال وارد می‌ شود؛ امکان رنگ پریدگی در برابر نور آفتاب می باشد. البته اگر از متریال بسیار باکیفیت و مرغوبی استفاده شود، بعید است این اتفاق بیفتد.

سنگ

امروز سنگ ها آنقدر زیبایی دارند که نه تنها در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شوند، بلکه به عنوان زیرساز تابلو هم کاربرد دارند. مزیت استفاده از سنگ در تابلوهای تبلیغاتی، دوام و مقاومت بسیار بالای آن است. البته طرح های زیبای سنگ در کنار رنگ های کلاسیکی که دارد، موجب می شود خیلی افراد ترجیح دهند به جای متریال های دیگر از سنگ استفاده کنند. اگر نمای یک ساختمان از سنگ باشد؛ می توانید برای هماهنگی بیشتر از یک تابلوی سنگی هم برای نصب روی آن، استفاده کنید.

پی وی سی

از آنجایی که متریال پی وی سی کاملا ضد آب بوده و اصلاً در برابر رطوبت دچار زنگ زدگی نمی شود؛ می تواند به عنوان یک متریال مقاوم مخصوصاً در شهرهایی که رطوبت بالایی دارند، استفاده شود. ‏pvc در اکثر تابلوهای تبلیغاتی به عنوان زیرکار یا زیرساز، استفاده می شود. به نوعی که حروف برجسته به وسیله چسب های مخصوص روی آن، قرار می گیرند. پی وی سی هم در رنگ های متفاوتی وجود دارد و می تواند سلیقه اکثر مشتریان را پوشش دهد.

بهترین متریال برای ساخت تابلو کدام است؟

بهترین متریال برای ساخت تابلو کدام است؟

این موضوع که بتوانید تابلو فروشگاهی خود را در تناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید، اهمیت زیادی دارد. شاید دوست داشته باشید در این مورد کاملا سلیقه ای عمل کنید؛ اما این را بدانید که متریال، نورپردازی و همچنین ایده پردازی تابلوهای تبلیغاتی، می ‌بایست با نوع کسب و کار شما همخوانی داشته باشد. در این صورت است که می توانید مشتریان زیادی را جذب کنید.

اگر آشنایی چندانی با متریال های تابلوسازی نداربد و برای انتخاب دچار سردرگمی شده اید؛ بهتر است از نظرات تابلوسازان در این زمینه، بهره بگیرید. تابلوسازان تجربه زیادی در این حیطه داشته و می ‌توانند کاملا متناسب با نوع کسب و کار شما، بهترین متریال را برای ساخت تابلو پیشنهاد دهند.

 

هر چقدر میزان تناسب تابلوی تبلیغاتی شما با کسب و کارتان بیشتر باشد، تأثیر آن در ذهن بیننده نیز بیشتر خواهد شد. برای اینکه انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید، بهتر است نکات زیر را به هنگام انتخاب متریال در نظر بگیرید:

  • متریال انتخابی شما برای ساخت تابلو باید با اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید، مناسب باشد. علیرغم زیبایی و جذابیت برخی از تابلوها؛ شاهد هستیم که در برابر باد، باران و نور آفتاب مقاومت چندانی ندارند. بنابراین تابلویی را انتخاب کنید که بتوانید حداقل چند سال بدون هیچ مشکلی از آن، استفاده کنید.
  • پس از انتخاب بهترین جنس متریال؛ نوبت به ایجاد یک هارمونی متعادل از رنگ، طرح و متریال است. هر چقدر روی ظاهر تابلو کار کنید و بتوانید از لحاظ طراحی و رنگ بندی مشتریان بیشتری جذب کنید، در کسب و کارتان موفق تر خواهید بود. طراحی یک تابلو باید به نحوی باشد که علاوه بر ایجاد جلوه های چشم‌نواز و خاص، برند شما را در ذهن مشتری ماندگار سازد.

 

ممکن است احساس کنید لزومی برای این کار وجود ندارد اما تابلوسازان توصیه می کنند حتماً برای سفارش تابلو، به هماهنگی و تناسب متریال تابلو با دکوراسیون داخلی مغازه و فروشگاه خود، دقت داشته باشید. هر چقدر این هماهنگی بیشتر باشد، هارمونی زیباتری ایجاد می ‌کند. این موضوع خصوصا برای افرادی که تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون و نمای ساختمان فعالیت می کنند، امنیت بیشتری پیدا می کند.

  • رنگ های خنثی شاید در نگاه اول سادگی و زیبایی داشته باشند، اما جذابیت زیاد برای جلب نگاه مخاطب را نخواهند داشت. بنابراین اگر شما قصد دارید به واسطه تابلوی تبلیغاتی خود مشتری جذب کنید، بهتر است در انتخاب متریال به سراغ رنگ‌ های شاد، جذاب و چشمگیر بروید.
  • روحیات مشتریان در انتخاب متریال هم دخیل است. برای مثال، اگر کسب و کار شما به نحوی با کودکان در ارتباط است؛ باید از رنگ های شاد استفاده کنید و یا اگر مخاطبان شما بانوان هستند، باید به سراغ رنگ های مورد علاقه خانم ها بروید. پس در نظر گرفتن مخاطبان هم در انتخاب متریال، اهمیت دارد.
  • شاید از نظر شما متریال های موجود در بازار برای ساخت تابلو تکراری به نظر باشند و شما به دنبال یک تابلوی خاص و منحصر به فرد باشید. پیشنهادی که برایتان داریم، سفارش یک تابلوی تلفیقی است. بر این اساس متریال های مختلف را با یکدیگر تلفیق می‌ کنند تا جلوه ای دوچندان برای تابلو، ایجاد شود. این گونه تابلوها به صورت ترکیبی ساخته شده و نظیر آن ممکن است در هیچ کجای شهر، دیده نشود.

دیگر نکات مربوط به سفارش تابلوهای تبلیغاتی

دیگر نکات مربوط به سفارش تابلوهای تبلیغاتی

حال که با انواع متریال مربوط به تابلوسازی آشنا شدید؛ بد نیست نکات مربوط به سفارش تابلوهای تبلیغاتی را به صورت کلی بدانید. موارد زیادی وجود دارد که برای ساخت بهترین تابلوی تبلیغاتی باید در نظر بگیرید. البته لزومی ندارد تمامی این موارد را شما به عنوان مشتری مد نظر قرار دهید. تابلوساز با تجربه کاری بالایی که دارد، تمامی عوامل موثر بر رونق کسب و کارتان را در نظر گرفته و متناسب با آن، سعی می‌ کند بهترین و باکیفیت ترین تابلوی تبلیغاتی را به شما، ارائه کند.

 

اولین قدم برای سفارش تابلو، مراجعه به تابلوساز باتجربه است. تابلوسازان زیادی وجود دارند که کار طراحی و ساخت تابلو را انجام می دهند اما اینکه بتوانید ماهرترین و باتجربه ترین آن ها را پیدا کنید، نکته مهمی است.

تابلوسازی نامور سابقه درخشانی در این زمینه دارد. به طوریکه در سال های فعالیت خود، طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی را با بهترین و باکیفیت ترین متریال روز بازار، داشته است. برای اطمینان از این موضوع می توانید از نمونه کارهای ساخته شده توسط این تابلوسازی، دیدن کنید. البته وجود ضمانت نامه ای که همراه با تابلوهای ساخته شده به مشتری ارائه می گردد، گواهی بر این ادعاست.

 

پس نکته اول انتخاب تابلوساز باتجربه و بامهارت بوده و نکته بعدی انتخاب تابلوسازی است که تمامی تولیدات خود را گارانتی می کند. در این صورت شما هیچ نگرانی از بابت خرابی قطعات الکترونیکی به کار رفته در تابلو و یا سایر مشکلات ایجاد شده، نخواهید داشت.

اگر طرح خاصی برای ساخت تابلو مد نظر دارید؛ حتماً آن را به تابلوساز، ارائه دهید. در غیر اینصورت تابلوسازان از طراحان و گرافیست هایی که در مجموعه خود دارند، برای طراحی تابلو کمک می گیرند. مثلا اگر یک طراحی خاص و خلاقانه درخواست کنید، زمان بیشتری برای طراحی باید منتظر بمانید و البته هزینه بیشتری هم می بایست بپردازید.

 

خیلی از مشتریان در مورد هزینه بیشتر برای داشتن یک تابلو با طراحی خاص، موافقت می ‌کنند. چرا که می ‌دانند موفقیت و رونق یک کسب و کار به میزان جذب مخاطب، وابسته است و مخاطبان جذب طرح های تکراری و کلیشه ای، نمی شوند. مخاطب امروزی به دنبال مدرنیته است. بنابراین صرف این هزینه بیشتر ارزش زیادی خواهد داشت.

موضوع دیگری که باید در نظر گرفته شود، موقعیت نصب تابلوست. حتی اگر بهترین تابلوی تبلیغاتی را هم داشته باشید؛ اما در نقطه مناسبی آن را نصب نکنید، از نظر بازاریابی و تبلیغات، چیز چندانی عابدتان نمی شود. شما باید مکانی را برای نصب انتخاب کنید که اولاً از فواصل دور به راحتی قابل مشاهده بوده و ثانیا از تمامی جهت ها، دید خوبی داشته باشد. به عنوان مثال، نصب تابلو در نقطه ‌ای که توسط درختان پوشیده شده است، اصلاً مناسب نیست.

توصیه می کنیم برای تکمیل فعالیت های تبلیغاتی خود؛ علاوه بر نصب تابلو سر درب مغازه و فروشگاه، از تابلوهای تبلیغاتی برای فضای داخلی هم استفاده کنید. به این ترتیب می ‌توانید یک هارمونی خاصی بین فضای بیرونی و داخلی فروشگاه یا مغازه خود، ایجاد کنید. وجود تابلوهایی مثل لایت باکس های دیواری و ایستاده، علاوه بر اینکه می توانند فضای داخلی را زیباتر کنند، ابزاری برای انتقال اطلاعات هم به شمار می روند. به این صورت که می توانید به واسطه آن ها شماره تماس و آدرس شعبه های مختلف، تخفیفات دوره ای و… را به اطلاع عموم افراد برسانند.

در متن مقاله به وجود ضمانت نامه و گارانتی معتبر، اشاره کردیم. باز هم تاکید می ‌کنیم تنها به سراغ تابلوسازانی بروید که این امکان را برای شما مشتریان عزیز، داشته باشند. تابلوسازی که کار خود را تضمین می کند؛ از بابت کیفیت متریال، کیفیت رنگ آمیزی، کیفیت تجهیزات و قطعات مربوط به نورپردازی و… اطمینان کافی دارد و از طریق وجود ضمانت نامه یا گارانتی، این اطمینان را به مشتری هم منتقل می کند.

ممکن است در ابتدای کار تصور کنید به وجود ضمانت نامه نمی ‌تواند چندان اهمیت داشته باشد، اما این اشتباه را نکنید. اگر تابلو پس از نصب با مشکلاتی مواجه شود؛ چاره‌ ای جز تعمیر و یا تعویض تابلو، نخواهید داشت. تعمیر و یا تعویض تابلو، هر دو هزینه های گزافی به شما متحمل می کنند. بنابراین بهتر است که همراه با تابلوی خریداری شده، ضمانت نامه هم دریافت کنید. در این صورت خیالتان از بابت خرابی های احتمالی در آینده، راحت است. چرا که اگر مشکلی ایجاد شود، کارشناسان خود را به محل رسانده و تا جای ممکن اشکالات ایجاد شده را برطرف می کنند.

متریال های رایج در ساخت تابلو

سفارش تابلوی تبلیغاتی

در این مقاله تا حد زیادی با انواع متریال های رایج در صنعت تابلوسازی، آشنا شدید. البته که ما تنها به موارد پرکاربرد اشاره کردیم. قطعاً از متریال های دیگری هم برای ساخت تابلو، استفاده می شود.

برای سفارش تابلو تبلیغاتی می توانید با کارشناسان تابلوساز مشورت کرده و با در نظر گرفتن نوع کسب و کار و بودجه تبلیغاتی خود، یک تابلوی مناسب انتخاب کنید.

تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی داشته و می ‌تواند به راحتی شما را در این امر، راهنمایی کند. به این منظور می توانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: