۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

استند تبلیغاتی چیست؟ مزایا، قیمت و خرید انواع استند تبلیغاتی

استند تبلیغاتی در زمره تابلوهای مخصوص تبلیغات هستند که در حیطه معرفی و تبلیغ کالا و خدمات می ‌توانند به اندازه تابلوهای تبلیغاتی و چه بسا بیشتر از آن ها هم موثر باشند. حتما شما هم تاکنون استندهای تبلیغاتی را در مکان هایی مثل نمایشگاه ها، دیده اید.

این ابزارهای تبلیغاتی روی یک پایه بوم فلزی قرار می گیرند. البته محدودیت خاصی در استفاده از استندهای تبلیغاتی نخواهید داشت. شما می ‌توانید حتی در ادارات و دفاتر هم از آن ها، استفاده کنید. تابلوسازی نامور با استفاده از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه قادر است انواع استندهای تبلیغاتی را با طراحی های خلاقانه و نوین، پیاده‌سازی کند.

شاید تصور کنید با پیشرفت تکنولوژی و تحت تاثیر قرار گرفتن صنایع مختلف نسبت به فناوری دیجیتال دیگر استفاده از استندها و تابلوهای تبلیغاتی منسوخ شده است؛ اما این گونه نیست. با وجود انواع تبلیغات دیجیتالی همچنان تبلیغات چاپی و سنتی و استفاده از انواع استند، جایگاه خود را در بین اقشار مختلف جامعه حفظ کرده است.

به همین دلیل است که همواره شاهد نصب انواع بنرها و استندهای تبلیغاتی به عنوان یکی از موثرترین و ارزان ترین روش های تبلیغات هستیم.

آنچه که به هنگام سفارش استند تبلیغاتی اهمیت دارد

زمانی که برای سفارش استند تبلیغاتی به تابلوسازان رجوع می کنید، باید مواردی را در نظر بگیرید. معمولاً تابلوسازان خود به این موضوع واقف هستند که قبل از هر اقدامی برای طراحی و ساخت استند؛ یک جلسه مشاوره با مشتری، داشته باشند.

با این وجود برای داشتن یک پیش زمینه ذهنی و آمادگی نسبت به سفارش استند تبلیغاتی بد نیست مواردی را حتما در نظر بگیرید.

اولین و مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید، مکان استفاده از استند است. اینکه قرار است بنر یا استند تبلیغاتی شما در فضای بیرونی و یا داخلی قرار بگیرد، اهمیت دارد. علاوه بر این، طول عمر و مدت زمان ماندگاری استند تبلیغاتی هم موضوع مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

سفارش استند تبلیغاتی

استند تبلیغاتی باید قابل حمل و نقل بوده و بتوانید به آسانی آن را از دفتر به نمایشگاه و بالعکس، منتقل کنید. وزن استند و نوع متریال به کار رفته در ساخت آن هم باید حتماً بررسی گردد. واضح است که هر چقدر از متریال و مواد اولیه باکیفیت تری استفاده شود، طول عمر استند تبلیغاتی بالاتر رفته و در شرایط محیطی متفاوت، آسیبی نمی بیند.

اینجاست که اهمیت انتخاب تابلوساز روشن می ‌گردد. متاسفانه برخی از تابلوسازان با هدف کاهش هزینه های تمام شده اقدام به استفاده از متریال نامرغوب برای ساخت تابلو و استندهای تبلیغاتی می کنند. این موضوع در درازمدت به ضرر مشتری خواهد بود. چرا که مشتری مجبور به دوباره کاری و صرف هزینه اضافی می شود.

انواع استند تبلیغاتی

استندهای تبلیغاتی هم مانند تابلوها انواع و اقسام مختلفی دارند که عبارتند از:

1- استند نمایشگاهی

همانطور که از نام این استند تبلیغاتی مشخص است، برای استفاده در نمایشگاه ها طراحی و پیاده‌سازی می ‌شود. اگر گذرتان به نمایشگاه های مختلف افتاده باشد؛ حتماً نمونه ای از استندها را دیده اید. از استندهای نمایشگاهی معمولا برای معرفی کالا، محصولات جدید و خدمات قابل عرضه در غرفه ها و اطراف نمایشگاه، استفاده می شود.

استند نمایشگاهی

استندهای نمایشگاهی را می توان در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید کرد. مزیت مهم استندهای نمایشگاهی، حمل و نقل آسان آن هاست. به گونه ‌ای که به راحتی می توانید آن ها را بین غرفه ها، جابجا کنید.

2- استند ایستاده

استندهای ایستاده ابعاد بزرگی دارند و معمولاً برای استفاده در مکان های عمومی و نمایشگاه های بزرگ، به کار می روند. استندهای ایستاده از طریق پایه های ایکس قابلیت نصب داشته و می توانند به آسانی مورد استفاده قرار بگیرند.

3- استند رومیزی

این استندهای کوچک اتفاقا بسیار کاربردی هستند. چرا که برای قرار گرفتن روی میز، غرفه های نمایشگاه یا میز کار، گزینه مناسبی محسوب می ‌شوند. استند رومیزی معمولاً در ابعاد کوچکی چاپ شده و سبک و قابل حمل هستند.

4- استند فلکه ای

این نمونه از استندها دارای پایه های قابل تنظیم بوده و می توان آن ها را بر اساس مکان قرارگیری از نظر اندازه، تنظیم کرد. این ویژگی برای افرادی که می خواهند تبلیغ خود را در مکان های مختلفی انجام دهند، بسیار ویژگی مهمی محسوب می شود.

5- استند پاپ آپ

استندهای پاپ آپ به راحتی جمع می‌ شوند و وزن بسیار کمی دارند. به همین دلیل از این ابزارهای تبلیغاتی می توان در فضاهای داخلی، مراکز خرید، فروشگاه ها، مجتمع های تجاری و سالن‌ های نمایشگاهی، استفاده کرد. بنابراین زمانی که احساس کنید نیاز به وجود استند ندارید؛ می توانید آن ها را به راحتی جمع کرده و در جای مشخصی، قرار دهید.

خوشبختانه استندهای پاپ آپ در حالت جمع شده جای زیادی را اشغال نمی ‌کنند. ویژگی خاص استندهای پاپ آپ قیمت مناسب، دوام و طول عمر بالایی است که دارند.

6- استند رول آپ

استندهای رول آپ هم همانند نوع قبلی، قابلیت جمع شدن دارند. با این تفاوت که به صورت خودکار و به حالت رولی، جمع می شوند. لازم به ذکر است که استند رول آپ نسبت به نوع پاپ آپ وزن بالاتری دارد. این استندها را به راحتی می توان در هر محیطی اعم از باز و بسته، استفاده کرد.

اگر به دنبال یک استند تبلیغاتی می گردید که طول عمر بالایی داشته و در برابر شرایط محیطی متفاوت مقاومت خوبی داشته باشد، انتخاب استندهای رول آپ منطقی به نظر می رسد.

7- استند تلسکوپی

استندهای تلسکوپی از آلومینیوم بوده و به شکل تلسکوپ می باشند، به نحوی که بنر تبلیغاتی روی آن قرار می ‌گیرد. خوشبختانه این استند هم ویژگی سبک بودن و قابل حمل بودن را داراست و حتی می ‌توان آن را در مواقعی که وجود آن ضرورتی ندارد، به راحتی جمع کرد.

متریال های مورد استفاده در ساخت استندهای تبلیغاتی

یکی از دلایل تفاوت قیمت بین استندهای تبلیغاتی متریالی است که برای ساخت آن ها استفاده می شود. شما می توانید از تابلوساز بخواهید استند تبلیغاتی شما را با استفاده از پلکسی، پارچه، چوب و یا فلز، طراحی و پیاده سازی کند. قطعاً استندهای فلزی و چوبی نسبت به استندهای پارچه ای قیمت بالاتری دارند. چرا که فلز گران تر بوده و دوام زیادی در برابر عوامل محیطی متفاوت، دارد.

برای چاپ و طراحی استند تبلیغاتی از متریال هایی مثل پلات، لمینت، بنر، پی وی سی، سلولیت، وینیل و… استفاده می شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اینکه از کدام متریال برای ساخت استند تبلیغاتی استفاده شود؛ به عوامل مختلفی بستگی دارد که تابلوساز در فرایند طراحی و تولید، آن ها را در نظر می‌ گیرد.

به عنوان مثال، استندی که قرار است در فضای باز و محیط بیرونی قرار بگیرد؛ کاملاً از نظر متریال و ساختار متفاوت از یک استند مناسب برای فضای داخلی می باشد. مثلا استندی  که با استفاده از اکوسالونت ساخته می شود، مقاومت بالایی در برابر نور، گرما و بارش باران دارد. قطعاً برای اینکه بتوانید در فضای بیرونی فروشگاه و یا دفتر کار خود استند تبلیغاتی داشته باشید، باید به سراغ انواع مقاول آن ها بروید.

مزایای استفاده از استند تبلیغاتی چیست؟

افراد شرکت کننده در نمایشگاه ها رقابت تنگاتنگی برای معرفی محصولات خود در بازار دارند. استفاده از استند یک برگ برنده برای شما به عنوان صاحب اصلی کسب و کار می باشد. به طوری که با سفارش یک استند تبلیغاتی خلاقانه و زیبا می توانید مشتریان زیادی را به خود، جلب کنید.

این ابزار تبلیغاتی برای شرکت های در حال رشد بسیار مناسب است، چرا که هزینه کمی دارد. علاوه بر این، مدیران و پرسنل می ‌توانند با توجه به جایگاه و سمتی که دارند، از استندهای رومیزی استفاده کنند. مزیت استفاده از استندهای رومیزی به این صورت است که اولا می توانید برای مناسبت های مختلف، جلسات و… روی آن حساب کنید. ثانیاً این ابزارهای تبلیغاتی قابلیت حمل و نقل آسانی دارد و حجم کمی را اشغال می کند.

مزایای استفاده از استند تبلیغاتی

دوام و ماندگاری طولانی مدت، راحت بودن نصب، تاثیرگذاری در ذهن مخاطب، زیبایی میز کار و… دیگر مزایایی است که با داشتن یک استند رومیزی عایدتان می گردد.

به طورکلی مزایای استند تبلیغاتی عبارتند از:

  • سبک و کم حجم بودن
  • مناسب بودن برای مکان های متفاوت
  • کاربردی بودن برای فضاهای داخلی و خارجی
  • انعطاف پذیری بالا
  • حمل و نقل آسان
  • قابلیت نصب آسان حتی برای افرادی که هیچ آموزش قبلی ندیده اند
  • مدرن بودن
  • مناسب بودن برای تمامی کسب و کارها و مشاغل بزرگ و کوچک

نکات مهم در طراحی استندهای تبلیغاتی

استندهای تبلیغاتی بیشتر در فضاهای پرتردد قرار می‌ گیرند. این ابزارها نقش و تاثیر بسیار بالایی در جذب مشتری و تبلیغات دارند. به همین دلیل از محصولات بسیار پرکاربرد و پرمصرف در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات، محسوب می‌ شوند. اگر شما هم قصد سفارش استند تبلیغاتی را دارید؛ بهتر است با نکاتی که در طراحی آن اهمیت دارد، آشنا شوید.

به طور کلی استندهای تبلیغاتی از نظر ساختار به سه دسته اصلی یعنی “استند ایستاده ایکس” “استند رول آپ” و “استند بک لایت” تقسیم‌بندی می ‌شوند. استندهای ایکس پرکاربردترین آن ها هستند و معمولاً برای نمایش طرح های تبلیغاتی گرافیکی استفاده می شوند. جنس پایه آن ها از آلومینیوم و یا پروفیل سبک بوده و بخش های اتصال نیز از جنس پلاستیک است.

قطعاً نمونه هایی از استند ایکس را در فروشگاه ها و یا نمایشگاه ها دیده اید. البته که استند ایکس مقاومت کافی در فضای باز و در مقابل باد را نداشته و تنها برای فضاهای داخلی به کار گرفته می شود.

در قسمت های قبل در مورد استند رول آپ توضیحاتی دادیم. این سازه سبک وزن بوده و فضای بسیار کمی را اشغال می کند. همچنین به راحتی نصب شده و معمولا برای غرفه های نمایشگاهی، هتل ها، مراکز اداری و… استفاده می شود. استندهای رول آپ را می توان در انواع ثابت و گردان، طراحی و چاپ کرد.

اما بپردازیم به نوع سوم یعنی استند بک لایت. این نوع استند مزایا و معایبی دارد. طرح های تبلیغاتی بک لایت با استفاده از نورهای موجود در محفظه روشن می شود. بنابراین قرار دادن آن ها در فضاهای کم نور، بسیار جذاب خواهد بود. استندهای بک لایت استقامت بیشتری در محل نصب دارند اما جابجایی آن ها، راحت نیست.

یک استند بک لایت فضای زیادی را اشغال می کند و هزینه ساخت آن چندین برابر سایر استندهاست. بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که هنگام طراحی استند تبلیغاتی باید در نظر بگیرید، نوع ساختار آن می باشد. خیلی از مشتریان ترجیح می دهند در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار هزینه زیادی صرف طراحی و ساخت تابلو و استندهای تبلیغاتی نکنند. به همین دلیل به سراغ نوع ایکس و یا انواع ساده آن می روند. در هر صورت استندهای بک لایت زیبایی و جذابیت خاص خود را خواهند داشت.

اما بپردازیم به ذکر نکات مهم در طراحی استندهای تبلیغاتی؛ همانطور که می‌ دانید، استندها با هدف بازاریابی و تبلیغ کسب و کارهای مختلف تولید می شوند. بنابراین لازم است که از نظر طراحی بسیار منحصر به فرد و جالب توجه باشند.

 

  • استفاده از عناصر گرافیکی جذاب

یکی از مواردی که کمک می‌ کند این سازه ها تأثیرگذاری خوبی از نظر تبلیغات داشته باشند، عناصر گرافیکی به کار رفته در طراحی آن هاست. هر چقدر بتوانید از عناصر گرافیکی جذاب و منحصر به فردی برای طراحی استند تبلیغاتی کمک بگیرید، بازخورد بهتری از نصب آن در یک مکان پر رفت و آمد حاصل می شود.

 

  • اهمیت درج لوگو

مورد دیگری که در طراحی استندهای تبلیغاتی اهمیت دارد، لوگو می باشد. لوگو هویت برند شما را به نمایش درمی آورد. بنابراین هرگز وجود آن را در طراحی استندهای تبلیغاتی دست کم نگیرید.

 

  • استفاده از تصاویر مرتبط و جذاب

پس از لوگو می توانید به سراغ عکس های مرتبط و جذاب بروید. وجود تصاویر خلاقانه کمک می کند استند تبلیغاتی شما بیشتر دیده شود. پس از آن می ‌توان اطلاعات مورد نیاز مانند شماره تماس و… را درج کرد.

 

  • ترکیب بندی مناسب

نکته مهم دیگری که در طراحی استندهای تبلیغاتی اهمیت دارد، ترکیب بندی مناسب است. ترکیب بندی اصولی و صحیح کمک می کند تا بتوانید از فضای باریک این ابزارهای تبلیغاتی، به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در یک ترکیب بندی خوب عناصر طراحی با نظم خاصی در کنار همدیگر قرار می گیرند. با وجود چنین نظمی بیننده خیلی سریع متوجه موضوع تبلیغ می شود.

در زمینه چیدمان یا ترکیب بندی عناصر طرح یک استند تبلیغاتی، اولویت بندی می بایست رعایت شود. به این صورت که لوگو یا برند در بالاترین نقطه و در سایز مناسب، درج شود. پس از آن، موضوع اصلی به صورتی که در مرکز فضای طراحی استند قرار گیرد مطرح شده و در نهایت اطلاعات تماس در یک سوم پایینی طرح استند، قرار می گیرد.

 

  • انتخاب فونت مناسب

فونت استفاده شده باید کاملاً خوانایی داشته و با سایز مناسب در طرح مورد نظر، قرار بگیرد. استفاده از تصاویر خلاقانه و ایده پردازی های نوین در طراحی استندهای تبلیغاتی هم می ‌تواند تاثیر شگرفی روی جذب مشتری، داشته باشد. یکی دیگر از نکات مهمی که در طراحی استندهای تبلیغاتی باید به آن توجه شود؛ ترکیب رنگ است.

استفاده از رنگ ‌های جذاب و البته متناسب موضوع بسیار مهمی است که اکثر طراحان و گرافیست ها روی آن تسلط کافی دارند. لازمه رسیدن به یک طرح جذاب با ترکیب رنگ مناسب؛ آگاهی طراح از رنگ های مکمل و یا متضاد است. گاهی اوقات در کنار هم قرار دادن رنگ های مکمل می تواند در نهایت جذابیت یک طرح را بالاتر ببرد و بالعکس.

به طور کلی اگر در طراحی استندهای تبلیغاتی عنصر خلاقیت به کار گرفته شود؛ در نهایت یک استند تبلیغاتی با طراحی منحصر به فرد و زیبا، خواهید داشت. طرح استند نباید تکراری و کسل کننده باشد. به همین دلیل معمولا از طراحان درخواست می شود با ذهن خلاق و ایده پردازی که دارند؛ یک طرح جالب توجه و جذاب را با استفاده از نرم افزارهای دقیق کامپیوتری، طراحی کنند.

قیمت استندهای تبلیغاتی

برای مشخص کردن قیمت، باید عوامل متفاوتی را در نظر گرفت. اگر قرار است یک استند نمایشگاهی ایستاده با قیمت مناسب و کیفیت عالی داشته باشید؛ می توانید به یک تابلوسازی معتبر مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

اگر تابلوساز از بهترین متریال موجود در بازار استفاده کرده و همچنین برای طراحی استند به سراغ یک طرح خلاقانه و نو برود؛ منطقی است که هزینه مربوط به طراحی و پیاده سازی استند، بیشتر می شود.

بنابراین بسته به اینکه از چه نوع چاپی برای طراحی استند تبلیغاتی استفاده شده و چه متریالی برای پایه ها به کار برده شود، قیمت استند متفاوت خواهد بود. البته که ابعاد سفارش داده شده هم می تواند روی قیمت، تاثیرگذار باشد. استندهای رومیزی و کوچک قیمت بسیار پایین تری دارند.

سفارش استند تبلیغاتی

ما در تیم مشاوره، پشتیبانی و فروش مجموعه تابلوسازی نامور در کنار شما هستیم تا بتوانید ایده آل ترین و مناسب ترین ابزار تبلیغاتی را خریداری نمایید. شما می توانید برای دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان تابلوساز و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب نوع استند تبلیغاتی؛ با شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

کارشناسان تابلوساز بر اساس بودجه ای که برای طراحی و ساخت استند و یا تابلوی تبلیغاتی در نظر گرفته ‌اید، بهترین و مناسب ترین گزینه را پیشنهاد می ‌دهند. علاوه بر استند تبلیغاتی؛ می توانید هر کدام از تابلوها مثل تابلو استیل، تابلو ترمووود، تابلو چلنیوم، تابلو پلکسی و… را هم سفارش دهید که آگاهی از مزایا و معایب هر کدام به شما در انتخاب نهایی، کمک خواهد کرد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: