۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

انتخاب متن مناسب برای تابلو تبلیغاتی

تابلوی تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

انتخاب متن مناسب برای تابلو تبلیغاتی یکی از اصول مهم در زمینه تبلیغات محسوب می شود. تبلیغات جایگاه موثری در دیده شدن یک کسب و کار دارد. به طوری که می‌ توان گفت کمتر کسب و کاری می تواند بدون استفاده از تبلیغات؛ به راحتی در مسیر موفقیت، قرار بگیرد. البته تبلیغات باید اصولی و صحیح باشد تا بتواند اثرگذار بوده و نتیجه مطلوب را داشته باشد.

در این بین تبلیغات محیطی به دلیل اینکه هر روزه در معرض دید عموم افراد قرار می گیرد؛ از جایگاه خاصی، برخوردار است. یکی از انواع تبلیغات محیطی استفاده از تابلو تبلیغاتی است که جزء موثرترین و ارزان ترین شیوه های تبلیغات، محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم به مزایای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی و انتخاب متن مناسب برای آن ها، بپردازیم.

تابلوی تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

همه ما می دانیم که شیوه های تبلیغاتی امروزه بسیار متنوع می ‌باشند اما این که بتوانید تبلیغاتی را انتخاب کنید که در ازای پرداخت مبلغ نه چندان بالایی؛ از تاثیرات دائمی آن استفاده کنید هم موضوع چالش برانگیزی است.

یکی از مزایای تابلوهای تبلیغاتی همین همیشگی و دائمی بودن آن هاست. به این معنا که شما تنها یک مرتبه برای طراحی و ساخت تابلو هزینه می پردازید و در مقابل تا سال‌ های طولانی از جنبه تبلیغاتی آن، استفاده می کنید. چیزی که در رسانه های تبلیغاتی دیگر وجود ندارد. به عنوان مثال شما نمی توانید از دارندگان بیلبوردها بخواهید تبلیغ شما را به صورت دائمی نمایش دهند، مگر اینکه برای لحظه لحظه آن، هزینه بپردازید.

انجام تبلیغات در رسانه‌ هایی مثل تلویزیون هم به همین صورت است. کلیپ های تبلیغاتی معمولاً به دفعات از پیش تعیین شده و به مدت زمان مشخصی، در تلویزیون پخش خواهند شد‌.

با توضیحاتی که ارائه شد حتما متوجه شده اید که استفاده از تابلو تبلیغاتی می ‌تواند در زمینه دائمی بودن تبلیغ، بسیار کاربردی باشد. البته این تنها یکی از مزایای استفاده از تابلو می باشد. مقرون به صرفه بودن تابلو تبلیغاتی هم از دیگر مزیت های سفارش تابلو است، زیرا هزینه ای که برای ساخت تابلو می پردازید؛ در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی، هزینه ناچیزی به حساب می آید.

بنابراین اگر در ابتدای ورود به یک کسب و کار هستید و نمی خواهید هزینه بسیار بالایی برای برندی که هنوز ناشناخته است بپردازید؛ بهتر است از تابلو تبلیغاتی،استفاده کنید.

تمرکز روی متن تابلو تبلیغاتی در نهایت باعث جذب مشتری بیشتر می شود و این همان چیزی است که تمامی صاحبان کسب و کار به دنبال آن هستند. متون تبلیغاتی باید جذاب و هیجان انگیز باشند. به طوریکه خواننده از دیدن آن به وجد آمده و برای خواندن آن، اشتیاق داشته باشد.

انتخاب فونت مناسب برای تابلو تبلیغاتی

نکات مهمی وجود دارد که می‌ توانید برای متن تابلوهای تبلیغاتی، در نظر بگیرید. یکی از مهمترین نکات، انتخاب فونت است. در واقع فونت تاثیر زیادی روی زیبایی تابلوهای تبلیغاتی دارد. اگر فونت مناسبی انتخاب نکنید؛ دیر یا زود مجبور می شوید طرح تابلو تبلیغاتی خود را تغییر دهید.

قطعا هر کسب ‌و کاری فونت مناسب خود را می طلبد. به عنوان مثال، فونتی که برای معرفی یک مهد کودک استفاده می شود، هرگز برای معرفی یک صرافی و یا دفتر وکالت، مناسب نیست.

خوشبختانه فونت های مختلفی وجود داشته و از این رو دست طراح برای انتخاب، کاملاً باز است. البته که استانداردهایی هم در این زمینه وجود دارد و طراحان معمولاً با توجه به این استانداردها، فونت مناسب را انتخاب می کنند. به عنوان مثال، فونت مناسب برای تابلو مغازه با توجه به نوع فعالیت انتخاب می شود. فونت های مختلفی برای انتخاب وجود دارند که می ‌توان از بین آن ها به موارد زیر، اشاره کرد:

فونت کلاسیک

فونت کلاسیک خوانایی بسیار خوبی دارد. به همین دلیل است که معمولاً طرفداران فونت کلاسیک بیشتر از سایر فونت ها، می باشند. فونت کلاسیک می ‌تواند نقش مهمی در جذب مخاطبان، ایفا کند. بنابراین افراد در هر مقطع سنی که باشند، می ‌توانند این فونت را به راحتی بخوانند.

چرا که خوانایی بسیار خوب و واضحی دارد. از فونت های کلاسیک و مدرن برای طراحی تابلوهای مغازه و فروشگاهی، استفاده می شود. معمولاً فونت هایی که با حرف b شروع می شوند، جزء فونت های کلاسیک هستند.

فونت فانتزی

فونت های فانتزی برای هر کسب و کاری می توانند استفاده شوند. در واقع فونت کلاسیک به عنوان زیرمجموعه ای از فونت فانتزی، محسوب می‌ شود. تفاوتی که در این فونت وجود دارد، ظرافت بالای آن می باشد. بنابراین فونت فانتزی می تواند با جذابیت فوق العاده بالایی که دارد، برای تابلوهای فروشگاهی بسیار مناسب باشد.

فونت دست نویس

این روزها فونت های دست نویس طرفداران زیادی پیدا کرده اند. چرا که دارای حس انسانی بیشتری هستند. بنابراین می توانید برای القای احساس صمیمیت با مخاطبان، به سراغ این فونت زیبا بروید. البته از فونت های دست نویس برای تابلو مغازه و فروشگاه، کمتر استقبال می ‌شود.

چرا که افراد معتقد هستند فونت های تایپ شده می توانند خوانایی بیشتری داشته باشند اما با این وجود خیلی از کسب و کارها مثل کافی شاپ ها، فست فودها، کتابفروشی ها و… ترجیح می ‌دهند از فونت های دست نویس برای ایجاد حس آرامش بیشتر در افراد، استفاده کنند.

فونت هنری

فونت های هنری همان فونت های نستعلیق و شکسته هستند که جذابیت و زیبایی بسیاری دارند. معمولاً برای معرفی کسب و کارهایی که به نوعی با هنر در ارتباط می باشند، از این فونت استفاده می شود. به طور مثال مسئله ‌ای که وجود دارد این است که فونت های هنری به نسبت فونت هایی مثل فونت کلاسیک، از خوانایی کمتری برخوردار هستند.

بنابراین ممکن است مورد علاقه خیلی از افراد نباشند. البته هنوز هم مغازه هایی که به نوعی با هنر در ارتباط هستند، ترجیح می دهند از فونت های هنری برای معرفی کسب و کار و یا تولیدات خود، استفاده کنند.

هر فونتی که برای معرفی یک فعالیت یا کسب و کار استفاده می‌ شود، باید در کنار یک طراحی زیبا و منحصر به فرد، قرار بگیرد. تنها در این صورت است که می ‌توان بازخورد مثبتی از طراحی تابلو تبلیغاتی، به دست آورد.

بنابراین انتخاب فونت به تنهایی ملاک نمی ‌باشد. یک تابلوساز حرفه ای روی همه جنبه های طراحی و ساخت تابلو، تمرکز دارد. زیرا می داند تمامی مراحل طراحی و تولید تابلو از انتخاب فونت، رنگ، طرح و… گرفته تا حتی انتخاب محل نصب تابلو، اهمیت دارد.

کاربرد تابلوهای تبلیغاتی

بیشترین کاربرد تابلوهای تبلیغاتی مربوط به مغازه ها، دفاتر کار، رستوران ها، اداره ها و تبلیغات مربوط به مکان های عمومی مثل شهربازی و… می باشد. صنعت تابلو سازی در سال‌های اخیر پیشرفت فراوانی داشته است به گونه‌ ای که شاهد طرح های بسیار خلاقانه با نورپردازی های قابل توجهی برای تابلوها، هستیم. چنین طرح و رنگ هایی نگاه هر بیننده و رهگذری را حتی برای مدت زمان بسیار کوتاهی هم که شده است، جذب می کند.

کاربرد تابلوهای تبلیغاتی

انتخاب متن مناسب برای تابلو تبلیغاتی

یکی از چالش هایی که برای ساخت تابلو با آن روبرو هستیم، انتخاب متن مناسب است. فکر می‌ کنید چه عبارت و یا عناوینی باید روی تابلو حک شده باشد تا بتواند در جذب مشتری موثر باشد؟! نکته ای که وجود دارد این است که انتخاب متن مناسب برای درج روی تابلو نیاز به درک دقیق و کامل از کسب و کار و فعالیت مورد نظر، دارد.

اگر تابلویی که سفارش می دهید دارای نور پردازی به صورت لامپ های ال ای دی باشد و یا در تلویزیون های شهری قصد نمایش تبلیغات داشته باشید؛ می توان به راحتی نوشته ها را تغییر داد.

اما در تابلوهایی مثل تابلو چلنیوم، تابلو استیل و دیگر تابلوهای حروف ثابت، نمی توان نوشته ها را به راحتی، تغییر داد و برای این کار ملزم به پرداخت هزینه می باشید. بنابراین بهتر است در همان ابتدای کار متن مناسبی انتخاب کنید تا مجبور نشوید بار دیگر برای برش و نصب حروف جدید، هزینه اضافی بپردازید.

علاوه بر صرف هزینه مازاد؛ این کار مستلزم صرف زمان هم می باشد. زیرا تابلوهایی که به صورت الکترونیکی کار نمی کنند؛ برای تغییر حروف می بایست بخشی از آن یا به طور کامل به محل تابلوسازی منتقل شده و برای تغییر حروف، باز شود. پس از آن می ‌توان حروف جدید را روی تابلو سوار کرده و در صورت نیاز، متریال آن را تعویض کرد.

اگرچه انتخاب فونت جزء مراحل مهم در طراحی و درج متن روی تابلوهای تبلیغاتی می باشد؛ اما نکات مهمی هم در مورد متن مناسب برای تابلو، وجود دارد. به عنوان مثال، متن انتخابی شما در عین حال که نوع کسب و کار شما را به دیگر افراد معرفی می ‌کند، می بایست به نوعی شعارگونه هم باشد.

یک متن ساده و معمولی نمی تواند مشتریان زیادی را به سمت فروشگاه یا مغازه شما، روانه کند. در این زمینه نکاتی وجود دارد که مختصرا به ذکر هرکدام می پردازیم:

ساده اما شفاف

نیاز به هیچ اضافه گویی در متون تبلیغاتی نیست. یک متن تبلیغاتی مفید و موثر باید ساده و واضح باشد. معمولاً مدت زمانی که افراد برای خواندن متون روی یک تابلو صرف می کنند، در حد چند ثانیه می باشد. متن شما باید به گونه ای باشد که در عرض همین چند ثانیه بتواند فعالیت و یا خدمات قابل ارائه ای که دارید را به خوبی، معرفی کند.

استفاده از قلم مناسب

فونت و ضخامت حروف برای درج نوشته های یک تابلو تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. سعی کنید از یک قطر قلم مناسب برای این کار استفاده کنید. تا جاییکه افراد بتوانند تقریباً از فواصل دور هم نوشته شما را به خوبی بخوانند. فونت استفاده شده نیز نباید پیچیدگی‌ های زیادی داشته باشد. البته فونت های فانتزی این روزها بسیار محبوب و پرطرفدار شده‌ اند. در هر صورت فونت یک نوشته تبلیغاتی باید به نحوی باشد که همه افراد در تمامی سنین بدون هیچ مشکلی بتوانند آن را بخوانند.

معرفی واضح کسب و کار:

بهتر است متن نوشته شده به گونه ‌ای باشد که افراد بتوانند با یک نگاه گذرا به نوع کسب و کار، پی ببرند. می ‌توان به صورت واضح از کلمات مربوط به همان فعالیت، استفاده کرد. به عنوان مثال کلماتی مثل رستوران، فروشگاه، دندانپزشکی، داروخانه و… .

البته در سال‌های اخیر تابلوهای بدون نوشته ای هم طراحی شده اند که به واسطه علائم گرافیکی و تصاویر حک شده روی تابلو به سرعت می توان زمینه کسب و کار را تشخیص داد.

معرفی برند

پرهیز از اضافه گویی:

تابلو تبلیغاتی جایی برای نوشتن توضیحات اضافی، ندارد. بنابراین بهتر است بدون حاشیه و یک راست به سراغ معرفی خدمات و محصولات برویم. درصورتی که اطمینان دارید در آینده خدمات و محصولات جدیدی را ارائه خواهید کرد؛ بهتر است این موارد را هم به تابلو اضافه کنید تا در آینده مجبور به دوباره کاری، نشوید.

معرفی برند:

برند شما به کسب و کارتان هویت می ‌بخشد. بنابراین برندسازی با تابلو یک امر اجتناب ناپذیر است. بنابراین سعی کنید آن را در تابلو، جای دهید. معمولاً برای حک کردن برند روی تابلو نیاز به فضای چندان زیادی نمی باشد و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. اگر لوگوی خاصی هم مد نظر دارید؛ حتماً آن را در کنار برند، قرار دهید. معمولاً تصاویر به راحتی در ذهن بیننده ها ماندگار می شوند و احتمال اینکه افراد بتوانند برند شما را به ذهن بسپارند، بسیار بیشتر از نوشته می باشد.

استفاده از متون جذاب و خلاقانه:

سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که خواننده را درگیر پیام کند و تمایل داشته باشد ادامه آن را دنبال کند. اگر مشتری مشتاق به ادامه خواندن شود؛ با احتمال بیشتری به فروشگاه، دفتر کار یا مکان مورد نظر وارد می شود. جملات باید جذاب باشند و موجب خستگی خواننده نشوند. برای اطمینان از این موضوع؛ خود را به جای خواننده تابلو، تصور کنید و دقیقاً چیزی را بنویسید که او می‌خواهد بداند نه چیزی که شما می خواهید بیان کنید. می ‌توانید از عباراتی مثل “رایگان شروع کنید”، “متفاوت باشید” و “از کیفیت لذت ببرید” و… متناسب با نوع کسب و کار، استفاده کنید.

استفاده از رنگ مناسب:

یک نوشته هرچقدر هم جذاب باشد اما از رنگ‌آمیزی مناسبی برخوردار نباشد؛ نمی تواند در جذب مشتری، چندان موثر باشد. بنابراین انتخاب رنگ تابلو بسیار مهم است. استفاده از رنگ های متناسب با نوع کسب و کار در این زمینه، توصیه می ‌شود. به عنوان مثال اگر قرار است یک فست فود را معرفی کنید، می بایست از رنگ های شاد و جالب توجه مثل قرمز، استفاده کنید.

درج المان های جذاب

المان ها همان تصاویر کوچک و گویا هستند. معمولا طراحان سعی می کنند از المان ها هم در بخش طراحی تابلوها، استفاده کنند. وجود المان ها در کنار متون، اطلاعات بیشتری به مخاطب منتقل می کند. از طرفی المان ها جای بسیار کمی هم روی تابلو، اشغال می کنند.

بر همین اساس وجود آن ها می تواند تکمیل کننده طراحی تابلو باشد. به عنوان مثال، معمولاً از المان های کوچک مثل پاپ کورن یا همبرگر برای تابلوهای مربوط به فست فودها، استفاده می شود.

نورپردازی

نورپردازی در تابلو تبلیغاتی امری بسیار مهم می باشد. تقریباً تمامی تابلوهای تبلیغاتی دارای نورپردازی هستند. این موضوع باعث می شود نوشته های روی تابلو به هنگام شب و زمانی که نور کافی وجود ندارد، به وضوح دیده شود. بر همین اساس معمولاً متقاضیان تابلوهای تبلیغاتی این مورد را از تابلوسازان، درخواست می کنند.

چرا که می دانند نورپردازی تا چه اندازه می ‌تواند روی تبلیغات و جذب مشتری، موثر باشد. در واقع به واسطه وجود یک نورپردازی مناسب، می توان جذابیت نوشته های روی تابلو را دو چندان کرد. در برخی از تابلوها نورپردازی به صورت چشمک زن و یا به صورت ستاره ای، اعمال می شود.

انتخاب متن مناسب برای تابلو تبلیغاتی

جمع بندی

تقریبا مهمترین نکات مربوط به انتخاب متن برای تابلوهای تبلیغاتی، ذکر شد. چنانچه طراح یک مجموعه تابلوسازی تمامی این نکات را حین طراحی در نظر بگیرد، با اطمینان می توان گفت که جذب مشتری با تابلو تبلیغاتی مذکور امری بدیهی است. داشته باشد. در هر صورت این تبحر و مهارت تابلوساز را نشان می دهد که تا چه اندازه بتواند یک تابلوی تبلیغاتی جذاب، طراحی و تولید کند.

بسیاری از تابلوسازان در مرحله اول طراحی و ساخت تابلو به نیازسنجی می پردازند. در این مرحله مشتری تمامی نیازهای خود را مطرح کرده و آنچه که از داشتن یک تابلوی تبلیغاتی انتظار دارد را به اطلاع تابلوساز، می رساند. درنهایت تابلوساز بر اساس عوامل مختلفی مثل نوع کسب و کار و همچنین بودجه مشتری برای طراحی و ساخت تابلو؛ سعی می کند بهترین تابلو را هم از نظر طراحی و هم از نظر جنس مواد اولیه، تولید کند.

تابلوسازی نامور با داشتن کادر متخصص و حرفه ای قادر است تمامی مراحل طراحی و ساخت تابلو را به بهترین شکل ممکن، انجام دهد. شما مشتریان عزیز می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر و یا در جهت انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان تابلوساز در تابلوسازی نامور، مشاوره داشته باشید. کارشناسان معمولاً بر اساس بودجه و نوع کسب و کار شما، بهترین و مناسب ترین تابلوی تبلیغاتی را پیشنهاد می ‌دهند.

البته این مورد را ذکر کنیم که تمامی مراحل ساخت تابلو تحت نظر مشتری، انجام می گیرد. اگر برای دیده شدن کسب و کارتان به یک تابلو تبلیغاتی جذاب و منحصر به فرد نیاز دارید؛ در اولین فرصت با کارشناسان تابلوساز، تماس بگیرید.

در این مقاله آنچه که برای نوشتن متن تابلوهای تبلیغاتی نیاز است بدانید، ذکر کردیم. مهمترین چیز برای اینکه یک تابلوی تبلیغاتی بی نقص و با کیفیت داشته باشید؛ انتخاب تابلوسازی معتبر است. همان طور که پیش از این اشاره کردیم، تابلوسازی نامور سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته و می ‌تواند تابلو تبلیغاتی را بر اساس سلیقه مشتری و با استفاده از طراحی های خلاقانه و زیبا، تولید کند.

به منظور دریافت مشاوره طراحی تابلو و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ از طریق شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان این مجموعه، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: