۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

همانطور که می دانید در دنیای پررقابت امروزی تبلیغات حرف اول را می ‌زند اما شیوه های تبلیغاتی متفاوت هستند و هر چقدر انتظار داشته باشیم که تاثیرگذاری آن ها بیشتر باشد، مسلماً هزینه بیشتری باید برای آن، پرداخت کنیم. اما در این میان شیوه ارزان تری هم برای تبلیغات وجود دارد که آن استفاده از تابلو فروشگاه یا تابلو مغازه برای معرفی محصولات ارائه شده، می باشد. حتی برای شرکت هایی که خدمات خاصی ارائه می کنند، تابلو می تواند در بحث تبلیغات آن شرکت، نقش مهمی ایفا کند. در این مقاله قصد داریم به اهمیت تابلوسازی در تبلیغات بپردازیم.

اهمیت تبلیغات در تابلوسازی

تقریباً تمامی صاحبین مشاغل و افرادی که خدمات خاصی را ارائه می ‌کنند، به تابلوهای تبلیغاتی برای معرفی خود به دیگران، نیاز دارند. استفاده از تابلو تبلیغاتی علاوه بر اینکه به عنوان یک روش تبلیغاتی مقرون به صرفه و ارزان قیمت محسوب می شود، می تواند باعث جذب مشتری شده و از نظر تبلیغات، اثرگذار باشد. به همین دلیل است که صنعت تابلو سازی اخیرا رونق زیادی پیدا کرده است.

یک تابلو تبلیغاتی هر چقدر هم که ساده باشد، می تواند برند شما را به راحتی و به صورت شبانه روزی، معرفی کند. حال هر چقدر تابلوی تبلیغاتی شما رنگ و لعاب بیشتر و بهتری داشته باشد، تاثیر بیشتری هم در جذب مخاطب، خواهد داشت.

تابلو تبلیغاتی که با عناوینی همچون تابلو شهری یا تابلو پشت بامی هم شناخته می شود، انواع مختلفی دارد. تابلوها معمولا بر اساس سلیقه مشتری و همچنین میزان بودجه ای که برای آن در نظر گرفته شده است، متفاوت می باشند. تابلو کامپوزیت، تابلو لایت باکس، تابلو نئون، تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو بنری، تابلو راهنما، تابلو فلکسی، تلویزیون شهری، تابلو فلکسی فیس و … برخی از انواع تابلوهای تبلیغاتی می باشند که اکثر آن ها از طریق دستگاه های پیشرفته و با استفاده از برش های لیزری، پیاده سازی می شوند. در این بین تابلو‌ چلنیوم توجه صاحبین مشاغل زیادی را به خود جلب کرده و علت آن نوع نورپردازی جذابی است که دارد.

طبیعتاً تابلوهایی که به این شکل باشند به دلیل داشتن طیف رنگی زیبا، در تاریکی شب جلوه بیشتری داشته و در نگاه اول این حس را به مخاطب منتقل می کنند که وارد مکان معتبری شده است. این موضوع در دراز مدت باعث جذب بیشتر مشتری و رونق گرفتن کسب و کار شما می گردد.

استفاده از تابلو برای معرفی محصول یا خدمات از نظر تبلیغات مزایای زیادی دارد. مهمترین مزیت استفاده از تابلو تبلیغاتی این است که می توان به واسطه آن به جذب بیشتر مشتری، کمک کرد. چرا که چنین تابلوهایی به طور دائمی و پیوسته در معرض دید قرار دارند و احتمال اینکه به چشم مخاطب بیایند بسیار زیاد است. همین موضوع باعث شناخت بیشتر مشتری و پایبندی به یک محصول خاص شده و در نهایت او را به یک مشتری دائمی، تبدیل می کند.

همانطور که ذکر کردیم تابلو‌ چلنیوم در بین تابلوهای تبلیغاتی حرف اول را می زند. این تابلو در چندین نما و رنگ متنوع در بازار وجود دارد و بر حسب سلیقه مشتری، طراحی و ساخته می شود. همچنین استفاده از فونت های متنوع و استفاده از حروف برجسته باعث جذابیت بیشتر آن می شود.

سبک نوردهی در این نوع از تابلوها به گونه‌ ای است که نگاه ها را به سمت خود، جذب می کند. البته تنوع در نوردهی هم در این تابلوها بسیار زیاد می باشد. مورد دیگری که بر محبوبیت تابلوهای چلنیوم افزوده است، مقرون به صرفه بودن و قابلیت نصب آسان این تابلوهاست. استحکام و مقاومت بالا و همچنین مصونیت در برابر آتش‌ سوزی را هم می ‌توان از مزایای دیگر استفاده از تابلو چلنیوم، به شمار آورد.

تبلیغات و نقش تابلو

در معرض دید واقع شدن: در دنیای رقابتی امروز هر چقدر بیشتر شناخته شوید، مشتریان بیشتری خواهید داشت و برای رسیدن به این هدف چاره‌ ای جز پناه بردن به تبلیغات ندارید. همانطور که گفتیم استفاده از تابلو یک راه ارزان و دائمی برای تبلیغات است. هر چقدر تابلوهای استفاده شده جذاب تر و گیراتر باشند، طبیعتاً تاثیر بیشتری در دیده شدن کسب و کار شما دارند.

مقرون به صرفه بودن: تبلیغات، شیوه های مختلفی دارد و همواره هزینه زیادی هم برای آن صرف می‌شود، به طوری که شرکت ها و برندهای بزرگ تجاری هر ساله بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف تبلیغات می کنند. حال اگر در ابتدای راه هستید و قصد دارید هزینه معقولی برای تبلیغات بپردازید، پیشنهاد می کنیم از تابلوهای تبلیغاتی مدرن، استفاده کنید. با این کار تنها یک بار هزینه می کنید، اما تا مدت های طولانی می توانید از جنبه تبلیغاتی آن و تاثیراتی که دارد، بهره ببرید.

دائمی بودن تبلیغ: همانطور که گفتیم استفاده از تابلو یک روش تبلیغاتی دائمی، محسوب می شود. در واقع هیچ کدام از روش های تبلیغاتی دیگر مثل تبلیغات در تلویزیون و یا رادیو و… دائمی نبوده و از نظر زمانی محدودیت دارند و تبلیغ شما را تنها در قبال هزینه ای که برای آن پرداخت کرده اید، به معرض نمایش قرار می دهند. اینجاست که اهمیت تابلوهای تبلیغاتی به طور واضح، مشخص میشود.

ایجاد اعتبار و اطمینان: مسلما هر فردی که به دنبال خرید یک محصول و یا دریافت خدمات است، ترجیح می دهد به مکانی معتبرتر و شناخته شده تر برود تا بتواند از طریقی مطمئن تر و با خیالی آسوده تر، به خدمات و محصولات مورد نیاز خود دسترسی یابد. تابلو تبلیغاتی مدرن که امروزه طراحی و ساخته می‌شود، می‌تواند تا حد زیادی این حس اطمینان را به مخاطب، القا کند.

ایجاد رقابت: این یک واقعیت است که در دنیای رقابت کسب و کارها، تنها کسانی پیروز میدان خواهند شد که بیشتر توجه مخاطبان را به خود جلب نمایند. اگر بتوانید به هنگام سفارش تابلوی تبلیغاتی، بهترین تابلو تبلیغاتی برای محیط و مدرن ترین نوع آن را انتخاب کنید، می توانید یک قدم از رقبای خود در حیطه کاری تان پیشی بگیرید.

ممکن است لازم باشد کمی بیشتر هزینه کنید، اما قطعاً ارزشش را خواهد داشت. چرا که معمولا افراد به دنبال زندگی های لوکس و مدرن هستند و برای خرید کالا یا دریافت خدمات مورد نیاز خود، ترجیح می دهند به مکان هایی بروند که از لحاظ دکوراسیون داخلی و بیرونی، مدرن باشند. واضح است که مغازه ها و فروشگاه هایی که ظاهر زیبایی ندارند، از نظر تبلیغات امتیاز کمتری نسبت به فروشگاه های مدرن و لوکس، دریافت خواهند کرد.

اگر قصد دارید برای کسب و کاری که اخیرا راه اندازی کرده اید و یا برای فروشگاه تان یک تابلو تبلیغاتی مدرن سفارش دهید، پیشنهاد می کنیم از نمونه تابلوهای ساخته شده توسط گروه تابلوسازی نامور، در سایت تخصصی ایشان دیدن فرمایید تا بتوانید بر حسب سلیقه و همچنین بودجه‌ ای که برای این کار در نظر گرفته اید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای سفارش تابلو تبلیغاتی در این مجموعه معتبر، شما می توانید طرح انتخابی خود را نیز، ارائه دهید. طرح پیشنهادی شما به مرحله طراحی رفته و پس از مشاهده نهایی طرح و تایید آن توسط مشتری، تابلوی تبلیغاتی وارد مرحله پیاده سازی و ساخت، می شود. بنابراین همه چیز طبق خواسته و سلیقه مشتری، دنبال می ‌گردد. تابلوسازی نامور به مشتریان خود این اطمینان را می دهد که در پروسه تابلوسازی، از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده می کند و بر این اساس محصولات سفارشی، حرفه ای و مناسبی را برای مشتریان خود، به ارمغان می آورد. برای ثبت سفارش تابلو می توانید با شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

تابلو تبلیغاتی در جذب مخاطب

تابلوها چگونه در تبلیغات موثرند؟

تابلوهای تبلیغاتی به دلیل قرار گرفتن در معرض دید عموم، در جذب مشتری بسیار موثرند. این موضوع را می توان به عنوان مهمترین مزیت آنها در نظر گرفت. گذشته از آن، اهمیت دیگر این تابلوها به دلیل دائمی بودن تبلیغ توسط آنها می باشد. از طرفی، چنانچه شما از تابلو چلنیوم در سردر مغازه خود استفاده کنید، نورپردازی مناسب آن می تواند توجه هر رهگذری را به مغازه شما جلب کرده و به صورت شبانه روزی کسب و کار شما را تبلیغ نماید.

در حالت کلی، تابلوهای تبلیغاتی به دلایل زیر می توانند برای کسب و کار شما مفید باشند:

• معرفی محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما به مشتری
• ایجاد اعتبار، شهرت و اطمینان برای شما در میان مشتریان و همکاران
• بی اثر کردن تبلیغات رقبا در صورت استفاده از تابلو با طراحی زیبا
• جلوه بصری مناسب برای سر در مغازه شما در دیدگاه مشتریان
• دائمی بودن تبلیغ
• ایجاد حس اطمینان در مشتری و قطعی کردن خرید
• استفاده به عنوان یک روش تبلیغی مقرون به صرفه و ارزان
• تناسب تابلو با شرایط آب و هوایی مختلف

نکات مهمی که در انتخاب تابلو تبلیغاتی باید بدان توجه کنید،کدامند؟

گاهی اوقات به دلیل عدم رعایت برخی نکات در استفاده از تابلوهای تبلیغاتی، نمی توان به نتیجه مطلوبی در زمینه تبلیغ اجناس مورد نظر خود دست یافت. برخی از این نکات عبارتنداز:

عدم توجه به محل نصب تابلو

یکی از اصول استفاده از تابلوهای تبلیغاتی نصب آنها در محل مناسب برای افزایش زاویه دید مشتریان است. رعایت این اصل مهم باعث می‌شود که رهگذران به صورت ناخودآگاه متن نوشته شده در تابلو را بخوانند. در واقع، دلیل نصب بنرهای تبلیغاتی در مکان های شلوغ و پرترافیک نیز به همین دلیل است. چرا که افراد، فرصت کافی برای مطالعه‌ متن نوشته شده بر روی این بنرها را در مکان های شلوغ پیدا می کنند.

عدم استفاده از انواع تابلوهای متناسب با موقعیت مغازه

همانطور که در بالا اشاره شد، تابلوها در انواع مختلفی از قبیل چلنیوم، استیل، کامپوزیت و… ارائه می گردند. هر کدام از این تابلوها برای کسب و کار خاصی ساخته می شوند. بنابراین، مغازه‌ داران قبل از انتخاب تابلو باید مشاوره ای در خصوص انتخاب نوع تابلو دریافت نمایند تا بدین ترتیب تبلیغات آنها موثرتر واقع شود.

عدم توجه به متن نوشته شده بر روی تابلو

آنچه در طراحی تابلو باید مدنظر قرار بگیرد استفاده از متن مناسب بر روی آن است. در این مورد، استفاده از یک متن کوتاه می‌تواند تاثیر زیادی در تبلیغ برند شما داشته باشد. برای اینکار بهتر است ابتدا نیاز مشتریان یا متقاضیان خود را بشناسید و سپس جمله‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. این موضوع تاثیر طراحی در تابلوسازی را به خوبی نمایان می‌ کند.

عدم استفاده از شیوه های ارتباطی در متن تابلو

گاهی اوقات مشتریان به علت کمبود وقت، فرصت مراجعه حضوری به مغازه شما را ندارند. با این وجود، چنانچه شما از شماره تماس بر روی تابلو تبلیغاتی خود استفاده کنید، راه های ارتباطی دیگری به غیر از مراجعه حضوری را پیش پای آنها قرار می دهید. نکته‌ ای که در این مورد باید مدنظر داشته باشید، استفاده از فونت درشت و واضح بر روی تابلو است. در این صورت مشتریان خطای کمتری هنگام یادداشت شماره تلفن شما خواهند داشت.

انتخاب تصاویر زیاد برای تابلو

چنانچه شما هنگام انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی، تصاویر متعددی را برای آن در نظر بگیرید، ممکن است مخاطب خود را دچار سردرگمی کنید. بنابراین، پیشنهاد مجموعه تابلوسازی نامور به عنوان یک مجموعه معتبر در زمینه تابلوسازی، انتخاب یک تصویر متناسب با کسب و کارتان می باشد.

مطالب مرتبط: 7 نکته مهم در انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی

اهمیت رنگ در تابلو تبلیغاتی

در دنیای امروز، استفاده از هر رنگی می‌تواند پیام خاصی را به مخاطبان خود منتقل کند. در صنعت تابلوسازی نیز مغازه‌ داران و صاحبین مشاغل متناسب با روحیات و ذهنیات خود رنگ تابلوی مورد نظر خود را انتخاب می نمایند. در ابتدا، شاید این موضوع بی اهمیت به نظر برسد، اما با بررسی بسیاری از موارد این نکته ثابت شده است که رنگ تابلو با ایجاد جلوه بصری مناسب در جذب مشتریان تاثیر زیادی داشته است، چرا که چشم انسان همواره به دنبال جذب زیبایی است.

کسب و کارهایی که از رنگ های بی روح در تابلو تبلیغاتی خود استفاده می نمایند، موفقیت زیادی در زمینه جذب مشتری نخواهند داشت و حتی ممکن است مشتریان خود را نیز از دست بدهند.

مطالب مرتبط: اهمیت رنگ در تابلو سازی

توجه داشته باشید که برای زیباسازی هرچه بیشتر تابلو و ارتباط مثبت و موثر با مشتری، استفاده از رنگ های متضاد و مکمل تاثیر بسیار زیادی دارد. برای مثال، دو رنگ مشکی و طلایی جزو رنگ‌ های متضاد دسته‌ بندی می شوند که جدا از جذابیت و مدرن بودن، در جلب نظر مشتری و نمایش محیطی لوکس بسیار تاثیرگذارند. این موضوع به اهمیت رنگ در تابلو تبلیغاتی اشاره دارد.

تبلیغات و تابلو

تاثیر دوام تابلوهای تبلیغاتی در رونق کسب و کار

یکی از فاکتورهای اساسی که در موفقیت و تاثیر تابلوسازی در تبلیغات بسیار حائز اهمیت است، توجه به دوام تابلوهای تبلیغاتی در شرایط نامساعد می باشد، چرا که این تابلوها بیشتر در محیط های شلوغ و در برخی موارد در هوای باز نصب می‌شوند. اینجاست که اهمیت دوام تابلو تبلیغاتی مشخص می‌گردد.

چنانچه تابلو شما دوام کافی نداشته باشد، پس از مدت کوتاهی آسیب دیده و از بین می رود. در نتیجه، تمامی هزینه های شما برای تبلیغات در یک چشم به هم زدن نابود می شوند. با توجه به اینکه تهیه‌ی برخی از این تابلوها هزینه‌ی بالایی می طلبد، نمی توان به راحتی از کنار این مسئله عبور کرد.

بررسی تاثیر تابلوسازی در تبلیغات

در گذشته، کسب و کارهای مختلف برای تبلیغ برند خود از بنرها بهره زیادی می بردند، تا جایی که بسیاری از افراد بنر را به عنوان وسیله تبلیغاتی می شناختند. سپس، در طی دوره های بعدی بنا به دلایلی، تابلوهای تبلیغاتی جایگزین بنرها شدند. 

به مرور زمان با گسترش ساخت تابلوها، صنعت تابلوسازی بسیار پیشرفت کرد. در نتیجه، طراحان و تابلوسازان، تمام تلاش خود را به کار بستند تا با بهره گیری از قوه‌ی خلاقیت خود، تابلوهایی بسازند که بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب ایجاد کرده و بدین ترتیب با جذب مشتری بیشتر، منجر به رونق روز افزون کسب و کارها شوند. بدین ترتیب، آنها توانستند تاثیر تابلوسازی در تبلیغات را به وضوح به نمایش در آورند.

یکی از دلایلی که باعث شد تابلوهای تبلیغاتی جایگزین بنر شوند، وجود قابلیت نورپردازی در آنها بود. در واقع، مغازه داران در گذشته مجبور بودند برای تامین نور بنرها در شب از پروژکتور استفاده کنند. این در حالی است که تابلوهای تبلیغاتی با دارا بودن لامپ‌های SMD قابلیت نمایش طرح به صورت نورانی را دارند. دقت کنید که مکان مناسب تابلو تبلیغاتی یکی دیگر از فاکتورهایی است که هنگام استفاده از آنها باید مد نظر قرار دهید.

البته، این امکان وجود دارد که شما بنرهای تبلیغاتی بزرگ و ایستاده را به تابلوهای تبلیغاتی ترجیح دهید، اما باید بدانید که امروزه تابلوهای ایستاده‌ای به نام استند تبلیغاتی به وجود آمده‌اند که جایگزین بنرهای بزرگ شده‌اند و به عنوان یک نوآوری در تابلوسازی محسوب می گردند. قابلیت ایستاده بودن این تابلوها باعث می شود که آنها بهتر در معرض دید عموم قرار گیرند و بدین ترتیب طرح روی آنها واضح تر دیده می‌شود. تابلوهای موردنظر در انواع مختلف پرچمی، ایکس، بادبانی و… ساخته می شوند.

متن مناسب تابلو تبلیغاتی

انتخاب متن مناسب برای نمایش در تابلو تبلیغاتی نقش مهمی در جذب مشتری دارد. برای اینکار شما باید درک کامل و دقیقی از کسب و کار و فعالیت مجموعه خود داشته باشید. در تابلوهای تلوزیون شهری، روان بودن نوشته ها باعث می شود که شما بتوانید به راحتی متن به نمایش درآمده در تابلو را تغییر دهید. این تابلوها از این قابلیت برخوردارند که متن و تصویر استفاده شده بر روی آنها به صورت نامحدود در دفعات، تغییر داده شود. این در حالی است که تابلوهای فلکسی، چلنیوم و … که به صورت الکترونیکی نیستند، تنها یکبار قابلیت تغییر متن و تصویر را دارند.

توجه داشته باشید که متن نوشته شده بر روی تابلو، برای نمایش کسب و کار و فعالیت شماست. از طرف دیگر، روی تابلو جایی برای درج توضیحات اضافی نیست. بنابراین، باید متنی را انتخاب کنید که با وجود کوتاه بودن بتواند در تبلیغ کسب و کارتان موثر واقع شود. سعی کنید حتما نوشته تابلوی شما به گونه ای باشد که خدمات و محصولات شما به طور مستقیم بر روی آن به نمایش درآیند. علاوه بر آن، سعی کنید با یک آینده نگری درست، محصولاتی را که قصد دارید در آینده ارائه کنید، بر روی تابلو درج نمائید. یک روش برای انتخاب متن مناسب تابلو تبلیغاتی، استفاده از کلمات اصلی و کلیدی مرتبط با کسب و کارتان است.

سخن آخر

تابلوهای تبلیغاتی به دلیل ویژگی هایی که دارند، امروزه به عنوان یک روش تبلیغ مقرون به صرفه استفاده می شوند. این تابلوها در عین سادگی می توانند برند شما را به صورت دائمی و شبانه روزی تبلیغ نمایند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از رنگ و لعاب بیشتر در تابلوی خود و در نظر گرفتن اهمیت رنگ در تابلو تبلیغاتی، توجه مشتریان را به کسب و کار خود جلب کنید. تابلوسازی نامور با سابقه‌ ای طولانی در زمینه ساخت انواع تابلو تبلیغاتی می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کرده و در نهایت تابلوی مدنظرتان را به بهترین شکل ممکن، برای شما طراحی و تولید نماید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: