۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

یکی از اصلی‌ ترین ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی کسب و کارهای مختلف، تابلوهای تبلیغاتی می باشد. تاثیری که این ابزار تبلیغاتی در برندسازی و جذب مشتری برای خرید دارد، بسیار قابل توجه است. به همین دلیل امروزه اکثر صاحبان کسب و کارها سعی کرده اند برای تمایز ساختن خود از سایر رقبا، به سراغ باکیفیت ترین و بهترین نوع تابلوهای تبلیغاتی بروند.

یکی از فاکتورهای اساسی در کیفیت تابلو نوع متریال به کار رفته در ساخت آن است. ممکن است در وهله اول این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد و تنها به ظاهر تابلو توجه کنید اما در درازمدت آنچه که اهمیت پیدا می ‌کند، مواد اولیه به کار رفته در ساخت تابلوست. در این مقاله قصد داریم بهترین جنس و متریال در ساخت تابلو را بررسی کنیم.

رایج ترین متریال ها برای ساخت تابلو

در سال های اخیر و با پیشرفت صنعت تابلوسازی، شاهد تولد متریال های جدیدتری هستیم. در واقع مواد اولیه برای ساخت تابلوها هر روز جدیدتر می شود اما آنچه که اهمیت دارد، این است که برای ساخت تابلو به سراغ بادوام ترین و باکیفیت ترین آن ها بروید. چرا که هر کدام از این متریال ها با درجه کیفیت های متفاوتی در بازار وجود دارند و این تابلوساز است که می‌ تواند به خوبی تفاوت بین آن ها را تشخیص دهد.

به طور کلی رایج ترین متریال ها برای ساخت تابلو عبارتند از:

چلنیوم

به جرات می توان گفت تابلو چلنیوم جزء محبوب ترین متریال ها در کارگاه های تابلوسازی است. چلنیوم به صورت رول هایی در بازار وجود دارد که از آن ها برای لبه دور حروف برجسته، استفاده می شود. در واقع زمانی که رول های چلنیوم را به دور حروف می چسبانیم، یک حالت سه بعدی و زیبا به حروف می بخشیم.

در تابلوهای چلنیوم معمولاً جنس رویه حروف از پلکسی گلاس می باشد. زمانی که تابلوهای چلنیوم را در کنار یک نورپردازی زیبا تولید کنید، یک تابلو خاص و منحصر به فرد خواهید داشت. چرا که تنوع زیادی در رنگ تابلوهای چلنیوم و همچنین نورپردازی آن ها، وجود دارد.

هر چقدر بتوانید در طراحی یک تابلوی تبلیغاتی خلاقیت بیشتری به خرج دهید، تابلوی متفاوت تری خواهید داشت و چیزی که شما را از سایر رقیبان متمایز می‌ کند، همین تفاوت بین تابلوهای تبلیغاتی است.

رایج ترین متریال ها برای ساخت تابلو

ترمووود

در گذشته استفاده از چوب برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی چندان رایج نبود. چرا که چوب اصلاً مقاومت خوبی در برابر رطوبت و برف و باران ندارد. اما امروزه شاهد تولید تابلوهای چوبی بسیار کلاسیک در سطح شهر هستیم. اما چه چیزی باعث شد که چوب بتواند به راحتی وارد صنعت تابلوسازی شود؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چوب استفاده شده برای ساخت تابلو یک چوب معمولی نبوده و طی فرآیندهایی تبدیل به چوب ترمووود می شود. در واقع چوب ترمووود با حرارت زیادی که می بیند؛ بسیار بادوام و مقاوم می‌ شود. این چوب به هیچ عنوان در برابر عوامل محیطی مثل برف و باران، دچار آسیب نمی گردد و به همین دلیل امروزه در ساخت خیلی از تابلوهای تبلیغاتی، کاربرد دارد.

البته برای تهیه حروف برجسته از چوب ترمووود استفاده نمی شود. از این چوب تنها به عنوان زیرساز تابلوهای تبلیغاتی بهره می گیرند. در حقیقت ترکیب ترمووود با دیگر متریال ها می ‌تواند یک تابلوی خاص و منحصر به فرد را برای شما، ایجاد کند. پیشنهاد ما ترکیب ترمووود با استیل طلایی و یا نقره ای است که انصافاً یک تابلوی بسیار کلاسیک و زیبا می باشد.

پلاستیک

پلاستیک جزء متریال هایی است که از سال ‌های گذشته در ساخت تابلوهای تبلیغاتی کاربرد زیادی داشته است. با استفاده از این متریال می توان تابلوهایی برجسته، زیبا و جذاب، تولید کرد. برخی متریال ها مثل پلکسی گلاس در این دسته قرار می گیرند و کاربردهای زیادی هم در ساخت تابلوهای حروف برجسته دارند.

مزیت مهمی که این متریال دارد، تنوع زیاد آن در رنگ بندی است. به طوری که شما می توانید پلکسی گلاس را در هر رنگی که مد نظرتان است، در بازار پیدا کنید. این تابلوها برای مکان هایی که نیاز به تابلوهای شاد و پرهیجان دارند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می شوند.

رایج ترین متریال برای ساخت تابلو

استیل

همه می ‌دانیم که تابلوهای فلزی مقاومت و کیفیت فوق العاده بالایی دارند و می‌ توانند در محیط های مختلف و در شرایط متفاوت آب و هوایی، به راحتی استفاده شوند. در این بین تابلوهای ساخته شده از جنس استیل هم مقاوم بوده و هم جذابیت و گیرایی بی نظیری دارند. به طوری که این تابلو را هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی، استفاده می کنند.

تابلوهای استیل در دو رنگ پرطرفدار طلایی و نقره ای، طراحی و تولید می ‌شوند. بنابراین دست شما برای انتخاب رنگ، باز نخواهد بود. در هر صورت، تابلوهای استیل جزء تابلوهای کلاسیک و فوق العاده زیبا محسوب می شوند که خیلی از افراد در همان ابتدای امر برای انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی، به سراغ آن ها می ‌روند.

بهترین جنس و متریال در ساخت تابلو

برای انتخاب متریال مناسب نمی توان الزامی تعیین کرد. هر فردی با توجه به شرایط اقتصادی که دارد و همچنین با توجه به نوع کسب و کاری که قرار است برای آن تابلوی مناسب سفارش دهد؛ می تواند به سراغ هر کدام از متریال های معرفی شده برود. البته متریال های دیگر مثل کامپوزیت، سنگ و… هم برای ساخت تابلو استفاده می ‌شود. بنابراین تنوع زیادی در این زمینه وجود دارد.

برای اینکه در مورد متریال تابلوسازی انتخاب راحت تری داشته باشید، بهتر است موارد و نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

– مواد اولیه ساخت تابلو را کاملاً متناسب با اقلیم منطقه ای خود، انتخاب کنید. برخی از متریال ها مقاومت کافی را در برابر رطوبت، باد، باران شدید و یا آفتاب ندارند.

– سعی کنید هارمونی متعادلی از طرح، رنگ و متریال بسازید. در این صورت یک تابلوی چشمگیر و خاص خواهید داشت که می تواند شما را در ذهن مشتری، ماندگار سازد.

– سعی کنید متریال انتخابی شما با دکوراسیون داخلی فروشگاه و مغازه تان، هماهنگی داشته باشد.

– در انتخاب رنگ به سراغ رنگ‌ های مکمل، متضاد و رنگ ‌های جذاب و چشمگیر بروید تا بتوانید در شب هم به راحتی جذب مشتری داشته باشید. البته در انتخاب رنگ حتماً باید به روحیات مشتریان هم اهمیت دهید.

– می توانید برای خاص بودن؛ متریال مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده و یک تابلوی ترکیبی منحصر به فرد، داشته باشید.

بهترین جنس و متریال در ساخت تابلو

سفارش تابلوی تبلیغاتی

تابلوی تبلیغاتی نصب شده سر درب مغازه و فروشگاه شما به نوعی هویت و شناسنامه کسب و کارتان است. بنابراین بهتر است تا حد امکان برای سفارش تابلوهای تبلیغاتی، ذوق و سلیقه به خرج دهید. اگر متریال های مختلف و خصوصیات آن ها را به دقت بررسی کنید، انتخاب برایتان ساده تر می شود. با این وجود کارشناسان تابلوساز آماده هستند تا شما را در مورد انتخاب نوع متریال و نوع تابلوی تبلیغاتی، به خوبی راهنمایی کنند.

شما مشتریان عزیز می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان تابلوساز در مجموعه تابلوسازی نامور، تماس بگیرید. شماره های درج شده در وب سایت، راه ارتباطی شما و کارشناسان می باشد. کارشناسان شما را با توجه به میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید و همچنین نوع کسب و کار و مشتریانی که دارید، راهنمایی خواهند کرد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: