۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تفاوت تابلو چلنیوم و کامپوزیت

در سال‌ های اخیر تبلیغات جایگاه مهمی در بازارهای تجاری پیدا کرده است. اگرچه تبلیغات روش های مختلفی دارد اما اگر قصد دارید به سراغ یکی از مقرون به صرفه ترین ها بروید؛ پیشنهاد می ‌کنیم تابلوهای تبلیغاتی را بررسی کنید‌. به طور کلی صنعت تابلوسازی زیر شاخه های مختلفی دارد که هر کدام به نوبه خود، یک شغل محسوب می شوند.

به عنوان مثال طراحی، جوشکاری، حروف سازی، کامپوزیت کاری و بسیاری دیگر از این موارد جزء زیرشاخه ‌های تابلوسازی به شمار می ‌رود. بنابراین صنعت تابلوسازی بسیار گسترده تر و پیشرفته تر از سال های گذشته شده است.

در باب تنوع زیادی که در تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد؛ تابلو چلنیوم و کامپوزیت جزء محبوب ترین ها و پرطرفدارترین ها هستند. در این مقاله قصد داریم تفاوت بین این دو تابلو را بررسی کنیم.

آشنایی با تابلوهای کامپوزیت

قبل از اینکه به سراغ تفاوت بین دو تابلوی چلنیوم و کامپوزیت برویم؛ بد نیست در مورد هر کدام، اطلاعاتی داشته باشید. تابلوهای کامپوزیت ورق های آماده ای هستند که با استفاده از متریال های پلی اتیلن، آلومینیوم، چسب، رنگ، پلی استر و نایلون، تولید می شوند.

نحوه ساخت ورق های کامپوزیت به این صورت است که ابتدا پلی اتیلن را به صورت ورق هایی با ضخامت ۳ میلی متر آماده می کنند و پس از آن، ورق های آلومینیومی را در دو طرف آن، قرار می دهند. در نهایت برای محافظت از آلومینیوم ها؛ اقداماتی مثل رنگ کردن، چسب کاری و قرار دادن نایلون روی آلومینیوم، صورت می گیرد.

به طور کلی تابلوهای کامپوزیت به تابلوهایی اطلاق می شود که از کامپوزیت به عنوان زیرساز آن ها، استفاده می شود. در واقع تابلوهای کامپوزیت زیرسازی از جنس کامپوزیت دارند که حروف روی آن از جنس استیل، پلاستیک، چلنیوم و… می باشد.

موارد استفاده از تابلو کامپوزیت

از این تابلوها در تبلیغات خارجی و داخلی ساختمان ها، نمای ساختمان ها، شرکت ها، باشگاه ها، ادارات و… استفاده می ‌شود. در واقع محدودیت خاصی در استفاده از این تابلو، وجود ندارد. به نحوی که می توانید برای هر کسب و کاری و حتی به عنوان یک تابلو مغازه خاص به سراغ آن بروید.

تابلو کامپوزیت یک نوع تابلوی مدرن است که از مواد سبک و مقاوم به نام کامپوزیت ساخته شده است. از تابلوهای کامپوزیت بیشتر برای نمایش تبلیغات، تصاویر یا نشانه ها در محیط های داخلی و خارجی ساختمان ها، استفاده می شود. وجود ویژگی های مثبت در این تابلو باعث شده است که خیلی افراد آن را جزء اولین انتخاب های خود، قرار دهند.

سبک بودن تابلو کامپوزیت یک مزیت اساسی محسوب می شود که حمل و نقل آن را بسیار ساده کرده است. علاوه بر این، تابلوهای کامپوزیت در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند. پس می توانید با خیال راحت و به مدت طولانی از آن ها، استفاده کنید. تصاویر در این تابلوها با کیفیت بالا درج می شوند، همچنین شستشو و تمیزکاری این تابلوها هم آسان است. تمامی این موارد در کنار همدیگر باعث افزایش طول عمر تابلوهای کامپوزیت شده است.

تابلو کامپوزیت به دلیل ویژگی های بالا و قیمت نسبتاً کمتر از سایر تابلوها، در بین کسانی که به دنبال یک تابلو مغازه سبک و مقاوم هستند، محبوبیت بالایی دارد.

معرفی انواع تابلو کامپوزیت

تابلوهای کامپوزیت در انواع مختلفی ساخته می شوند که هر فردی بر اساس زمینه فعالیت کاری که دارد و همچنین بودجه مورد نظر، می تواند با راهنمایی تابلوسازان هر کدام را برای رونق کسب و کار خود استفاده کند:

  • تابلو کامپوزیت آلومینیومی: این تابلو با عنوان تابلو کامپوزیت دوجداره هم شناخته می شود که دارای دو لایه آلومینیومی می باشد. این تابلوها از معروف ترین و رایج ترین نوع تابلو کامپوزیت هستند که معمولا توسط تابلوسازان، پیشنهاد می شوند.
  • تابلو کامپوزیت فلزی: این تابلوها دارای لایه های فلزی می باشند که به صورت مستقیم بر روی مرکب پلی اتیلن، قرار گرفته اند. این تابلوها برخلاف نوع قبلی، قابلیت خم و شکل دادن بیشتری دارند.
  • تابلو کامپوزیت شیشه ای: این نوع از تابلو کامپوزیت دارای یک لایه شیشه شفاف است که حکم پوشش برای آلومینیوم را دارد. طرح های زیبا و جذاب این تابلو ممکن است در همان ابتدا نظر مشتریان را به خود، جلب کند.
  • تابلو کامپوزیت شیشه ای با پوشش PVDF : این نوع از تابلو کامپوزیت دارای پوششی به نام “فلوروپلیمر” می باشد که جهت مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و نور خورشید، بکار می رود.

تابلو کامپوزیت حروف برجسته: این تابلوها دارای یک پوشش سخت و محکم می باشند که به عنوان پوشش برای لایه های داخلی این تابلو بکار می رود.

آشنایی با تابلوهای چلنیوم

در رابطه با تابلوهای چلنیوم باید بگوییم که این متریال به شکل رول هایی در بازار، وجود دارد. این رول ها که با استفاده از آلومینیوم و آلیاژی دیگر ساخته می شوند، دورتادور حروف برجسته قرار می گیرند. به این صورت که رویه حروف مورد نظر با استفاده از متریال پلکسی گلاس ساخته شده و در مرحله بعد چلنیوم دورتادور حروف، چسبانده می شود. با این کار حروف به صورت برجسته ساخته شده و آماده سوار شدن روی یک زیرکار مناسب است.

امروزه بازار تبلیغ کسب و کار با تابلو چلنیوم حسابی داغ شده است. به طوریکه خیلی از مشتریان در همان وهله اول این تابلو را برای نصب سر درب مغازه و فروشگاه خود، انتخاب می کنند. تابلو چلنیوم خود انوع مختلفی دارد. تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم پولکی و تابلو چلنیوم الماسی جزء پرطرفدارترین تابلوها در بین مشتریان هستند. در سال های اخیر نصب تابلو چلنیوم روی شیشه هم بسیار محبوب شده است.

آشنایی با تابلوهای چلنیوم

تفاوت تابلو چلنیوم و کامپوزیت

تابلو کامپوزیت و چلنیوم هر دو به عنوان جایگزین های مناسب و خوب برای تابلوهای فلزی می باشند که در صنعت تابلوسازی روز به روز استقبال بیشتری از آن ها می شود. در هر صورت اطلاع از ویژگی ها و مزایای این دو تابلو، به شما کمک می کند انتخاب مناسبی داشته باشید.

همانطور که در قسمت های قبل هم توضیح دادیم؛ تابلو کامپوزیت با هسته ای از مواد پلی اتیلن، پلی یورتان و فوم سیلیکاتی، با دو لایه آلومینیومی در بالا و پایین، ساخته می شود. این تابلوها دارای وزن بسیار کمی بوده و در برابر ضربه و خوردگی مقاوم هستند.

حرارت، هوازدگی و نور مستقیم خورشید نمی تواند آسیبی به تابلوهای کامپوزیت وارد کند. با این تفاسیر درمی یابیم که این نوع از تابلوها برای استفاده در فضاهای داخلی و خارجی، مناسب هستند. همچنین نصب آسانی هم دارند.

در مورد ویژگیهای تابلو چلنیوم می توان گفت چلنیوم تابلویی است که از فلز بادوامی ساخته شده است. این تابلوها بسیار مقاوم و دارای طول عمر بالا هستند. شما با داشتن یک تابلو چلنیوم می توانید انتظار داشته باشید که در مقابل آب، رطوبت، رنگ پریدگی، اشعه ماوراء بنفش و حتی آتش، بسیار مقاوم باشد. این تابلوها اغلب در محیط های بسیار سخت و صنعتی همچون کارخانجات، نفت، گاز و بیمارستان ها، استفاده می شوند.

نکته ای که در مورد تابلوهای چلنیوم وجود دارد این است که به نسبت تابلوهای کامپوزیت، وزن بالایی دارند و بسته به سایز و ضخامت مورد نظر؛ هزینه بالایی را برای ساخت و نصب، خواهند داشت.

بنابراین، اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم؛ می توان گفت که تابلو کامپوزیت به عنوان تابلوهای داخلی و خارجی برای محیط های متفاوت، استفاده می شوند اما چلنیوم برای تابلوهای بزرگ تر و سنگین تر و برای استفاده در محیط های صنعتی و سخت، بهترین گزینه می باشد.

تفاوت تابلو چلنیوم و کامپوزیت

تابلوهای چلنیوم و کامپوزیت اگرچه هر دو رسالت یکسانی دارند و آن تبلیغ کالا و خدمات می باشد؛ اما دارای تفاوت هایی هم هستند. به طور کلی عواملی که در ادامه توضیح خواهیم داد جزء تفاوت های اصلی تابلو‌ چلنیوم و کامپوزیت می باشد:

قیمت

اولین و مهمترین تفاوت این دو تابلو، مربوط به قیمت آن هاست. در رابطه با نحوه قیمت گذاری تابلو چلنیوم باید بگوییم که قیمت این تابلو بر حسب متر دور حروف یا متر محیط، محاسبه می شود. اما برای قیمت گذاری تابلوهای کامپوزیت آنچه که اهمیت دارد، تعداد ورق مصرفی در یک پروژه می باشد. (ابعاد هر ورق ۱۲۵ * ۳۲۰ سانتی متر یعنی چهار متر مربع می باشد.)

علاوه بر ابعاد تابلو، جنس متریال مصرفی هم روی قیمت تابلوهای چلنیوم و کامپوزیت تاثیرگذار است. در هر صورت متریال های تابلوسازی با درجه کیفیت های مختلف در بازار وجود دارند و اگر به سراغ مرغوب ترین و باکیفیت ترین آن ها بروید؛ مجبور هستید هزینه بیشتری بپردازید. البته در این صورت ضرر نکرده اید. چرا که در نهایت یک تابلوی باکیفیت دارید که می‌ تواند سال‌ ها برای شما، کار تبلیغات و معرفی را انجام دهد.

یکی از بهترین متریال ها برای کامپوزیت، آلومکس نام دارد. بنابراین اگر به دنبال ورق های کامپوزیت هستید؛ سعی کنید آن را از یک برند مطرح تهیه کنید. همچنین برای تهیه متریال چلنیوم می توانید به سراغ آلووراپید بروید.

البته این دو برند تنها نمونه ای از برندهای باکیفیت موجود در بازار می باشند. قطعاً تابلوسازان با توجه به تجربه ‌ای که در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی دارند، می توانند بهترین مواد اولیه را برای ساخت تابلو، تهیه کنند.

دوام و‌ ماندگاری

تفاوت دیگری که بین تابلوهای چلنیوم و کامپوزیت وجود دارد؛ ماندگاری و مقاومت این دو تابلوست. تابلوهای چلنیوم مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط جوی متفاوت دارند. بنابراین زیبایی و کیفیت این متریال در کنار هم باعث شده است که خیلی زود در بازار ساخت تابلو، محبوب گردد.

متریال هایی که از حساسیت بیشتری برخوردارند (مثل چوب)، لازم است در محیط های داخلی استفاده شوند. تابلوهای ساخته شده برای نمایشگاه ها و یا قسمت های داخلی مجتمع های تجاری به راحتی می ‌توانند از چوب یا دیگر متریال های حساس، ساخته شوند اما اگر قرار است تابلو در محیط بیرونی و در فضای باز و مخصوصاً به صورت دائمی قرار گیرد؛ بهتر است از مواد اولیه مقاوم تر مثل فلز و یا چلنیوم، ساخته شود.

تفاوت تابلو چلنیوم و کامپوزیت

البته که دیگر متریال ها مثل پلکسی گلاس، ترمووود و… هم قابلیت نصب در فضای باز را دارند. خوشبختانه پیشرفت صنعت تابلوسازی تمامی این مشکلات را برطرف کرده است. اما در این بین برخی از تابلوها مقاومت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. تابلو چلنیوم جزء تابلوهای بسیار مقاوم محسوب می شود.

نورپردازی

یکی از مباحث اصلی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی، نورپردازی است. اگر بخواهیم تابلوها را از نظر نورپردازی دسته بندی کنیم؛ باید بگوییم تابلو چلنیوم قابلیت داشتن یک نورپردازی خاص و منحصر به فرد را دارد. بنابراین دو تابلوی چلنیوم و کامپوزیت می ‌توانند از نظر نورپردازی، تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند.

انتخاب بهترین تابلوی تبلیغاتی

با بررسی تفاوت تابلوهای تبلیغاتی به راحتی می‌ توانید تابلوی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم تفاوت های اصلی دو تابلوی چلنیوم و کامپوزیت را بررسی کنیم. همانطور که توضیح دادیم، از کامپوزیت بیشتر به عنوان زیرساز تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود و از چلنیوم معمولاً برای تهیه حروف برجسته، بهره می گیرند.

هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی را که انتخاب کنید؛ می توانید از مزایای آن به خوبی بهره ببرید. بنابراین اصلا لزومی ندارد که حتماً به سراغ نوع خاصی از تابلوهای تبلیغاتی بروید. شما می توانید بر حسب بودجه و سلیقه ای که دارید و همچنین بر اساس نوع کسب و کارتان، یک تابلوی مناسب و البته مقرون به صرفه داشته باشید.

معمولا کارشناسان تابلوساز در این زمینه تجربه کافی داشته و می توانند شما را به خوبی، راهنمایی کنند. خوشبختانه تابلوسازی نامور امکان ارائه مشاوره رایگان را برای تمامی مشتریان خود، فراهم کرده است. علاوه بر این، شما می توانید کار سفارش تابلوی تبلیغاتی را از طریق وب سایت اینترنتی این تابلوسازی و به صورت کاملاً غیرحضوری، انجام دهید.

خبر خوب اینکه اگر سفارش خود را در تابلوسازی نامور ثبت کنید؛ علاوه بر اینکه یک تابلوی باکیفیت و البته اقتصادی خواهید داشت، می توانید از ضمانت نامه معتبری که همراه با تابلو به مشتری ارائه می گردد هم بهره مند شوید.

وجود ضمانت نامه به این معناست که در طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی از بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار، استفاده شده است.

قیمت گذاری تابلوهای تبلیغاتی

در حیطه تعیین قیمت تابلوها، معمولا تابلوسازان با چالش هایی روبرو هستند. در واقع هزینه ساخت یک تابلو را نمی توان به صورت آنی و سریع، تخمین زد. مجموعه ای از عوامل در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا در نهایت بتوان قیمت طراحی و ساخت تابلو کامپوزیت و یا هر نوع تابلوی دیگر را مشخص کرد. به طور کلی مهمترین عواملی که می توانند روی قیمت تابلوها تاثیر مستقیم داشته باشند، عبارتند از:

متراژ تابلو

برای سفارش یک تابلو با اندازه های کوچک، قطعا می بایست هزینه کمتری نسبت به یک تابلوی بزرگ، پرداخت کنید. این مورد درباره تمامی انواع تابلوهای تبلیغاتی، صدق می کند. با این وجود در مواردی سفارش یک تابلو با ابعاد بزرگ، اجتناب ناپذیر است. مخصوصا اگر قرار است یک فروشگاه بزرگ و یا مرکز تجاری معتبر، معرفی گردد.

متریال مصرفی

در قیمت گذاری تابلوهای تبلیغاتی، مواد اولیه مصرفی حرف اول را می زند. قطعا تابلوهایی که بسیار ارزان هستند، از متریال باکیفیتی ساخته نشده اند. این موضوع مهمترین عامل برای سنجش دوام و کیفیت تابلوها می باشد. از آنجاییکه قرار است یک تابلو سال ها کار تبلیغات را انجام دهد، توصیه می کنیم هرگز با هدف صرف هزینه کمتر، به دنبال ساخت تابلوهای بی کیفیت نباشید. چرا که دیر یا زود، مشکلات آن ها پدیدار می شود. از طرفی ساخت برخی از تابلوها نیز هزینه بالاتری دارد. به عنوان مثال، ساخت تابلو کامپوزیت طرح چوب به عنوان یک تابلوی خاص و جذاب، می تواند پرهزینه تر باشد.

انتخاب بهترین تابلوی تبلیغاتی

نورپردازی

نه تنها تابلوهای کامپوزیت و چلنیوم؛ بلکه هر نوع تابلوی تبلیغاتی دیگر نیز با وجود نورپردازی، به جذابیت دوچندان می رسد. پس منطقی است که هزینه بیشتری برای تابلو پرداخت کرده و یک نورپردازی زیبا و جذاب، داشته باشید. خوشبختانه قطعات الکترونیکی و سیستم نورپردازی تابلوها امروزه به گونه ای است که مصرف انرژی پایینی دارند. پس نگرانی از این بابت، نخواهید داشت.

طراحی تابلو

اولین چیزی که مشتری می بیند، طرح یک تابلوست. خیلی افراد به واسطه داشتن یک تابلو با طراحی منحصر به فرد توانسته اند در زمینه تبلیغات، موفق باشند. طراحی تابلو مغازه آن هم به شکل نوین و خلاقانه باعث می شود مشتری جذب برند شما شده و حتی سال ها به این برند، وفادار بماند. پس اولین تصویری که در ذهن مشتری حک می کنید، اهمیت زیادی دارد. واضح است که باید برای دریافت هر هنر و مهارتی، هزینه بپردازید. قطعا برای طراحی تابلوهای خلاقانه و منحصر به فرد، هزینه بیشتری صرف می شود.

ضخامت حروف

حروف و شعارهای تبلیغاتی درج شده روی تابلو یک عامل مهم برای قیمت گذاری تابلوها، محسوب می شود. این حروف اگر به تعداد زیاد و با قطر قلم بالا روی تابلو درج شوند؛ در نهایت هزینه ساخت تابلو، بالاتر می رود. این مورد در تمامی تابلوهای تبلیغاتی، به همین منوال است. بر همین اساس بهتر است که از فضای موجود، بالاترین استفاده ممکن را داشت. تابلوهای ساده با شغارهای تبلیغاتی کوتاه اما تاثیرگذار، می توانند در زمینه جذب مشتری موفق تر عمل کنند.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

اگر برای انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی دچار شک و تردید هستید؛ پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با مشاوران و کارشناسان تابلوساز در مجموعه تابلو سازی نامور، صحبت کنید. کارشناسان می توانند شما را بر اساس نیازی که دارید، به خوبی راهنمایی کنند. برای این کار از طریق شماره های درج شده در وب سایت، با کارشناسان در ارتباط باشید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: