۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

بهترین روش برندسازی با تابلو و 7 گام موثر در آن

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا در سال‌ های اخیر عملیات برندسازی تا این اندازه پررنگ شده است؟! واقعیت این است که یک برند قوی و معتبر، حتی از یک نام تجاری و لوگو هم اعتبار بیشتری دارد. به همین دلیل است که مدیران معمولاً به دنبال طراحی و پیاده سازی یک استراتژی برندسازی منسجم هستند. در واقع فروش و سودآوری بیشتر شرکت هایی که روی برندسازی سرمایه گذاری نموده اند؛ سایر شرکت ها را نسبت به انجام این کار، ترغیب می کند. شما زمانی که روی تعریف و عملیات برندسازی تمرکز داشته باشید؛ می توانید یک مزیت رقابتی برای خدمات و محصولاتتان، ایجاد کنید. در ادامه قصد داریم بهترین روش برندسازی با تابلو را با ۷ گام موثر، برایتان شرح دهیم.

تعریف برندسازی

قبل از اینکه راه و چاه را به شما نشان دهیم؛ بهتر است یک تعریف دقیق از برندسازی داشته باشیم. “برندسازی در واقع تدوین یک استراتژی مدیریتی به عنوان یک برند برای انجام فعالیت های مختلف بر اساس آن می باشد. به گونه ای که در ذهن مصرف کنندگان تصویر مشخصی از برند، ایجاد شود.”

زمانی که در مسیر برندسازی قرار می گیرید؛ می توانید استراتژی خود را آغاز کنید. این استراتژی برند را می توان در لوگو، تبلیغات، برنامه ها و حتی بسته بندی، اجرا کرد. با انجام این کار قادر هستید تصویر محکمی از برند را به دیگران، نشان دهید.

اما چرا برندسازی تا این اندازه اهمیت پیدا کرده است؟

اگرچه ساخت برند یک فرآیند طولانی و مستلزم بررسی دقیق احساسات و انگیزه ها می باشد؛ اما شما با انجام این کار به راحتی می ‌توانید به انتظارات مشتریان پی برده و ارتباط عمیق تری با آن ها، داشته باشید. در عصر کنونی داشتن ارتباط عمیق با مخاطب، یک اصل کلیدی و مهم در رسیدن به موفقیت است.
خوشبختانه امکانات زیادی برای برندسازی وجود دارد. شما می توانید یک لوگوی حرفه ای و یا یک وب سایت معتبر داشته باشید تا بتوانید تمامی چیزهایی که برای برندسازی نیاز دارید، پوشش دهید. با این کار در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید یک برند حرفه‌ ای برای خود، بسازید.

تفاوت برند با نام تجاری

خیلی از افراد به اشتباه فکر می کنند برند همان نام تجاری یک کسب و کار است، در حالی که برند معنای پیچیده تری دارد. به طور کلی یک برند می تواند یک کسب و کار را از سایر رقبا، متمایز سازد. اما این تمایز در صورتی ایجاد می ‌شود که این کار با برنامه ریزی قبلی انجام شود.

زمانی که یک کسب و کار به واسطه برند آن شناخته شد؛ باید یکپارچگی هویت آن به خوبی، حفظ شود.

در ادامه ۷ گام اساسی را برای داشتن یک برند حرفه ای، ذکر خواهیم کرد:

1.تحقیق در مورد رقبا

شما تا زمانی که در مورد رقبا و نقاط ضعف یا قوت آن ها چیزی ندانید، نمی توانید رقابت را با آن ها، آغاز کنید. پس بهتر است قبل از هر کاری در مورد رقیبانی که در بازار هدف شما حضور دارند، به خوبی تحقیق کرده و پس از آن رقبای مستقیم و غیرمستقیم کسب و کار خود را شناسایی کنید.

شما می ‌توانید این کار را با جمع آوری اطلاعاتی درباره شغل و علایق مشتریان، به دست آورید. تعریف شخصیت مشتریان به شما کمک می کند که بدانید دقیقا چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند و از این طریق بتوانید به خوبی جامعه هدف را تعیین کنید.

برندی که می ‌سازید، باید در راستای پاسخگویی به نیازهای واقعی مشتریان شما باشد. در این مسیر می توانید از فضاهای آنلاین مثل شبکه های اجتماعی که مخاطبان زیادی دارند، کمک بگیرید. به این صورت که سعی کنید متوجه شوید محصولات مورد علاقه مشتریان چیست و چه چیز آنان را هیجان زده می کند.

پس از شناخت مخاطب، باید بررسی کنید که کدام شرکت ها یا خدمات دهنده ها بازار شما را هدف گرفته اند. در واقع زمانی که به این نقطه برسید، توانسته ‌اید اقدامات اولیه را برای ساخت برند پشت سر بگذارید.

2. هدف گذاری

هر موفقیتی یک هدف بزرگ دارد. شما هم باید همواره هدف را در ذهن خود، داشته باشید. هدف شما باید در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان باشد. برای تعیین هدف بهتر است از خود بپرسید چه محصولات و خدماتی به مشتری ارائه می دهید و چطور باید از رقبا متمایز شوید؟!
در اصل مردم کاری که انجام می دهید را نمی‌ خرند، بلکه دلیل انجام آن را می خرند. پس یک دلیل موجه برای خرید مخاطبان، داشته باشید. این دلیل می ‌تواند یک محصول با کارایی بالا و یا یک خدمت با ارزش باشد.

3. پیشروی به صورت قدم به قدم (step by step)

قرار نیست که یک شبه کار برندسازی را انجام دهید. بهتر است این کار را از گام های کوچک شروع کرده و ابتدا بر بازار هدف تخصصی تان، تمرکز کنید. با گذشت زمان وفاداری افراد به برندتان افزایش پیدا کرده و به راحتی می توانید در سایر بازارها هم حضور پیدا کنید. رمز موفقیت در این کار، حضور آهسته و پیوسته است.

4. تمرکز روی ویژگی ها و مزایا

سعی کنید از دیگران متمایز شوید. این کار را می توانید با ویژگی ها و مزایای محصولات و خدماتی که دارید، انجام دهید. ایجاد یک برند فراموش نشده مستلزم ارائه چیزهایی است که دیگران ارائه نمی‌ کنند. پس در ویژگی ها و مزایایی تمرکز کنید که باعث می ‌شود برند شرکت‌تان، منحصر به فرد گردد.
همه آنچه که برای برندسازی باید انجام دهید؛ این است که با شناخت مخاطبان و هدف آن ها، دلیلی بیاورید که افراد به جای برند دیگران، برند شما را انتخاب کنند.

۷ گام اساسی را برای داشتن یک برند حرفه ای

5. استفاده از لحن منحصر به فرد

جالب است بدانید خیلی از برندهای مطرح دنیا سعی کرده اند با مشتریان با یک لحن صمیمانه و در مواقعی طنزآلود، ارتباط برقرار کنند. با این کار بیشترین شانس ارتباط با مصرف کنندگان را خواهند داشت. اگر نگاهی به وبلاگ ها یا پست های رسانه های اجتماعی بیندازید، متوجه می شوید که دیگر لحن رسمی و خشک، جایی برای محبوبیت در ذهن مخاطب ندارد.

6. تعیین شعار و لوگو

وقتی به یک برند جهانی فکر کنید؛ احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می رسد، لوگوی آن است. وجود یک لوگو با طرح خلاقانه مهمترین گام در فرایند برندسازی می باشد. اگر بتوانید در کنار آن یک شعار تبلیغاتی جذاب هم داشته باشید، نیمی از مسیر موفقیت در بدنسازی را طی کرده اید.

اگر قرار است برای ایجاد یک لوگو زمان و هزینه بگذارید؛ حتما این کار را انجام دهید تا هویت تصویری کسب و کارتان، تقویت شود. بهتر است برای این کار با یک طراح حرفه ای یا یک موسسه برندسازی در حوزه طراحی لوگو، مشورت کنید.

7. تعهد داشتن

تصور نکنید که با فروش کالا و خدمات، کارتان به اتمام رسیده است. اگر می خواهید برندتان به یک برند اثرگذار تبدیل شود؛ باید واکنش مصرف کنندگان را ارزیابی کنید. اگر در این مسیر هیچ ثباتی نداشته باشید؛ مشتریان را گیج و سردرگم می کنید و نتیجه برای شما چیزی جز دشوار شدن مسیر برندسازی، نخواهد شد.

در این مقاله با ۷ گام اساسی برای برندسازی آشنا شدید. یکی از اقدامات راحت و بی دردسری که می توانید در راستای برندسازی انجام دهید؛ تبلیغات با استفاده از تابلو، بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی است.

برندسازی با استفاده از تابلوهای تبلیغایی

یکی از ساده‌ترین روش ‌ها برای برندسازی، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی است. در واقع تاثیری که تابلوها روی برندینگ دارند را به هیچ عنوان نمی ‌توان نادیده گرفت. چرا که تابلوها ابزارهایی هستند که به عموم مردم نمایش داده می ‌شوند و اکثریت افراد به واسطه آن ها می‌ توانند با کسب و کار شما، آشنایی پیدا کنند. بنابراین اگر قصد دارید از طریق این ابزار پرکاربرد کار برندینگ را انجام دهید، بهتر است در وهله اول به سراغ یک تابلوسازی معتبر بروید.

سوالی که ممکن است برای شما پیش آید، این است که تابلوها تا چه اندازه می‌ توانند در برندسازی تاثیر داشته باشند؟ در پاسخ باید بگوییم که بستگی زیادی به تابلوساز و نوع تابلوی تبلیغاتی دارد. در واقع اگر استراتژی درستی در تبلیغ برند با تابلو داشته باشید، می ‌توانید شاهد تاثیر فزاینده و بسیار زیاد آن در برندینگ و تبلیغات هم باشید. از این طریق به راحتی می‌ توانید با شرکت‌ های مشابه رقابت کرده و نام و نشان کسب و کارتان را در بین عموم افراد به یک برند شناخته شده، تبدیل کنید.

برندسازی با استفاده از تابلوهای تبلیغایی

نکته‌ ای که ذکر آن در این قسمت خالی از لطف نیست، این است که برندینگ تنها برای موفقیت یک کسب و کار کافی نیست. مردم باید ذهنیت مثبتی از برند شما داشته باشند تا شما بتوانید در این عرصه، پایدار بمانید. در واقع زمانی در امر برندسازی موفق هستید که در مقابل رقیب‌ های خود، بتوانید خدمات بهتری به افراد ارائه کنید. در این صورت جایگاه شرکت و برند شما بسیار ارزشمند می ‌شود.

عامل مهمی که در موفقیت برندسازی از طریق تابلوهای تبلیغاتی اهمیت دارد، طراحی مناسب است. در واقع تابلوی مورد نظر شما با هر طرح تبلیغاتی که دارد، معمولاً در قسمت ‌های شلوغ و مکان ‌های بین جاده ‌ای نصب می ‌گردد. حال اگر بخواهید در این مکان ‌ها برند خود را خود تبلیغ کنید، باید طراحی بی‌نظیر و باسلیقه‌ای داشته باشید. خیلی افراد برای این کار از نورپردازی ‌های متفاوت و جالب توجه و یا اشکال خلاقانه و منحصر به فرد، استفاده می ‌کنند و معتقد هستند از این طریق می ‌توانند افراد به خصوص نسل جوان را جذب کنند.

چطور می‌ توانیم در برندسازی از طریق تابلوهای تبلیغاتی موفق باشیم؟

توصیه‌ هایی وجود دارد که اگر به آن ها عمل کنید، می ‌توانید به موفقیت در برندسازی خوش‌بین باشید. توصیه می کنیم به مدل و طراحی تابلو، دقت زیادی داشته باشید. به طور مثال، استفاده از تصاویر و فونت نامناسب در تابلو، شلوغ بودن طراحی تابلو، استفاده از رنگ ‌های نامناسب و همچنین درج عنوان نامناسب، جزء اشتباهات رایجی است که در طراحی تابلوهای تبلیغاتی به چشم می‌ خورد.

زمانی که کار طراحی تابلو را به یک طراح زبده و باتجربه بسپارید؛ تا حد زیادی خیالتان از بابت وجود این اشتباهات، راحت است. به همین دلیل توصیه می‌ کنیم که حتماً در انتخاب کارگاه تابلوسازی، دقت کافی را به عمل آورید.

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که معمولاً در تابلوهای تبلیغاتی دیده می ‌شود، عدم توجه به نورپردازی است. این یک واقعیت است که وجود نورپردازی می‌ تواند هزینه ‌های تمام شده برای ساخت تابلوی تبلیغاتی شما را بالاتر ببرد اما به این موضوع هم توجه داشته باشید که اگر هدف شما از سفارش تابلو رقابت با دیگران و یا برندسازی است، باید برای آن هزینه بپردازید.

در حقیقت نورپردازی یک ویژگی بسیار جذاب در تابلوهای تبلیغاتی است که چشم هر بیننده ‌ای را به خود، جذب می ‌کند. البته اینکه این نور از چه زاویه‌ ای و با چه میزانی باشد، نکات مهمی است که می ‌بایست طراح و یا تابلوساز، به آن توجه زیادی داشته باشند.

زمانی که در شهر قدم می ‌زنید، در اطراف خود تابلوهای درخشان و پرنور را خواهید دید. شاید تنها موارد اندکی از کسب و کارها باشند که برای تابلوی خود نورپردازی را حذف کرده اند. در حقیقت وجود نورپردازی باعث می ‌شود افراد جذب تابلو شده و با کنجکاوی، برند یا عبارت درج شده روی آن را مشاهده کنند.
سال ‌هاست افراد از طریق همین تکنیک‌ ها توانسته ‌اند به جایگاه مطلوبی در امر فروش و بازاریابی برسند. پس تصور نکنید که صرفا با داشتن یک تابلوی تبلیغاتی می ‌توانید در امر برندسازی موفق شوید. تمامی این نکات ریز می‌ توانند در کنار هم باعث شوند شما در بین افراد به طور کامل، شناخته شوید.

مورد دیگری که به شما کمک می‌ کند بهتر دیده شوید، موقعیت نصب تابلوی تبلیغاتی است. زمانی که شما در طراحی، نورپردازی، نوع تابلو و… سنگ تمام گذاشته‌ اید، نوبت به تعیین بهترین نقطه برای نصب می‌ رسد. سعی کنید برای این کار بهترین موقعیت مکانی را در نظر بگیرید تا زحمات شما و تابلوسازتان به هدر نرود.

برای نصب تابلو باید رهگذران و عابرین پیاده، افرادی که با وسایل نقلیه در حال عبور و مرور هستند و میزان دیده شدن تابلو از فواصل دور را در نظر بگیرید.

بهترین تابلوها برای برندسازی کدامند؟

بهترین تابلوها برای برندسازی کدامند؟

تابلوهای تبلیغاتی اکثراً می ‌توانند کار برندسازی را انجام دهند اما در واقع برخی از آن ها برتری ‌هایی دارند که قابل چشم پوشی نیست. اگر تمامی موارد مهم در تبلیغات و برندسازی مثل نورپردازی، کیفیت متریال، رنگ بندی، طراحی و… برای ساخت تابلوی تبلیغاتی در نظر گرفته باشید؛ این تابلو می ‌تواند به بهترین شکل ممکن کار معرفی را برای شما، انجام دهد.

در بین انبوه تابلوهای تبلیغاتی، برخی از تابلوها پرطرفدارتر هستند. به عنوان مثال، تابلو چلنیوم یکی از ابزارهای تبلیغاتی مهم محسوب شده که اغلب مشاغل ترجیح می ‌دهند از آن برای معرفی کسب و کار خود، استفاده کنند. برای ساخت تابلو چلنیوم می ‌توان از ورق‌ های پلکسی گلاس، پی‌وی‌سی و… استفاده کرد. وجود لامپ ‌های ال ای دی و اس ام دی در نورپردازی این تابلو باعث وجود یک نورپردازی مقرون به صرفه و البته زیبا می ‌شود.

خوشبختانه تابلو چلنیوم طول عمر بالایی دارد و می ‌توانید تا سال‌ های متمادی بدون هیچ گونه آسیبی مثل رنگ پریدگی پوسیدگی، از آن در جهت تبلیغات استفاده کنید. نگران نورپردازی این تابلوها نباشید. زیرا به هیچ عنوان نمی ‌توانند تاثیر قابل توجهی در افزایش مصرف برق داشته باشند. در واقع ویژگی لامپ ‌های به کار رفته در نورپردازی این تابلوها، کم مصرف بودن و مقاوم بودن است.

به جز تابلو چلنیوم؛ می ‌توانید دیگر تابلوها مثل تابلو نئون را برای برندسازی، سفارش بدهید. نورپردازی در این تابلوهای تبلیغاتی، به وسیله تزریق گاز نئون انجام می ‌شود. شما می‌ توانید به راحتی لوگوی شرکت و نماد آن را به زیبایی تمام از طریق تابلوهای نئون، به نمایش بگذارید.

اگراز طرفداران تابلوهای مقاوم هستید، تابلو استیل می ‌تواند گزینه مطلوبی برای شما باشد. این فلز زیبا و براق یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال ‌ها در صنعت تابلوسازی بوده و طول عمر بالایی هم دارد. استیل در برابر عوامل محیطی مثل تابش اشعه مضر خورشید و یا بارش باران، مقاومت کافی داشته و می ‌تواند رنگ و براقیت خود را در طولانی مدت، حفظ کند.

یک تابلو استیل زیبا به راحتی می ‌تواند اصالت و اعتبار شما را به نمایش بگذارد. چرا که در میان سایر تابلوهای تبلیغاتی اعتبار بالایی داشته و زیبایی آن، بسیار چشم نواز است. به طوریکه امروزه شاهد هستیم از تابلوهای استیل برای شغل‌ هایی با پرستیژ بالا بسیار استفاده می‌ شود. از عمده دلایل محبوبیت این فلز، درخشندگی و براقیت بالای آن است.

فراموش نکنید که هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی را که انتخاب می‌ کنید، باید روی جنبه طراحی آن بسیار سرمایه‌ گذاری کنید. چرا که آنچه مخاطب در نگاه اول مشاهده می ‌کند، طراحی تابلوست نه متریال آن.

بنابراین تابلویی طراحی کنید که بتواند در همان نگاه اول توجه و نظر مخاطب را به خود، جلب کند. تنها در این صورت است که می‌ توانید در عرصه برندینگ، موفق عمل کنید.

تابلوسازی نامور آماده است که کلیه سفارشات شما را با بهترین متریال و خلاقانه‌ترین طراحی‌ ها، به مرحله اجرا برساند. این شرکت تابلوسازی با تجربه چندین ساله ای که در این زمینه دارد؛ با داشتن یک تیم متخصص و حرفه ای، می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری کند. به این منظور می ‌توانید با کارشناسان این مرکز تابلوسازی از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: