۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

ساخت تابلو شرکتی

تابلوهای شرکتی از آن جهت استفاده می شوند که می توانند به آسانی برند و نوع کسب و کار مربوطه را به مخاطب، معرفی کنند. در واقع شرکتی که تابلوی معرفی نداشته باشد، هویت پنهانی برای مخاطب دارد. ساخت تابلو شرکتی تنها محدود به بخش بیرونی نمی شوند، بلکه برای داخل شرکت و بخش های مختلف هم می توان تابلوهای مناسبی، قرار داد.

با وجود تابلو داخل شرکت به راحتی می توان از نام و سمت افراد و کارکنان شرکت، اطلاع یافت. بعضی شرکت ها آنقدر وسعت دارند که وجود تابلوهای راهنما برای آن ها ضروری به نظر می رسد. اما یک تابلوی شرکتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟!

 

ویژگی های مهم تابلو شرکتی

همانطور که در مقدمه ذکر کردیم؛ تابلو شرکتی نشان دهنده برند و هویت یک شرکت است. در واقع شرکت هایی که در عرصه کسب و کار خود موفق بوده اند، قطعاً یک روش تبلیغاتی خوبی هم داشته اند. داشتن یک لوگوی جذاب متناسب با نوع کسب و کار اولین قدم برای شروع فعالیت است.

تابلوهای شرکتی چیزی را تبلیغ نمی کنند و بنابراین لزومی به تابلوهای منحصر به فرد ندارد. البته که این تابلوها هم می توانند ساده طراحی شوند اما اگر می خواهید در بین رقیبان کسب و کار خود موفق تر باشید؛ بهتر است تابلوهای شرکتی متمایز و زیبایی، داشته باشید.

طراحی تابلو شرکتی دانش و تخصص بالایی می طلبد. چرا که تابلو در عین شکیل بودن و زیبا بودن، باید فاقد جنبه تبلیغاتی باشد. تابلوی شرکتی بیشتر جنبه معرفی دارد اما می بایست طراحی زیبایی هم داشته باشد. پس اولین و مهمترین ویژگی تابلوی شرکتی، طراحی آن است.

ابعاد و سایز تابلو شرکتی ویژگی دیگری است که حتماً باید متناسب با اندازه شرکت، در نظر گرفته شود. کوچکترین سایز تابلو همان تابلوهای A5 هستند که برای معرفی افراد و به صورت رومیزی، استفاده می شوند.

برخی از متداول ترین تابلوهای راهنما 

تابلو شرکتی پلکسی با چاپ استیکر

برای ساخت این تابلو از زیرکار پلکسی گلاس استفاده کرده و رویه کار، استیکر چاپ خورده قرار می دهند.

پلاک استیل

پلاک استیل همان تابلوهای کوچک استیل می باشد که به عنوان تابلو راهنما در مجتمع های مسکونی، تجاری و شرکت ها، استفاده می شود. پلاک استیل را در دو رنگ پرطرفدار طلایی و نقره ای می توان ساخت که هر دو رنگ را می ‌توان به سه مدل خش دار مات، خش دار براق و یا آینه ای، تولید کرد.

پلکسی حک خورده

متریال استفاده شده در این تابلوها همان پلکسی گلاس می باشد. نحوه طراحی و ساخت این تابلو به این صورت است که نوشته و طرح مورد نظر به وسیله دستگاه لیزری روی طلق پلکسی گلاس، حک می شود. خوشبختانه تنوع رنگی پلکسی گلاس در این تابلوها بالاست و البته که نوشته و طرح حک شده روی آن تنها به رنگ سفید می باشد. امکان وجود نور در این تابلوها هم وجود دارد که بنا بر سلیقه مشتری، قابل اعمال است.

تابلو استیل برای شرکت و یا دفتر کار

انواع تابلو شرکتی

تابلوهای شرکتی در انواع مختلفی وجود دارند. خوشبختانه تابلوسازی ها امکان طراحی و ساخت هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی را داشته و بنابر نیاز مشتری می توانند کار ساخت تابلو را انجام دهند. تابلوی شرکتی علاوه بر فرمت رسمی که دارد، با هدف انتقال پیام به مخاطب نصب می گردد. به همین دلیل توصیه می شود همواره در طراحی تابلو، شعار سازمانی و یا لوگوی آن هم لحاظ شود.

برخی از انواع تابلوهایی که در شرکت ها به کار برده می شوند عبارتند از:

تابلو نمای اصلی شرکت

این تابلو که به آن تابلو سر درب ورودی شرکت هم گفته می شود، جزء اصلی ترین تابلوهایی است که وجود آن برای تمامی شرکت ها، الزامی می باشد. تابلو سر درب شرکت را می توان از حروف برجسته استیل، چلنیوم و یا حروف فلزی، تولید کرد. وجود تابلو نمای اصلی شرکت با هدف آشنایی مخاطب با نوع فعالیت شرکت، نصب می گردد.

تابلو بزرگ سازه ای

این تابلوها را معمولا در لبه بام شرکت و با هدف دید وسیع تر، نصب می کنند. برای بیشتر مراکز بزرگ تجاری و بانک ها از این نوع تابلوها، استفاده می شود. هزینه مربوط به طراحی و ساخت تابلوهای بزرگ سازه ای نسبتاً بالاست. چرا که می بایست تابلو در ابعاد بزرگی، طراحی و ساخته شود.

تابلو درب ورودی شرکت

علاوه بر تابلو نمای اصلی که سر درب شرکت نصب می شود؛ برای ورودی شرکت هم در قسمت لابی ساختمان یا پاگرد، می توان از تابلو نام شرکت هم استفاده کرد. این تابلوها معمولاً دارای لوگوی شرکت و اسم شرکت می باشند و محل شرکت در یک ساختمان را مشخص می‌ کنند. تابلو درب ورودی شرکت به نوعی راهنمای مراجعه کنندگان در یک ساختمان هم می باشد.

تابلو راهنمای مراجعین

این تابلوها با هدف راهنمایی مراجعه‌کنندگان ساخته شده و کاربرد اصلی آن ها در مشخص کردن قسمت های داخلی ساختمان شرکت است. اگر شما هم به یک شرکت مراجعه کنید؛ متوجه می ‌شوید که تابلوهایی با عنوان حسابداری، کارگزینی، مدیر بازرگانی و… وجود دارد.

تابلو راهنمای طبقات اداری - نامور

تابلو جامع راهنمای ساختمان شرکت

شرکت هایی با ساختمان های بزرگ نیاز به تابلو جامع راهنما (تابلو طبقاتی) دارند. این تابلوها برای پیدا کردن محل هر بخش به مراجعه کنندگان کمک زیادی می کنند.‌

تابلوهای مسیریابی

این تابلوها معمولا در راهروهای شرکت های بزرگ نصب شده و به کمک فلش های راهنما، بخش های مختلف شرکت را مشخص می کنند. حتی اطلاع رسانی درباره محل وجود راه پله و سرویس بهداشتی هم از طریق این تابلوها، انجام می گیرد.

 

هزینه طراحی و ساخت تابلو شرکتی

تابلوهای شرکتی با توجه به نوعی که دارند و همچنین متریالی که برای ساخت آن مصرف می شود، قیمت گذاری می شوند. ابعاد تابلو هم تاثیر مستقیمی در هزینه تمام شده برای ساخت تابلو دارد.

زمانی که قصد سفارش تابلو برای یک شرکت داشته باشید؛ به هیچ عنوان نگران هزینه های مربوط به ساخت آن نباشید. چرا که تابلوسازی های معتبر مثل تابلوسازی نامور این توانایی را دارد که یک تابلوی شرکتی را کاملاً متناسب با بودجه ای که برای طراحی و ساخت آن در نظر گرفته ‌اید، تولید کند.

 

به طور کلی عوامل زیر می توانند روی هزینه تمام شده برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی اعم از تابلو مخصوص دفاتر و شرکت ها، تاثیرگذار باشند:

نوع تابلوی انتخابی

هر تابلویی که برای شرکت و یا دفتر تازه تاسیس خود انتخاب کنید، هزینه طراحی و ساخت متفاوتی دارد. معمولاً تابلوهای مدرن و منحصر به فرد زمان و انرژی بیشتری برای ساخت می ‌طلبند و به همان میزان نیز هزینه تولید آن ها، بالاتر می ‌رود.

اگر طرفدار مدرنیته هستید و دوست دارید یک تابلوی خاص داشته باشید؛ لاجرم می ‌بایست هزینه بیشتری هم برای ساخت آن، بپردازید. البته این هزینه اضافی در خیلی از مواقع منطقی به نظر می‌ رسد، چرا که شما با داشتن چنین تابلویی می‌ توانید در زمینه تبلیغات حرفی برای گفتن داشته باشید. نسل جوان دیگر جذب تبلیغات کلیشه ‌ای و قدیمی نمی ‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید در بین رقیبان خود متمایز شوید، باید بودجه بیشتری را برای ساخت تابلو در نظر بگیرید.

البته که هیچ الزامی برای سفارش تابلوهای گران قیمت وجود ندارد، مخصوصاً برای دفاتر کار بهتر است به سراغ تابلوهای ساده و رسمی بروید. بنابراین حتی تابلوهای بسیار ساده نیز در این زمینه می ‌توانند هدف شما که معرفی شرکت و یا برند اختصاصی تان به دیگران است را ساپورت کنند. توصیه می ‌کنیم به هر تابلوسازی که برای سفارش ساخت تابلو مراجعه می ‌کنید؛ در مورد بودجه مورد نظرتان برای سفارش تابلو با تابلوساز، صحبت کنید.

تابلو راهنمای شرکت یکتا - نامور

اندازه و ابعاد تابلو

هزینه تمام شده برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی معمولاً بر اساس متر محیط تعیین می ‌شوند. به این صورت که هر چقدر تابلوی شما بزرگتر باشد، مجبور می شوید هزینه بیشتری برای ساخت آن بپردازید. البته این مورد تنها عامل تاثیرگذار روی هزینه تابلو نمی ‌باشد؛ اما در هر صورت تاثیر آن به اندازه ای است که نمی‌ توان به سادگی از آن، چشم پوشی کرد.

هر چقدر اندازه تابلو بزرگتر باشد، متریال بیشتری برای ساخت می ‌طلبد. البته در برخی مواقع مخصوصاً برای شرکت‌ های بزرگ تجاری چاره‌ ای جز سفارش تابلو در ابعاد بزرگ، نخواهید داشت. اینگونه تابلوها از فواصل دور خوانایی کافی را دارند و علاوه بر این مخاطبان با دیدن تابلوهای بزرگ، برند و نام شرکت را بهتر به ذهن می سپارند.

پس اگر قرار است تنها یک بار برای طراحی تابلو اقدام کنید، پیشنهاد می ‌کنیم اصلاً از این موارد مهم به سادگی نگذرید. در عصر کنونی که رقابت بین کسب و کارهای مختلف بسیار شدید است، همین موارد به ظاهر ساده می ‌توانند رونق کسب و کار شما را تضمین کنند.

طراحی تابلو

برای تابلوهای شرکتی هم می ‌توان طراحی منحصر به فرد و خاصی داشت. معمولاً گرافیست ‌ها قبل از اینکه کار خود را برای طراحی تابلو آغاز کنند؛ نوع کسب و کار را در نظر می‌ گرفته و متناسب با آن به همراه لوگو، برند و سایر اطلاعاتی که در اختیار دارند، یک طراحی مناسب را با ستفاده از نرم‌ افزارهای دقیق کامپیوتری ایجاد می ‌کنند.

برای اینکه یک تابلو در ذهن مخاطبان ماندگار شود، باید طراحی خاصی داشته باشد. امروزه تابلوهای ساده بیشتر از تابلوهای شلوغ و پر نقش و نگار می ‌توانند جذب مشتری داشته باشند. چرا که افراد مخصوصاً نسل جوان طرفدار طرح ‌های تبلیغاتی ساده و شکیل هستند.

واضح است که طراحی تابلو می ‌تواند روی هزینه تمام شده برای ساخت، تاثیرگذار باشد. بنابراین هر چقدر طراحی خلاقانه‌تری درخواست کنید، می ‌بایست هزینه بیشتری بپردازید. چرا که چنین طراحی زمان و انرژی زیادی از طراح می ‌گیرد و البته نتیجه آن می ‌تواند کاملاً شگفت انگیز باشد.

نورپردازی تابلو

واقعیت این است که تابلوهای بدون نورپردازی به هنگام شب اصلاً نمی‌توانند جاذبه تبلیغاتی خاصی برای مخاطبان، داشته باشند. به همین دلیل اکثر مشتریان زمانی که برای سفارش تابلو رجوع می‌ کنند، درخواست اعمال نورپردازی را هم دارند. تابلوهایی که همراه با نورپردازی هستند، (مخصوصاً نورپردازی به صورت چشمک زن و با افکت‌ های نوری مختلف) در زمینه تبلیغات بسیار موفق عمل می‌ کنند. روشنایی و زرق و برق این تابلوها می ‌تواند چشم هر بیننده‌ ای را به خود، خیره کند.

به همین دلیل است که در سال ‌های اخیر کمتر تابلویی را مشاهده می ‌کنیم که فاقد نورپردازی باشد. البته این موضوع برای تابلوهای رسمی اداری که تنها در ساعات خاصی از روز فعالیت دارند، صدق نمی ‌کند. همچنین تابلوهای شرکتی نیز اگر قرار است به هنگام شب فعالیت نداشته باشند، شاید وجود نورپردازی برای آن ها چندان ضروری به نظر نرسد. البته باز هم تابلوهای روشن در شب بر تابلوهای تاریک اولویت دارند. حتی اگر کسب و کار مربوطه در شب فعال نباشد.

نورپردازی برای تمامی تابلوها با استفاده از لامپ ‌های ال ای دی و اس ام دی، صورت می‌ گیرد. این لامپ ‌ها طول عمر بالا و مقاومت کافی را دارند و به سرعت دچار خرابی نمی شوند. با به کار بردن این لامپ ‌ها، هیچ نگرانی از بابت مصرف انرژی نخواهید داشت. چرا که بسیار کم مصرف هستند.

تابلو شرکت و سفارش آن

از آنجاییکه تابلوهای همراه با نورپردازی ممکن است در آینده با احتمال بیشتری دچار خرابی شوند، بهتر است از فروشنده بخواهید تابلو را گارانتی و یا ضمانت کند. چرا که قطعات الکترونیکی به کار رفته از حساسیت بالایی برخوردار هستند و ممکن است به محض تماس با رطوبت، دچار خرابی شوند. زمانی که تابلوساز تابلوی ساخته شده را گارانتی کند، این اطمینان را به مشتری می‌ دهد که هر گونه آسیب و خرابی ایجاد شده را در اسرع وقت، برطرف می‌ کند.

نوع زیرساز تابلو

زمانی که تابلوی تبلیغاتی خود را سفارش می ‌دهید؛ باید از تابلوساز بخواهید حروف برجسته را روی یک زیرساز مناسب، سوار کند. البته اینکه برای ساخت تابلوهای شرکتی از حروف برجسته استفاده کنید یا خیر، کاملاً سلیقه ‌ای است اما در هر صورت حروف برجسته می‌ توانند نمای زیبایی به تابلوهای تبلیغاتی بدهند. زیرسازهای انتخابی انواع مختلفی دارند و هر کدام با قیمت ‌های متفاوتی به فروش می‌ رسند.

شاید دوست داشته باشید یک زیرساز چوبی و کاملا کلاسیک سفارش دهید و یا اینکه تمایل داشته باشید زیرساز انتخابی شما با نمای ساختمان اداری که در آن مشغول به کار هستید، همخوانی خوبی داشته باشد. شما به عنوان مشتری می ‌توانید به هنگام سفارش تابلو حتماً این موارد را به اطلاع تابلوساز برسانید.

البته در انتخاب نوع زیرساز می‌ توانید از راهنمایی تابلوسازان نیز کمک بگیرید. آن ها به خوبی می‌ دانند برای چه نوع کسب و کاری، کدام جنس زیرساز مناسب‌تر می ‌باشد. البته در انتخاب نوع زیرساز در نظر گرفتن شرایط محیطی هم اهمیت دارد. به طور مثال، زیرسازهای چوبی برای شهرهایی با رطوبت بالا چندان مناسب به نظر نمی ‌رسند و ممکن است عمر تابلو را کوتاه کنند.

وجود ضمانت نامه

به عقیده بنده قبل از اینکه حتی درخواست مشاهده نمونه کارهای ساخته شده را از یک کارگاه تابلوسازی داشته باشید، باید بررسی کنید که آیا تابلوهای ساخته شده توسط این کارگاه دارای ضمانت نامه هستند یا خیر. همانطور که در قسمت‌ های قبل توضیح دادیم، وجود ضمانت نامه به نوعی زدن مهر تایید بر کیفیت تولیدات یک کارگاه است. اگر دوست ندارید در مدت زمان کمی مجبور به دوباره کاری و تعویض تابلو شوید، بهتر است این مورد را قبل از سفارش تابلو حتماً در نظر بگیرید.

وجود ضمانت نامه به معنای کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت تابلو می ‌باشد. بنابراین تابلوسازی که همواره کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است، از ارائه ضمانت نامه به مشتری نیز هیچ ابایی ندارد. معمولا شرایطی که شامل برطرف کردن خرابی ‌های احتمالی تابلو می شود، در ضمانت نامه قید شده است. همچنین تاریخ شروع گارانتی تابلو نیز در آن ثبت می شود که معمولاً از لحظه نصب تابلو، آغاز می‌ شود.

ممکن است برخی از تابلوسازان در ازای ارائه ضمانت ‌نامه به مشتری، درخواست هزینه اضافی را داشته باشند. این موضوع در نهایت به نفع مشتری خواهد بود. چرا که اگر مشتری مجبور به تعویض و یا تعمیر تابلوی تبلیغاتی شود، قطعاً باید هزینه ای چند برابر بیشتر را برای این کار پرداخت کند. پس وجود ضمانت نامه از هر نظر منطقی و البته ضروری، به نظر می رسد.

سفارش ساخت تابلو شرکتی

اگر کسب و کار جدیدی راه اندازی کرده اید و یا حتی یک فروشگاه و مغازه تازه تاسیس دارید؛ پیشنهاد می ‌کنیم نسبت به سفارش یک تابلوی تبلیغاتی که به نوعی نشان دهنده هویت کسب و کار شما می باشد، اقدام کنید. تابلوهای تبلیغاتی در انواع مختلفی تولید شده و سایز های متفاوت هم دارند. ابعاد تابلو با توجه به ساختمان اصلی و درب ورودی، تعیین می گردد. بنابراین بهتر است تعیین اندازه دقیق تابلوی تبلیغاتی را به کارشناسان تابلوساز، بسپارید.

نحوه طراحی و ساخت تابلو به این صورت است که ابتدا طرح پیشنهادی مشتری توسط طراح مرکز تابلوسازی بازبینی شده و در صورتی که مورد تایید بود، به مرحله ساخت می ‌رود. البته اگر مشتری طرح خاصی مد نظر نداشته باشد؛ طراحان باتجربه و خلاق مشغول به کار در تابلوسازی ها می توانند بهترین و مناسب ترین طرح پیشنهادی را برای مشتری، انتخاب کنند.

پس از تایید طرح، تابلو وارد مرحله برش و ساخت شده و در نهایت نورپردازی برای آن، اعمال می گردد. تمامی این مراحل تحت نظر مشتری، قابل انجام است. شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: