۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوسازی و به روز ترین سبک های آن

تابلو جدید

آنچه که در صنعت تبلیغات حرف اول را می زند، به روز بودن و متفاوت بودن است. از آنجاییکه تابلوهای تبلیغاتی جزء تبلیغات محیطی محسوب می شوند، بسیار اهمیت دارد که متفاوت از نمونه های ساخته شده قبلی باشند. به طور معمول انسان ها همواره تمایل دارند بهترین و متفاوت ترین چیز را برای خرید، انتخاب کنند. این موضوع در مورد خریدهای روزانه هم به همین صورت می باشد.

به عنوان مثال، ممکن است برای خرید میوه به یک سوپرمارکت مراجعه کنید. قطعاً برای انتخاب میوه های باکیفیت؛ به دنبال تازه ترین و بهترین آن ها می گردید. این موضوع در تمامی کسب و کارها، صادق است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به روزترین سبک تابلوسازی ایران را معرفی کنیم. اگر به دنبال جدیدترین ها هستید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید، ادامه این مقاله را دنبال کنید.

سبک های مختلف تابلوسازی

خوشبختانه صنعت تابلوسازی در ایران پیشرفت چشمگیری داشته است. به گونه ‌ای که می توانیم شاهد سبک های جدید تابلوسازی در کشور باشیم. به طور کلی مسئله ساخت تابلو تا حد زیادی یک مسئله خلاقانه و هنری است. به همین دلیل طراحان یک مجموعه تبلیغاتی پیش از آنکه طراح باشند، باید بتوانند یک اثر متفاوت را خلق کنند. در چنین شرایطی می ‌توان یک سبک جدید و متفاوت، ارائه داد.

به عنوان مثال، تابلوهای تلفیقی می توانند سبک جدیدی از ساخت تابلو باشد. علاوه بر این، تابلوهای چلنیوم استیل خش‌دار طلایی، چلنیوم پانچی و آینه ای استیل خش‌دار نقره ای، حروف وکیوم دو بعدی و سه بعدی، استیل رینگی وکیوم، حروف پلاستیک لبه سوئدی استیل و حروف پلاستیک لبه هندی استیل را می توان نمونه هایی از سبک های جدید و متفاوت، به حساب آورد که طراحی و ساخت هر کدام، نیازمند دانش و تجربه است.

علاوه بر این، نقش کامپوزیت در تابلوسازی را هم نمی توان نادیده گرفت. کامپوزیت از جمله متریال هایی است که این روزها هم در صنعت تابلوسازی و هم در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون، غوغا کرده است.

بد نیست در مورد سبک ها و ایده های تابلوسازی، توضیحاتی ارائه کنیم. به طور کلی تابلو چلنیوم یک سبک ثابت نبوده و زیرمجموعه های زیادی دارد. در ساخت این تابلو از ترکیب متریال های مختلف، استفاده می شود. به عنوان مثال، می ‌توان از پلکسی گلاس با لبه های چلنیوم برای ساخت حروف برجسته در این تابلوها، استفاده کرد. پس از اینکه حروف مورد نظر طراحی شده و برش داده شدند؛ روی زیرکاری مطابق با سلیقه مشتری، سوار می شوند. در نهایت نورپردازی با استفاده از اس ام دی های بلوکی برای تابلو، تعبیه می گردد.

زمانی که روند ساخت این تابلو کمی تغییر کند؛ سبک های متفاوت تری را خواهیم داشت. به عنوان مثال، ممکن است به جای پلکسی گلاس از فلز استیل برای آماده سازی حروف برجسته تابلو، استفاده شود. تمامی این ترکیب ها و ساختارها باعث می شود هر روز شاهد خلق تابلوهای متفاوت‌ تری باشیم.

تابلو تبلیغاتی

معرفی سبک به روز و مدرن تابلو سازی در ایران

به طور کلی زمانی که مشتری برای سفارش تابلو به یک تابلوسازی رجوع می کند؛ معمولا درخواست سفارش تابلوهای جدید و مدرن را دارد. همانطور که گفتیم؛ تابلو چلنیوم به دلیل ویژگی ‌های برجسته ‌ای که دارد؛ جزء تابلوهای محبوب در بین مشتریان است. در ادامه سبک های متفاوت و به روز این تابلو را معرفی می کنیم:

تابلو چلنیوم الماسی

برای ساخت تابلو چلنیوم الماسی؛ تابلوسازان دو لایه پلکسی روی یکدیگر قرار داده و بر روی پلکسی برش های ریزی می زنند تا به سبکی نوین، نور و روشنایی از آن عبور کند. در واقع خلاقیت در نورپردازی این تابلوهای تبلیغاتی، آن ها را به یکی از مدرن ترین سبک ها تبدیل کرده است.

تابلو چلنیوم الماسی به گونه ای است که با نگاه از روبرو به این تابلو؛ متوجه عبور نور از حفره های کوچک، می شوید. در این تابلو نور ایجاد شده همانند الماس می درخشد و همین ویژگی تابلوهای چلنیوم الماسی است که باعث شده است در شب بسیار چشم نواز باشند.

تابلوسازان برای طراحی و ساخت تابلوهای مدرن و جدید سعی می کنند انواع برش ها را برای درخشش و زیبایی بیشتر تابلوهای تبلیغاتی، ایجاد کنند. چیزی که در تابلوهای نسل قدیم اصلا وجود نداشت. در گذشته تابلوها بسیار ساده و معمولاً بدون نورپردازی، ساخته می شدند.

تابلو چلنیوم ستاره ای

برای ساخت این تابلو معمولا در ورق های پلکسی گلاس برش هایی به شکل ستاره، ایجاد می کنند. این موضوع باعث می ‌شود که نورپردازی تابلو چلنیوم ستاره ای از روبرو به شکل ستاره های درخشان و خیره کننده، مشاهده شود. این نوع نورپردازی مخصوصا به هنگام شب باعث می شود تابلو جلوه ویژه و خاصی، داشته باشد.

تابلو چلنیوم ستاره ای کاربردهای زیادی دارد. می توان از آن برای معرفی رستوران ها، کافه ها، فروشگاه های عرضه مواد غذایی یا تجهیزات کامپیوتر، آژانس های مسافرتی، موبایل فروشی ها و… استفاده کرد.

تابلو چلنیوم کریستالی

می توان گفت سبک تابلو چلنیوم کریستالی جزء جذاب ‌ترین ‌سبکهای تابلو می باشد. چرا که از چسباندن کریستال های سفید یا رنگی با استفاده از رزین روی متریالی مثل پلکسی و با هدف ایجاد نورپردازی، استفاده می کنند. در واقع در این سبک تابلو، شکست نور ایجاد می ‌شود و همین موضوع نمایش بسیار فوق العاده ای به تابلو می بخشد.

تابلو چلنیوم دوبل

یکی از ترکیبات فوق العاده جذاب برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی، ترکیب مشکی و طلایی است. تابلو چنلیوم دوبل را می توان با این دو رنگ به صورت یک تابلو با سبک مدرن و جدید، طراحی و تولید کرد. طراحی و اجرای تابلو چلنیوم دوبل نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد و تنها تابلوسازانی از عهده اجرای آن برمی آیند که تجربه کافی در این زمینه، داشته باشند.

علاوه بر تابلوهای چلنیوم با سبک متفاوت؛ تابلوهای استیل را هم می توان به صورتی کاملا متفاوت، طراحی و تولید کرد. به عنوان مثال، برای ساخت تابلو استیل رینگی از دو متریال رینگ استیل و رینگ پلکسی، استفاده می شود.

به این صورت که برای ساخت رویه حروف پررنگ تابلو استیل را برش داده و یک کناره ۱ تا ۳ سانتی متر از آن را باقی می گذارند. سپس حروف را از رینگ پلکسی ساخته و استیل رینگی را روی آن، قرار می دهند. این کار نورپردازی بسیار زیبا و تماشایی برای تابلوهای استیل، ایجاد می کند.

البته سبک های مدرن تابلوسازی به همین موارد محدود نمی‌ شود، سبک های دیگری هم وجود دارد که هر کدام از آن ها بسته به علاقه و سلیقه مشتریان، قابل اجرا هستند. به عنوان مثال، خیلی از مشتریان ترجیح می دهند یک تابلوی کاملاً منحصر به فرد و متفاوت، داشته باشند. تابلوهای لاسوگاسی با نورپردازی فوق العاده زیبایی که دارند، می توانند از این نظر رضایت مشتریان خاص را جلب کنند.

سبک جدید تابلو

برخی دیگر از سبک های تابلوسازی که می تواند مورد علاقه مشتریان باشد، عبارتند از:

تابلو استیل

تابلوهای استیل از جمله تابلوهایی هستند که هیچ گاه قدیمی نمی شوند. این تابلوها به دلیل شفافیت و براق بودن؛ می توانند جزء تابلوهای تبلیغاتی مدرن، لوکس و با اصالت، محسوب شوند. اگر توجه کرده باشید، در نسخه های قدیمی این تابلوها نورپردازی خاصی دیده نمی شود اما امروزه تابلوهای استیل در کنار یک نورپردازی زیبا؛ توانسته اند به گزینه مناسبی برای تبلیغات، تبدیل شوند.

بنابراین اگر کمی به اطراف خود توجه کنید، نمونه هایی از تابلو استیل را در مراکز بزرگ تجاری مثل مراکز خرید و… مشاهده خواهید کرد. تابلو استیل انواع مختلفی دارد که می ‌توان از بین آن ها به تابلو استیل رینگی، تابلو استیل نوراندریک و تابلو استیل با کناره پلاستیکی، اشاره کرد. جذب مشتری با تابلو فروشگاه آن هم از نوع استیل براق را می توان یکی از بهترین روش های تبلیغاتی دانست.

در تابلو استیل نوراندریک نورپردازی داخل حروف با لامپ های اس ام دی صورت می گیرد. این تابلو به نوعی نور مخفی دارد و همین موضوع باعث زیبایی ظاهری دوچندان آن شده است. در این روش حروف با فاصله چند سانتی متری از زمینه تابلو قرار گرفته و نورپردازی برای حروف، انجام می شود.

تابلو استیل با کناره پلاستیکی تقریبا شبیه تابلو استیل رینگی است، با این تفاوت که در این روش روی استیل برش خورده نمی شود و نورپردازی از کنار حروف، انجام می گیرد.

تابلو لاسوگاسی

اگر کسب و کار خاصی دارید و نیاز است این کسب و کار به واسطه یک تابلوی تبلیغاتی منحصر به فرد به دیگران معرفی شود، تابلو لاسوگاسی می ‌تواند گزینه ‌ای مطلوب برای شما به حساب آید. تابلوهای لاسوگاسی نورپردازی جالبی دارند. به این صورت که از سطح این تابلوها شاهد عبور نور به صورت نقطه ای هستیم. بنابراین، این نوع تابلو را می توان در زمره جدیدترین تابلو مغازه و فروشگاه، برشمرد.

البته در خیلی از موارد برای جذابیت بیشتر تابلوهای لاسوگاسی، نور به صورت چشمک زن روی تابلو اعمال می گردد. این گونه تابلوها معمولا با هدف جذب جوانان و نوجوانان، به کار برده می شود. در حقیقت این تابلوها مخصوص کسب و کارهایی است که هیجان بالایی دارند. کلوپ های ورزشی مثل سالن های بیلیارد از این دست کسب و کارها می باشند.

تابلو لایت باکس پرچمی

تابلوهای لایت باکس کاربرد فراوانی دارند. به طوریکه می توانید نمونه های زیادی از آن ها را در مترو، فرودگاه، مرکز خرید و… مشاهده کنید. این تابلوها به واسطه نوری که از خود ساطع می کنند، می توانند جلب توجه کرده و حتی از فواصل دور هم رسالت خود که همان انجام تبلیغات است را انجام دهند. به واسطه جنبه تبلیغاتی بالا در سال های اخیر لایت باکس دکوراتیو در تابلوسازی، بسیار پرطرفدار شده است.

در سال‌ های اخیر تابلوهای لایت باکس فراتر رفته و مدرن تر شده اند. به طوریکه می توانیم تابلوهای لایت باکس پرچمی را در بین فروشگاه ها و در پیاده روها، مشاهده کنیم. نصب لایت باکس پرچمی به این صورت است که تابلو از دو سمت قابل مشاهده است. بنابراین می توان دو طرح مختلف تبلیغاتی را برای این تابلو، استفاده کرد.

تاثیر تابلو مدرن

اهمیت استفاده از تابلوهای مدرن تبلیغاتی

در باب تابلوسازی در تبلیغات اصل متفاوت بودن و به روز بودن، حرف اول را می زند. در حقیقت اگر قصد دارید به واسطه انجام تبلیغات از سایر رقبای خود متمایز شوید؛ چاره ‌ای جز حرکت همسو با مدرنیته نخواهید داشت. واقعیت این است که به مرور زمان تابلوهای تبلیغاتی که از طرح های تکراری و یکنواخت استفاده کرده اند، دیگر آن جذابیت اولیه را نخواهند داشت و این موضوع می ‌تواند تاثیر بسیار مخربی روی فروش کالا و خدمات، داشته باشد.

معمولا مشتری امروزی جذب تبلیغاتی می شود که منحصر به فرد و خاص باشد. با داشتن یک تابلو تبلیغاتی مدرن و البته متمایز؛ می توانید امیدوار باشید که در نهایت تبلیغات شما، بازخورد خوبی داشته باشد.

ویژگی های یک تابلوی مدرن چیست؟

مدرن بودن را نمی‌ توان تنها از ظاهر تابلو متوجه شد. متریال های ساخت تابلو هر روز جدیدتر می شوند. بنابراین یک تابلوی تبلیغاتی هم باید از لحاظ طراحی و هم از نظر متریال مصرفی برای ساخت، جدید باشد.

بر همین اساس یک تابلوی مدرن تبلیغاتی باید در وهله اول از مواد اولیه باکیفیت و به روز، ساخته شده باشد. قطعاً متریال هایی که در گذشته استفاده می شدند، امروزه برای ساخت تابلو کاربردی ندارند. به عنوان مثال، در قدیم از پارچه برای معرفی یک مغازه یا فروشگاه استفاده می شد، اما امروزه پارچه نویسی در حیطه انجام تبلیغات جایگاه خاصی نداشته و روش‌ های نوینی مثل استفاده از بنرهای تبلیغاتی و… جایگزین آن شده اند. همچنین امروزه تابلوسازی حروف برجسته بسیار پرطرفدار شده است. به طوریکه شاهد هستیم اکثر تابلوها از حروف برجسته برای نمایش برند و یا نام مغازه و فروشگاه خود، استفاده کرده اند.

استفاده از حروف برجسته یک نمای زیبا به تابلو می بخشد. به طوریکه اکثر مشتریان روی حجیم سازی در تابلو تاکید زیادی می کنند. حجیم سازی حروف بر اساس تکنیک های خاصی صورت می گیرد که تنها تابلوسازان حرفه ای، به آن ها مسلط هستند.

بنابراین اگر قصد سفارش یک تابلوی تبلیغاتی مدرن و به روز را دارید؛ باید این موارد را هم در نظر داشته باشید. فونت های نوشته ها، تصاویر درج شده، المان ها و… مرتباً به روز می شوند. بنابراین یک مجموعه تابلوسازی باید تمامی این موارد را برای طراحی و تولید تابلو در نظر بگیرد تا در نهایت بتواند رضایت مشتری را جلب کند.

اما ویژگی دیگر تابلوهای مدرن و به روز، داشتن گارانتی و ضمانت نامه است . اگرچه خیلی از افراد تصور می کنند وجود ضمانت نامه برای تابلوهای تبلیغاتی لزومی ندارد؛ اما این تصور کاملا اشتباه است، چرا که تابلوهای تبلیغاتی ممکن است به واسطه داشتن تجهیزات الکترونیکی دچار آسیب‌ شوند.

بنابراین اگر تابلوی مدرن شما دارای گارانتی و ضمانت باشد، هیچ نگرانی از بابت خرابی احتمالی ایجاد شده نخواهد داشت. چرا که تابلوسازان در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل ایجاد شده، اقدام خواهند کرد.

اگر کار طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی خود را به تابلو نامور بسپارید؛ خیالتان از بابت تمامی مراحل ساخت و تولید، راحت است. چرا که این تابلوسازی تمامی تابلوهای خود را با بهترین و جدیدترین متریال موجود در بازار، تولید می کند. علاوه بر این، اعمال نورپردازی های خاص و جذاب و همچنین طراحی های منحصر به فرد هم توسط تیم تخصصی تابلو نامور، قابل اجرا می باشد.

نمونه تابلو جدید

معمولا انتخاب نوع تابلو بر اساس کسب و کار و بودجه مورد نظر برای ساخت تابلو، انجام می شود. شما مشتریان عزیز می توانید برای انتخاب بهترین تابلوی تبلیغاتی با کارشناسان تابلو نامور، صحبت کنید. کارشناسان تابلوساز تجربه زیادی در این مورد داشته و می ‌توانند با در نظر گرفتن عوامل مختلف، بهترین نوع تابلو را به شما، پیشنهاد کنند. تابلوی مورد نظر باید بتواند برای شما بازدهی بالایی داشته باشد. تنها در این صورت است که وجود آن، کاملاً کاربردی و مفید می باشد.

البته برخی از مشتریان تنها با هدف اطلاع رسانی اقدام به سفارش تابلوی تبلیغاتی می کنند. به عنوان مثال، اطلاع رسانی جهت برگزاری همایش ها و گردهمایی ها و همچنین تابلوهای مخصوص ادارات، از این دسته اند که تنها با هدف اطلاع رسانی نصب می شوند. این موضوع برای کسب و کارهایی مثل فروشگاه ها، صرافی ها، طلافروشی ها و… کاملاً برعکس است. این مشاغل به دنبال بالاترین میزان سوددهی از نصب تابلوهای تبلیغاتی هستند. بنابراین روی جنبه تبلیغاتی تابلوهای مغازه ای و فروشگاهی، باید تا حد زیادی کار شود. تابلوسازی تبلیغاتی معمولا با همین هدف تولیدات خود را به مشتری، تحویل می دهد.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

شاید مجبور باشید برای داشتن یک تابلو تبلیغاتی متفاوت و مدرن، هزینه بیشتری بپردازید. اگر چنین است، حتما این کار را انجام دهید. چرا که شما با صرف هزینه نه چندان بالایی می توانید یک مزیت رقابتی برای خود، ایجاد کنید. وجود یک تابلوی متفاوت می تواند شما را در بین سایر رقبا، به شهرت برساند. برای اینکه هزینه بالایی برای ساخت تابلو نپردازید؛ بهتر است به یک تابلوسازی مقرون به صرفه مراجعه کنید. این گونه تابلوسازی ها معمولا بر اساس بودجه مورد نظر مشتری، کار طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی را انجام می دهند.

برای اینکه یک تابلوی متفاوت و مدرن داشته باشید؛ پیشنهاد می کنیم به تابلوسازان باتجربه و ماهر، مراجعه کنید. تابلوسازان زیادی هستند که ادعای ساخت تابلوهایی با سبک متفاوت را دارند اما تنها کسانی که تجربه و تخصص کافی را در این زمینه داشته باشند، می توانند از پس اجرای این نمونه از تابلوهای خاص برآیند. اهمیت رنگ در تابلوسازی به ویژه برای تابلوهایی که جنبه رقابتی دارند، بسیار مورد توجه است. معمولا متناسب با هر کسب و کاری، از ترکیب رنگ مناسب، برای طرح تابلو استفاده می شود.

خوشبختانه تابلوسازی نامور سال هاست در این زمینه خوش درخشیده و توانسته است انواع تابلوهای تبلیغاتی را با سبک های بسیار مدرن و حرفه ای، به مرحله اجرا برساند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی و همچنین سفارش تابلو تبلیغاتی؛ می ‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: