۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

تابلو استند ایستاده دو طرفه

خوشبختانه روز به روز بر تنوع تابلوهای تبلیغاتی، افزوده می‌‌شود. به طوری که علاوه بر تابلوهای نصب شده سر در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و دفاتر کار؛ شاهد تابلوهای تبلیغاتی ایستاده هم در جای ‌جای شهر، هستیم. البته بیشترین استفاده از تابلوهای ایستاده برای مکان‌های سرپوشیده مثل نمایشگاه‌‌ها و مترو است. به تابلوهای ایستاده که در نقاط مختلف قرار می‌‌گیرند، استند گفته می‌‌شود. استندها می‌‌توانند یک طرفه یا دوطرفه باشند. در این مقاله قصد داریم نحوه طراحی و ساخت تابلو استند ایستاده دو طرفه را بررسی کنیم.

تابلو استند ایستاده دو طرفه چیست؟

تابلوهای دوطرفه از انواع تابلوهای لایت باکس هستند که این قابلیت را دارند که به طور هم‌زمان از دو سمت آن برای قرار دادن تصاویر و نوشته‌های تبلیغاتی، استفاده شود. تابلوهای دو طرفه را هم می‌توان برای فضاهای داخلی و هم برای فضاهای خارجی، استفاده کرد.

بیشترین مکانی که از تابلوهای استند ایستاده دوطرفه استفاده می‌شود؛ نمایشگاه‌ها و مکان‌های سرپوشیده مثل مترو، مجتمع‌های تجاری و… هستند. استند ایستاده دو طرفه را می‌توان در هر ابعادی که دلخواه مشتری باشد، طراحی و تولید کرد.

تبلیغات باید به گونه‌ای اجرا شود تا جایی که ممکن است شخصی اصلا قصد خرید محصولی را نداشته باشد اما با مشاهده تبلیغات گسترده در نقطه خرید به یک خریدار تبدیل شود زیرا درصد بالایی که قصد خرید ندارند در نقطه خرید تصمیم به خرید می‌گیرند که استندهای تبلیغاتی یکی از بهترین ابزارها برای ترغیب مشتریان به خرید است برای همین است که آژانس‌های تبلیغاتی به تبلیغات در نقطه فروش اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و سعی می‌کنند با ایجاد ایده‌های خلاق و یک پیام تبلیغاتی موثر بر ذهن بصری افراد تاثیر بگذارند و افراد را به سمت صاحبین مشاغل سوق دهند.

پوسترهای تبلیغاتی و علائم شرکتی که از ترکیب نور و رنگ استفاده می‌کنند، به مراتب بیشتر از یک پوستر یا تابلوی بدون نور چشم مشتری جدید را جلب می‌کنند و باعث بالا رفتن فروش و درآمد زایی  بهتر می‌شود. تابلوهای لایت باکس مخصوصا از نوع ایستاده یک سرمایه گذاری مناسب با اطمینان از برگشت وجه و سرمایه دهی بالا برای صاحبان کسب و کار هستند.

استندها نیز نوعی تبلیغات در نقطه فروش محسوب می‌شوند که به صورت گسترده در مقابل فروشگاه‌ها، مراکز خرید و نمایشگاه‌ها به چشم می خورند که علاوه بر تبلیغات به عنوان اطلاع رسانی و ارائه گزارشات عمومی در مکان‌هایی مانند ادارات و نمایشگاه‌ها ایفای نقش می نمایند و در مقابل دید مخاطبان جلب توجه می کنند و به آسانی می توان آن‌ها را جا به جا نمود.

نحوه طراحی و ساخت استند ایستاده دو طرفه

همانطور که گفتیم، تابلوهای دوطرفه یکی از انواع تابلو لایت باکس هستند. لایت باکس‌ها را حتما می‌شناسید. همان تابلوهایی که شبیه به جعبه های پرنور عمل می‌کنند. این گونه تابلوها با استفاده از طلق شیشه‌ای ساخته می‌شوند به گونه ‌ای که درون جعبه به خوبی، دیده می‌شود. می‌توانید هر نوع متن تبلیغاتی و یا تصاویر، لوگو، برند و یا هر چیز تبلیغاتی دیگر را در درون این جعبه‌ها به صورت چاپ شده قرار داده و برای نمایش آن از نور پردازی، استفاده کنید.

لایت باکس ایستاده را با استفاده از پایه بدون نیاز به دیوار، می‌توانیم آن‌ها را در محیط قرار دهیم. این نوع لایت باکس‌ها برای تبلیغات بیرونی و استفاده در فضاهای شهری مناسب هستند. تابلو لایت باکس ایستاده به عنوان یکی از مؤثرترین رسانه های تبلیغاتی موجود شناخته می‌شوند.

لایت باکس‌ها بدون وجود نورپردازی حرفی برای گفتن ندارند. چرا که تنها به واسطه نورپردازی خیره کننده و خاص آن‌هاست که محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. لایت باکس‌ها و یا همان استندهای ایستاده می‌توانند به صورت یک طرفه و یا دوطرفه، طراحی شوند. از نوع دوطرفه آن‎ها معمولا در مکان‌های کم نور، استفاده می‌شود. چرا که در این مکان‌ها نور به اندازه کافی وجود نداشته و این گونه تابلوها می‌توانند بیشتر جلوه‌گری کنند.

نحوه طراحی و ساخت استند دوطرفه ایستاده به این صورت است که ابتدا فریم یا قاب استند در ابعاد مورد نظر طراحی شده و جعبه آن، ساخته می‌‌شود. پس از آن طلق‌های شفاف و شیشه‌ای در دو طرف استند قرار گرفته و متن تبلیغاتی و یا تصاویر تبلیغاتی مورد نظر مابین این طلق‌های شیشه‌ای، قرار می‌‌گیرند. در نهایت با اعمال نورپردازی کار طراحی و ساخت استند ایستاده دو طرفه، تمام می‌شود.

بیشترین مکان‌هایی که خواستار استفاده از استندهای ایستاده هستند؛ شامل فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، ترمینال‌ها، نمایشگاه‌ها، متروها، مراکز آموزشی و درمانی، فرودگاه، آژانس‌های مسافرتی، داروخانه‌‌ها، دفاتر فروش، مجموعه‌های ورزشی، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و… هستند. البته خیلی از افراد این تابلوها را به عنوان تابلو سر در مغازه استفاده می‌کنند اما زمانی که استند ایستاده طراحی شود؛ تنها برای قرار گرفتن در نقاط خاصی از یک فروشگاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی هدف استفاده از تابلوهای ایستاده دوطرفه معرفی محصولات و خدمات است. انصافاً هم تابلوهای ایستاده دوطرفه توانسته اند تاثیر زیادی در جلب نظر مخاطب و افزایش فروش بیشتر، داشته باشند. چرا که این تابلوها از تمامی جهات قابل رویت بوده و همین دوطرفه بودن آن مزیتی است که باعث جلب نظر مخاطب، می‌گردد.

مزیت‌های استندهای ایستاده دو طرفه

تابلوهایی که به صورت دوطرفه هستند؛ مزایای زیادی دارند که در ادامه به بررسی این مزایا خواهیم پرداخت:

1- دوطرفه بودن

اولین و مهم‌ترین مزیت این تابلوها، امکان استفاده از دو سمت تابلوست. به گونه‌ای که شما برای طراحی و ساخت استند ایستاده تنها یک بار هزینه پرداخت می‌‌کنید اما می‌‌توانید از دو سمت تابلو آن هم به دفعات، استفاده کنید.

برای این کار می‌توانید تصاویر و نوشته‌های درون لایت باکس را با تصاویر و نوشته‌های جدید، جایگزین کنید. هیچ محدودیتی در تعداد دفعات استفاده از این تابلوها وجود ندارد و این بزرگ‌ترین مزیت تابلوهای استند دو طرفه است.

2- معرفی آسان

استندهای ایستاده دو طرفه این قابلیت را دارند که بتوانند حرفه شما را به خوبی، شرح دهند، فعالیت و محصولات شرکت را معرفی و تا حد ممکن تصاویر و شعارهای تبلیغاتی را هم به مخاطب، منتقل کنند. استندهای تبلیغاتی امروزه در بسیاری از فروشگاه‌ها، سالن‌های همایش، نمایشگاه‌ها، دفاتر، شرکت‌ها و معابر، قابل مشاهده هستند.

3- مصرف برق کم

مزیت دیگر تابلوهای ایستاده دو طرفه، مصرف پایین برق است. اگر هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی برایتان اهمیت دارد؛ بهتر است به سراغ تابلوهای کم ‌مصرف بروید. خوشبختانه تابلو استند دو طرفه مصرف برق بالایی نداشته و می‌‌تواند از این نظر در طولانی مدت برای شما، صرفه اقتصادی داشته باشد.

4- هزینه پایین

با توجه به هزینه‌هایی که در بخش تبلیغات وجود دارد، خوشبختانه تابلوهای ایستاده دو طرفه قیمت بسیار مناسبی دارند و شما می‌توانید با استفاده از این موقعیت مناسب، تبلیغات خود را با قیمت و شرایط خوب انجام دهید.

برای نصب استند ایستاده دو طرفه نیز کار سختی نخواهید داشت و همه افراد می‌توانند این کار را به راحت‌ترین شکل ممکن انجام دهند. وزن سبک این سازه باعث می‌شود که جابجا کردن آن کار بسیار آسانی باشد و در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

5- دائمی بودن

برخی از روش‌های تبلیغاتی با وجود این که نیازمند سرمایه گذاری بالایی هم هستند؛ اما کاملاً به صورت موقتی عمل می‌کنند؛ یعنی شما به ازای مدت زمان مشخصی درخواست انجام تبلیغات می‌کنید. مثل بیلبوردهای تبلیغاتی که زمان مشخصی را به تبلیغ شما، اختصاص می‌دهند. پخش آگهی‌های بازرگانی در تلویزیون هم به همین صورت است.

استفاده از تابلوهای ایستاده دو طرفه این مزیت را دارد که تبلیغ شما را که می‌تواند معرفی برند، محصول، خدمات و یا هر چیز دیگری باشد؛ به صورت دائمی و بدون محدودیت زمانی، به نمایش بگذارد. به این منظور می‌توانید تنها یک بار سفارش استند تبلیغاتی بدهید و سال‌‌ها به عنوان یکی از روش‌‌های مهم در صنعت تبلیغات از آن، استفاده کنید.

6- عدم محدودیت در سایز

استند تبلیغاتی می‌تواند در سایزهای متفاوتی طراحی و تولید شود؛ بنابراین اگر محدودیت مکانی دارید؛ می‌‌توانید به راحتی از سایزهای کوچک‌تر برای این کار، استفاده کنید.

7- حمل و نقل آسان

یک استند ایستاده دو طرفه را به راحتی می‌توانید به هر مکانی که می‌خواهید، منتقل کنید. ممکن است یک غرفه نمایشگاه داشته باشید و بخواهید از استندهای ایستاده موجود در فروشگاه برای تبلیغات در نمایشگاه هم استفاده کنید؛ بنابراین هیچ محدودیتی از نظر حمل و نقل استندها وجود ندارد. این ابزار تبلیغاتی سبک وزن به راحتی، جابه جا می‌شود.

تابلوهای استند دوطرفه مزایای دیگری هم دارند. به عنوان مثال این تابلوها ظرافت زیادی داشته و از نظر کیفیت بسیار خوب هستند. علاوه بر این، کیفیت بالای چاپ، نصب آسان و تنوع در مدل و ابعاد تابلو هم از دیگر ویژگی‌‌های مثبت تابلوهایی استند دوطرفه، هستند.

ویژگی‌های استندهای ایستاده دو طرفه

  • امکان استفاده در محیط‌های باز و فضاهای بسته
  • قابلیت استفاده دو طرفه از استندها
  • از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است
  • قابلیت نصب و حمل و نقل آسان
  • قابلیت تغییر چاپ استند بدون نیاز به تغییرات اساسی
  • قابل تنظیم در اندازه های دلخواه
  • تنوع در طرح و بعد
  • هیچ محدودیتی در نوع فرم و قالب ندارد
  • با ایده های نو و چاپ شعار تبلیغاتی مناسب می توانید سود و فروش خود را چند برابربالا ببرید
  • استندهای تبلیغاتی بر اساس نیاز و سلیقه مشتریان طراحی و پیاده سازی می شوند
  • قابلیت تعویض طرح با هزینه ناچیز بدون نیاز به تغییرات بنیادی
  • قابل استفاده در مکان های کوچک و بزرگ

طراحی و چاپ استند ایستاده دو طرفه

راهنمایی‌هایی در زمینه طراحی استند ایستاده دو طرفه وجود دارد که اگر آن‌ها را در نظر بگیرید؛ می‌توانید بیشترین بازدهی را از یک استند تبلیغاتی، انتظار داشته باشید:

  • لوگوی خود را در بالای استند قرار دهید

اگر می‌خواهید در کنار تبلیغات؛ کار برندسازی را هم انجام دهید، بهتر است لوگوی خود را در بالاترین قسمت استند تبلیغاتیتان حک کنید. یک استند هر چقدر از طراحی زیبا و خلاقانه‌ای برای تبلیغات استفاده کرده باشد؛ اما نام کسب و کار و برند به شیوه درستی روی آن حک نشده باشد؛ به نتیجه زیادی در زمینه جذب مشتری و مخاطب، نمی‌رسد. به طور کلی مهم‌ترین بخش یک استند؛ قسمت بالایی آن است که بهتر است آن را به لوگو و برند خودتان، اختصاص دهید.

  • طراحی از بالا به پایین و از چپ به راست

شیوه خواندن یک لوگو همانند خواندن یک کتاب است؛ یعنی همان چیزی که سال‌ها در مدرسه به ما آموزش داده‌اند؛ بنابراین اگر قرار است استند تبلیغاتی شما در معرض نمایش افراد ایرانی قرار بگیرد؛ بهتر است قاعده و قانون کلی را درباره نوشتار آن، رعایت کنید؛ یعنی نوشته‌ها از بالا به پایین و از راست به چپ، چیدمان شده باشند.

البته در مواردی هم نیاز است حروف انگلیسی در بخشی از استند جای‌گذاری شود. در این صورت قضیه متفاوت می‌‌شود و برای چاپ عبارات انگلیسی؛ می‌‌بایست حروف را از چپ به راست، قرارداد.

  • به کیفیت تصاویر اهمیت بدهید

اینکه یک استند با بهترین متریال و طراحی داشته باشید؛ اما از تصاویر باکیفیتی برای چاپ بر روی آن استفاده نکنید، اصلاً منطقی به نظر نمی‌رسد. تصاویر بی‌کیفیت روی استند حالت پیکسلی پیدا می‌کند و در همان نگاه اول یک احساس ناخوشایند و حس بی اعتمادی را به مخاطب، منتقل می‌کند؛ بنابراین بهتر است تصویر در حالت CMYK باشد تا از کیفیت خوبی برای چاپ، برخوردار شود.

  • انتخاب هوشمندانه رنگ ها

رنگ استفاده شده در طراحی و چاپ یک استند حال چه صورت ایستاده و چه رومیزی؛ می‌بایست در کسری از ثانیه توجه مخاطب را به خود، جلب کند؛ بنابراین برای رنگ پس زمینه استند بهتر است از رنگ‌هایی استفاده شود که جزء رنگ‌های اصلی برند و کسب و کار شما باشد.

البته رنگی که برای پس زمینه انتخاب می ‌کنید؛ باید به گونه‌ای باشد که نوشته‌های چاپ شده روی آن به صورت واضح و خوانا در اختیار مخاطب، قرار گیرد.

  • توازن بین نوشته و فضای خالی را رعایت کنید

این که حجم زیادی از نوشته را در فضای کوچکی به زور جای دهید؛ نه تنها باعث جذب مخاطب نمی‌شود بلکه ظاهر استند تبلیغاتی ایستاده شما را بسیار درهم برهم و نامنظم نشان می‌دهد؛ بنابراین حتماً باید بین نوشته، تصویر و فضای خالی توازن برقرار باشد. تنها در این صورت است که طرح کلی آن چشم ‌نواز به نظر می‌آید و می‌توان از آن انتظار اثربخش بودن را داشت.

  • خلاقیت و ذوق داشته باشید

اگر در زمینه گرافیک و طراحی استند تجربه چندانی ندارید؛ بهتر است این کار را به یک گرافیست حرفه‌ای بسپارید. موسساتی که در زمینه طراحی و چاپ پوسترها و بنرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کنند؛ می‌توانند به بهترین شکل برند و کسب و کار شما را با استفاده از یک طرح خلاقانه، به نمایش بگذارند؛ بنابراین برای اینکه یک استند ایستاده بتواند بازدهی خوبی داشته باشد؛ به کمی تلاش، ذوق و تخصص، نیاز دارد.

  • بهترین نوع و اندازه را برای سفارش استند تعیین کنید

انتخاب نوع استند بیشتر به جامعه هدف و مخاطبین شما وابسته است. مثلا در فضای نمایشگاهی که عبور و مرور افراد بیشتر است استندهای ایستاده بیشترین تاثیر را خواهند داشت.

مکان‌های استفاده از استندهای ایستاده دو طرفه

مکان‌هایی که در آنها می‌توان از استند ایستاده دو طرفه استفاده کرد را در ادامه به طور مختصر برای شما شرح می‌دهیم زیرا استفاده از این تابلوها برای تمامی مکان ها مناسب است:

  • در فرودگاه‌ها برای اعلانات و معرفی تبلیغات گوناگون
  • نمایشگاه‌ها و اعلان اطلاعات در نمایشگاه‌ها
  • تابلوهای ایستگاه قطار و اعلانات زمان حرکت آن‌ها
  • تابلوهای شرکتی در مجتمع‌های تجاری
  • اماکن ورزشی و استخرها برای معرفی محصولات شرکت‌ها
  • تابلوهای منوی غذایی
  • تابلوهای رستوران و فست فود مخصوصا در پارک‌ها و مجتمع‌های تجاری
  • تبلیغات کنسرت‌ها
  • تبلیغات شهری
  • در داروخانه‎ها برای معرفی محصولات بهداشتی و آرایشی
  • در مغازه‌های مختلف ترجیحا با وسعت زیاد
  • در متروها برای معرفی مسیرها و یا معرفی محصولات مختلف به دلیل حجم زیاد مردم

 هزینه طراحی و ساخت استند دوطرفه ایستاده

به طور کلی نمی‌توانیم یک هزینه مشخص برای تمامی تابلوها، ذکر کنیم. حتی اگر نوع تابلو را بدانیم؛ باز هم فاکتورهایی مثل ابعاد تابلو و متریال استفاده شده برای ساخت تابلو وجود دارد که می‌‌تواند قیمت تابلو را تغییر دهد. در صورتی که قصدتان برای سفارش یک تابلوی استند دوطرفه جدی است؛ پیشنهاد می‌کنیم این تابلوها را از متریال باکیفیتی، تهیه کنید تا در طولانی مدت مجبور به دوباره کاری و صرف هزینه مازاد نشوید.

متاسفانه برخی از تابلوسازی‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها اقدام استفاده از متریال نامرغوبی برای ساخت تابلوها می‌کنند. از آنجایی که استندهای ایستاده دوطرفه این قابلیت را دارند که به دفعات استفاده شوند؛ بهتر است از مواد اولیه باکیفیت، تهیه شوند تا در مدت زمان کوتاه شاهد خرابی آن‌ها، نباشیم. این موضوع مخصوصا برای تابلویی که قرار است در محیط باز نصب شود، اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

بنابراین، آنچه که در هزینه‌‌های تمام شده برای طراحی و ساخت یک تابلو اثرگذار است؛ در درجه اول کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت تابلو و پس از آن؛ نحوه طراحی، نوع لامپ‌های استفاده شده برای نورپردازی و ابعاد تابلو است.

جمع بندی

برای این‌که بتوانید یک تابلوی مناسب برای کسب و کارتان تهیه کنید؛ می‌توانید هم استندهای ایستاده و هم دیگرانواع تابلوها را سفارش دهید. البته به هنگام سفارش ممکن است با گزینه‌های زیادی برای انتخاب نوع تابلو، مواجه شوید. در این شرایط توصیه ما مراجعه به یک تابلوسازی معتبر و دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان تابلوساز است.

تابلوسازی نامور سال‌هاست در این زمینه سابقه فعالیت داشته و می‌تواند به خوبی شما را در انتخاب نوع تابلو، راهنمایی کند. خوشبختانه تمامی تابلوهای ساخته شده توسط تابلو‌سازی نامور دارای ضمانت‌نامه معتبر هستند که این موضوع خود نشان از استفاده از متریال باکیفیت برای ساخت تابلوها، دارد.

علاوه بر استندهای ایستاده دوطرفه؛ انواع دیگر تابلوهای لایت ‌باکس مثل لایت باکس‌های چرخان، تابلوهای دو طرفه پرچمی، تابلوهای چلنیوم، تابلوهای استیل، تابلو کامپوزیت و… هم وجود دارند که می‌توانید با دیدن نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور، هرکدام را سفارش دهید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می‌توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره‌های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: