۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

تابلو سازی در قم

تابلو سازی در قم و بررسی ویژگی های خاص آن

 تابلو سازی در قم بسیار متفاوت از سایر شهرهای ایران انجام می شود. استان قم یکی از مهم ترین استان های کشور است که در قسمت جنوبی استان تهران واقع شده و اقلیمی خشک و در بخش هایی کوهستانی دارد. در حال حاضر شهر قم یکی از مهم ترین شهرهای مذهبی ایران می باشد.

وجود بارگاه حضرت معصومه در شهر قم باعث شده تا سالانه میلیون‌ها زائر برای زیارت از این بارگاه ملکوتی، به شهر قم سفر کنند. ورود و خروج این حجم از مسافران، قطعاً در تابلوسازی شهر قم هم بی تأثیر نبوده و خواسته یا ناخواسته، ساختار تابلو سازی در قم  تحت تأثیر این موضوع، به شکل متفاوتی به نمایش در می آید.

تابلو سازی در قم

بررسی رابطه اقتصاد و تابلو سازی در قم

بخش مهمی از اقتصاد شهر قم وابسته به مسافران و زائرانی است که به این شهر سفر می کنند. به طور کلی درصد زیادی از آن ها سفر کوتاهی به این شهر خواهند داشت، اما حتماً از مغازه های شهر خرید می کنند و یا به رستوران ها و مکان ها تفریحی مراجعه خواهند کرد. از این رو رابطه مستقیمی بین کیفیت تابلوسازی در قم و رشد اقتصادی وجود دارد.

تنوع و جذابیت تابلو مغازه، در جذب مسافران نقش مهمی دارد و تابلو سازان هنگام طراحی تابلو مغازه در قم، باید به این نکته توجه داشته باشند.

تابلوسازی در قم به چند بخش تقسیم می شود؟

در شهر مذهبی قم، تابلوها به طور کلی به دو بخش تقسیم می شوند. بخش اول تابلو مغازه هایی هستند که مستقیماً با زائرن در ارتباط‌اند. مغازه هایی مانند فروش لوازم زیارتی و سوغاتی از جمله سوهان و همین طور رستوران ها، جزء این دسته از تابلوها هستند. البته باید گفت که تعداد زیادی از این مغازه ها، اطراف حرم حضرت معصومه، قرار گرفته اند.

بخش دوم تابلو مغازه ها و فروشگاه هایی هستند که کمتر با زائران و مسافران این شهر در ارتباط‌اند، که شامل تمامی تابلو مغازه هایی می شود که در سطح هر شهری وجود دارند. مغازه های خوراک و پوشاک، مغازه املاک، مغازه لوازم خانگی، شرکت ها و اداره ها و… در این بخش قرار می گیرند.

تابلو فضاهای اقامتی

یک دسته خیلی مهم از تابلوها، تابلوهای هتل ها، مهمانخانه ها و سایر فضاهای اقامتی هستند. زائرانی که از شهرهای دور به شهر قم سفر می کنند، گاهی یک یا چند روز در این شهر اقامت خواهند داشت. به همین دلیل حتماً دنبال یک مکانی برای اقامت می گردند. از این رو تابلو فضاهای اقامتی هم جز بخش های مهم تابلوسازی در قم است.

نکات مهم ساخت تابلو در قم

به منظور جذب مسافران و زائران، کیفیت ساخت تابلو در قم حائز اهمیت است. در واقع می توان این طور بیان کرد که در ساخت تابلو در شهر قم، کیفیت پایین تابلو مغازه تأثیر منفی در جذب مشتری می گذارد. به همین خاطر هم هنگام سفارش تابلو، حتماً باید سابقه کارگاه تابلو سازی در قم، مورد بررسی قرار گیرد.

تابلو سازی در قم

ساخت تابلو در این شهر یک نکته بسیار مهم دیگری هم دارد که آن، استفاده از نورپردازی حرفه‌ای در ساخت انواع مختلف تابلوها می باشد. چراکه حرم حضرت معصومه همواره تا ساعات های پایانی شب همچنان با انبوهی از زائران روبرو است و تابلو مغازه های اطراف حرم می بایست نور مناسبی در شب داشته باشد.

برخلاف دیگر شهرها و مغازه ها، مغازه های حرم و مغازه‌هایی که سوغاتی می فروشند، در تمام 24 ساعت شبانه روز می توانند مشتری داشته باشند.

طراحی تابلو در قم چگونه است؟

طراحی تابلو در قم موضوع بسیار حساس و مهمی می باشد. با توجه به ساختار شهر و فضای معنوی که در آن حاکم است، در برخی مغازه ها و فروشگاه ها به خصوص آنهایی که به حرم نزدیک تر هستند، قوانین متفاوت‌تری برای طراحی تابلو وجود دارد.

در چنین تابلوهایی بهتر است که از رنگ های فانتزی استفاده نشود. همچنین در خصوص نشانه هایی که در طرح تابلو به کار می رود نیز باید دقت شود تا، از لوگو یا المان هایی برخلاف فرهنگ ایرانی اسلامی است، استفاده نشود. از این رو در هنگام طراحی تابلو چنین مغازه هایی، بهتر است از قبل فضای اطراف مغازه به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد.

طراحی تابلو مغازه های دیگر

در دیگر تابلوهایی که در داخل شهر قم قرار دارند، طراح تابلو قدرت عمل بیشتری در طراحی خواهد داشت و در انتخاب رنگ، نشانه ها و حروفی که قصد دارد در تابلو استفاده کند، می تواند آزادی عمل بیشتری داشته باشد. در پیروی از این موضوع، طراحی تابلو رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر فضاهای خدماتی برای مسافران نیز اهمیت خاصی دارد. زیرا نوع طراحی تابلو در جذب مسافر تأثیر مستقیم خواهد داشت.

انواع تابلو تبلیغاتی در استان قم چگونه معنا می شود؟

اکثراً تابلوهای تبلیغاتی در استان قم در راستای تبلیغات مفاهیم و آموزه های مذهبی طراحی و ساخته می شوند. از این رو تابلو تبلیغاتی در سطح شهر قم معنایی متفاوت تر پیدا خواهد کرد. چرا که هدف از نصب تابلو تبلیغاتی، صرفاً تبلیغ یک محصول و یا یک کسب و کار نیست، بلکه جنبه آموزشی نیز در آن رعایت می شود.

تابلوسازی در قم

همچنین برای مغازه هایی که سوغاتی شهر قم را می فروشند، تابلو تبلیغاتی اهمیت ویژه‌ای دارد. تعداد این مغازه ها در شهر قم زیاد است و هر کدام برای جذب مشتری با یکدیگر به رقابت می پردازند. پس استفاده از تابلو تبلیغاتی به فروش بیشتر محصولات کمک می کند.

بهترین تابلوسازی در قم شامل چه تابلوهایی می شود؟

با توجه به تعاریفی که از شهر قم داشتیم، علارغم تنوع زیاد تابلوهای موجود در صنعت تابلو سازی، چندین تابلو برای استفاده در مغازه ها، فروشگاه ها، اداره ها و شرکت ها مطلوب تر هستند و نصب آن نتیجه بهتری خواهد داشت.

البته شهرداری در هر شهر قوانین مختلفی برای زیباسازی نمای شهری دارد، که این قوانین شامل حال جنس تابلوهای نصب شده بر سردر فضاهای تجاری هم می شود. شهرداری قم نیز با تکیه بر این موضوع، قوانینی برای نوع تابلو نصبی ایجاد کرده است.

نحوه استفاده از تابلو چلنیوم در قم

تابلو چلنیوم در اکثر مغازه های قم مورد استفاده قرار می گیرد. هم در مغازه های اطراف حرم و هم در مغازه های قسمت های دیگر شهر، تابلو چلنیوم نصب می شود. قیمت تابلو چلنیوم در قم، مناسب است و با توجه به جذابیت خوبی که در نمای مغازه ایجاد می کند، تابلویی مقرون به صرفه می باشد.

تغییر و تحولات ایجاد شده در تابلو چلنیوم در طول زمان به شهر قم هم سرایت کرده و تابلو سازی چلنیوم در قم چهره دیگری به خود گرفته است. سوهان، سوغاتی اصلی این شهر است و مغازه ها و فروشگاه های زیادی در قم این محصول را به فروش می رسانند، اکثر این مغازه داران تابلو چلنیوم را به دیگر تابلوها ترجیح می دهند.

تابلو لایت باکس در قم باید چگونه طراحی و ساخته شود؟

تابلو لایت باکس در شهر قم مطابق با معیارهای وضع شده برای این شهر، طراحی و ساخته می شود. لایت باکس به جهت نور خوبی که در شب دارد، برای تابلوهایی که تا نیمه شب مشغول به فعالیت هستند و مشتری دارند مناسب تر است.

تابلوسازی قم

از طرفی استفاده از لامپ های کم مصرف در ساختار این تابلو، هزینه های جاری را کاهش می دهد و در مغازه هایی که تقریباً تمام شبانه روز باز بوده و مشتری دارند، پیشنهاد هوشمندانه‌ای می باشد. البته انواع مختلف این تابلو مانند، لایت باکس فریم لس و لایت باکس ایستاده هم به کمک حوزه تبلیغات در این شهر آمده است.

در میان تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، انواع لایت باکس نیز با اهداف تبلیغات و آموزش مفاهیم باارزش مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های تابلو حروف برجسته در قم

تابلو حروف برجسته بی شک یکی از محبوب ترین تابلوهای شهر قم است. زیبایی و سادگی این تابلو باعث شده که هم در مکان های مذهبی و هم در سایر فضا بتوان از این تابلو استفاده کرد. در طراحی یک تابلو ایرانی اسلامی برای فضاهای مذهبی و همین طور مغازه هایی که محصولات فرهنگی به فروش می رسانند، تابلو حروف برجسته استفاده می شود.

همچنین قابلیت ساخت طرح های اسلیمی که برگرفته از تاریخ و فرهنگ اسلامی ایران است، به وسیله تابلو حروف برجسته امکان پذیر می باشد. بر این اساس متناسب با موضوع طراحی تابلو، می توان نقوش اسلیمی را بر روی تابلو حروف برجسته طراحی کرد و بعد از برش و ساخت، بر سردر مغازه مورد نظر نصب کرد.

اهمیت تابلو کامپوزیت در قم

کامپوزیت، مصالح خوبی برای به کارگیری در شهر قم است. با توجه به آب و هوای این شهر و اقلیم خشک این منطقه، تابلو کامپوزیت تابلو مناسبی است. چرا که دوام خوبی دارد و می توان سالیان زیادی از آن استفاده کرد.

همچنین قیمت تابلو کامپوزیت در قم، مناسب تر از پیشنهادهای دیگر تابلوسازی است و در تمامی فضاهای مذهبی و تجاری قابل استفاده می باشد. همچنین از آنجایی که نظافت مراکز مذهبی و مغازه های اطراف حرم اهمیت زیادی دارد، استفاده از تابلو کامپوزیت سفید، هر گونه آلودگی را به خوبی نشان می دهد و با پاکسازی آن به زیباسازی فضای اطراف حرم می توان کمک کرد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: