۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو مغازه لوازم یدکی

تابلو مغازه لوازم یدکی و آشنایی با آن

تابلو مغازه لوازم یدکی، را عده خاصی از افراد به خوبی می شناسند. به خصوص کسانی که هنگام خرابی ماشین خود نیاز دارند که حتماً به تعمیرگاه ها مراجعه کنند. مغازه لوازم یدکی انواع مختلفی دارد که هر کدام عملکرد متفاوتی داشته و میزان اهمیت هر کدام نیز با دیگری فرق دارد.

به طور کلی باید گفت که لوازم یدکی ها به دو دسته تقسیم می شوند. لوازم یدکی ماشین های خارجی و ماشین های داخلی. طبیعتاً هر خودرویی متناسب با قیمت و کارایی که دارد، لوازم یدکی آن نیز قیمت متفاوتی دارد. از این رو تابلو سردر مغازه لوازم یدکی نیز در تابلو سازی به شکل های گوناگونی طراحی و ساخته می شود.

تابلو فروشگاه لوازم یدکی

تابلو لوازم یدکی برند خارجی و داخلی

متناسب با هر برند ماشین سازی، تابلوسازی آن هم فرق می کند. بنابراین قبل از شروع به کار طراحی و ساخت تابلو، ابتدا باید به خوبی از ماهیت هر شرکت  و شعارها و ارزش های آن آشنا شد و سپس مطابق با آن به بررسی تابلو ها و طراحی آن دست زد.

به صورت کلی برندهای خارجی، اکثراً سالانه خودرو جدیدی وارد بازار می کنند. آنها معمولاً شعارهایی را همواره برای کمپانی خود در نظر می گیرند. توجه به این موضوع می تواند در کار طراح تابلو، تأثیر شگرفی ایجاد کند.

تابلو سر در مغازه لوازم یدکی چه ویژگی هایی دارد؟

زمانی که بخواهیم سفارش یک تابلو لوازم یدکی اتومبیل را به تابلوسازی بدهیم، باید با ویژگی های آن آشنا باشیم. با توجه به این که ماشین ها جز وسایلی پر هزینه هستند و برای خرید آن باید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کرد، به همین دلیل نمی توان دائماً ماشین را عوض کرد. پس زمانی که ماشین خراب می شود باید به یک تعمیرگاه خودرو مراجعه کرد.

تابلو لوازم یدکی ماشین

با توجه به لوازم یدکی هر برند خودروسازی، تابلو سازی به یک شکل متفاوت جلوه می کند. هر کدام از کارخانه‌ها یک فرمت خاص برای تابلو مغازه های لوازم یدکی شان در نظر می گیرند. بنابراین در تابوسازی باید به قوانینی که آنها از قبل ایجاد کرده اند، توجه شود و با رعایت این موضوع تابلو ساخته شود.

ویژگی تابلو خودرو سازی ها

هر تابلوسازی یک سری فاکتورها و عوامل گوناگونی برای تابلو خود در نظر می گیرد که باید به آن توجه کرد. ویژگی های تابلوهای لوازم یدکی در چند مورد خلاصه می شود. جنس تابلو، رنگی که باید استفاده شود، نحوه چیدمان حروف و نوع ساخت آن باید مورد تأیید خودروسازی ها باشد.

بررسی جایگاه تابلوهای لوازم یدکی

در تابلو سازی برای طراحی و ساخت تابلو مغازه های لوازم یدکی باید حتماً با خودروسازی مورد نظر آشنا باشید و تابلوهای قبلی که ساخته شده را به خوبی مطالعه و مشاهده کنید، تا بتوانید طراحی و ساخت را انجام دهید. اگرچه شاید به نسبت سایر تابلوهای تبلیغاتی، این تابلو را کمتر دیده باشید، اما این موضوع از اهمیت جایگاه آن در تابلوسازی، کم نخواهد کرد.

همان طور که می دانید معمولاً مغازه های لوازم یدکی و تعمیرگاه ها در هر خیابانی نمی توانند وجود داشته باشند، چرا که ممکن است تجمع در مقابل مغازه، باعث ترافیک در خیابان شود. بنابراین در هر محله یا منطقه ای بخش خاصی برای آن ها در نظر گرفته می شود.

روش های جذب مشتری

از آن جایی که معمولاً مغازه های لوازم یدکی کنار هم قرار می گیرند، به همین دلیل باید طراحی تابلو لوازم یدکی به گونه ای باشد تا کاملاً قابل مشاهده بوده و چشم را به سمت خود بکشد. به همین دلیل، ابعاد تابلو در جذب مشتری بسیار مهم است.

هرچه تابلو بزرگ تر باشد، به راحتی دیده می شود و مشتری بیشتری را به سمت مغازه روانه می کند. در این حوزه شغلی، نیز رقابت و افزایش مشتری اهمیت زیادی دارد. به خصوص لوازم ماشین، جز ابزارهایی هستند که هر چند وقت یک بار خراب می شوند و نیاز به تعویض دارند. بنابراین در این بازار شلوغ، جلب نظر مشتری اهمیت زیادی دارد.

تابلو لوازم یدکی خودرو

بررسی روند طراحی تابلو مغازه لوازم یدکی

طرح تابلو مغازه لوازم یدکی، باید کاملاً خوانا باشد و مردم بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. اگر برای برند خودروسازی خاصی تابلو ساخته می شود ، باید حتماً از رنگ سازمانی آن استفاده کنید. مثلاً در طرح تابلو لوازم یدکی خودروسازی سایپا، رنگ نارنجی استفاده می شود و یا در خوردسازی ایرانخودرو، از رنگ آبی و زرد در طرح تابلو لوازم یدکی ماشین، بهره می برند.

در طراحی فونت تابلو نیز نمی توان هنرمندانه و خلاقانه کاری را انجام داد. بلکه نوشته های باید خوانا بوده تا به راحتی در خیابان قابل خواندن باشند. همچنین باید از فونت های بزرگ استفاده کرد. نوشته های ریز و کوچک مناسب طرح تابلو مغازه لوازم یدکی نیست.

آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی

در صنعت خودروسازی و فروش لوازم جانبی خودرو، تابلوهای تبلیغاتی در کنار تیزرها، نقش پررنگی در افزایش فروش محصولات دارند. همچنین برندهای معروف در دنیا برای تبلیغات خود از چهره های برتر ورزشی استفاده می کنند و همواره می بینیم که عکس آنها در تابلو تبلیغاتی، درج می شود.

خودروسازی، صنعت بزرگی در کشورهای پیشرفته است. ماشین سازی های بزرگ دنیا، محصولاتشان را به سراسر جهان صادر می کنند. بنابراین در کنار آن باید نمایندگی فروش لوازم یدکی نیز در هر کشور تأسیس شود. یکی از مهم ترین نکته ها در بازگشایی چنین مراکزی طراحی و ساخت تابلو سردر مغازه است. همچنین نصب تابلو تبلیغاتی در کنار آن نیز بسیار مهم و ضروری است.

انتخاب تابلو مناسب لوازم یدکی

عملکرد مغازه هایی که لوازم یدکی ماشین می فروشند طوری است که نمی توان از هر تابلویی برای طراحی و ساخت آن استفاده کرد. تابلوهای فانتزی مناسب این فضا نیست، بلکه باید از تابلوهایی که ظاهر صنعتی تری دارند و برای نصب بر سردر مغازه لوازم یدکی مناسب هستند، استفاده کرد. به همین خاطر هم در این بخش سه نمونه از تابلوهایی که مناسب تابلو مغازه و تابلو فروشگاه لوازم ماشین هستند را باهم بررسی خواهیم کرد.

تابلو چلنیوم برای مغازه لوازم یدکی

تابلو چلنیوم اولین تابلویی است که در خصوص لوازم یدکی به شما معرفی خواهیم کرد. از این تابلو عموماً برای ساخت حروف استفاده می شود. نام مغازه زمانی که به صورت تابلو حروف برجسته چلنیوم ساخته شود، جلوه بهتری برای مردم ایجاد می کند.

تابلو مغازه لوازم یدکی

همچنین قابلیت ساخت نوشته های بزرگ با چلنیوم باعث شده است تا مناسب تابلوهایی با ابعاد بزرگ باشد. عموماً کمتر از نورپردازی در طراحی تابلو لوازم یدکی استفاده می شود، اما تعبیه نور در ورق های انتخابی، باعث بهتر دیده شدن می شود. به خصوص در شب دید بهتری را ایجاد می کند. معمولاً تعمیرگاه ها و مغازه های لوازم یدکی، تا شب مشغول به کار هستند و مشتری دارند.

انتخاب رنگ ورق

یکی از تفاوت های تابلو مغازه لوازم ماشین نسبت به دیگر تابلوها در این است که در انتخاب رنگ، محدودیت های زیادی داریم. در وهله اول اگر برای برند های خاصی طراحی کنید که باید حتماً رنگ های مد نظر آن ها را استفاده کنید. در صورتی که لوازم برند های مشخصی به فروش نمی رسد، بهتر است از رنگ هایی که برای فضاهای صنعتی مناسب هستند استفاد کرد.

برای این منظور رنگ هایی همچون سفید، مشکی، آبی و قرمز توصیه می شود.

نقش لایت باکس در تابلو سر در مغازه

لایت باکس ها چند سالی است که انقلاب بزرگی در تابلو مغازه های لوازم جانبی ماشین به وجود آورده اند. به بیانی ساده تر تابلو لایت باکس به شکل مدرن تر و جذاب تری از یک تابلویی که به صورت حروف بر جسته و یا چلنیوم ساخته شده است ساخته می شود و صد البته برای مشتری جذاب تر است.

مثلاً تابلوهایی که در آرم یک ماشین به صورت تابلو چلنیوم ساخته می شد، اکنون به شکل تابلو لایت باکس ساخته شده ، با این تفاوت که یک آرم نورانی می باشد که رنگ نور آن مطابق با رنگی است باید استفاده شود. مدت ها است که مغازه داران متوجه زیبایی این تابلو شده اند و از تأثیر آن بر جذب مشتری و افزایش فروش آگاهی پیدا کرده  اند.

استفاده از لایت باکس های تبلیغاتی

علاوه بر تابلو سردر مغازه از انواع لایت باکس هایی همچون لایت باکس آلومینیومی و لایت باکس فریم لس می توان به منظور تبلیغات استفاده کرد. به مرور زمان ظاهر مغازه های لوازم یدکی هم تغییر کرده و مغازه داران سعی دارند تا یک مغازه زیبا و مدرن داشته باشند. به همین دلیل هم  از ابزارهایی که آنها را به این هدف نزدیک می کند استقبال کرده و استفاده می کنند.

لایت باکس فریم لس و لایت باکس آلومینیومی برای این کار بسیار مناسب است. می توان محصولات جدید و یا اطلاعات خودرو ها را برای افزایش فروش بر روی این تابلو به نمایش درآورد.

تابلو کامپوزیت در مغازه لوازم یدکی

مهم ترین قسمت تابلو سردر مغازه، زمینه ای است که برای آن انتخاب می شود. کامپوزیت به دلیل قابل شستشو بودن در طراحی داخلی مغازه لوازم جانبی ماشین مصرف می شود. به همین دلیل هم تابلو کامپوزیت برای نصب بسیار مناسب است.

برخلاف بسیاری از فروشگاه ها در این مغازه آلودگی زیادی بر دیواره ها و نما ایجاد می شود. از این رو نیاز است که هر چند وقت یک بار به صورت کامل مغازه شستشو شود و از مواد ضدعفونی استفاده کرد. نصب تابلو کامپوزیت، خیال شما را از این بابت راحت خواهد کرد. از طرفی دیگر عایق بودن آن و مقاومت در برابر زنگ ضدگی کارآیی تابلو را به مراتب افزایش می دهد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: