۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

برای خرید یک تابلوی تبلیغاتی آنچه که چالش برانگیز به نظر می رسد؛ تنها انتخاب نوع تابلو نیست. مسلما تنوع بالای تابلو شما را در انتخاب دچار سردرگمی می کند اما علاوه بر تابلو و رنگ حروف برجسته آن، زمینه مورد نظر هم باید انتخاب شود. زمینه یا زیرکار می‌ تواند از جنس های متفاوتی مثل چوب یا کامپوزیت باشد. اینکه چه زمینه یا زیرسازی برای تابلو انتخاب کنید بستگی به نحوه فعالیت شما و همچنین نوع تابلو دارد. یکی از زیرسازهای بسیار پرطرفدار و البته پرکاربرد، کامپوزیت است. در این مقاله قصد داریم نمای کامپوزیت را برای نصب تابلو، مورد بررسی قرار دهیم.

نمای کامپوزیت چیست؟

قبل از اینکه به تعریف نمای کامپوزیت بپردازیم؛ ابتدا متریال کامپوزیت را معرفی می کنیم. کامپوزیت اسم نوعی متریال است که ممکن است بارها شنیده باشید، مخصوصاً اگر در حیطه تابلوسازی مشغول به فعالیت باشید. کامپوزیت با استفاده از فلز آلومینیوم و پلی اتیلن، ساخته می‌ شود. زمانی که آلومینیوم را بین پلی اتیلن قرار می‌ دهیم؛ ورق کامپوزیت تولید می شود.

برای اینکه این ورق ها استقامت لازم را داشته باشند؛ از لایه‌ های چسب عایق، لایه رنگ، پلی استر و روکش نایلونی هم برای آن ها، استفاده می شود. امروزه این متریال کاربردهای زیادی دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

نمای کامپوزیت چیست؟

تابلوسازی از جمله صنعت هایی است از کامپوزیت به وفور در آن، استفاده می ‌شود. صنعت های دیگری مثل خودروسازی، صنعت ساختمان، تولید وسایل پزشکی، صنایع هواپیما سازی و صنایع نظامی هم از دیگر حوزه هایی هستند که کامپوزیت در آن ها، کاربرد دارد.

کاربرد نمای کامپوزیت در تابلو سازی

همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم؛ صنعت تابلو سازی از مهمترین مشاغلی است که در ارتباط با تبلیغات محیطی فعال بوده و از کامپوزیت برای ساخت تابلوها، استفاده می کند. امروز اکثر تابلوها به صورت حروف برجسته ساخته می شوند. حروف برجسته این مزیت را دارند که به صورت سه بعدی نمایش داده شوند. همین موضوع باعث پرطرفدار شدن این تابلوها شده است. معمولاً از کامپوزیت به عنوان زیرکار حروف برجسته، استفاده می ‌شود. متریال ساخت حروف برجسته هم می ‌تواند متفاوت باشد. ممکن است تابلویی با حروف برجسته استیل روی نمای کامپوزیت، سوار شود. حتی از حروف با متریال های دیگر مثل چلنیوم هم برای این کار، استفاده می ‌شود.

البته علاوه بر کامپوزیت، زیرسازهای دیگری هم وجود دارند که بسته به موقعیت نصب تابلو و نوع کسب و کار مورد نظر، می توانند استفاده شوند. امروزه زیرکارهایی از جنس چوب ترموود، آهن و سنگ هم بسیار رایج شده اند. اما چرا با وجود متریال های مختلف برای زیرکار تابلوها؛ بیشتر از متریال کامپوزیت استفاده می شود؟!

یکی از مهمترین دلایل استفاده از کامپوزیت بحث سیم کشی تابلوست. نصب زیرساز یا نمای کامپوزیت در تابلو حروف برجسته باعث می شود سیم های متعددی که برای ایجاد روشنایی تابلو به کار رفته است، نمایان نشود. تمامی سیم کشی های حروف برجسته در قسمت پشت کامپوزیت انجام می گیرد و این موضوع باعث عدم رویت سیم ها، می شود.

مزیت دیگری که از زیرسازهای کامپوزیت عاید شما می شود؛ زیبایی تابلو نمای کامپوزیت یا تابلو کامپوزیت است. این متریال رنگ بندی کاملی دارد. به طوری که می توانید انواع مختلف رنگ ها را پیدا کنید. این یکی از محاسن و مزایای مهم نمای کامپوزیت، به شمار می‌ رود. البته که متریال کامپوزیت در انواع مختلفی تولید می ‌شود و برندهای متفاوت از قیمت های متفاوتی هم برخوردار هستند. پس زیبایی و وجود رنگ بندی متنوع از عوامل مهم استفاده از نمای کامپوزیت در تابلو سازی، می باشد.

کاربرد نمای کامپوزیت در تابلو سازی

مورد دیگری که برای محاسن تابلو کامپوزیت می توان برشمرد؛ امکان تلفیق آن با متریال های دیگر است. به عنوان مثال می توان نمای کامپوزیت و چوب ترموود را در ساخت و اجرای تابلوهای مدرن تبلیغاتی استفاده کرده و شاهد یک تابلوی نوآورانه و زیبا باشیم. البته برای اینکه بدانیم از چه طرح و ترکیب رنگی برای این کار باید استفاده کنیم، می‌توانیم به طراحان باتجربه و ماهر، رجوع کنیم.

اگر طول عمر تابلو برایتان موضوع با اهمیتی است؛ توصیه می‌ کنیم به تابلوسازانی مراجعه کنید که از متریال های باکیفیتی استفاده می ‌کنند. کامپوزیت ها در انواع برند ها تولید می شوند و مسلما از نظر کیفیت هم متفاوت می باشند. اگر بهترین آن ها را انتخاب کنید؛ ماندگاری نمای کامپوزیت تابلو، بیشتر می گردد.

مراحل نصب کامپوزیت

تابلوسازان برای نصب کامپوزیت مراحلی را طی می کنند که اولین مرحله آن اسکلت بندی و یا آهن کشی زیرکار، می باشد. در واقع اسکلت اصلی نمای کامپوزیت در این مرحله شکل می گیرد و برای اجرای آن باید دقت کافی، لحاظ کرد. این مرحله مهم ترین بخش از مراحل نصب کامپوزیت بوده و ایمنی نصب تابلو را تضمین می کند. برای این کار باید از محل نصب تابلو بازدید کرده و قبل از اجرای نمای کامپوزیت؛ تابلو توسط طراح مجموعه تابلوسازی طراحی شده و به تأیید کارفرما، برسد.

پس از اینکه طرح توسط کارفرما تایید شد؛ آهنکشی با توجه به ابعاد مورد نظر، صورت می گیرد. در مرحله بعد نوبت به برش متریال کامپوزیت می رسد. در نهایت پس از اینکه کامپوزیت با توجه به ابعاد مشخص شده برش خورد؛ نوبت به نصب لامپ ها و انجام سیم کشی های لازم برای ایجاد روشنایی و همچنین سوار کردن حروف برجسته روی زمینه کار، می رسد.

اگرچه تابلوهای کامپوزیت نسبت به سایر تابلوها قیمت مقرون به صرفه دارند اما نمی‌ توان یک قیمت مشخص شده برای تمامی تابلوها با نمای کامپوزیت، عنوان کرد. عوامل مختلفی در قیمت تمام شده یک تابلو، موثر هستند. نوع اجرا، متراژ حروف برجسته، برند مورد استفاده، کامپوزیت و نوع متریال های به کار رفته در ساخت تابلو؛ همگی روی قیمت تمام شده، تاثیرگذار هستند.

مراحل نصب کامپوزیت

سفارش تابلو با زیرساز کامپوزیت

اگر نمونه تابلوهای ساخته شده با زیرکار یا زیرساز کامپوزیت را دیده ‌اید و این مدل تابلوها را می پسندید؛ بهتر است به یک تابلو سازی معتبر برای ساخت آن، مراجعه کنید. در حال حاضر تابلوها بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کرده اند. بنابراین لزوم ماندگاری و استقامت تابلو در شرایط مختلف جوی، اهمیت دارد. تابلوهای باکیفیت باید بتوانند سال ها بدون هیچ گونه مشکلی رسالت خود را که همان تبلیغ و معرفی برند و نوع کسب و کار است، انجام دهند.

برخی از تابلوها با هدف کاهش هزینه‌ های تمام شده سعی در استفاده از متریال بی ‌کیفیت دارند. اما این موضوع نمی تواند جنبه اقتصادی مفیدی برای مشتری به دنبال داشته باشد، چرا که پس از گذشت مدت زمانی؛ تابلو دچار رنگ پریدگی، زنگ زدگی و یا سوختگی لامپ ها و… می گردد. در چنین شرایطی چاره‌ ای جز تعویض تابلو و یا پرداخت هزینه برای برطرف کردن خرابی‌ ها و آسیب ‌های وارد شده، نخواهد داشت.

سفارش تابلو با زیرساز کامپوزیت

به همین دلیل است که توصیه می ‌کنیم از همان ابتدا تابلوسازانی را انتخاب کنید که برای ساخت از متریال باکیفیت و مقاوم، استفاده کرده باشند. تابلوسازی نامور برای ساخت تابلو بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار را انتخاب می کند. این موضوع را می توانید از وجود ضمانت نامه معتبر همراه با ارائه تابلو به مشتری، دریابید. وجود گارانتی به این معناست که اگر از لحظه نصب تا مدت زمان مشخصی برای تابلو مشکل خاصی ایجاد شد و یا تابلو دچار آسیب و خرابی شد؛ کارشناسان تابلوساز در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن مشکل به وجود آمده، اقدام کنند.

به منظوردریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب تابلو با نمای کامپوزیت و یا هر نوع تابلوی دیگر؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: