۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

تابلو شرکتی، از طراحی تا نصب

تابلو شرکتی ، از طراحی تا نصب

تبلیغات تنها به منزله معرفی کالا و خدمات نمی باشد. شما با داشتن یک شرکت خصوصی و یا دفتر کار می ‌توانید از تابلوی مناسب برای معرفی خودتان، استفاده کنید. در سال‌ های اخیر با درخواست های زیادی مبنی بر ساخت تابلوهای شرکتی مواجه شده ایم. این تابلوها می توانند برند و نوع کسب و کار شما را به خوبی به دیگر افراد، معرفی کنند. در واقع تابلو شرکتی به نوعی نشان دهنده هویت یک شرکت و یا سازمان می باشند.

در ادامه کاربرد تابلوهای شرکتی و چگونگی نصب آن ها را بررسی می کنیم.

 

آشنایی با  تابلوهای شرکتی

تابلوهای شرکتی در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند. اگر سر درب شرکت ها نصب شده باشند، به عنوان تابلوی تبلیغاتی شرکت و چنانچه در داخل شرکت نصب شوند، به عنوان تابلو راهنما برای شناسایی بخش های مختلف شرکت، مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع وجود تابلو به عنوان راهنما در شرکت های تجاری و اداری، یکی از ابزارهای ضروری به نظر می رسد.

از آنجایی که رقابت در بین صاحبان شرکت های مختلف زیاد است؛ هر فردی سعی می کند که محصولات و خدمات خود را به شیوه ای مدرن تر و طبق متدهای روز دنیا به دیگران، نشان دهد. در واقع کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای مختلف برای اینکه بتوانند از رقیبان خود پیشی گیرند، نیاز به تبلیغات پی در پی و گسترده دارند.

تصور نکنید با نصب یک تابلو سر درب شرکت رسالت شما در امر تبلیغات به پایان رسیده است. تبلیغات باید کاری دائمی و همیشگی باشد. البته که نصب تابلو می تواند به صورت دائمی برند شما را در معرض دید عموم افراد قرار دهد اما در کنار آن می توانید سایر روش های انجام تبلیغات را برای شناخت بیشتر برند و یا نام تجاری خود، استفاده کنید.

 

تابلوهای شرکتی چه کاربردی دارند؟

ممکن است تابلوی مذکور به عنوان تابلو راهنما برای معرفی قسمت های متفاوت یک شرکت استفاده شود. افرادی که برای اولین بار به یک شرکت و یا سازمان وارد می شوند، معمولا به دنبال پیدا کردن بخش های مختلف آن می باشند. قسمت هایی مثل طبقات، سالن ها، اتاق ها و… حتماً به تابلوهای راهنما نیاز دارند‌. وجود چنین تابلوهایی باعث می ‌شود ارباب‌ رجوع بتواند به سرعت مکان مورد نظر خود را پیدا کند.

بیشترین استفاده از تابلوهای شرکتی با هدف شناخت برند می باشد. در خیلی از مواقع افراد و یا رانندگان وسایل نقلیه جهت بارگیری و تخلیه بار لازم است به شرکت تازه تاسیس شما مراجعه کنند. قطعاً وجود یک تابلو با ابعاد نسبتا بزرگ و به صورت نصب شده سر درب شرکت هم می تواند راهنمای خوبی برای این افراد باشد و هم رسالت خود که همان معرفی برند و نام تجاری است را به درستی انجام دهد.

تابلوهای شرکتی چه کاربردی دارند؟

آشنایی با انواع تابلوهای شرکتی

انتخاب تابلو شرکتی بیشتر بر مبنای سلیقه افراد صورت می‌ گیرد اما در این بین برخی از تابلوها سنخیت بیشتری با شرکت ها و سازمان ها دارند. تابلوهای شرکتی به چند دسته تقسیم بندی می شوند. برخی از این تابلوها برای معرفی سمت و بخش های مختلف یک شرکت مثل قسمت فروش، مدیریت، تدارکات، حسابداری، بایگانی و… استفاده می شوند. علاوه بر این، تابلوهایی هم جهت اطلاع رسانی تحت عنوان تابلوی اعلانات هم در شرکت ها و سازمان ها استفاده می شود. برخی از پرطرفدارترین تابلوهای شرکتی عبارتند از:

تابلو استیل

از آنجایی که تابلوهای استیل کثیفی را کمتر به خود جذب می کنند، برای استفاده در شرکت ها و سازمان ها گزینه مناسبی محسوب می‌ شوند. علاوه بر این، تابلوهای استیل درخشندگی فوق العاده ای دارند که بدون وجود نورپردازی هم زیبایی خاص خود را دارند.

البته این امکان هم وجود دارد که متریال استیل را به صورت ترکیبی در کنار متریال های دیگر، استفاده کنید. در چنین حالتی یک تابلوی کاملا منحصر به فرد خواهید داشت. به عنوان مثال می‌ توان از دو متریال استیل و پلکسی گلاس استفاده کرده و تابلویی تحت عنوان “تابلو شرکتی استیل پلکسی” را طراحی و پیاده سازی کرد.

تابلو ‌ترموود

استفاده از تابلو ترموود نمای بسیار زیبایی به ساختمان شرکت می بخشد. در واقع بسیاری از شرکت ها برای تزیین دکوراسیون داخلی و نمای شرکت از چوب ترموود استفاده می کنند. تابلوهای ساخته شده با استفاده از چوب ترموود جزء تابلوهای کلاسیک محسوب می شوند.

تابلو نئون پلاستیک

یکی از رایج ترین تابلوهایی که معمولاً در حوزه صنعت استفاده می ‌شود، تابلو نئون پلاستیک است. حروف برجسته پلاستیکی در این تابلو استقامت بسیار خوبی داشته و به همین دلیل برای شرکت و سازمان ها یک تابلوی مناسب به حساب می آید. تابلوهای نئون پلاستیک تنوع رنگی خوبی هم دارند.

تابلو کامپوزیت

نوبتی هم باشد، نوبت تابلو کامپوزیت است. این تابلوها کاربردهای زیادی در صنعت تبلیغات دارند. تابلوهای کامپوزیت بیشتر سر درب شرکت ها و سازمان ها نصب می شوند. البته که برای مغازه ها و فروشگاه های عرضه کالا هم مناسب هستند.

سبک بودن، ضد حریق بودن و تنوع رنگی بالا از مزایای ورق های کامپوزیت می باشد. البته کاربرد این ورق ها تنها محدود به ساخت تابلو نمی باشد. حتی برای زیبایی نمای بیرونی ساختمان ها هم از این متریال استفاده می شود. ورق کامپوزیت به عنوان زیرساز دیگر تابلوهای تبلیغاتی هم استفاده می شود.

تابلو مولتی استایل

در ساخت تابلوهای مولتی استایل از پلکسی گلاس و لایه‌ های آکرولیک، استفاده می ‌شود. این تابلو در دو رنگ پرطرفدار طلایی و نقره ‌ای و به صورت مات و براق، قابل تولید هستند. تابلوهای مولتی استایل را می توان به صورت ساده و خش دار، تولید کرد. حتی می توان برای زیبایی بیشتر از قاب های چوبی به عنوان فریم این تابلوها، استفاده کرد.

تابلو شرکتی ، از طراحی تا نصب

توصیه هایی برای ساخت تابلو شرکتی

به راستی که مهمترین نقش تابلوهای شرکتی همان انجام تبلیغات است. توصیه می‌ شود برای این کار از چند تابلوی تبلیغاتی تحت عنوان تابلو شرکتی، برای این کار استفاده شود. چرا که در این صورت برای تبلیغات بازدهی بالاتری خواهد داشت.

کارشناسان تابلوساز پیشنهاد می ‌کنند حدالامکان از چندین سبک مختلف برای طراحی و ساخت تابلوهای شرکتی، استفاده شود. این تابلوها شامل تابلوهای نصب شده در سطح شهر مثل بیلبورهای تبلیغاتی، تابلوی نصب شده سر درب شرکت یا سازمان و همچنین تابلوهای مربوط به اعلانات می شود.

از آنجایی که طراحی تابلوهای شرکتی معمولاً حساسیت بیشتری نسبت به تابلوهای فروشگاهی دارد، توصیه می شود حتماً برای سفارش به تابلوسازان باتجربه و ماهر رجوع کنید. همانطور که در متن مقاله ذکر کردیم، استفاده از رنگ در تابلوی شرکتی باید هوشمندانه باشد. علاوه بر این، انتخاب فونت هم بهتر است تا حدودی رسمی و اداری باشد. اگر بخواهیم به صورت جزیی به ویژگی های یک تابلو شرکتی مناسب بپردازیم، می بایست موارد زیر را به هنگام سفارش تابلو در نظر بگیریم:

انتخاب نوع تابلو

تا زمانی که نوع تابلوی تبلیغاتی خود را مشخص نکرده باشید، نمی‌ توانید  به سراغ موارد دیگر بروید. آنقدر در مدل و نوع تابلوها برای شرکت، مغازه و فروشگاه تنوع وجود دارد که ممکن است در وهله اول برای انتخاب، دچار سردرگمی بشوید. در چنین شرایطی کمک‌ های تابلوساز می ‌تواند بسیار کارساز باشد. چرا که تابلوسازان معمولاً با توجه به سابقه فعالیتی که در این زمینه دارند، به خوبی می‌ توانند بهترین و مناسب ‌ترین تابلو را برای شرکت‌ ها، پیشنهاد دهند.

معمولا تابلوها با توجه به نوع و همچنین بر اساس عوامل مختلف، قیمت گذاری می ‌شوند. قطعاً تابلوهای مدرن ‌تر، هزینه بالاتری برای طراحی و ساخت می ‌طلبند.

طراحی تابلو

طراحی مهم ‌ترین مسئله‌ ای است که در ارتباط با سفارش تابلو تبلیغاتی، مطرح می ‌شود. جالب است بدانید تابلوی شما از هر نوعی که باشد؛ اگر طراحی قابل توجهی داشته باشد باز هم می‌ تواند پا به پای تابلوهای مدرن تبلیغاتی، کار جذب مخاطب را انجام دهد. اگر قرار است برای تابلوهای شرکتی طراحی را انجام دهید؛ توصیه می‌ کنیم حتماً لوگوی شرکت را هم روی تابلو، درج کنید.

تابلویی که طراحی می ‌کنید می بایست خوانا و مفهومی باشد تا کاربران بتوانند به درستی آن را درک کنند. انتخاب ترکیب رنگ برای تابلو تا حد زیادی می‌ تواند روی طراحی، تاثیرگذار باشد. بنابراین توصیه می ‌کنیم حتماً از رنگ ‌های زیبا و به روز استفاده کنید تا تابلو نمای شیک و جذابی داشته باشد.

در حیطه انتخاب رنگ پیشنهاد می ‌کنیم به سراغ رنگ‌ های متضاد و یا رنگ‌ های گرم و جذاب بروید. البته تناسب رنگ با نوع فعالیت هم اهمیت زیادی دارد. قطعاً طراحان مشغول به کار در کارگاه‌ های تابلوسازی به این موارد تسلط کافی دارند و می ‌توانند متناسب با نوع فعالیت مشتریان، بهترین ترکیب رنگ را برای طراحی تابلو انتخاب کنند.

اندازه ‌گیری دقیق

تابلوساز باید بداند که تابلوی سفارشی شما چه ابعادی دارد. ابعاد تابلو و مخصوصاً تعیین مکان نصب تابلو، یکی دیگر از مراحل مهم سفارش و انتخاب تابلو می ‌باشد. به طور مثال، برای تابلوهای مغازه ‌ای نباید از تابلوهای بسیار بزرگ برای مکان ‌های کوچک، استفاده کرد. همچنین تابلوهای شرکتی باید به صورت مختصر نوشته شوند. در واقع بهتر این است که تابلوهای شرکتی طراحی ساده ‌تری داشته باشند. در این صورت هم در ذهن مشتری ماندگار می ‌شوند و هم مناسب شرکت‌ ها و دفاتر اداری هستند.

توصیه هایی برای ساخت تابلو شرکتی

نورپردازی تابلو

قطعاً وجود تابلوهای نورانی هم برای مغازه‌ ها و فروشگاه ها و هم برای شرکت‌ های تجاری و اداری، می توانند بسیار جذاب باشند. نورپردازی برای تابلوها به دو صورت داخلی و خارجی، انجام می ‌گیرد. به عنوان مثال، در تابلوهای تبلیغاتی از نوع بنری نورپردازی خارجی به کار می‌ رود اما در تابلوهای مدرن و امروزی، معمولاً نورپردازی به صورت مخفی و داخلی، صورت می ‌گیرد.

وجود نورپردازی باعث می‌ شود افراد به هنگام شب و در تاریکی نیز به راحتی بتوانند برند و یا متن تبلیغاتی شما را مشاهده کنند. این موضوع مخصوصاً برای دفاتر و شرکت‌ ها اهمیت زیادی دارد. چرا که باعث جذب بیشتر مخاطبان می ‌شود. پس داشتن تابلوهایی همراه با نورپردازی از دو جهت اهمیت دارد، اولی زیبایی ظاهری و دومی انجام تبلیغات.

انتخاب عنوان تابلو

در این مورد توصیه می ‌کنیم به سراغ عناوین صحیح و مفهومی بروید. البته عنوان انتخابی شما باید با کسب و کارتان هم مرتبط باشد. در این صورت می ‌توانید بهترین بازخورد را دریافت کنید. به عنوان مثال، یک مغازه اسباب بازی فروشی می ‌تواند از عناوین مختلف مثل شخصیت ‌های کارتونی و خیالی که معمولاً مورد علاقه کودکان هستند، به عنوان نام مغازه استفاده کند.

انتخاب عنوان یک تابلو باید خلاقانه صورت بگیرد. عناوین تکراری یا کلیشه‌ ای که در گذشته استفاده می شدند، دیگر نمی‌ توانند جذابیت زیادی برای نسل امروزی داشته باشند.

چگونگی ساخت تابلو

تابلوهای تبلیغاتی به دو صورت مدرن و سنتی، ساخته می ‌شوند. البته شیوه سنتی تقریباً امروزه منسوخ شده است اما هنوز هم در برخی از کارگاه‌ های تابلوسازی رد پایی از آن، وجود دارد. در شیوه مدرن از تجهیزات پیشرفته و دستگاه ‌های به روز، استفاده می ‌شود. مزیت استفاده از روش مدرن این است که هم سرعت و هم دقت انجام کار در آن، بسیار بالا می‌ باشد.

در گذشته برای ساخت تابلو تنها از روش سنتی یا دستی استفاده می ‌شد. در این صورت با استفاده از ابزارهای مخصوصی برشکاری و چسباندن حروف صورت می ‌گرفت که البته نسبت به روش مدرن، خطاهای زیادی هم به دنبال داشت.

اکثر کارگاه‌ های تابلوسازی روش مدرن را جایگزین روش سنتی کرده اند. این روش هم به نفع مشتری و هم به نفع تابلوساز است، چرا که در وقت و هزینه صرفه ‌جویی می‌ شود.

در نظر گرفتن شرایط محیطی

یک تابلوساز باتجربه قطعاً برای ساخت تابلو شرایط محیطی و اقلیم هر منطقه را هم در نظر می ‌گیرد. اینکه شما در یک آب و هوای خشک و گرم و یا یک آب و هوای مرطوب زندگی می‌ کنید، روی انتخاب نوع تابلو تاثیرگذار است. اگر تابلوی انتخابی شما قرار است سال‌ ها در معرض بارش باران قرار بگیرد؛ باید از تابلوهای ضد آب به این منظور، استفاده کنید.

بنابراین با هدف جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده؛ باید قبل از اینکه برای ساخت تابلو دست به کار شوید، حتما جوانب مهم کار را در نظر بگیرید که شرایط آب و هوایی یکی از این موارد می ‌باشد. به عنوان مثال، تابلوهای چوبی که این روزها حسابی ترند شده ‌اند به هیچ عنوان برای نصب در مناطق ساحلی مناسب نیستند. چنین مناطقی در معرض بارش زیاد باران می ‌باشند و بنابراین ممکن است تابلوی نصب شده در چنین مکانی، طول عمر بالایی نداشته باشد.

تعیین موقعیت نصب تابلو

حتی اگر بهترین تابلوی تبلیغاتی را هم سفارش داده باشید؛ اما تابلوی مذکور در نقطه مناسبی نصب نشود، نمی ‌تواند بازخورد چندان خوبی برایتان به دنبال داشته باشد. مکانی که برای نصب تابلو انتخاب می ‌کنید باید این قابلیت را داشته باشد که مخاطبان از فواصل حتی نسبتاً دور هم بتوانند به راحتی طرح و نوشته ‌های روی تابلو را مشاهده کنند.

بنابراین اگر قرار است تابلو در ارتفاعات بالایی نصب شود، قطعاً باید از فونت بزرگتری برای نوشته ‌ها استفاده شود اما برای تابلوهای همسطح خیابان، فونت‌ های کوچک نیز مناسب می ‌باشد.

سفارش تابلو شرکتی

بررسی وجود ضمانت نامه

تمامی تابلوهای تبلیغاتی باید توسط تابلوساز گارانتی و ضمانت شوند. وجود ضمانت نامه برای تابلو این اطمینان را به مشتری می‌ دهد که در صورت آسیب و خرابی، تابلوساز در اسرع وقت مشکل ایجاد شده را برطرف کند. بنابراین وجود ضمانت نامه می ‌تواند شما را از هزینه‌ های اضافی در آینده، معاف کند.

در هر صورت خرابی قطعات الکترونیکی و تجهیزات نصب شده در تابلوهای تبلیغاتی امری اجتناب ناپذیری است و باید تدابیری برای آن اندیشید. اگر قرار است کار ساخت تابلوی تبلیغاتی خود را به تابلو نامور بسپارید، خیالتان از این بابت راحت است. چرا که تمامی تولیدات این تابلوسازی در مرحله تحویل به مشتری، ضمانت و گارانتی می‌ شوند. به این صورت که از لحظه نصب تا مدت زمان مشخصی تابلوساز موظف است هر گونه مشکل ایجاد شده را برطرف کند. این موضوع می ‌تواند برای مشتری صرفه اقتصادی داشته باشد. پس حتماً قبل از اینکه کار سفارش تابلو را به تابلوسازی بسپارید، این مورد را نیز بررسی کنید.

نکات و موارد مهم هنگام سفارش تابلو، ذکر شد. البته اگر به یک تابلوساز مطمئن مراجعه کنید، کارشناسان تمامی این موارد را در نظر می ‌گیرند. در هر صورت شما به عنوان مشتری نیز بهتر است با یک دید باز و با اطلاعات نسبتاً کاملی به تابلوسازی، رجوع کنید.

 

سفارش تابلوی شرکتی

حتماً مثال معروف وقت طلاست را شنیده اید. این روزها زمان برای تمامی افراد به مسئله مهمی تبدیل شده است. به همین دلیل است که سعی می‌ کنند تا جای ممکن اکثر سفارشات خود را به صورت اینترنتی، ثبت کنند.

خوشبختانه این امکان در شرکت تابلوسازی نامور به خوبی فراهم شده است. به طوری که شما می توانید نوع تابلوی تبلیغاتی خود را انتخاب کرده و تمامی مراحل مربوط به ثبت سفارش را به صورت کاملا غیرحضوری و از طریق وب سایت اینترنتی این شرکت، ثبت کنید.

امکان مشاوره رایگان برای تمامی مشتریان یکی از مزیت های مهمی است که این شرکت تابلوسازی دارد. به طوری که می توانید با هر بودجه ای که دارید و با راهنمایی هایی که از کارشناسان تابلوساز دریافت می کنید، بهترین و مناسب ترین تابلوی تبلیغاتی خود را داشته باشید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: