۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

امروزه تابلوهای تبلیغاتی بسیار متنوع شده اند، به طوری که با انواع متریال ها قابل پیاده سازی هستند. در سال های اخیر متریال های مختلفی مثل سنگ، چوب، پلاستیک و… وارد صنعت تابلوسازی شده و توانسته اند این صنعت را دگرگون کنند. یکی از متریال هایی که در ساخت تابلوهای تبلیغاتی کاربرد زیادی دارد، ام دی اف می باشد. در ادامه تابلوهای ام دی اف را که بیشتر به عنوان تابلو مغازه و فروشگاه طراحی و ساخته می شوند، بررسی می کنیم.

آشنایی با متریال ام دی اف (MDF)

تا قبل از اینکه این مقاله را بخوانید؛ شاید تصور می ‌کردید از ام دی اف تنها برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود اما اینگونه نیست. ام دی اف علاوه بر صنعت کابینت سازی، در صنایع مختلفی مثل مبلمان سازی، تولید لوازم آشپزخانه و… هم به کار گرفته می ‌شود. اما ورق های ام دی اف چگونه ساخته می شوند؟! ورق های فیبر با تراکم های متفاوت و با استفاده از خرده های چوب ساخته می ‌شوند. این خرده ها و تکه های چوب با موادی مثل موم و رزین مخلوط شده و در اثر گرما دیدن، به همدیگر چسبیده و در نهایت تبدیل به یک ورق سخت می ‌شود که به آن، ام دی اف (MDF) می گویند.

آشنایی با متریال ام دی اف (MDF)

ام دی اف ها در رنگ ها، ضخامت ها، برندها و کیفیت های متفاوتی، تولید می ‌شوند و همین موضوع باعث اختلاف قیمت آن ها شده است. بنابراین هر چقدر کیفیت ورق انتخابی بالاتر باشد، مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای خرید آن هستیم.

نقش ام دی اف در صنعت تابلوسازی

ام دی اف نقش پررنگی در صنعت تابلوسازی دارد. به گونه ‌ای که از این ورق به شکل گسترده ای برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی، استفاده می شود. حتی در مواردی ورق ام دی اف را با دیگر متریال های مخصوص تابلوسازی ترکیب کرده و یک تابلوی منحصر به فرد، ایجاد می کنند. ام دی اف بیشترین کاربرد را برای ساخت تابلوهای مخصوص راهنمای طبقات، تابلو لایت باکس، تابلو رومیزی و انواع دیگر تابلوهای تبلیغاتی دارد. همانطور که گفتیم؛ ام دی اف را می توان با متریال های دیگر هم تلفیق کرد. به عنوان مثال، “تابلو مغازه ام دی اف و حروف استیل” و یا “تابلو مغازه ام دی اف و حروف نئون پلاستیک” زاییده تلفیق دو متریال متفاوت هستند:

تابلوی ترکیبی ام دی اف و استیل

متریال استیل به ‌خودی ‌خود مزایای زیادی دارد. طول عمر بالا، تنوع پذیری در ساخت، مقاومت بسیار بالا، زیبایی و درخشندگی و… همگی از عواملی هستند که این متریال را در صنعت تابلوسازی، پرکاربرد کرده اند. برای ساخت تابلو ام دی اف همراه با حروف استیل می توان از ام دی اف در رنگ بندی های مختلف، استفاده کرد. البته این نکته را هم ذکر کنیم که از تابلوهای ساخته شده با ام دی اف بیشتر برای محیط های داخلی استفاده می شود. چرا که بیس اصلی ام دی اف از چوب بوده و این ماده در محیط های داخلی دوام بیشتری دارد. همه می دانیم که چوب در برابر بارش برف و باران و یا رطوبت، استحکام و دوام کافی را ندارد.

نقش ام دی اف در صنعت تابلوسازی

تابلوی ترکیبی ام دی اف و نئون پلاستیک

اگرچه متریال ام دی اف را با هر نوع متریال دیگری می توان تلفیق کرد و این دیگر بستگی به خلاقیت تابلوساز دارد که بتواند با این کار یک تابلوی منحصر به فرد و زیبا تولید کند. اما ترکیب ام دی اف با نئون پلاستیک هم نتیجه جالب توجهی دارد. حروف نئون پلاستیک با استفاده از ماده ای به نام پلکسی گلاس، ساخته می شوند. به دلیل شفافیتی که این متریال دارد، می ‌توان به راحتی نورپردازی آن را با استفاده از لامپ های اس ام دی، ایجاد کرد.

در تابلوهای نئون پلاستیک می توان از ورق ام دی اف به عنوان زمینه کار، استفاده کرد. به این صورت که ورق ام دی اف را در ابعاد مورد نظر برش داده و سپس حروف نئون پلاستیک روی آن، سوار می شود. خوشبختانه برای انتخاب ام دی اف به عنوان زیرساز با تنوع رنگی بالایی، مواجه هستیم. انتخاب رنگ ورق ام دی اف متناسب با رنگ انتخابی حروف نئون پلاستیک می تواند زیبایی تابلوهای ام دی اف و نئون پلاستیک را چند برابر کند.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت تابلوهای ساخته شده با ام دی اف

زمانی که برای سفارش تابلوی تبلیغاتی به یک تابلوسازی معتبر رجوع کنید؛ در وهله اول بین شما و تابلوساز یک جلسه مشاوره صورت می گیرد. در این جلسه تمامی عواملی که روی قیمت تمام شده تابلو تاثیر گذار هستند، به وضوح بیان می گردد. برای ساخت تابلو مغازه با استفاده از ام دی اف مواردی مثل قیمت ورق ام دی اف، متریال تلفیق شده با ام دی اف و ابعاد تابلو ام دی اف روی قیمت تمام شده آن، تاثیر مستقیم دارد. بنابراین نمی ‌توان یک قیمت واحد برای تمامی تابلوهای ساخته شده با ام دی اف، مشخص کرد.

قطعاً تابلوهایی که ابعاد بزرگتری دارند، برای طراحی و ساخت به ام ‌دی ‌اف بیشتری نیاز دارند و همین موضوع قیمت تابلو را بالاتر می ‌برد. از طرفی ممکن است از متریال گران قیمت تری برای تلفیق با ام دی اف، استفاده شود. به عنوان مثال، اگر از حروف استیل رینگی بر روی زمینه کار از جنس ام دی اف استفاده شود؛ مسلما قیمت تابلو نسبت به کاربرد حروف چلنیوم روی زمینه کار از جنس ام دی اف، متفاوت خواهد بود.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت تابلوهای ساخته شده با ام دی اف

چنانچه برای سفارش تابلوی تبلیغاتی از نظر هزینه محدودیت دارید؛ می توانید این موضوع را با کارشناس تابلوساز، در میان بگذارید. معمولاً کارشناسان با توجه به بودجه و نیازی که مشتری دارد، بهترین تابلوی تبلیغاتی را به وی، پیشنهاد می دهند. تقریبا برای هر بودجه ای می توان یک تابلوی تبلیغاتی زیبا و جذاب داشت. جدای از این، برخی افراد ترجیح می ‌دهند تابلوی تبلیغاتی نصب شده سر درب مغازه را طی مدت زمانی تعویض کنند. بنابراین منطقی نیست که هزینه ‌های بسیار بالایی برای طراحی و ساخت تابلو بپردازند. چرا که این تابلو قرار است در آینده نه چندان دور با یک تابلوی جدیدتر، جایگزین گردد.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

اگر قصدتان برای داشتن یک تابلو تبلیغاتی مدرن و منحصر به فرد جدی است؛ پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز به تابلوسازی نامور که یکی از تابلوسازی های معتبر است، مراجعه کرده و از کارشناسان تابلوساز بخواهید شما را در این زمینه، راهنمایی کنند. کارشناسان موارد زیادی را برای طراحی و ساخت تابلو، در نظر می‌ گیرند. اینکه مخاطبان شما چه گروه سنی دارند و از چه قشری هستند، چه میزان بودجه ای برای سفارش تابلو در نظر گرفته ‌اید، ابعاد تابلو به چه اندازه است، آیا متریال خاصی مد نظر دارید یا خیر، نورپردازی تابلو به چه صورت باشد و… مواردی است که حتما در جلسه اول مشاوره به طور واضح، تعیین می گردد.

سفارش تابلو مغازه ام دی اف

پس از آن تابلو وارد فرآیند طراحی و ساخت می شود. در هر مرحله مشتری می تواند شاهد تغییرات اعمال شده روی تابلو باشد و در صورتی که تغییراتی مطابق با نظر مشتری نباشد، به راحتی اصلاح می گردد.

خوشبختانه تابلوسازی نامور همراه با تحویل تابلو به مشتری ضمانت نامه معتبر هم به وی، ارائه می کند و این موضوع نشان از کیفیت بالای متریال استفاده شده برای ساخت تابلو دارد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی و انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: