۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

لایت باکس بهتر است یا تابلو چلنیوم؟

صنعت تابلوسازی مانند دیگر صنایع در راستای ایجاد حس رقابت و رشد اقتصادی، اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. تابلوسازی دارای استانداردها و ویژگی‌های خاصی است که اگر این استانداردها رعایت شوند در کیفیت نهایی تبلیغ شما تأثیر مثبتی دارند. برای انتخاب بین تابلو لایت باکس یا چلنیوم و اینکه کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است، با ما همراه باشید.

تابلوسازان حرفه‌ای با توجه به پیشرفت تکنولوژی و با افزایش تجربه و به کارگیری دانش و خلاقیت خود می‌توانند یک تابلوی تبلیغاتی عالی با متریال و ویژگی‌های خاص طراحی کنند. تابلوهای تبلیغاتی در مشاغل مختلف از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.

استفاده از تابلو یک روش ارزان و دائمی برای تبلیغات است. حتی شرکت‌های بسیار بزرگ تجاری هم دست از این شیوه تبلیغاتی برنداشته‌اند و همواره در کنار استفاده از سایر روش‌های تبلیغاتی؛ از تابلوها یا بیلبوردها برای تبلیغات، استفاده می‌کنند.

واقعیت این است که شما برای ماندگار شدن در بازار پر از محصول امروزی، نیاز به تبلیغات دارید. برند یا نشان تجاری شما باید بر سر زبان‌ها بیفتد تا بتوانید بخش قابل توجهی از بازار را داشته باشید. بنابراین منطقی است که به سراغ سفارش یک تابلوی منحصر به فرد و زیبا باشید. چنین تابلویی می‌تواند سال‌ها کار تبلیغات را برای شما، انجام دهد.

زمانی که به اهمیت وجود تابلوها پی ببرید؛ نوبت به انتخاب تابلو می‌رسد. به دلیل تنوع بالایی که تابلوها دارند ممکن است انتخاب یک تابلوی مناسب برای مشتریان کار سختی باشد.

تابلو چلنیوم و تابلو لایت باکس دو تابلوی بسیار پرطرفدار و معروف در صنعت تابلوسازی هستند که معمولاً اکثر مشتریان در همان گام اول به سراغ این دو تابلو می‌روند، اما اینکه کدام یک را انتخاب کنند به عوامل مختلفی بستگی دارد.

تابلو چلنیوم

نام تابلوهای چلنیوم برگرفته از نام متریال استفاده شده در ساخت آن‌هاست. این متریال ترکیبی از فلز آلومینیوم با آلیاژی دیگر است که به صورت ورق‌های رول شده و با کیفیت‌های متفاوت، از دیگر کشورها وارد کشور ما می‌شود.

تاثیر چلنیوم در تابلوسازی آنقدر قابل توجه است که اکثر تابلوسازان این متریال را به خوبی می‌شناسند و قطعا نمونه‌هایی از تابلو چلنیوم را ساخته‌اند. از ویژگی‌های مهمی که چلنیوم دارد؛ می‌توان به مقاومت بالا و همچنین تنوع رنگی زیاد آن، اشاره کرد.

تابلو چلنیوم

یکی دیگر از ویژگی های تابلو چلنیوم که باعث متمایز شدن آن از نگاه مخاطبان شده است؛ درخشندگی است. چرا که هرچقدر یک تابلو درخشش بیشتری داشته باشد؛ بیشتر مورد توجه واقع می‌شود. تابلوهای چلنیوم قابلیت داشتن نورپردازی را هم دارند و همین موضوع باعث جذابیت بیشتر آن ها به هنگام شب، شده است.

نورپردازی تابلوهای چلنیوم معمولاً با استفاده از لامپ‌های ال ای دی (LED)، صورت می‌‌گیرد. البته تابلوهای مدرنی همچون چلنیوم ستاره‌ای، کریستالی، الماسی و … هم وارد بازار شده است با این تفاوت که نور ساطع شده از این تابلوها به شکل ستاره، الماس، کریستال، دایره و… درمی‌آید.

امروزه افراد بیشتر به دنبال نوآوری هستند و سعی می‌کنند تابلوهایی سفارش دهند که حداقل کمتر دیده شده باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید؛ تابلوهای چلنیوم ستاره‌ای و الماسی می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

البته برای انتخاب یک تابلو تنها توجه به نورپردازی آن، کافی نیست. ممکن است یک تابلو نورپردازی خاص و زیبایی داشته اما متریال باکیفیتی نداشته باشد. پس هم زیبایی و هم کیفیت در کنار همدیگر است که اهمیت دارد.

در صورتی که از متریال بی کیفیتی برای ساخت تابلو استفاده شود؛ احتمال زیادی وجود دارد که تابلو پس از اولین بارش باران یا برف زمستانی دچار زنگ زدگی و خرابی شود. پس منطقی است که برای فرار از این دست مشکلات احتمالی؛ از ابتدا به یک تابلوسازی معتبر مراجعه کرده و بهترین و باکیفیت ترین تابلو را سفارش دهیم.

خوشبختانه تابلوسازی نامور از متریال باکیفیتی برای ساخت تابلوهای خود، استفاده می‌‌کند. وجود ضمانت نامه یا گارانتی معتبر به همراه ارائه تابلو، نشان دهنده این موضوع است.

مزایای تابلوی چلنیوم

تابلو چنلیوم به دلیل مزایایی که دارد، نه تنها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی محیطی، بلکه به عنوان یک ابزار ارتباطی مؤثر نیز به طور فزاینده‌ای محبوب است.

مزایای تابلوی چلنیوم

این شکل از تابلوهای تبلیغاتی که به تابلو حروف برجسته معروف هستند در رساندن پیام به گروه هدف شما به گونه‌ای موثر عمل می‌کنند که تابلوهای سنتی در گذشته هرگز چنین بازخوردی نداشتند. در ادامه به بررسی تعدادی از مزایای این تابلوها می‌پردازیم:

1. ایجاد نمای سه بعدی

از آنجایی که حروف تابلوهای چنلیوم به صورت برجسته اجرا می‌شوند این نوع تابلوها یک نمای سه بعدی بسیار جذاب را برای نام برند شما ایجاد می‌کنند. بنابراین جای تعجب نیست که این‌گونه تابلوی تبلیغاتی بسیار محبوب باشند.

2. ساختار انعطاف‌پذیر

شاید یکی از بزرگترین مزایای تابلو چلنیوم، انعطاف‌پذیری آن برای طراحی، انتخاب رنگ و فونت است. بنابراین این تابلوها برای همه نیازهای مشتریان مناسب هستند.

این نوع از تابلو انواع رنگ بندی دارد. رول‌های آلومینیوم رنگی می‌تواند حروف چینی متفاوت و مطابق با سلیقه شما را پدید آورد. همچنین امکان ایجاد طرح‌های متنوع با تابلو چلنیوم وجود دارد. لوگوی شما می‌تواند توسط رول آلومینیومی شبیه سازی شود.

3. امکان نورپردازی

اگر می خواهید به استراتژی کلی برندینگ کسب وکار خود دید بیشتری اضافه کنید و اجازه دهید تبلیغات محیطی نه تنها در طول روز بلکه در شب هم برای کسب وکار شما پول ساز باشد پیشنهاد می‌کنیم حتما به امکان نورپردازی تابلو‌های چلنیوم به خصوص در شب توجه کنید.

تابلوهای تجاری که امکان نورپردازی ویژه و به صرفه را دارند مانند تابلو چنلیوم دسترسی به مخاطبان را گسترده‌تر می‌کنند. در واقع این نوع تابلوها با درخشش شبانه، نتیجه تلاش های شما را برای برندسازی دوچندان می‌کنند.

4. مقاومت بالا و طول عمر زیاد

تابلو چنلیوم از ورق‌های آلومینیومی که به صورت حروف در آمده است و در داخل آن نورپردازی می‌شود تشکیل شده است. این تابلوها به دلیل آلومینیومی بودن مقاومت بسیار بالایی دارند. طول عمر تابلوهایی با کیفیت چنلیوم بالا می باشد و از هزینه‌های گزاف تعمییرات و تعویض تابلو جلوگیری می شود.

همچنین تابلو چنلیوم را می‌توان در مناطق مرطوب نیز استفاده کرد. به دلیل جنس مقاوم آلومینیوم این نمونه از تابلو محدودیتی برای اقلیم‌های متفاوت ایجاد نمی‌کند.

5. هزینه مقرون به صرفه

هزینه ساخت تابلو چنلیوم با توجه به نوع انتخابی شما متفاوت است. اما با توجه به عمر بالای تابلو و زیبایی آن هزینه  مقرون به صرفه‌ای داشته و از دیگر تابلوها زیباتر جلوه می‌کند.

6. صرفه جویی در مصرف برق

لامپ‌های داخلی تابلو چنلیوم از جنس ال ای دی بوده، بنابراین در مصرف برق صرفه جویی می‌شود.

7. طراحی تخصصی

شاید این مسئله که تابلو چنلیوم نیازمند طراحی و ساخت تخصصی است در وهله اول بد به نظر برسد. زیرا خدمات تخصصی معمولا هزینه بیشتری برای اجرا دارند. اما همین ویژگی می‌تواند برند شما را از سایر رقبا متمایز کند.

در واقع هنگامی که شما برای ساخت تابلو تبلیغاتی مغازه خود به یک متخصص مراجعه می‌کنید یعنی قرار است یک تابلوی کاملا حرفه‌ای و متفاوت داشته باشید که همین ویژگی برند شما را در نگاه مشتریان متمایز می‌سازد و به جذب بیشتر مشتری کمک می‌کند.

قیمت تابلو چلنیوم

اگرچه قیمت نهایی تابلو‌ چلنیوم با توجه به عواملی مثل متریال مورد استفاده برای طراحی و ساخت حروف برجسته، بستگی دارد اما به طور کلی از نظر هزینه ها؛ تابلو چلنیوم یک تابلوی مقرون به صرفه می‌باشد زیرا شما با پرداخت هزینه نه چندان بالایی، یک تابلوی کلاسیک و زیبا دریافت می کنید.

البته نمی‌توان قیمت واحدی برای تمامی تابلوهای چلنیوم، تعیین کرد چرا که قیمت ساخت این تابلوها بر اساس متر مربع و تعداد حروف به کار رفته در ساخت تابلو، نوع لامپ به کار رفته، اندازه و متراژ تابلو، استفاده از فن خنک کننده و … محاسبه می شود.

تابلو لایت باکس

تابلوی لایت باکس نوع دیگری از تابلوهای تبلیغاتی است که از نظر نورپردازی و روشنایی عملکرد قابل ملاحظه‌ای دارد. این تابلوها دقیقاً شبیه به یک جعبه پرنور عمل می‌کنند و نام آن‎ها هم برگرفته از همین ویژگی آن‌هاست.

لایت باکس به معنای جعبه نور است. اگرچه این تابلوها را می‌توان در هر مکانی نصب کرد، اما مکان‌های کم نور بهترین گزینه برای نصب لایت باکس‌ها هستند.

تابلو لایت باکس

ویژگی مهمی که لایت ‌باکس‌ها دارند این است که می‌توان از هر دو سمت آن‌ها با دو تصویر، طرح، لوگو یا شعار تبلیغاتی متفاوت، استفاده کرد. لایت باکس‌ها هم می‌توانند به صورت دیواری و هم به صورت آویز، نصب شوند.

نحوه طراحی و ساخت این تابلوها به این صورت است که طرح و نوشته مورد نظر با استفاده از یک متریال خاص مثل پلکسی گلاس برش خورده و درون جعبه‌هایی که معمولا از جنس طلق‌های شفاف هستند، قرار می‌‌گیرد. نورپردازی هم با استفاده از لامپ‌های ال ای دی (LED) و اس ام دی (SMD) انجام شده و جلوه‌ای بی نظیر به آن، می‌‌بخشد.

از دید تابلوسازان مهم ترین و برترین مزیتی که این تابلوها دارند؛ قابلیت استفاده مجدد است. به این صورت که به راحتی می توانید تصویر و متن چاپ شده درون جعبه را با باز کردن پیچ های اطراف آن، تعویض کنید. چه چیز از این بهتر که تنها یک بار هزینه بپردازید اما به دفعات بتوانید از این تابلو، استفاده کنید.

بیشترین مکان‌هایی که می‌توانید نمونه‌هایی از لایت باکس‌ها را در آن‌جا ببینید؛ شامل مجتمع‌های تجاری، نمایشگاه‌ها، سالن‌های مترو و… می باشد.

مزایای تابلو لایت باکس

تحقیقات نشان داده است که تبلیغاتی که به روش تابلوهای لایت باکس صورت می گیرند، تعداد زیادی از مشتریان را جذب می‌کنند، از طرف دیگر نیز این تابلوها تشخیص سریع‌تر مشتری را امکان‌پذیر می‌سازند و افزایش قابل توجهی در بازدهی فروش در مقایسه با تبلیغاتی که از طریق سایر تابلوها انجام می شود به شما ارائه می‌دهد. در ادامه به بررسی تعداری از مزایای این تابلوها می‌پردازیم:

1. تغییرات گرافیکی متنوع

تابلو لایت باکس طرح‌های گرافیکی متنوعی دارد و می‌توانید هر طرحی را که بخواهید، روی آن اجرا کنید. این ویژگی ساده باعث می‌شود پخش آگهی و معاملات بازاریابی‌تان ساده‌تر از دفعات دیگر انجام شوند.

2. سازگاری با محیط زیست

مصرف برق کمتر در این تابلوها منجر به تولید کربن دی اکسید کمتری می شود که همین مسئله نیز منجر به سازگار شدن این تابلو با محیط زیست می‌شود.

لازم به ذکر است که لایت باکس‌های LED دار در حالی با محیط زیست سازگار هستند که بدون اینکه کیفیت و خروجی تلاش‌های تبلیغاتی شما را به خطر بیندازند. کسب و کار شما در سطح عملی پایدارتر می‌شود و هم‌زمان مسئولیت‌های اجتماعی و زیست محیطی را نیز انجام می‌دهید.

3. مصرف برق کم

یکی از مزیت‌های مهم تابلو لایت باکس این است که این تابلو دارای مصرف برق کمی است. لازم به ذکر است که در لایت باکس‌ها دیودهای ساطع کننده نور (LED) نسبت به همتایان خود در دیگر تابلوهای دارای نور انرژی کمتری مصرف می‌کنند. آنها فقط از بخشی از الکتریسیته مورد نیاز برای تغذیه لامپ‌ها برای تولید روشنایی قوی‌تر استفاده می‌کنند.

مصرف برق کم لایت باکس

از طرفی دیگر بازده انرژی لامپ‌ها نیز به شدت تحت تأثیر اندازه و شکل آنهاست. اگر می‌خواهید یک لایت باکس برای تولید رنگ‌های خاص، که به هزینه کلی نصب می‌افزاید، داشته باشید؛ فیلترهای رنگی لازم است. در نظر گرفتن درجات مختلف مصرف برق بسته به ضریب شکل جعبه نور شما برای چراغ‌های LED نگرانی ندارد.

از آنجایی که معمولاً تا زمانی که کسب و کار شما باز و مشغول به فعالیت است، لامپ باکس‌ها روشن نگه داشته می‌شوند، اگر می‌خواهید قبض برق خود را تا حد امکان پایین نگه دارید، استفاده از لایت باکس‌های LED دار منطقی‌تر است.

4. تعویض تبلیغ داخل باکس

از جمله دیگر مزایای تابلو لایت باکس این است که تبلیغ درون آن به راحتی قابل تعویض بوده و مشتری می‌تواند به آسانی آن را تعویض کند. این کار به راحتی با باز کردن پیچ‌های اطراف جعبه، امکان پذیر می‌باشد. بنابراین لزومی ندارد از ابتدا یک لایت ‌باکس دیگر، طراحی و ساخته شود و این موضوع در کاهش هزینه‌ها تاثیر زیادی دارد.

5. طول عمر بالا

لامپ‌های LED به کار رفته در تابلو لایت باکس می توانند تا حدود ۳۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ ساعت استفاده دوام بیاورند. در مقایسه، متوسط ​​نور دیگر تابلوها فقط برای حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ ساعت قابل استفاده خواهد بود. از طرف دیگر نیز تابلوهای لایت باکس نیاز به مراقبت و نگهداری کمتری دارند که سبب می‌شود تا بسیار در هزینه و وقت صرفه جویی شود.

هنگامی که چراغ‌های LED به دلیل استفاده شروع به فرسوده شدن می‌کنند، با گذشت زمان فقط کم نور می‌شوند. از طرف دیگر لامپ‌های دیگر تابلوها معمولاً به محض رسیدن به حد مجاز استفاده، ناگهان خاموش می شوند و می سوزند. از این رو این اتفاق می تواند سبب غافلگیر شدن شما شود.

6. مقاوم در برابر ضربه

یکی از مزایای تابلو لایت باکس مقاومت بالای این تابلو می باشد. به طور کلی تابلو لایت باکس با توجه به ساختاری که دارد مقاومت و استحکام بالایی نیز دارد و سبب می‌شود تا خیال شما از بابت هرگونه آسیب‌های جزئی راحت باشد.

7. قابلیت استفاده در محیط‌های متفاوت

لایت باکس‌های LED دار می‌توانند در طرح‌های بسیار ظریف و باریک عرضه شوند. چنین مدل‌هایی فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند، از این رو در محل کسب و کار خود، می توانید برای نمایش محصولات بیشتر، فضای بیشتر برای تردد پیاده و اهداف دیگر از آن استفاده کنید. ظاهر براق آنها برای زیبایی شناسی مدرن و ظریف نیز عالی است.

ظرافت به کار رفته در ساخت لایت باکس ها به شما این امکان را می دهد که از آنها در خارج از فروشگاه خود استفاده کنید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آنها باشید. ترغیب مردم برای آمدن با یک جعبه نور LED روشن و خلاقانه در مقابل محل کسب و کار شما بسیار ساده تر خواهد بود.

قیمت تابلو لایت باکس

قیمت تابلو لایت باکس

در طراحی و ساخت لایت باکس‌ها با توجه به طرح (به عنوان مثال لایت باکس دو طرفه یا یک طرفه) از مواد اولیه با جنس‌های مختلف و به صورت ترکیبی ساخته می‌شود که قاعدتاَ در برآورد قیمت لایت باکس تاثیر به سزایی خواهد داشت. همچنین قیمت لایت باکس به موارد زیر نیز بستگی دارد:

  • نوع تابلو لایت باکس (مگنتی، فریم لس، آلومینیومی و …)
  • شیوه نورپردازی و جنس لامپ‌ها
  • کیفیت چاپ و متریال استفاده شده
  • جنس بدنه لایت باکس
  • ابعاد تابلو

نتیجه‌گیری

ویژگی‌های ذکر شده برای این دو تابلو لایت باکس یا چلینوم تقریبا مشابه است با این تفاوت که لایت باکس‌ها از نظر نورپردازی، قوی‌تر هستند. معایب خاصی نمی‌توان برای این دو تابلو، ذکر کرد. به عبارتی هم لایت باکس و هم چلنیوم جزء بهترین‌های صنعت تابلوسازی هستند.

مهم‌ترین تفاوت این دو تابلو در حروف آن می‌باشد. به این صورت که لایت باکس‌ها به صورت جعبه‌ای و تابلوهای چلنیوم به صورت تابلوهای حروف برجسته، طراحی و ساخته می‌شوند.

  • اگر قصد دارید در یک فضای داخلی و کم نور از یک تابلوی تبلیغاتی استفاده کنید؛ لایت‌ باکس‌ها پیشنهاد می‌شوند.
  • برای فضاهای خارجی تابلوهای چلنیوم مقاومت بهتری دارند و به سرعت دچار آسیب و خرابی نمی‌شوند.

 

سفارش تابلوی تبلیغاتی

برای سفارش یک تابلوی تبلیغاتی می‌بایست به تابلوسازی معتبر و باتجربه، مراجعه کنید. به طور کلی متریال استفاده شده در ساخت تابلو اهمیت زیادی دارد. آنچه که در تابلوسازی باعث جلب رضایت مشتری می‌گردد؛ استفاده از مواد اولیه باکیفیت در کنار یک طراحی خلاقانه و منحصر به فرد است. با داشتن یک تابلوی خلاقانه، بادوام و زیبا به راحتی می‌توان محصولات و خدمات را در معرض دید عموم افراد، قرار داد.

طراحان و تابلوسازان با توجه به مخاطبان یک کسب و کار و… بهترین طرح و ترکیب رنگ را برای تابلوها، انتخاب می‌کنند. تنها کافیست سفارش خود را به یک تابلو سازی معتبر بسپارید.

تابلوسازی نامور در این زمینه سابقه درخشانی دارد؛ به طوری که در سال‌های اخیر با طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی توانسته است به خوبی رضایت مشتری را جلب کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ می‌توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه تابلوسازی نامور، از طریق شماره‌های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: