۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

صنعت تبلیغات روز به روز پیشرفت می کند. به همین دلیل است که در حیطه تابلوسازی هر روز شاهد بروز تابلوهای تبلیغاتی جدیدتر هستیم. در این بین بیلبوردهای تبلیغاتی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. در واقع بیلبوردها به واسطه ساختار نسبتاً بزرگی که دارند، بسیار مورد توجه مخاطبان واقع می شوند. در ادامه قصد داریم مشخصات فنی بیلبورد تبلیغاتی را بررسی کنیم.

بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

بیلبوردهای تبلیغاتی در واقع تابلوهای بسیار بزرگی هستند که در فضاهای باز و معمولاً در مناطق پرتردد مانند جاده های شلوغ، نصب می شوند. حتما شما هم تا به حال نمونه ای از بیلبوردهای تبلیغاتی را دیده اید. صاحبان برندهای بزرگ و حتی برندهای نوپا معمولا سعی می کنند از طریق بیلبوردها؛ تصویری از کالا و خدمات خود را همراه با شعارهای جذاب تبلیغاتی، به نمایش درآورند.

البته بیلبوردهای تبلیغاتی امروزه پیشرفت زیادی کرده و تبدیل به بیلبوردهای دیجیتالی شده اند. در نوع دیجیتالی تصاویر و متون از طریق برنامه ها و نرم افزارهای کامپیوتری، نمایش داده می شوند. بر همین اساس در بیلبوردها امکان نمایش سه بعدی هم فراهم شده است.

بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

نحوه طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

بیلبوردهایی که در جاده های بین شهری نصب می شوند، معمولا به صورت افقی طراحی می شوند اما بیلبوردهای داخل شهر معمولا به صورت عمودی، طراحی می شوند. در طراحی بیلبورد و بنر باید دقت کافی داشته باشید. طرح یک بیلبورد در عین حال که ساده و شکیل است؛ می بایست ایده های نوینی هم در خود، داشته باشد.

برای طراحی بیلبورد و بنر از برنامه ها و نرم افزارهای مختلفی استفاده می شود. فتوشاپ یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در این زمینه است.

آنچه که در طراحی بیلبورد اهمیت دارد، تعیین سایز آن است. سایز و طرح مورد نظر باید در برنامه فتوشاپ به خوبی تنظیم شود. دقت داشته باشید که هنگام طراحی بنر و بیلبورد در این برنامه هر چقدر طرح خود را روی ابعاد بزرگتری تنظیم کنید، از میزان رزولوشن کم خواهد شد.

به طور معمول بنرها یا بیلبوردهای مربعی در ابعاد ۲۵۰ در ۲۵۰ سانتی متر، ساخته می ‌شوند و اگر مربع کوچک باشد، ابعاد ۲۰۰ در ۲۰۰ سانتی متر برای طراحی آن، استفاده می شود. این اندازه بسته به سلیقه و نیازی که دارید، می تواند کاملاً متغیر باشد. البته تابلوهای بزرگ حتی در اندازه ۹۷۰ در ۹۰ سانتی متر هم طراحی می شوند.

فتوشاپ تنها نرم افزار کاربردی در زمینه طراحی بنر و بیلبورد تبلیغاتی نمی باشد.  بلکه نرم افزارهای مهم دیگری مثل افینیتی دیزاینر (Affinity Designer)، ایلوستریتور (Illustrator) و کورل دراو (Corel Draw) هم در این زمینه بسیار پرکاربرد هستند.

نحوه طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

مراحل مربوط به ساخت بیلبورد تبلیغاتی

زمانی که طراحی بیلبورد تبلیغاتی به پایان رسید، نوبت به تعیین سازه و پایه نگهدارنده می باشد. ورق های استفاده شده در بیلبوردها معمولا از جنس گالوانیزه ساده و یا موج دار می باشد. همچنین پایه نگهدارنده بیلبوردها می‌ تواند به صورت خرپایی و یا منوپل باشد. بارگذاری این سازه ها بسیار ساده بوده و بر اساس ضوابط ارائه شده در مبحث ششم مقررات ملی ساختمان، انجام می شود.

زمانی که کارفرما سفارش بیلبورد تبلیغاتی داشته باشد؛ در ابتدا طرح مورد نظر توسط نرم افزارهای کامپیوتری تعیین شده و سپس به سفارش کارفرما ارتفاع تابلو از سطح زمین، مشخص می شود. زمانی که پایه نگهدارنده و سازه های مربوط به قسمت پشت طرح بیلبورد مشخص شد؛ اتصال پایه نگهدارنده انجام شده و بیلبورد در بهترین موقعیت ممکن، نصب می گردد.

اجزای مورد نیاز برای ساخت بیلبورد تبلیغاتی

به طور کلی برای ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی اجزای زیر، استفاده می شوند:

  • فونداسیون
  • پایه جهت ارتفاع بخشیدن
  • بخش پشتی بیلبورد یا همان صفحه نمایش آگهی
  •  رویه تابلو
  •  نورپردازی
  •  نردبان جهت تعویض رویه
  •  کلیپس و سپری جهت صاف نگه داشتن آگهی روی تابلو
  •  آگهی

ساخت بیلبورد تبلیغاتی

پایه های استفاده شده برای بیلبوردهای تبلیغاتی معمولا از جنس لوله های فولادی هستند که بنا به شرایط محیطی و همچنین درخواست کارفرما؛ می توانند با یک رنگ صنعتی یا گالوانیزه، پوشیده شوند. در برخی مواقع جهت افزایش استحکام لازم است از دو پایه برای بیلبورد تبلیغاتی استفاده شود. این موضوع مخصوصا برای بیلبوردهایی که مساحت زیادی دارند، صدق می کند.


مزیت استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی

همانطور که در مقدمه هم ذکر کردیم؛ بیلبوردها  از ابزارهای مهم در صنعت تبلیغات محسوب می‌ شوند که در سال های اخیر با استقبال زیاد صاحبان کسب و کارهای مختلف، مواجه شده اند. به دلیل اینکه بیلبوردها در قسمت مرتفع نصب می شوند، می ‌توانند از تمامی جهت ها دید کافی برای مخاطبین داشته باشند.

شما می توانید حتی بیلبوردهای گردان و چند وجهی را در قسمت های شلوغ یک شهر مشاهده کنید که به بهترین شکل ممکن برند، محصول و یا خدمات یک شرکت تجاری را در معرض نمایش قرار می ‌دهند.

بنابراین یکی از مهمترین مزیت های استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی، دید کامل می باشد. این موضوع تاثیر مستقیمی روی جذب مشتری و فروش بیشتر کالا و خدمات دارد. چرا که هرچقدر تعداد افراد بیشتری تبلیغ شما را ببینند؛ بیشتر جذب آن محصول شده و نسبت به خرید آن، ترغیب می شوند.

مزیت دیگری که برای بیلبوردهای تبلیغاتی وجود دارد، این است که بخشی از محیط می باشند و افراد کنترل خاصی روی آن ها ندارند. به طور کلی افراد مجبور هستند مدت زمانی هرچند کوتاه، طرح روی بیلبورد را مشاهده کنند.

تحقیقات نشان می‌ دهد که استفاده از بیلبوردها و دیگر روش های تبلیغات محیطی بازده بسیار بالایی داشته و هزینه و بودجه اختصاص داده شده به آن، بیشترین بازگشت سرمایه را به ارمغان می آورد و این مزیت بسیار بزرگی می باشد.

یک بیلبورد تبلیغاتی برخلاف پیام های شبکه های اجتماعی و یا رادیو و تلویزیون، هیچ گونه مزاحمتی برای افراد ایجاد نمی کند. علاوه بر این، وجود بیلبوردها در قسمت بیرونی مراکز خرید می توانند تاثیرگذاری مطلوبی روی خرید افراد، داشته باشد.

زمانی که به سراغ استفاده از روش های نوین تبلیغاتی می روید؛ باید به فراوانی مخاطب توجه داشته باشید. به این معنا که باید روشی را انتخاب کنید که مخاطبان بالایی داشته باشد. خوشبختانه بیلبورد تبلیغاتی یک پلتفرم بازاریابی کسب و کار است که مخاطبان زیادی را مورد هدف قرار می‌ دهد.


مزیت استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی

سفارش تابلوی تبلیغاتی

در این مقاله تا حدی با ساختار بیلبوردها و مزیت هایی که می توانند داشته باشند، آشنا شدید. در هر صورت این موضوع بر همگان واضح است که هزینه مربوط به طراحی بیلبورد و اجاره آن، نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی بالاتر است. این موضوع برای افرادی که به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده ‌اند، چندان خوشایند نمی باشد.

به همین دلیل توصیه می ‌کنیم صاحبان کسب و کارهای نوپا در ابتدای مسیر رسیدن به موفقیت به سراغ روش ‌های ارزان تر بروند. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی می تواند بهترین گزینه برای معرفی کالا و خدمات باشد. تابلوها انواع مختلفی دارند و می توانند متناسب با بودجه شما، طراحی و ساخته شوند‌.

برای سفارش تابلوی تبلیغاتی می توانید به تابلوسازی نامور مراجعه کرده و از نزدیک با کارشناسان تابلوساز، صحبت کنید. کارشناسان تابلوساز شما را متناسب با نیازی که دارید و همچنین متناسب با بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، راهنمایی خواهند کرد.

به منظور دریافت راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی و همچنین دریافت مشاوره در زمینه بازاریابی و تبلیغات اصولی و صحیح؛ می ‌توانید با کارشناسان تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: