۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

برای ساخت یک تابلوی تبلیغاتی، نیاز به استفاده از متریال های مختلفی می باشد. خوشبختانه پیشرفت صنعت تابلوسازی در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده و علاوه بر این، با ورود دستگاه های مدرنی مثل دستگاه pvc ، دستگاه چاپ، دستگاه آبکاری، دستگاه برش لیزری و سایر دستگاه‌ ها، طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی، میسر شده است.

زمانی که برای سفارش تابلوی تبلیغاتی به یک تابلوسازی مراجعه می کنید، با تنوع بی نظیری از طرح، رنگ و مدل مواجه می ‌شوید که قطعاً، کار انتخاب را برای شما سخت تر می کند.

کاربرد پی وی سی در تابلوسازی

به همین دلیل است که توصیه می ‌کنیم قبل از هر چیز با انواع متریال های کاربردی در ساخت تابلو آشنایی مختصری داشته باشید تا بتوانید با دید بازتری بهترین و مناسب ترین تابلو را برای خود، انتخاب کنید. یکی از بهترین و پرکاربردترین متریال ها در تابلوسازی، پی وی سی (PVC) می باشد. در ادامه قصد داریم ویژگی های این متریال را بررسی نمائیم.

پی وی سی چیست؟

پی وی سی (PVC) متریالی است که از فشرده سازی نوعی پلیمر ساخته می شود. از آنجایی که متریال پی وی سی کاملا ضد زنگ بوده و در برابر رطوبت آسیبی نمی بیند، در ساخت تابلوهای تبلیغاتی کاربردهای زیادی دارد. بیشترین استفاده پی وی سی در تابلوسازی به عنوان زیرساز برای انواع تابلوهای حروف برجسته می باشد.

علاوه بر تابلوسازی، از pvc در صنایع متعددی مثل دکوراسیون داخلی، چوب و دکوراتیو، ساختمان سازی و… هم استفاده می شود.

پی وی سی چیست؟

کاربرد پی وی سی در تابلوسازی

همانطور که گفتیم، از متریال پی وی سی در صنعت تابلوسازی استفاده های زیادی می شود. تقریبا بیشتر تابلوهای تبلیغاتی پی وی سی را در ساختار خود دارند. از این متریال برای نصب حروف برجسته و نصب لامپ های اس ام دی در پشت حروف، استفاده می شود. بیشترین کاربرد پی وی سی در تابلوها، به صورت زیر است:

تابلو استیل

شاید با شنیدن نام این تابلو تصور کنید در هیچ قسمت از آن پی وی سی به کار نمی رود، اما این طور نیست. در ساخت تابلوهای فلزی مثل تابلو استیل از ورق های استیل براق برای تهیه حروف برجسته استفاده می شود. حال زمانی که قصد نصب این حروف را داشته باشید، می بایست از یک زیرساز برای آن استفاده کنید. در بیشتر تابلوهای استیل معمولاً از زیرساز pvc به این منظور استفاده می شود.

تابلوهای استیل در دو رنگ پرطرفدار طلایی و نقره ای، تولید می شوند. همچنین ورق استیل در دو نوع خش دار و بدون خش در بازار موجود است که بنا به سلیقه مشتری می توان از هر کدام، استفاده کرد.

تابلو نئون پلاستیک

تابلوی نئون پلاستیک جزء تابلوهای پرکاربرد محسوب می‌شود. در ساخت این تابلو از نوعی پلاستیک به نام پلکسی استفاده می کنند. این تابلوها قابل نورپردازی بوده و از نظر تبلیغات محیطی، جایگاه نسبتاً خوبی دارند.

معمولاً تا زمانی که مشتری از تابلوساز تقاضای استفاده از زیرساز دیگری نکند، از پی وی سی به عنوان زیرساز تابلوهای نئونی، استفاده می شود. البته که متریال های دیگری مثل سنگ، شیشه و چوب ترمووود هم می توانند به عنوان زیرساز، مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد پی وی سی در تابلوسازی

تابلو راهنما

حتما شما هم تاکنون از این تابلوهای کوچک اما کاربردی برای پیدا کردن مکان خاصی استفاده کرده اید. تابلوهای راهنما معمولاً در طبقات یک مجتمع نصب شده و راهنمای مراجعه کنندگان می باشند. از این تابلوها به عنوان تابلو راهنمای سالنی، تابلو خروج اضطراری، تابلو اسامی، تابلو بخش ها و… استفاده می شود.

برای ساخت تابلوهای راهنما نیز از ورق پی وی سی استفاده می شود. پس همانطور که مشاهده کردید این متریال کاربردهای مختلفی دارد.

تابلو لایت باکس

لایت باکس ها همان جعبه های نورانی هستند که زیرسازی از جنس پی وی سی دارند. به دلیل نورپردازی خاصی که تابلوهای لایت باکس دارند، بسیار مورد علاقه مشتریان می باشند. لایت باکس را می توان در ابعاد و شکل های متفاوتی طراحی و تولید نمود. قاب چوبی تابلو لایت باکس، هم می تواند از جنس ورق های پی وی سی و هم از جنس ام دی اف باشد.

تابلو چلنیوم

می توان گفت پرکاربردترین و پرطرفدارترین تابلوهای تبلیغاتی در حال حاضر، تابلوهای چلنیوم هستند. دلایل زیادی برای محبوبیت این متریال وجود دارد. اکثر افراد به دلیل کیفیت و دوام بالای این متریال در شرایط محیطی متفاوت است که آن را انتخاب می کنند. تابلو چلنیوم خود انواع مختلفی مثل تابلو چلنیوم الماسی، تابلو چلنیوم ستاره ای و…  دارد.

جنس ورق پی وی سی

در تابلوسازی متریالی که انتخاب می‌شود، باید جنس مرغوبی داشته، تا در شرایط متفاوت محیطی، از دوام کافی را برخوردار باشد. یکی از انواع متریال تابلو ورق پی وی سی از جنس پلی وینیل کلراید است. این ترکیب در طبقه بندی پلیمرهای ترموپلاست دسته‌ بندی می شود، که مقدار ترکیبات به کار رفته در ساختار آنها بسیار مهم است. چرا که این ترکیبات میزان سختی و نرمی ورق پی وی سی را تعیین می کنند.

به طور کلی، ورق پی وی سی  را نوعی پلاستیک سخت در نظر می گیرند که افزودن مواد مختلف روان کننده و نرم کننده به آن، میزان انعطاف پذیری را تعیین می کند. این ورق در صنایع مختلفی از قبیل ساختمان سازی، تابلوسازی، دکوراسیون داخلی، چوب، دکوراتیو و سایر صنایع مشابه استفاده می شود.

انواع ورق‌های پی وی سی

همانطور که شرح آن گذشت ترکیبات به کار رفته در ساختار پی وی سی، در تعین نوع آن تاثیر گذار است. ورق پی وی سی در ساخت بهترین تابلوها با مقاومت بالا بسیار کاربرد دارد. در ادامه انواع ورق های پی وی سی بر حسب ترکیبات استفاده شده در ساختار آنها، به اختصار معرفی شده اند:

انواع پی وی سی

ورق پی وی سی سخت

این ورق‌های ساخته شده با فرایند اکستروژن به طور معمول دارای طولی در حدود ۳ الی ۲۰ میلیمتر و عرض ۱۸۳۰ میلی متر هستند و دانسیته آنها حدود ۴.۳۱ گرم بر سانتی متر می باشد. پی وی سی مورد نظر که در رنگ های مختلفی به بازار عرضه می شود، سطح صاف و ماتی دارد و می توان سطح آن را با روکش های طرح چوب متفاوت کرد.

ورق پی وی سی نرم و مات

استفاده از این  ورق پی وی سی، بیشتر به عنوان کفپوش متداول است. چرا که ورق‌های پی وی سی نرم و مات به دلیل استحکام مکانیکی و مقاومت شیمیایی و الکتریکی بالا، انعطاف پذیری بالایی نیز دارند.

ورق پی وی سی شفاف، نرم و سخت

این ورق ها نیز به عنوان کفپوش کاربرد دارند.

ورق پی وی سی سخت فومیزه

ورق های پی وی سی مورد نظر، با استفاده از دستگاه اکسترودر و طی فرایند اکستروژن در آلمان تولید می شوند. ویژگی های مختلف این ورق از جمله ویژگی هایی که در ادامه آمده اند، آن را به یک متریال مناسب برای کاربردهای مختلف از قبیل کاربرد در ساختمان سازی و کابینت سازی مبدل کرده است. این ویژگی ها عبارتند از: برخورداری از دانسیته یکسان، سطح مات با قابلیت روکش شدن با انواع فیلم های طرح چوب، رنگ بندی متفاوت، امکان ایجاد موج و براقیت در چوب و سایر خواص موجود. ورق های موردنظر به صورت شیمیایی فوم می شوند و ساختار سلولی یکنواختی دارند و در ضخامت های ۲ تا ۲۰ میلی متر در عرض ۱۸۳۰ به بازار عرضه می شوند.

ورق سخت کواکسترود سه لایه

تولید این ورق سه لایه که دارای لایه های فشرده در بالا و پایین است، به صورت یکنواخت، براق و صاف انجام می شود. ورق های سه لایه مورد نظر دارای لایه فشرده خارجی و مغزی فومیزه هستند که دارای تنوع رنگ و طرح زیادی نیز می باشند. این ورق ها را می توان با روکش ها و فیلم های طرح چوب نیز طراحی کرد.

مزایای ورق پی وی سی

در این مقاله قصد داریم با توجه به استفاده گسترده از ورق پی وی سی مزایای آن را برایتان شرح دهیم. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • قیمت مناسب و دوام بالا
  • طول عمر بسیار عالی
  • مقاوم در برابر خوردگی، پوسیدگی، قارچ، انگل و حشرات
  • ضد حریق و داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت مستقیم و غیر مستقیم
  • قابل بازیافت بودن
  • سازگاری با محیط زیست
  • وزن بسیار مناسب
  • قابلیت خم شدگی و پیچ خوری عالی
  • عدم جذب رطوبت و عایق ضد آب عالی
  • عایق خوب و بادوام در برابر حرارت و صوت
  • شکل پذیری و فرم دهی سریع و راحت
  • رنگ پذیری و روکش پذیری راحت و ماندگار و فراهم بودن امکان رنگ آمیزی با دستگاه های رنگ پاش و کوره ای
  • وجود سطح صاف و یکدست
  • طراحی با دستگاه ها و ابزارآلات مخصوص تراش، CNC و نوار PVC لبه کار
  • آنتی باکتریال قوی
  • قابلیت چاپ پذیری

بهترین نوع پی وی سی و ویژگی های آن

امروزه، نوعی ورق پی وی سی به نام ورق فومیزه ساخته شده است که دارای خواص ذاتی مختلفی از قبیل پایداری در شرایط مختلف جوی، برش و اتصال آسان، عدم پوسیدگی و… است. به همین دلیل، این نوع پی وی سی به عنوان یک متریال پر مصرف در تابلوسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تابلوسازها سالهاست که ورق فومیزه را به عنوان زیرسازها برای تابلوسازی در تابلو حروف برجسته‌ی چلنیوم و در هنگام نصب اس ام دی استفاده می کنند.

علاوه بر آن، ورق فومیزه به دلیل سطح صاف و صیقلی خود، خاصیت چاپ پذیری با بافت های رنگارنگ را نیز فراهم می کند. بدین ترتیب، تابلوسازان با چاپ مستقیم بر روی ورق های فومیزه می توانند در تابلوهای اعلان، تابلوهای نشان و مشاغل، بیلبوردها، علائم راهنمایی و رانندگی، غرفه های نمایشگاهی و… تحولی به وجود آورند.

باید توجه داشت که تابلوهای فومیزه سبک هستند و به آسانی قابلیت نصب دارند و می توانند در شرایط جوی مختلف پایدار باشند. این تابلوها امروزه به عنوان جایگزینی برای تابلوهای فلزی و چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. بعلاوه یکی از دلایل دیگر کاربرد این محصول در تبلیغات، خاصیت رنگ پذیری آن است.

امروزه، استفاده از رنگ در برخی از سطوح  با مشکلاتی روبروست. برای مثال، گاهی اوقات اجرای طرح مورد نظر بر روی برخی از سطوح، نیاز به زیرسازی و استفاده از پوشش های دیگر دارد. این دغدغه، با توجه به پذیرش مناسب پوشش های رنگی توسط ورق های فومیزه برطرف شده است.

معایب استفاده از ورق پی وی سی

بسیاری از محصولات وینیلی از قبیل پی وی سی، در صورت استفاده‌ی صحیح ضرری ندارند. با این وجود، چنانچه برخی از افزودنی‌ ها و نرم کننده‌ های آن به بیرون نشت کنند، سلامتی انسان را به مخاطره می اندازند. گاهی اوقات ورق های پی وی سی در ساخت اسباب بازی های نرم استفاده می شوند که این کار چندان مطلوب نیست. چرا که امکان نشت افزودنی های آن وجود داشته و ممکن است به کودکان آسیب برساند.

انواع پی وی سی در صنعت تابلوسازی

 

تکنیک های شکل دادن به پی وی سی

فرایند شکل دهی به ورق های پی وی سی برای استفاده در سبک های جدید تابلوسازی با استفاده از تکنیک های خاصی انجام می شود که در زیر به شرح برخی از آنها می پردازیم:

استفاده از مخلوط کننده های پودری

مخلوط کننده ها به طور معمول در مخلوط کردن مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. البته باید توجه داشت به هنگام مخلوط کردن پایدار کننده ها، روان کننده ها، پیگمنت ها و… که باید به مقدار جزئی در ساختار پی وی سی استفاده شوند، ممکن است اشکالات عملی بروز کنند.

دستگاه های ژلیفیکاسیون

این ماشین ها به طور معمول از نوع ماشین های تهیه‌ی ورقه هستند.

دستگاه های فرم دهی

این دستگاه ها یک یا چند پیچ مته ای گردان دارند که در فرایند شکل دهی تاثیر گذار می باشند.

کلندرها

این دستگاه دارای دو یا چند سیلندر است که با قرار دادن رزین های نرم شده بین آنها می توان ورقه های طویلی از کائوچو و ترموپلاستیک تولید کرد.

شکل دادن در فشار کم

در فرایند شکل دهی پی وی سی با فشار کم، قالب گیری توسط انژکسیون بسیار سریع اتفاق می افتد. این فرایند جهت تهیه‌ی اشیای قالب گیری شده در ابعاد کم و متوسط مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر تکنیک های فوق، فرایند قالب گیری به روش های دیگری از قبیل روش های زیر انحام می گردد: روش تزریقی، اکستروژن و شکل دادن حرارتی.

نحوه طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی با پی وی سی

برای ساخت تابلو با استفاده از متریال پی وی سی، در ابتدا حروف برجسته طراحی شده و پس از انتخاب ضخامت و فونت، توسط دستگاه های برش لیزری بر روی پلکسی برش داده می شوند. پس از این کار لبه حروف هم برش داده شده و دور تا دور حروف، چسبانده می شوند.

حالا نوبت به استفاده از زیرساز است که معمولاً اکثر تابلوسازان برای این کار به سراغ ورق های پی وی سی می روند. به این صورت که حروف برجسته تولید شده روی زیرسازی از جنس پی وی سی، سوار می گردند.

در نهایت این نورپردازی است که بنا به درخواست مشتری، برای تابلو اعمال شده و پس از انجام تمامی مراحل طراحی و ساخت تابلو، نوبت به انتقال تابلو به محل مورد نظر و نصب آن می رسد.

یکی از چالش هایی که معمولاً مشتریان با آن روبرو هستند، احتمال خرابی و آسیب دیدگی لامپ های کم مصرف SMD در تابلوسازی و قطعات الکترونیکی به کار رفته در ساخت تابلو می باشد. به این صورت که ممکن است پس از نصب تابلو شاهد سوختگی برخی از لامپ ها و یا روشن نشدن قسمتی از تابلو باشیم.

در اینجاست که وجود ضمانت نامه و گارانتی معتبر اهمیت خود را نشان می دهد. خیلی از تابلوسازان از ارائه ضمانت نامه به مشتری سرباز می ‌زنند و این موضوع در نهایت به ضرر مشتری تمام می شود. چرا که در صورت آسیب و خرابی تابلو، هیچ گونه خدمات پس از فروشی برای آن وجود نخواهد داشت.

نحوه طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی با پی وی سی

خوشبختانه تابلوسازی نامور به همراه تحویل تمامی تابلوها، ضمانت نامه معتبر هم به مشتری ارائه می ‌کند. وجود ضمانت نامه به این معناست که تابلوساز در طراحی و ساخت تابلو از بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار استفاده کرده است.

در صورت بروز آسیب و خرابی، کارشناسان تابلوساز به محل اعزام شده و اگر خرابی ایجاد شده قابل برطرف کردن باشد، این کار را انجام خواهند داد. در غیر این صورت تابلوسازان موظف هستند تابلوی آسیب ‌دیده را با نوع جدیدی، جایگزین کنند.

سفارش تابلو تبلیغاتی

همانطور که توضیح داده شد، متریال پی وی سی کاربردهای زیادی در صنعت تابلوسازی دارد. فارغ از نوع تابلوی تبلیغاتی، شما می توانید از تابلوساز بخواهید برای زیرساز تابلو حتماً از این متریال استفاده کند. پی وی سی در رنگ های مختلفی وجود دارد که انتخاب هر کدام به سلیقه و نظر مشتری بستگی دارد. علاوه بر این، تمامی مراحل مربوط به ساخت تابلوی تبلیغاتی، کاملاً تحت نظر و سلیقه مشتری انجام می گیرد.

تابلوسازی نامور مهارت و تجربه لازم برای ساخت انواع تابلوی تبلیغاتی را داشته و برای این کار همواره از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه موجود در بازار استفاده می کند. شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی درباره انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی و همچنین سفارش ساخت تابلو با کارشناسان و مشاوران تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

سخن آخر

ورق های پی وی سی از جمله جدیدترین متریال تابلو هستند که امروزه استفاده از آنها به عنوان زیرسازی متداول است. همانطور که در بالا اشاره شد این ورق ها از جنس پلی وینیل کلراید تهیه می شوند که مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف محیطی دارد. علاوه بر آن، یکی دیگر از مزیت های استفاده از ورق های پی وی سی خاصیت رنگ پذیری آنهاست.

چنانچه قصد دارید یک تابلو با مقاومت بالا برای سردر مغازه، کارخانه و… سفارش دهید که از متریال های با کیفیت از قبیل ورق پی وی سی در ساختار آنها استفاده شده باشد، مجموعه تابلوسازی نامور پیشنهاد مناسبی برای شماست. در این مجموعه مشاورانی حضور دارند تا شما را در تهیه بهترین تابلو مغازه که مطابق سلیقه تان باشد، راهنمایی نمایند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: